Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Σταϊκούρας: Οι αλλαγές στη σύμβαση του άξονα Μαλιακός, Κλειδί

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ενημέρωσε, σήμερα, τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το νομοσχέδιο που αφορά στη σημειακή τροποποίηση διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (ΠΑΘΕ).

Κατά την εισαγωγή της τοποθέτησής του, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε: «Στόχος της τροποποίησης είναι να προβλεφθούν, στο σώμα της Σύμβασης, οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες ο Παραχωρησιούχος θα μπορεί να αναχρηματοδοτηθεί και, ταυτόχρονα, να εξασφαλιστεί ότι το Δημόσιο θα εισπράττει κάθε φορά μέρος της ωφέλειας από την αναχρηματοδότηση αυτή.

Θεωρούμε ότι η χρονική στιγμή είναι ασφαλής για το Δημόσιο, διότι τοποθετείται χρονικά σε καίριο σημείο, δηλαδή μετά την πλήρη και επιτυχή ολοκλήρωση των θεμελιωδών υποχρεώσεων του παραχωρησιούχου, και συγκεκριμένα μετά την ολοκλήρωση του κατασκευαστικού τμήματος της σύμβασης και την παράδοση του έργου σε πλήρη λειτουργία, για χρήση από τους πολίτες.»

Ακολουθεί η πλήρης τοποθέτηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:

Συζητάμε, σήμερα, στην Επιτροπή τη σημειακή τροποποίηση διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι (ΠΑΘΕ).

Στόχος της τροποποίησης είναι να προβλεφθούν, στο σώμα της Σύμβασης, οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες ο Παραχωρησιούχος θα μπορεί να αναχρηματοδοτηθεί και, ταυτόχρονα, να εξασφαλιστεί ότι το Δημόσιο θα εισπράττει κάθε φορά μέρος της ωφέλειας από την αναχρηματοδότηση αυτή.

Θεωρούμε ότι η χρονική στιγμή είναι ασφαλής για το Δημόσιο, διότι τοποθετείται χρονικά σε καίριο σημείο, δηλαδή μετά την πλήρη και επιτυχή ολοκλήρωση των θεμελιωδών υποχρεώσεων του παραχωρησιούχου, και συγκεκριμένα μετά την ολοκλήρωση του κατασκευαστικού τμήματος της σύμβασης και την παράδοση του έργου σε πλήρη λειτουργία, για χρήση από τους πολίτες.

Πρόσθετος παράγοντας είναι το γεγονός ότι λόγω της παλαιότητας της σύμβασης παραχώρησης, από το 2007, και της τροποποίησής της, από το 2013, δεν υπήρξε στη σύμβαση πρόβλεψη για τον τρόπο με τον οποίον θα ήταν ορθό – και για τα δύο συμβαλλόμενα μέρη – να υλοποιηθεί τυχόν αναχρηματοδότηση του Παραχωρησιούχου.

Αυτό δημιουργούσε σε βάρος του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου ΑΕ μια κατάσταση άνισης μεταχείρισης, διότι – πλέον – στις συμβάσεις παραχώρησης η αναχρηματοδότηση προβλέπεται ως συμβατικός όρος και ως συμβατικό δικαίωμα του εκάστοτε παραχωρησιούχου, υπηρετώντας την έννοια ότι είναι εύλογη προσδοκία κάθε χρηματοδοτούμενου αναδόχου του Δημοσίου από τρίτους δανειστές να αναμοχλεύει και να τροποποιεί τις εν γένει χρηματοδοτικές του συμφωνίες, με σκοπό να επιτυγχάνει ευνοϊκότερους χρηματοδοτικούς όρους.

Απαράβατος όρος – φυσικά – είναι η μη χειροτέρευση της θέσης του Δημοσίου, συνεπεία της πράξης αναχρηματοδότησης.

Με βάση τις εκθέσεις ειδικών νομικών και χρηματοοικονομικών συμβούλων, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου, διαπιστώσαμε ότι, εφόσον ο παραχωρησιούχος αναχρηματοδοτηθεί υπό τις παρούσες συνθήκες, προκύπτει όφελος από την αναχρηματοδότηση, το ήμισυ του οποίου, σύμφωνα με τις τροποποιήσεις που εισάγουμε, θα το εισπράξει το Δημόσιο.

Έτσι επιλέξαμε να ακολουθήσουμε την πλέον ασφαλή – για τα συμφέροντα του Δημοσίου – διαδικασία:

1ον. Την εισαγωγή της διαδικασίας αναχρηματοδότησης στη σύμβαση και την νομοθετική της κύρωση, ώστε να διασφαλιστεί θεσμικά, τόσο τώρα όσο και για το μέλλον.

2ον. Τη διασφάλιση ότι το Ελληνικό Δημόσιο, ως αντάλλαγμα, θα λαμβάνει το ήμισυ του οφέλους που θα προκύψει από την αναχρηματοδότηση του παραχωρησιούχου.

Με την επιλεγείσα διαδικασία εξασφαλίσαμε ότι η Τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης:

1ον. Θα διέλθει του Δικαστικού Ελέγχου, δια του Προσυμβατικού Ελέγχου από το Ελεγκτικό  Συνέδριο, από το οποίο πέρασε επιτυχώς, με την με αριθμό 277/ 2024 Πράξη του Ε’ Κλιμακίου.

2ον. Θα κυρωθεί με τον παρόντα νόμο, όπως προβλέπεται από το άρθρο 46, ώστε να αποκτήσει ισχύ έναντι πάντων, διασφαλίζοντας τα συμφέροντα του Δημοσίου και ιδίως της ισχυροποίησης του κανόνα της μη χειροτέρευσης της θέσης του Δημοσίου.

Σύμφωνα με την Έκθεση των οικονομικών μας συμβούλων, της οικονομικής Διεύθυνσης του Υπουργείου και της Έκθεσης του ΓΛΚ, η ωφέλεια υπολογίζεται στο ποσό περίπου των 14,2 εκατ. ευρώ.

3ον. Τέλος, προβλέφθηκε η παροχή εξουσιοδότησης στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την υπογραφή της Εκτελεστικής Συμφωνίας Αναχρηματοδότησης και τα αναγκαία έγγραφα με την οποία το Δημόσιο θα λάβει το όφελος της αναχρηματοδότησης, καθώς και για τον καθορισμό – έγκριση των νέων δανειακών συμβάσεων και των συνοδών εγγράφων, όπως είχε γίνει και στην αρχική σύμβαση και, κατά απαρέγκλιτη μεθοδολογία, σε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης.

4ον. Τέλος, η προς κύρωση τροποποίηση περιλαμβάνει και σημειακές τροποποιήσεις που διαπιστώθηκαν ως σωστές παρεμβάσεις κατά τη λειτουργία του Αυτοκινητοδρόμου, όπως:

  • η πρόβλεψη της δωρεάν διέλευσης των ΑμεΑ από τους σταθμούς διοδίων, καθώς και
  • η επέκταση των αυτοματοποιημένων μηχανών πληρωμής και στους μετωπικούς σταθμούς, που ούτως ή άλλως είχε εφαρμοστεί – προ πολλού – στην πράξη.

Διαβάστε επίσης                          

Κληρώνει για το Λαύριο, η θετική προοπτική της S&P για τις ελληνικές τράπεζες, η ώρα των θεσμών για την Attica Bank και οι υποσχέσεις της Ούρσουλας

Pappu: Με δύναμη κι ορμή από το Περιστέρι

H τιμή του χαλκού, η ενεργειακή μετάβαση και η Κίνα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!