THEPOWERGAME
Ομιλία σχετικά με τη χάραξη της νέας στρατηγικής για τον ευρωπαϊκό τουρισμό στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πραγματοποίησε ο Ευρωπαίος επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας. «Ήρθε η ώρα να χαράξουμε ένα νέο μέλλον για τον τουρισμό, μέσα από μία σύγχρονη και βιώσιμη ευρωπαϊκή στρατηγική, πάνω στην οποία αυτή τη στιγμή δουλεύουμε εντατικά», τόνισε χαρακτηριστικά.
Στην ομιλία του, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο τουρισμός και όσοι εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στον κλάδο, επισημαίνοντας ότι ο στόχος του είναι να διατηρήσει η Ευρώπη την ηγετική θέση που έχει στον τουρισμό ως ο δημοφιλέστερος προορισμός παγκοσμίως. Ανέλυσε, μάλιστα, για πρώτη φορά, τις βασικές κατευθυντήριες γραμμές της νέας στρατηγικής για τον ευρωπαϊκό τουρισμό, που διαμορφώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο ίδιος ως αρμόδιος Επίτροπος.
«Μέσα από τη στρατηγική που διαμορφώνουμε, καθώς για πρώτη φορά δημιουργήθηκε στην Κομισιόν χαρτοφυλάκιο που αφορά στον τουρισμό, οφείλουμε να απαντήσουμε στις μεγάλες προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας. Όπως το ερώτημα: πώς διασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα; Πώς ισορροπούμε την ανάπτυξη, με την προστασία του περιβάλλοντος και της κληρονομιάς μας; Πώς κάνουμε τον τουρισμό ακόμα πιο ωφέλιμο για όλους τους πολίτες, κρατώντας τα οφέλη κοντά στις τοπικές κοινωνίες; Και πώς θα κάνουμε πιο ελκυστικές τις θέσεις εργασίας, προσελκύοντας περισσότερους εργαζόμενους με εξειδίκευση και δεξιότητες;», είπε.
Οι μεγάλες προκλήσεις στις οποίες αναφέρθηκε ο Απόστολος Τζιτζικώστας είναι:
1. Κλιματική αλλαγή: Αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα, με όσα συμβαίνουν σε όλη την Ευρώπη, από τις πυρκαγιές στη Ρόδο έως τις πλημμύρες στη Βαλένθια. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα γίνονται όλο και πιο συχνά, όλο και πιο έντονα και θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και επιχειρήσεις. Γι’ αυτό μέσα από τη στρατηγική μας προωθούμε βιώσιμες πρακτικές για την προστασία των προορισμών μας, της κληρονομιάς και των τοπικών κοινωνιών, τόνισε μεταξύ άλλων.
2. Ισορροπημένος τουρισμός: Οι τουριστικές ροές δεν είναι ισόρροπες, με αποτέλεσμα συγκεκριμένοι προορισμοί να είναι υπερκορεσμένοι και άλλοι εξαιρετικής ομορφιάς και ιδιαίτερων χαρακτηριστικών προορισμοί να παραμένουν ανεκμετάλλευτοι, όπως για παράδειγμα, οι αγροτικές περιοχές. Γι’ αυτό μέσα από τις σύγχρονες στρατηγικές μάρκετινγκ, τη διαχείριση ροής των τουριστών και την υποστήριξη αναδυόμενων προορισμών, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα βάρη θα είναι λιγότερα και τα οφέλη θα φτάνουν σε περισσότερους, είπε ο κ. Τζιτζικώστας.
3. Ψηφιακή καινοτομία: «Αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία, από την ανάλυση δεδομένων με τεχνητή νοημοσύνη έως την κατάρτιση ψηφιακών δεξιοτήτων για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μπορούμε να ενισχύσουμε την αποδοτικότητα, τη βιωσιμότητα και την ελκυστικότητα των τουριστικών μας υπηρεσιών», υπογράμμισε και αμέσως προσέθεσε: «Η ψηφιοποίηση είναι ισχυρό πλεονέκτημα και πρέπει να είναι προσβάσιμη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που άλλωστε είναι το 90% του τουριστικού κλάδου».
4. Ανθρώπινο κεφάλαιο: Η έλλειψη εργατικού δυναμικού και τα κενά δεξιοτήτων συνιστούν τεράστιο πρόβλημα για τον τουριστικό κλάδο, όπως είπε και έτσι «ο στόχος της στρατηγικής μας είναι με μια σειρά από δράσεις, αλλά και μέσα από πρωτοβουλίες, όπως η Ευρωπαϊκή Δεξαμενή Ταλέντων και το Σύμφωνο για τις Δεξιότητες, να αναβαθμίσουμε και να επανακαταρτίσουμε το εργατικό δυναμικό, καθιστώντας ταυτόχρονα τον τομέα πιο ελκυστικό και δίκαιο, ιδιαίτερα για τους νέους ανθρώπους».
«Γι’ αυτούς τους βασικούς στόχους θα εργαστούμε πάνω σε τρεις πυλώνες», εξήγησε ο Ευρωπαίος επίτροπος και συνέχισε: «Τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών, συμπεριλαμβανομένων των Περιφερειών και των Δήμων, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τη διεθνή κοινότητα, την οποία θα προσεγγίσουμε με ένα ισχυρό branding. Ένα branding που θα προβάλει την προστιθέμενη αξία του να ταξιδεύει κάποιος στην Ευρώπη, έναν προορισμό μοναδικό, ασφαλή, με πάρα πολλές διαφορετικές επιλογές».
«Η Ευρώπη είναι η δεύτερη μικρότερη ήπειρος, αλλά η πιο επισκέψιμη στον κόσμο. Είμαστε πρώτοι παγκοσμίως σε επισκεψιμότητα. Λειτουργούν περισσότερες από τρία εκατομμύρια επιχειρήσεις. Απασχολούνται 20 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλη την Ευρώπη. Για να προχωρήσουμε μπροστά, για να γίνουμε ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, χρειαζόμαστε ενιαίο branding και ενιαία στρατηγική μάρκετινγκ. Και ενωμένοι θα διασφαλίσουμε ότι ο “Προορισμός Ευρώπη” (Destination Europe) αντιπροσωπεύει τη βιωσιμότητα, τη μοναδικότητα, την αριστεία», υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας.
Σημείωσε, επίσης, ότι στόχος του είναι η οικονομική επιτυχία του τουρισμού να μεταφράζεται σε πραγματικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και για να επιτευχθεί μια από τις βασικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει είναι η δημιουργία νέας νομοθεσίας που θα διασφαλίζει τον δίκαιο ανταγωνισμό και τη διαφάνεια για τους φορείς του τουρισμού.
Επίσης, τόνισε τη σπουδαιότητα της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων στον τουρισμό, ώστε από κοινού να προωθήσουν βιώσιμες πολιτικές σε όλη την αλυσίδα του τουρισμού. Και ανακοίνωσε ότι το επόμενο διάστημα αρχίζουν να υλοποιούνται συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, όπως τα ενιαία εισιτήρια για διασυνοριακά ταξίδια και στα χερσαία μεταφορικά μέσα, η ενίσχυση των δικαιωμάτων των επιβατών, η απλοποίηση των διαδικασιών ενοικίασης αυτοκινήτων και η παράδοσή τους στη χώρα προορισμού ακόμα κι αν είναι διαφορετική από τη χώρα αφετηρίας. «Πρέπει να κάνουμε αυτά τα μεγάλα βήματα για να είναι η Κοινή Ευρωπαϊκή Αγορά, πραγματικά κοινή», δήλωσε.
Διαβάστε επίσης
Φαρμακοβιομηχανίες: Τι γίνεται με τη χρηματοδότηση του ΙΝΕΒ του ΕΚΕΤΑ
Αυτά είναι τα εστιατόρια της Αθήνας με αστέρι Michelin
Πώς προχωρά το σχέδιο της ΕΥΔΑΠ για να μην “διψάσει” η Αττική