Γ.Δ.
1419.5 -0,72%
ACAG
-0,34%
5.84
CENER
+0,61%
9.89
CNLCAP
-0,70%
7.05
DIMAND
-1,13%
9.59
NOVAL
-0,19%
2.615
OPTIMA
-0,15%
12.98
TITC
-1,37%
32.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.34
ΑΒΕ
0,00%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,44%
2.25
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,53%
2.825
ΑΛΦΑ
-0,19%
1.5685
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-0,09%
10.7
ΑΣΚΟ
0,00%
2.78
ΑΣΤΑΚ
-1,41%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-17,03%
4.58
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.33
ΒΙΟ
-0,90%
5.52
ΒΙΟΚΑ
-3,11%
1.87
ΒΙΟΣΚ
-1,11%
1.785
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-1,87%
1.31
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.34
ΔΑΑ
-0,65%
7.62
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-0,62%
11.27
ΔΟΜΙΚ
-2,73%
3.21
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-6,58%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-2,30%
1.49
ΕΕΕ
-1,19%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-0,73%
1.906
ΕΛΒΕ
0,00%
5.7
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
0,00%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,51%
1.956
ΕΛΠΕ
-0,36%
7.015
ΕΛΣΤΡ
+0,95%
2.12
ΕΛΤΟΝ
-0,48%
1.652
ΕΛΧΑ
-1,19%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.265
ΕΤΕ
-1,69%
7.334
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.57
ΕΥΡΩΒ
+0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,56%
4.475
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
+0,27%
0.37
ΙΛΥΔΑ
+0,31%
1.615
ΙΝΚΑΤ
-2,41%
4.85
ΙΝΛΙΦ
+1,67%
4.87
ΙΝΛΟΤ
-1,74%
1.13
ΙΝΤΕΚ
+1,02%
5.93
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,85%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,81%
2.98
ΚΑΡΕΛ
0,00%
322
ΚΕΚΡ
0,00%
1.43
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,54%
1.6
ΚΟΡΔΕ
+0,45%
0.449
ΚΟΥΑΛ
-0,51%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.24
ΚΡΙ
+1,13%
13.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.09
ΛΑΒΙ
-0,25%
0.8
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.25
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-1,14%
0.865
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
+0,40%
2.49
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-0,77%
3.86
ΜΕΝΤΙ
+0,84%
2.4
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-2,77%
3.34
ΜΙΝ
0,00%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,39%
21.3
ΜΟΝΤΑ
+1,28%
3.96
ΜΟΤΟ
0,00%
2.64
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.745
ΜΠΕΛΑ
-1,29%
24.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.58
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-1,66%
33.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.9
ΝΑΥΠ
-0,45%
0.894
ΞΥΛΚ
-1,01%
0.294
ΞΥΛΠ
+0,54%
0.37
ΟΛΘ
-1,46%
20.3
ΟΛΠ
-0,56%
26.75
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,32%
15.9
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,61%
0.821
ΟΤΕ
+0,33%
15.15
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.2
ΠΑΙΡ
-1,60%
0.984
ΠΑΠ
-0,43%
2.29
ΠΕΙΡ
-1,74%
3.793
ΠΕΡΦ
-0,15%
6.63
ΠΕΤΡΟ
-0,50%
7.96
ΠΛΑΘ
0,00%
3.87
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+1,76%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
+0,28%
1.77
ΣΑΡ
-0,92%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
-0,31%
6.36
ΣΠΙ
-1,63%
0.602
ΣΠΥΡ
-3,79%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.5
ΤΖΚΑ
0,00%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+0,54%
0.187
ΦΡΛΚ
+0,63%
4
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Σταϊκούρας: Αναγκαία τα αντιπλημμυρικά έργα λόγω κλιματικής κρίσης

Ο κρίσιμος ρόλος των υποδομών και των μεταφορών για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, για τις τοπικές οικονομίες, την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής του πολίτη, ήταν το θέμα συζήτησης στη χθεσινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΒΕΑ, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΕΒΕΑ, ο υπουργός σημείωσε: «Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με μεθοδικότητα, συνέπεια, ευθύνη και ρεαλισμό αναβαθμίζουμε σταδιακά τις υποδομές και τις μεταφορές της χώρας μας. Με δεδομένο ότι οι ανάγκες είναι απεριόριστες, αλλά οι πόροι περιορισμένοι, θέτουμε προτεραιότητες και προχωράμε βήμα-βήμα στην ολοκλήρωση, την υλοποίηση και τον προγραμματισμό εμβληματικών οδικών, σιδηροδρομικών και άλλων έργων, αλλά και μικρότερων έργων, υψηλής όμως ανταποδοτικότητας για τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες.

Η κλιματική αλλαγή καθιστά απαραίτητη την κατασκευή φραγμάτων και αντιπλημμυρικών σε ολόκληρη την επικράτεια, προκειμένου να θωρακίσουμε περιοχές από πλημμυρικά φαινόμενα και να διαχειριστούμε ορθολογικά τους πολύτιμους υδάτινους πόρους.

Επιπρόσθετα, ιδιαίτερα σημαντική είναι και η συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών, που αποτελούν τον δομικό πλούτο της χώρας μας, καθώς και η αποκατάσταση από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές με έργα μεγαλύτερης ανθεκτικότητας.

Στον τομέα των μεταφορών κομβική θέση κατέχει η αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα, η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 950 καινούργια οχήματα έως το καλοκαίρι του 2025, η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης μέσα από γενναιόδωρα σχήματα χρηματοδότησης και την εξάπλωση του δικτύου των φορτιστών. Παράλληλα, με μια σειρά από πρωτοβουλίες και δράσεις βελτιώνουμε την καθημερινότητα του πολίτη, ενισχύουμε την βιώσιμη αστική κινητικότητα, καθώς και την οδική ασφάλεια».

Από την πλευρά της η πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, δήλωσε: «Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει σημαντικά βήματα προόδου στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών. Είχαμε επιτάχυνση της κατασκευής μιας σειράς εμβληματικών δημοσίων έργων. Οι οδικοί άξονες ολοκληρώνονται και η Ελλάδα αποκτά επιτέλους ένα βασικό δίκτυο σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων. Η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων κινητοποιεί νέες επενδύσεις και τονώνει τον τουρισμό και την ανάπτυξη, ιδίως στα νησιά».

Όσον αφορά τις εμπορευματικές μεταφορές, η κ. Εφραίμογλου ανέφερε ότι στη χώρα μας το 98% των μεταφορών εκτελείται οδικά. Και είναι αλήθεια ότι, παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις.

«Είναι σημαντικό να αξιοποιήσουμε τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να ενθαρρυνθεί η σταδιακή ανανέωση του μεταφορικού στόλου της χώρας. Να στηριχθούν επενδύσεις για την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και σύγχρονων συστημάτων, να ενθαρρυνθεί η εφαρμογή μοντέλων συνεργατικών διανομών, για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας και μείωση του μεταφορικού κόστους. Χρειάζεται, επίσης, στενή συνεργασία της Πολιτείας με την τοπική αυτοδιοίκηση και τα επιμελητήρια, ώστε οι δραστηριότητες των αστικών εμπορευματικών μεταφορών να ενσωματωθούν στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Πάγιο αίτημα του επιχειρηματικού κόσμου είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου δικτύου συνδυασμένων μεταφορών. Με αναβάθμιση των λιμένων, με βελτίωση της διασύνδεσης μεταξύ των περιφερειακών και εθνικών δικτύων, αλλά και των βιομηχανικών περιοχών με τους κόμβους της εφοδιαστικής αλυσίδας» σημείωσε η κ. Εφραίμογλου, ενώ συνέχισε τονίζοντας ότι το ΕΒΕΑ θα συνεχίσει να στηρίζει κάθε θετική μεταρρύθμιση, προς την κατεύθυνση της αποτελεσματικότητας, της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας, καθώς οι επαρκείς και ποιοτικές υποδομές, αλλά και ένας σύγχρονος, λειτουργικός τομέας μεταφορών είναι προϋποθέσεις για μια εξωστρεφή, ανταγωνιστική οικονομία. Αυτός ο στόχος, όπως είπε, μπορεί να επιτευχθεί με ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική και ισχυρή μεταρρυθμιστική βούληση.

Διαβάστε επίσης

Κατασκευές: Οι τέσσερις αλλαγές για να προχωρήσουν τα μεγάλα έργα

Forbes: Πέντε κορυφαίες ετικέτες Single Malt ουίσκι για το 2024

Σιφναίος: Τι σηματοδοτεί η συμφωνία της Gastrade με τη Venture Global

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!