THEPOWERGAME
Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού του 2025 θα υπάρχουν συνολικά 950 νέα λεωφορεία στην Αττική. Αυτό τόνισε ο Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα που έκανε λόγο για επιπλέον 150 λεωφορεία έως το τέλος του 2024 στην Αθήνα, ενώ αναφέρθηκε ακόμα στα έργα και τις πρωτοβουλίες που προωθεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ερωτηθείς για το πόσα είναι τα νέα λεωφορεία που θα υπάρχουν στην Αττική, ποιες γραμμές θα καλύψουν και τις ανάγκες ποιων περιοχών, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε «Αυτό που πάμε να κάνουμε κάθε φορά είναι να πιέσουμε ώστε να ανανεώνεται το ταχύτερο δυνατό ο στόλος των λεωφορείων. Πήγαμε συνεπώς προχθές για να δώσουμε στην κυκλοφορία άλλα 35 λεωφορεία για Ανατολική και Δυτική Αττική, που όλα μαζί πλέον τα καινούργια λεωφορεία στην Αττική είναι 250. Ό,τι σας είχα πει το καλοκαίρι όταν είχα την τύχη να συνομιλήσω μαζί σας, υλοποιείται μέχρι κεραίας. 250 λεωφορεία, νέα εκ των οποίων 140 ηλεκτρικά, κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους της Αττικής, για πρώτη φορά από το 2009. Και ναι, ισχύει απόλυτα η δέσμευσή μου για 950 σύνολο νέα λεωφορεία στην Αττική μέχρι το τέλος του καλοκαιριού του 2025. Μάλιστα, με βάση τον προγραμματισμό, μέχρι το τέλος της χρονιάς εκτιμώ ότι θα έχουμε περίπου άλλα 150 λεωφορεία καινούργια στους δρόμους της Αττικής».
Αναφορικά με το παραλίγο ατύχημα στη γραμμή του τρένου, στο συρμό του προαστιακού, το οποίο σύμφωνα με το ρεπορτάζ μπήκε στη γραμμή του μετρό, ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε «Ζήτησα κι εγώ ενημέρωση από τις διοικήσεις των φορέων και να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα. Το πρώτο και πιο σημαντικό είναι ότι η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού όσο και των υπολοίπων γίνεται και με σηματοδότηση και με τηλε – διοίκηση και τα οποία λειτουργούν κανονικά. Άρα, το πρώτο βασικό που θέλω να σας πω είναι ότι υπήρχε και σηματοδότηση και τηλε – διοίκηση και λειτουργούσαν και τα δύο. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού όσο και αυτή του μετρό έχουν απόλυτη συμβατότητα. Οπότε ακόμα κι αν εισέρχονταν στη γραμμή του μετρό δεν θα σφήνωναν στη σήραγγα, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα. Με βάση λοιπόν, την ενημέρωση που έχω από τις διοικήσεις, επαναλαμβάνω, ο μηχανοδηγός του Προαστιακού, αν και είδε δύο φωτο – σήματα που οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδο του συρμού στις γραμμές του μετρό, παραβίασε και στη συνέχεια σταμάτησε και επικοινώνησε με το κέντρο ελέγχου. Άρα, τα συστήματα τα πληροφοριακά λειτούργησαν κανονικότατα και η σηματοδότηση και η τηλε – διοίκηση και από εκεί και πέρα υπήρχε μια παραβίαση που οφείλουν οι διοικήσεις των φορέων να πράξουν τα δέοντα άμεσα».
Και συμπλήρωσε «Γι’ αυτό και πάντα λέω ότι πρέπει εμείς να ενισχύουμε όσο μπορούμε την ασφάλεια των υποδομών και στη συγκεκριμένη περίπτωση με σηματοδότηση και τηλε – διοίκηση. Αλλά πρέπει να έχουμε όλοι μας, αυξημένη ατομική και συλλογική ευθύνη. Εκτός αυτών των περιστατικών, έχουμε πράγματι περιστατικά που αφορούν βλάστηση ή δέντρα, πάρα πολλά περιστατικά που έχετε αναδείξει με αφύλακτες ισοπεδώσεις διαβάσεις. Αυτά τα θέματα είναι σχετικά εύκολο να αντιμετωπιστούν εκ των υστέρων στο κάθε περιστατικό που αναδεικνύεται πηγαίνοντας ο ΟΣΕ για παράδειγμα, και κάνοντας την αντίστοιχη παρέμβαση. Δεν θα λυθεί όμως, το θέμα έτσι. Εδώ μιλάμε για προβλήματα δεκαετιών. Γι’ αυτό και στη Βουλή δύο φορές έχω προκαλέσει εγώ προσωπικά συζήτηση με όλα τα κόμματα για να τους ενημερώνω ανά έξι μήνες τι κάνουμε για να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των μετακινήσεων. Σε αυτά τα περιστατικά συνεπώς, στη μεν βλάστηση τρέχουν δύο διαγωνισμοί των 5.000.000 ευρώ για να δούμε πολύ πιο σοβαρά, μεθοδικά το θέμα αυτό σε όλη την Ελλάδα, ώστε να μην τρέχουμε μετά το πρόβλημα, αλλά να πάμε να λύσουμε το θέμα. Και δεύτερον, για πρώτη φορά η πολιτεία πέρασε διάταξη νόμου που πριν από 5 μήνες με την οποία δίνουμε 25 εκατομμύρια ευρώ στον ΟΣΕ ώστε να βγάλει άμεσα τεύχη δημοπράτησης και διαγωνισμό για να φτιάξουμε 90 ισόπεδες διαβάσεις που είναι αφύλακτες σε όλη την Ελλάδα. Δηλαδή να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο τις υποδομές μας. Και τρίτη παρατήρηση και τελευταία, εξασφαλίσαμε για πρώτη φορά τα τελευταία 15 χρόνια 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ από την Ευρώπη. Πολύ πρόσφατα όμως, τον Ιούλιο ουσιαστικά, που μεταξύ άλλων ενισχύουμε τα συστήματα της σηματοδότησης της τηλε – διοίκησης, ακόμα και σε τμήματα που μέχρι σήμερα δεν είχαμε ποτέ. Όπως είναι περίπου από την Αθήνα μέχρι το Κιάτο. Τώρα θα μπουν εκεί. Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήμασταν εντάξει μέχρι τον Αύγουστο του ’23, μέχρι να έρθει ο «Ντάνιελ» που κατέστρεψε ένα κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου».
Για τον ΒΟΑΚ
Συζητώντας το θέμα που αφορά την επίσκεψή του στη Κρήτη, όπου βρέθηκε στα υπό κατασκευή τμήματα, τα εργοτάξια του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, τον περίφημο ΒΟΑΚ και σε ποιο ακριβώς στάδιο βρισκόμαστε, ο δήλωσε το εξής «Ο ΒΟΑΚ έχει τρία τμήματα: Τα δύο τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος που έχουν και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, πήγαμε και είδαμε μέτωπα, δηλαδή εργασίες, σήραγγες να ξεκινούν, να ανοίγουν παρεμβάσεις στους οδικούς άξονες, ένα σημαντικό εργοτάξιο σε αυτή την περιοχή που ναι, πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα τα μέτωπα όταν αντιμετωπίσουμε και κάποια προβλήματα που υπάρχουν, μεταξύ άλλων τις απαλλοτριώσεις. Στα δύο τμήματα αυτά, συνεπώς και αποδεικτικό στοιχείο της προόδου είναι η δημόσια τοποθέτηση του Περιφερειάρχη Κρήτης που μίλησε για πολύ ικανοποιητική πρόοδο των εργασιών στα δύο τμήματα. Υπάρχει όμως, και ένα άλλο μεγάλο τμήμα, το πιο μεγάλο που είναι το Χανιά-Ηράκλειο με προαίρεση Χανιά-Κίσσαμος. Εκεί είμαστε στη φάση που επιδιώκουμε να συμβασιοποιήσουμε τους επόμενους μήνες ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες και σε αυτό το τμήμα του οδικού άξονα. Άρα, για πρώτη φορά μπορώ να σας πω ότι σε αρκετά τμήματα του ΒΟΑΚ γίνονται εργασίες. Με βάση συνεπώς το χρονοδιάγραμμα, θα σας πάω στο τελευταίο τμήμα, το οποίο ακόμα δεν έχει συμβασιοποιηθεί με τις συμβασιοποίησή του, συμβατικά είναι πέντε χρόνια οι εργασίες. Αυτό σημαίνει ότι εμείς πρέπει και ήδη έχω δώσει στη δημοσιότητα συγκεκριμένες παρεμβάσεις στην Κρήτη αλλά και στο ελληνικό Κοινοβούλιο άμεσα, ξεκινώντας από τις αρχές του ‘25, να κάνουμε παρεμβάσεις πρωτίστως στον οδικό άξονα Κίσσαμου-Ηράκλειο, έτσι ώστε να ενισχύσουμε την ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων. Οι παρεμβάσεις μας θα είναι αντίστοιχες αυτών που έχουν γίνει στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και του Πάτρα-Πύργος. Ξέρω ότι στο δημόσιο διάλογο συνήθως αυτό μεταφράζεται σε μια λέξη κολονάκια. Η αλήθεια είναι ότι είναι δέκα πρωτοβουλίες οι οποίες θα εφαρμοστούν συνολικά ή μερικώς, ανάλογα με την αναγκαιότητα και την εφικτότητα. Οριζόντια διαγράμμιση, εύκαμπτα διαχωριστικά κολωνάκια, φωτισμός κόμβων, φωτισμός τμημάτων οδού, αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης, αντιολισθητική στρώση κυκλοφορίας, στηθαία ασφαλείας, κλαδοκοπές, χωματουργικά, σκυροδέματα, φωτεινή σηματοδότηση κόμβων, αποκατάσταση καθιζήσεων. Αυτές είναι οι πρωτοβουλίες που προτιθέμεθα να αναλάβουμε σε αυτό το τμήμα με τη συμβασιοποίηση του έργου που σας είπα τους επόμενους μήνες».
Διαβάστε επίσης
Επιταγή ακρίβειας για 700.000 συνταξιούχους
Πού αριστεύει και πού ”πονάει” το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα
Ποιον ρόλο θα έχει το φυσικό αέριο στο ενεργειακό μείγμα του 2030