Γ.Δ.
1392.78 -0,35%
ACAG
-0,19%
5.36
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+0,24%
8.26
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
-0,66%
2.26
OPTIMA
+0,47%
12.82
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.38
ΑΒΕ
+1,98%
0.463
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-1,31%
1.542
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.46
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,39%
0.61
ΑΤΤΙΚΑ
+0,47%
2.15
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
+0,36%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,23%
17.62
ΔΑΑ
+0,03%
7.982
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,34%
11.79
ΔΟΜΙΚ
-2,00%
2.695
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
+0,42%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
-0,37%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,11%
1.638
ΕΛΠΕ
-0,29%
6.78
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+1,56%
1.828
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-2,59%
6.854
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,76%
2.004
ΕΧΑΕ
-0,46%
4.29
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.3
ΙΝΛΟΤ
+0,23%
0.882
ΙΝΤΕΚ
+0,35%
5.66
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,48%
1.03
ΙΝΤΚΑ
+0,38%
2.63
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,71%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,32%
0.416
ΚΟΥΑΛ
+1,78%
1.028
ΚΟΥΕΣ
+0,72%
5.6
ΚΡΙ
-2,79%
13.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,39%
0.944
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-0,82%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,83%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,67%
19.19
ΜΟΝΤΑ
-2,63%
3.7
ΜΟΤΟ
+2,64%
2.53
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,17%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,13%
31.44
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
+0,33%
30.1
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+1,50%
15.53
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,20%
15.04
ΟΤΟΕΛ
-0,39%
10.2
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
-0,58%
3.609
ΠΕΡΦ
+0,95%
5.33
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
7.88
ΠΛΑΘ
+0,38%
3.98
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,85%
1.182
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,59%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
-0,18%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,98%
3.535
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Οικονόμου: Tον Μάιο του 2025 o τελικός συγκοινωνιακός χάρτης

«Ο σχεδιασμός είναι ο συγκοινωνιακός χάρτης να αφορά αστική συγκοινωνία για όλη την Αττική. Στην Αττική δεν θα έχουμε πλέον υπεραστικά», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 σχολιάζοντας τα στοιχεία ότι οι Αθηναίοι χάνουν δύο 24ωρα τον χρόνο στην κίνηση.

«Ο τελικός συγκοινωνιακός χάρτης θα βγει τον Μάιο του ’25. Ξεκινήσαμε τη διαβούλευση, μπήκαμε στην τελική ευθεία, όλοι τώρα κάνουν τις παρατηρήσεις τους. Τον Μάιο του ‘25 θα παρουσιαστεί το σχέδιό μας οριστικά για Αθήνα – Θεσσαλονίκη και όλη την Ελλάδα», συμπλήρωσε.

Αναλυτικά όσα είπε: 

Αναφορικά με το νέο σχέδιο για τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής

Πρόκειται για επικαιροποίηση του συγκοινωνιακού χάρτη από το 2004. Έχουμε πολλά καινούργια μέσα τα οποία χρησιμοποιούμε. Έχουμε το μετρό, τον προαστιακό, το τραμ, έχουμε τον ηλεκτρικό και φυσικά τα λεωφορεία, τα οποία πρέπει να προσαρμοστούν, να συνδυαστούν και να μπορέσουμε να φτιάξουμε ένα αποτελεσματικό συγκοινωνιακό δίκτυο, ώστε να εξυπηρετηθεί ο κόσμος.

Η χθεσινή ημερίδα έγινε για πρώτη φορά ως δημόσια διαβούλευση με δημάρχους, με την Περιφέρεια και με τους κοινωνικούς φορείς. Ήταν μια ανοιχτή ημερίδα και θέλαμε να έχουμε την άποψη και των δήμων για το πώς βλέπουν τα δρομολόγια στις περιοχές τους, πού πρέπει να ρίξουμε το βάρος. Υπάρχει ήδη η πρόταση και η επεξεργασία που κάνει το συγκοινωνιακό επιτελείο του ΟΑΣΑ, όπου επιστήμονες προγραμματίζουν πώς θα λειτουργήσουν τα δρομολόγια, πώς θα λειτουργήσει η συγκοινωνία, πώς θα ενταχθεί η μικροκινητικότητα. Είναι μια πολύ σύνθετη εξίσωση, η οποία λαμβάνει υπόψη της πολλές παραμέτρους, δεν είναι μια απλή συζήτηση.

Ερωτηθείς αν τα νέα λεωφορεία προστίθενται στα ήδη υπάρχοντα ή αν πρόκειται για αντικατάσταση των παλαιών

Έχουμε έναν από τους γηραιότερους στόλους στην Ευρώπη, έχουν μέσο όρο 23 χρόνια, ενώ υπάρχουν λεωφορεία 27-28 χρόνων. Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 250 καινούργια λεωφορεία, 140 ηλεκτρικά και 110 αντιρρυπαντικά, αυτά αντικατέστησαν παλαιά λεωφορεία· αυτό είναι ένα πρώτο βήμα, γιατί έχουμε πει ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2025 θα είναι 950, έχουμε άλλα 700 λεωφορεία να τα ρίξουμε τους επόμενους μήνες. Θα βλέπετε συνέχεια καινούργια λεωφορεία να κυκλοφορούν.

Σχετικά με τους οδηγούς των λεωφορείων

Κάνουμε προσλήψεις, έχουμε μια ανοιχτή προκήρυξη 200 θέσεων οδηγών. Συνέχεια κάνουμε προκηρύξεις οδηγών, είχαμε πολλά χρόνια να κάνουμε, είχαμε μείνει πάρα πολύ πίσω.

Είχαν αγοραστεί 400 λεωφορεία χωρίς ράμπες αναπήρων, δεν είχαν προβλέψει για τους ανάπηρους οι κύριοι φωστήρες που αγοράζουν λεωφορεία. Υπάρχουν επίσης και 200 τρόλεϊ χωρίς ράμπες, που τώρα θα τις βάλουμε τις ράμπες για τους αναπήρους.

Έχουμε πάρει ήδη 250 λεωφορεία, μέχρι το καλοκαίρι του ‘25 άλλα 700 και θα πάρουμε και άλλα 700, που έχουμε βάλει στον σχεδιασμό, σύνολο 1.650. Αυτά τα 1.650 κοστίζουν 2 δισ. Τα επιπλέον 700 λεωφορεία έχουμε κάνει προγραμματισμό για το πώς θα τα πάρουμε. Έχουμε χρηματοδοτικούς προορισμούς που μπορούμε να απευθυνθούμε για να πούμε ότι μπορούμε να τα πάρουμε.

Παίρνουμε νέα μέσα μεταφοράς, θα περιφρουρήσουμε τις λεωφορειολωρίδες. Στα 12 οχήματα που κυκλοφορούν στη λεωφορειολωρίδα το ένα είναι λεωφορείο, γι’ αυτό θα βάλουμε τις κάμερες. Αν έχουμε ανοιχτή τη λεωφορειολωρίδα και πηγαίνει στην ώρα του το λεωφορείο, είναι καινούργιο και ξέρει ο πολίτης ότι έχει αξιόπιστη συγκοινωνία, θα πάρει το λεωφορείο.

Κληθείς να σχολιάσει τα στοιχεία ότι οι Αθηναίοι χάνουν δύο 24ωρα τον χρόνο στην κίνηση

Για να επικαιροποιηθεί αυτός ο συγκοινωνιακός χάρτης, βάζουμε πολλές παραμέτρους. Μια παράμετρος είναι μια τεράστια έρευνα 15 χιλιάδων ερωτηματολογίων, που θα συμπληρωθούν από διάφορες κατηγορίες πολιτών, χρηστών των ΜΜΜ και τα λοιπά, για να δούμε πώς κινούνται τα πράγματα. Από αυτή την έρευνα θα δούμε πώς μεταφέρονται οι άνθρωποι.

Ο σχεδιασμός είναι ο συγκοινωνιακός χάρτης να αφορά αστική συγκοινωνία για όλη την Αττική. Στην Αττική δεν θα έχουμε πλέον υπεραστικά. Αλίκη Βουγιουκλάκη του 1950 «πάμε στο εξωτικό Καπανδρίτι ή Λαύριο» δεν θα έχουμε. Την περασμένη εβδομάδα εντάξαμε στην αστική συγκοινωνία τον ιστορικό δήμο του Μαραθώνα. Επίσημα από 6 δρομολόγια τα κάναμε 13 και θα τα κάνουμε και περισσότερα, άρα Νέα Μάκρη – Μαραθώνας – Γραμματικό – Βαρνάβας θα έχουν πλέον αστική συγκοινωνία.

Ο τελικός συγκοινωνιακός χάρτης θα βγει τον Μάιο του ’25. Ξεκινήσαμε τη διαβούλευση, μπήκαμε στην τελική ευθεία, όλοι τώρα κάνουν τις παρατηρήσεις τους. Τον Μάιο του ‘25 θα παρουσιαστεί το σχέδιό μας οριστικά για Αθήνα – Θεσσαλονίκη και όλη την Ελλάδα.

Για τις κάμερες

Αυτή τη στιγμή προηγείται ο διαγωνισμός της Περιφέρειας Αττικής για 380 κάμερες σε επιλεγμένα φανάρια που μας έχει πει η Τροχαία. Τις επόμενες 1.000 θα αναλάβει το υπουργείο Μεταφορών, το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Είναι ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα και εκτιμούμε ότι από τα μέσα του ’25 θα αρχίσουν να μπαίνουν οι κάμερες και έως τα μέσα του ’26 1.380 κάμερες θα είναι σε λειτουργία.

Διαβάστε επίσης                            

Ισλανδία: Μπορείς να πας με 155 ευρώ

Dromeus Capital: “Άνοιγμα” στα data centers με επένδυση ύψους 300 εκατ.

Αλεξόπουλος: Οι πρώτες ύλες “κλειδί” για τους κλιματικούς στόχους

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!