Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Σταϊκούρας: Αναγκαία τα αντιπλημμυρικά έργα λόγω κλιματικής κρίσης

Ο κρίσιμος ρόλος των υποδομών και των μεταφορών για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, για τις τοπικές οικονομίες, την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής του πολίτη, ήταν το θέμα συζήτησης στη χθεσινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΒΕΑ, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΕΒΕΑ, ο υπουργός σημείωσε: «Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με μεθοδικότητα, συνέπεια, ευθύνη και ρεαλισμό αναβαθμίζουμε σταδιακά τις υποδομές και τις μεταφορές της χώρας μας. Με δεδομένο ότι οι ανάγκες είναι απεριόριστες, αλλά οι πόροι περιορισμένοι, θέτουμε προτεραιότητες και προχωράμε βήμα-βήμα στην ολοκλήρωση, την υλοποίηση και τον προγραμματισμό εμβληματικών οδικών, σιδηροδρομικών και άλλων έργων, αλλά και μικρότερων έργων, υψηλής όμως ανταποδοτικότητας για τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες.

Η κλιματική αλλαγή καθιστά απαραίτητη την κατασκευή φραγμάτων και αντιπλημμυρικών σε ολόκληρη την επικράτεια, προκειμένου να θωρακίσουμε περιοχές από πλημμυρικά φαινόμενα και να διαχειριστούμε ορθολογικά τους πολύτιμους υδάτινους πόρους.

Επιπρόσθετα, ιδιαίτερα σημαντική είναι και η συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών, που αποτελούν τον δομικό πλούτο της χώρας μας, καθώς και η αποκατάσταση από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές με έργα μεγαλύτερης ανθεκτικότητας.

Στον τομέα των μεταφορών κομβική θέση κατέχει η αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα, η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 950 καινούργια οχήματα έως το καλοκαίρι του 2025, η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης μέσα από γενναιόδωρα σχήματα χρηματοδότησης και την εξάπλωση του δικτύου των φορτιστών. Παράλληλα, με μια σειρά από πρωτοβουλίες και δράσεις βελτιώνουμε την καθημερινότητα του πολίτη, ενισχύουμε την βιώσιμη αστική κινητικότητα, καθώς και την οδική ασφάλεια».

Από την πλευρά της η πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, δήλωσε: «Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει σημαντικά βήματα προόδου στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών. Είχαμε επιτάχυνση της κατασκευής μιας σειράς εμβληματικών δημοσίων έργων. Οι οδικοί άξονες ολοκληρώνονται και η Ελλάδα αποκτά επιτέλους ένα βασικό δίκτυο σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων. Η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων κινητοποιεί νέες επενδύσεις και τονώνει τον τουρισμό και την ανάπτυξη, ιδίως στα νησιά».

Όσον αφορά τις εμπορευματικές μεταφορές, η κ. Εφραίμογλου ανέφερε ότι στη χώρα μας το 98% των μεταφορών εκτελείται οδικά. Και είναι αλήθεια ότι, παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις.

«Είναι σημαντικό να αξιοποιήσουμε τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να ενθαρρυνθεί η σταδιακή ανανέωση του μεταφορικού στόλου της χώρας. Να στηριχθούν επενδύσεις για την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και σύγχρονων συστημάτων, να ενθαρρυνθεί η εφαρμογή μοντέλων συνεργατικών διανομών, για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας και μείωση του μεταφορικού κόστους. Χρειάζεται, επίσης, στενή συνεργασία της Πολιτείας με την τοπική αυτοδιοίκηση και τα επιμελητήρια, ώστε οι δραστηριότητες των αστικών εμπορευματικών μεταφορών να ενσωματωθούν στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Πάγιο αίτημα του επιχειρηματικού κόσμου είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου δικτύου συνδυασμένων μεταφορών. Με αναβάθμιση των λιμένων, με βελτίωση της διασύνδεσης μεταξύ των περιφερειακών και εθνικών δικτύων, αλλά και των βιομηχανικών περιοχών με τους κόμβους της εφοδιαστικής αλυσίδας» σημείωσε η κ. Εφραίμογλου, ενώ συνέχισε τονίζοντας ότι το ΕΒΕΑ θα συνεχίσει να στηρίζει κάθε θετική μεταρρύθμιση, προς την κατεύθυνση της αποτελεσματικότητας, της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας, καθώς οι επαρκείς και ποιοτικές υποδομές, αλλά και ένας σύγχρονος, λειτουργικός τομέας μεταφορών είναι προϋποθέσεις για μια εξωστρεφή, ανταγωνιστική οικονομία. Αυτός ο στόχος, όπως είπε, μπορεί να επιτευχθεί με ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική και ισχυρή μεταρρυθμιστική βούληση.

Διαβάστε επίσης

Κατασκευές: Οι τέσσερις αλλαγές για να προχωρήσουν τα μεγάλα έργα

Forbes: Πέντε κορυφαίες ετικέτες Single Malt ουίσκι για το 2024

Σιφναίος: Τι σηματοδοτεί η συμφωνία της Gastrade με τη Venture Global

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!