THEPOWERGAME
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης τόνισε πως «όσο ανεβαίνει η Ελλάδα, όσο ανεβαίνει η Θεσσαλονίκη, αυτό συμφέρει και τη Βόρεια Μακεδονία. Έχουμε κοινά συμφέροντα γι’ αυτό και θα επιδιώξουμε να κλείσουμε όλα τα προβλήματα, για να είμαστε μία περιοχή ευημερίας και σταθερότητας. Η Ελλάδα και όλη η περιοχή, θα είναι μέρος της ανασυγκρότησης στη Μέση Ανατολή, αλλά και της ανασυγκρότησης στην Ουκρανία, έχοντας και το πλεονέκτημα της γεωγραφικής της θέσης».
Όπως επισήμανε ο Υπουργός από το 2ο South East Connectivity Forum και σε συζήτηση με την κα. Ινώ Αφεντούλη, διευθύντρια του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων του Παντείου Πανεπιστημίου, «η Ευρώπη είναι ίσως η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, πάνω στην οποία βασίζεται ευρωπαϊκό μοντέλο, ένα μοντέλο κρίσιμο για να διατηρήσει η Ένωση τον γεωπολιτικό της ρόλο ως ήπια δύναμη.
Στυλιανίδης: Η ένταξη των Δυτικών Βαλκανίων στην ΕΕ
«Νομίζω πως η συνδεσιμότητα μπορεί ως ιδέα να βρει περισσότερη εφαρμογή διανύοντας τα Δυτικά Βαλκάνια, για να συνδέσει ακριβώς τη μεγάλη ενιαία αγορά προς μια ακόμη μεγαλύτερη, περιλαμβάνοντας και χώρες στο προ-ενταξιακό στάδιο. Αυτό σημαίνει πολλά για την Ελλάδα, για τη Θεσσαλονίκη, για τα λιμάνια που θα σχηματίζουν την Θαλάσσια Εγνατία» τόνισε ο Χρήστος Στυλιανίδης.
Ο κ. Στυλιανίδης, αναφέρθηκε στα μεγάλα διευρωπαϊκά θαλάσσια δίκτυα, με το ένα να ξεκινά από τη Βαλτική, να περνά στα κράσπεδα της Ουκρανίας και να φτάνει μέχρι τη Θεσσαλονίκη και την Κύπρο, ενώ το δεύτερο διευρωπαϊκό δίκτυο, που φτάνει επίσης στη Θεσσαλονίκη, ξεκινάει από την Πολωνία.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε στην σταθερή πολιτική αναβάθμισης των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας, για να είναι έτοιμα να ανταποκριθούν σε αυτή την Ευρωπαϊκή πρόκληση.
Κατά τον κ. Στυλιανίδη, «είναι εξαιρετικό το report του κ. Ντράγκι. Η Ευρώπη αν δεν καταφέρει να διατηρήσει την ατναγωνιστικότητά της σε όλους τους τομείς, θα χάσει τον γεωστρατηγικό και εξισορροπητικό της ρόλο».
«Είμαστε ένα ασφαλές καταφύγιο, είμαστε μία χώρα που μπορεί να γίνει κόμβος στις μεταφορές, με τα λιμάνια μας, με τις συνδυασμένες μεταφορές» τόνισε και πρόσθεσε: «Η δύναμη της Ελλάδας, στη ναυτιλία, φάνηκε πρόσφατα όταν τα ΗΑΕ, η Σαουδική Αραβία και η Ινδία, συνομιλούσαν με την Ελλάδα, που έπαιξε καίριο ρόλο στο να αποφευχθεί μία μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή, όταν το καλοκαίρι οι Χούθι κατέλαβαν ελληνικό δεξαμενόπλοιο. Συνεργαστήκαμε με διεθνείς φορείς και έγινε ένα θαύμα το οποίο οφείλονταν και στην ελληνική εμπλοκή, στο μέγεθος της ελληνικής ναυτιλίας και την αξιοπιστία της ελληνικής πλευράς».
Διαβάστε επίσης
Φορέας Ακινήτων: Το “Plan B” και πότε θα γίνει ο διαγωνισμός
Playboy: Ο γιος του Χιου Χέφνερ δίνει 100 εκατ. για το brand
Συμμαχία Εξηλεκτρισμού: 6 προτάσεις για μια “Καθαρή Βιομηχανία”