THEPOWERGAME
«Πιο κοντά από ποτέ», στη σύγχρονη ιστορία της εκπαίδευσης βρίσκεται η Επαγγελματική Εκπαίδευση στο να γίνει μία ορατή και επιλέξιμη εναλλακτική διαδρομή από τους αποφοίτους λυκείου, σύμφωνα με όσα ανέφερε σε συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αρμόδια υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Ιωάννα Λυτρίβη.
Πριν από μερικές ημέρες και για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, οι απόφοιτοι Λυκείου είχαν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν το Παράλληλο Μηχανογραφικό, προκειμένου να εισαχθούν σε μία από τις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ – πρώην Δημόσια ΙΕΚ).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΣΑΕΚ, υποβλήθηκαν 21.511 αιτήσεις με τη διαδικασία του Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου και οι επιτυχόντες ανήλθαν στους 16.211. Έτσι, το ποσοστό επιτυχίας εισαγωγής σε ΣΑΕΚ για φέτος ανήλθε στο 75,36%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο αριθμός των ατόμων που συμπληρώνουν το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζει σταθεροποιητικές τάσεις, κάτι που καταδεικνύει ότι μία σημαντική μερίδα των αποφοίτων στρέφεται προς την Επαγγελματική Κατάρτιση.
«Στόχος μας είναι η παροχή υψηλής ποιότητας κατάρτιση καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών, προκειμένου οι σπουδαστές να παραμένουν και να τις ολοκληρώνουν, προκειμένου να έχουν μία καλή ευκαιρία βγαίνοντας στην αγορά εργασίας», σχολίασε η υφυπουργός.
Όπως τόνισε στη συνέντευξη η κ. Λυτρίβη, έχει φτάσει η ώρα για να επανεξεταστεί η σχέση της γνώσης με την εργασία και για αυτόν τον λόγο έχει ήδη ξεκινήσει – από το 2020 και πρόσφατα με τον νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση- μία συστηματική οργάνωση των δομών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης μετά το γυμνάσιο μέχρι το κατώφλι του πανεπιστημίου και, ταυτόχρονα, επιχειρείται μια «συνολική ανανέωση σε στενότερη σύνδεση με τους παράγοντες της αγοράς».
«Με την ενεργό συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο προσβλέπουμε στην ενίσχυση του κοινωνικού διαλόγου και την εμπλοκή τους στον σχεδιασμό και τη λήψη αποφάσεων. Περαιτέρω, εισάγουμε νέες ειδικότητες που λειτουργούν σε νέες δομές: πειραματικές και θεματικές σχολές ανώτερης επαγγελματικής κατάρτισης, πρότυπα επαγγελματικά λύκεια και επαγγελματικές σχολές κατάρτισης φιλοδοξούμε να αποτελέσουν φυτώρια νέων ευκαιριών μάθησης και στην πραγματικότητα να αντιμετωπίσουν τις διαφορετικές ανάγκες των αποφοίτων τους», εξήγησε η υφυπουργός.
Πρόσθεσε, δε, την ανανέωση 130 Οδηγών Κατάρτισης, τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού για την παροχή υψηλότερου επιπέδου γνώσεων και δεξιοτήτων στα εργαστήρια, την ενίσχυση της εξωστρέφειας μέσω προγραμμάτων ανταλλαγής όπως είναι το Erasmus, τη δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως κατάρτισης, αλλά και την ενίσχυση της διαπερατότητας μεταξύ των επιπέδων εκπαίδευσης, ως μέρος της προσπάθειας συνολικής αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης προκειμένου να καταστεί ισότιμη, εναλλακτική διαδρομή με αυτή του πανεπιστημίου, μετά το λύκειο.
«Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση μπορεί να είναι μια συνειδητή επιλογή, μπορεί να καταστεί η πρώτη επιλογή για πολλά νέα παιδιά. Εμείς οφείλουμε να την αναβαθμίζουμε και να την ενισχύουμε διαρκώς και με συνέπεια», τόνισε η κα. Λυτρίβη.
Τέλος, η υφυπουργός κατέληξε ότι το νέο εθνικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης «δεν απευθύνεται μόνο στους μελλοντικούς μαθητές και τους σπουδαστές του», αλλά «φιλοδοξεί να λειτουργήσει ως εκκολαπτήριο νέων παραγωγικών μεθόδων, θεσμός παραγωγής τεχνογνωσίας και διάχυσης καινοτομιών».
Διαβάστε επίσης
ΠΥΡΚΑΛ: Από το 2029 και βλέπουμε για το Κυβερνητικό Πάρκο
ΥΠΕΝ: Ανοίγει τον φάκελο υβριδικά έργα ΑΠΕ στα νησιά