Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Σταϊκούρας: Αναγκαία τα αντιπλημμυρικά έργα λόγω κλιματικής κρίσης

Ο κρίσιμος ρόλος των υποδομών και των μεταφορών για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, για τις τοπικές οικονομίες, την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής του πολίτη, ήταν το θέμα συζήτησης στη χθεσινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΒΕΑ, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΕΒΕΑ, ο υπουργός σημείωσε: «Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με μεθοδικότητα, συνέπεια, ευθύνη και ρεαλισμό αναβαθμίζουμε σταδιακά τις υποδομές και τις μεταφορές της χώρας μας. Με δεδομένο ότι οι ανάγκες είναι απεριόριστες, αλλά οι πόροι περιορισμένοι, θέτουμε προτεραιότητες και προχωράμε βήμα-βήμα στην ολοκλήρωση, την υλοποίηση και τον προγραμματισμό εμβληματικών οδικών, σιδηροδρομικών και άλλων έργων, αλλά και μικρότερων έργων, υψηλής όμως ανταποδοτικότητας για τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες.

Η κλιματική αλλαγή καθιστά απαραίτητη την κατασκευή φραγμάτων και αντιπλημμυρικών σε ολόκληρη την επικράτεια, προκειμένου να θωρακίσουμε περιοχές από πλημμυρικά φαινόμενα και να διαχειριστούμε ορθολογικά τους πολύτιμους υδάτινους πόρους.

Επιπρόσθετα, ιδιαίτερα σημαντική είναι και η συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών, που αποτελούν τον δομικό πλούτο της χώρας μας, καθώς και η αποκατάσταση από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές με έργα μεγαλύτερης ανθεκτικότητας.

Στον τομέα των μεταφορών κομβική θέση κατέχει η αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα, η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 950 καινούργια οχήματα έως το καλοκαίρι του 2025, η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης μέσα από γενναιόδωρα σχήματα χρηματοδότησης και την εξάπλωση του δικτύου των φορτιστών. Παράλληλα, με μια σειρά από πρωτοβουλίες και δράσεις βελτιώνουμε την καθημερινότητα του πολίτη, ενισχύουμε την βιώσιμη αστική κινητικότητα, καθώς και την οδική ασφάλεια».

Από την πλευρά της η πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, δήλωσε: «Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει σημαντικά βήματα προόδου στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών. Είχαμε επιτάχυνση της κατασκευής μιας σειράς εμβληματικών δημοσίων έργων. Οι οδικοί άξονες ολοκληρώνονται και η Ελλάδα αποκτά επιτέλους ένα βασικό δίκτυο σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων. Η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων κινητοποιεί νέες επενδύσεις και τονώνει τον τουρισμό και την ανάπτυξη, ιδίως στα νησιά».

Όσον αφορά τις εμπορευματικές μεταφορές, η κ. Εφραίμογλου ανέφερε ότι στη χώρα μας το 98% των μεταφορών εκτελείται οδικά. Και είναι αλήθεια ότι, παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις.

«Είναι σημαντικό να αξιοποιήσουμε τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να ενθαρρυνθεί η σταδιακή ανανέωση του μεταφορικού στόλου της χώρας. Να στηριχθούν επενδύσεις για την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και σύγχρονων συστημάτων, να ενθαρρυνθεί η εφαρμογή μοντέλων συνεργατικών διανομών, για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας και μείωση του μεταφορικού κόστους. Χρειάζεται, επίσης, στενή συνεργασία της Πολιτείας με την τοπική αυτοδιοίκηση και τα επιμελητήρια, ώστε οι δραστηριότητες των αστικών εμπορευματικών μεταφορών να ενσωματωθούν στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Πάγιο αίτημα του επιχειρηματικού κόσμου είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου δικτύου συνδυασμένων μεταφορών. Με αναβάθμιση των λιμένων, με βελτίωση της διασύνδεσης μεταξύ των περιφερειακών και εθνικών δικτύων, αλλά και των βιομηχανικών περιοχών με τους κόμβους της εφοδιαστικής αλυσίδας» σημείωσε η κ. Εφραίμογλου, ενώ συνέχισε τονίζοντας ότι το ΕΒΕΑ θα συνεχίσει να στηρίζει κάθε θετική μεταρρύθμιση, προς την κατεύθυνση της αποτελεσματικότητας, της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας, καθώς οι επαρκείς και ποιοτικές υποδομές, αλλά και ένας σύγχρονος, λειτουργικός τομέας μεταφορών είναι προϋποθέσεις για μια εξωστρεφή, ανταγωνιστική οικονομία. Αυτός ο στόχος, όπως είπε, μπορεί να επιτευχθεί με ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική και ισχυρή μεταρρυθμιστική βούληση.

Διαβάστε επίσης

Κατασκευές: Οι τέσσερις αλλαγές για να προχωρήσουν τα μεγάλα έργα

Forbes: Πέντε κορυφαίες ετικέτες Single Malt ουίσκι για το 2024

Σιφναίος: Τι σηματοδοτεί η συμφωνία της Gastrade με τη Venture Global

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!