Γ.Δ.
1493.11 +0,19%
ACAG
+1,52%
6.03
BOCHGR
+0,42%
4.78
CENER
-1,01%
9.81
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,61%
8.15
EVR
0,00%
1.475
NOVAL
+0,21%
2.345
OPTIMA
+1,57%
12.9
TITC
+3,49%
41.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+6,89%
1.8
ΑΒΕ
+1,53%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,28%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,35%
4.285
ΑΛΦΑ
+0,09%
1.7005
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.23
ΑΣΚΟ
-0,63%
3.18
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,26%
0.59
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.78
ΑΤΤ
+2,60%
0.79
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.22
ΒΙΟ
+0,35%
5.71
ΒΙΟΚΑ
-1,52%
1.945
ΒΙΟΣΚ
-1,27%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,79%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,74%
1.465
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.4
ΔΑΑ
-0,74%
8.1
ΔΑΙΟΣ
+0,58%
3.44
ΔΕΗ
+0,24%
12.29
ΔΟΜΙΚ
+1,18%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,42%
0.322
ΕΒΡΟΦ
-2,01%
1.95
ΕΕΕ
-0,86%
32.22
ΕΚΤΕΡ
-1,43%
1.796
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
+0,89%
2.27
ΕΛΛ
+0,34%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,68%
2.2
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.68
ΕΛΣΤΡ
-0,95%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-0,63%
1.88
ΕΛΧΑ
-0,70%
2.135
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-2,42%
1.21
ΕΤΕ
0,00%
8.02
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+2,06%
2.333
ΕΧΑΕ
+0,43%
4.72
ΙΑΤΡ
+0,63%
1.605
ΙΚΤΙΝ
+1,54%
0.3635
ΙΛΥΔΑ
-1,63%
1.815
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
4.695
ΙΝΚΑΤΔ
+3,47%
0.0209
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.56
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.086
ΙΝΤΕΚ
+0,67%
6.05
ΙΝΤΕΤ
-1,63%
1.21
ΙΝΤΚΑ
+1,13%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+1,12%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,65%
0.466
ΚΟΥΑΛ
+0,14%
1.42
ΚΟΥΕΣ
-0,82%
6.05
ΚΡΙ
-0,63%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,13%
0.78
ΛΑΜΔΑ
-1,93%
7.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+2,80%
1.1
ΛΕΒΚ
-0,72%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
+0,63%
1.6
ΛΟΥΛΗ
+3,16%
2.94
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.89
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,68%
2.95
ΜΙΝ
-4,67%
0.51
ΜΟΗ
-0,38%
21
ΜΟΝΤΑ
+4,13%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,89%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+2,34%
2.19
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,97%
32.82
ΝΑΚΑΣ
+2,68%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,50%
0.8
ΞΥΛΚ
-0,67%
0.296
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+1,11%
27.3
ΟΛΠ
-1,84%
29.35
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
+2,18%
15.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.799
ΟΤΕ
-1,15%
14.58
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,92%
1.1
ΠΑΠ
-0,78%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,27%
4.11
ΠΕΡΦ
-1,74%
5.64
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.22
ΠΛΑΘ
+1,22%
4.165
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
-3,70%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
-0,65%
1.22
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,56%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
-0,88%
1.685
ΣΑΡ
+0,93%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,56%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,67%
5.9
ΣΠΙ
+1,61%
0.632
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,91%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,10%
1.656
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,96%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,00%
3.96
ΧΑΙΔΕ
+6,19%
0.6

Σταϊκούρας: Υπάρχουν προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Για τους στόχους που έχει βάλει η κυβέρνηση όσον αφορά τα ΜΜΜ στη χώρα και συγκεκριμένα για τα λεωφορεία και τους συρμούς του Μετρό, μίλησε ο Χρήστος Σταϊκούρας, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι «μέχρι το τέλος του 2025, ξεκινώντας από φέτος, θα έχουμε 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου στην Αθήνα». Αναφέρθηκε επίσης και στον σιδηρόδρομο, λέγοντας ότι «υπάρχουν προβλήματα». 

Όπως είπε, «Ούτε όλα τα λεωφορεία έχουν κλιματισμό, ούτε όλοι οι συρμοί. Από τους 19 συρμούς που είναι σε κυκλοφορία στη γραμμή 1 έχουν οι 15 από τους 19. Και αυτοί, επειδή ανοίγουν και κλείνουν συχνά οι πόρτες και ανοίγουν και τα παράθυρα, δεν έχουν την αποδοτικότητα που θα έπρεπε να έχουν. Στις γραμμές 2 και 3 από τους 52 συρμούς, από τότε που τους παραλάβαμε πριν από 25 χρόνια, οι 20 δεν έχουν. 24 συρμοί δεν έχουν κλιματισμό. Αυτή είναι η αλήθεια. Και στα λεωφορεία έχουμε να κάνουμε αναβάθμιση του στόλου από το 2009. Ο μέρος όρος ηλικίας αυτών είναι 19 έτη ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 13 χρόνια. Υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός λεωφορείων που όχι μόνο δεν έχει τη δυνατότητα κλιματισμού αλλά δεν έχει και τη δυνατότητα πρόσβασης σε ΑμεΑ. Το 39% του δεν είναι προσβάσιμο στα άτομα με ειδικές ανάγκες».

Όπως τονίζει ο υπουργός σήμερα «για αυτούς τους 24 συρμούς πρέπει να βγάζουμε διαγωνισμό, αφού βρούμε 39 εκατ. ευρώ για να έχουμε κλιματισμό σε ένα έτος. Παράλληλα, υπάρχει μια σύμβαση που τρέχει με ιδιωτική εταιρεία από την Ισπανία, όχι με τους καλύτερους όρους που θα θέλαμε, για την επισκευή 14 συρμών που λειτουργούν. Υπάρχουν και προβλήματα στις κυλιόμενες σκάλες και τους ανελκυστήρες. Συχνά χαλούν ανελκυστήρες στο μετρό. Ο μέσος χρόνος ζωή στην Ευρώπη είναι 15-20, εδώ είναι 24. Το κόστος αυτό είναι 20 εκατομμύρια. Συνολικά ψάχνουμε 60 εκατομμύρια ευρώ για να κάνουμε επισκευή, για πρώτη φορά, μετά από 25 χρόνια όλων αυτών των περιουσιακών στοιχείων».

Καινούρια λεωφορεία

Για τα λεωφορεία ανέφερε πως «250 ηλεκτρικά λεωφορεία, 140 στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν. Πρόκειται για το 1/3 του στόλου στη Θεσσαλονίκη. Όλα έχουν κλιματισμό και είναι προσβάσιμα σε ΑμεΑ. Μέχρι το τέλος του 2025, ξεκινώντας από φέτος, θα έχουμε 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου στην Αθήνα. Μέχρι το τέλος του 2025 θα είναι στους δρόμους. Ταυτόχρονα, μέχρι το τέλος του 2024, θα έχουμε 211 νέα λεωφορεία σε ανατολική και δυτική Αττική. Σύμβαση 8 ετών με τον ιδιωτικό τομέα, με 6 ΚΤΕΛ και 2 τουριστικά γραφεία. Παράλληλα, έχουμε ένα διαγωνισμό leasing στην Αθήνα για 300 λεωφορεία, 200 ντίζελ και 100 ηλεκτρικά.

Άρα μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε 900 περίπου λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής, απολύτως προσβάσιμα και με κλιματισμό. Αυτό που χρειάζεται όμως είναι όχι μόνο να ανανεώσουμε τον στόλο αλλά και να τον εμπλουτίσουμε. Και θα αποσύρονται και συνεχώς λεωφορεία. Στόχος είναι να ενισχυθούν και τα δρομολόγια μέχρι το 2027».

Μετρό Θεσσαλονίκης και Flyοver

Για το μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός ανέφερε πως «η βασική γραμμή, οι 13 σταθμοί, θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024 και η επέκταση προς την Καλαμαριά, άλλοι 5 σταθμοί το 2ο εξάμηνο του 2025».

Για το Flyοver επισήμανε πως «αυτή τη στιγμή δουλεύει full speed. Αυτή τη στιγμή έχουν 50 βαρέα οχήματα και 200 εργαζόμενους στους δρόμους. Ο χρόνος υλοποίησης του έργου είναι το 2027. Πράγματι επιβαρύνεται η καθημερινότητα του πολίτη, ζητήθηκαν παρεμβάσεις και έγιναν».

«Υπάρχουν προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο»

Για το λιώσιμο των γραμμών των τρένων λόγω του καύσωνα, ο υπουργός σχολίασε «για αυτό προσπαθούμε να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια, και για λόγους ασφάλειας διεκόπη η κυκλοφορία. Η πρώτη εικόνα που υπήρχε και είχε διαρρεύσει είναι πως αυτό θα διαρκέσει πολλές ημέρες. Την επόμενη αποκαταστάθηκε. Έπρεπε να πέσουν οι θερμοκρασίες κάτω από τους 23 βαθμούς για να μπορέσει να γίνει αποκατάσταση του δικτύου. Είναι προφανές πως όταν έχουμε ακραία φαινόμενα, πάντα μπορεί να υπάρχουν ζητήματα και ναι, η υφίστανται προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Υπάρχουν προβλήματα στην Πάτρα και την βόρεια Ελλάδα και για πρώτη φορά η ελληνική πολιτεία με διάταξη νόμου εξασφαλίσαμε διαγωνισμό 25 εκατ. ευρώ για να μην υπάρχουν ακάλυπτες ισόπεδες διαβάσεις σε όλη την Ελλάδα». Όσον αφορά τη Θεσσαλία, ο κ. Σταϊκούρας είπε πως τα προβλήματα θα αποκατασταθούν την επόμενη διετία.

Για τη ΛΑΡΚΟ

Για τη ΛΑΡΚΟ, τέλος, ο υπουργός Μεταφορών είπε μεταξύ άλλων πως «προφανώς συνομιλώ με τους εργαζόμενους και προφανώς γνωρίζουν όλοι την πραγματικότητα. Η ΛΑΡΚΟ είναι ένα εξαιρετικά προβληματικό στοιχείο. Για αυτούς που λένε ότι είναι ένα διαμάντι της χώρα, αν ήταν διαμάντι, στους διαγωνισμούς που βγάλαμε θα είχαμε πάρα πολλούς υποψηφίους. Ένας ήρθε για το εργοστάσιο και η διαδικασία δυστυχώς δεν έχει τελειώσει ακόμη. Η ΛΑΡΚΟ χρωστούσε μισό δις ευρώ και είχαμε παράνομες παράνομες κρατικές ενισχύσεις από την Ευρώπη. Όταν σταμάτησε να λειτουργεί, οι εργαζόμενοι πληρώνονται με κλειστή επιχείρηση, από τον κρατικό προϋπολογισμό. Περίπου 100 εκατ. ευρώ συνολικά μέχρι τώρα. Δώσαμε εναλλακτική για εργαζόμενους, άνω των 55, μέχρι τη συνταξιοδότησή τους. Θα πρέπει να τρέξουν άμεσα τα προγράμματα»




Διαβάστε επίσης

Βρεττού (Attica Bank): Εντός 24 ωρών η συμφωνία μετόχων

Φορολογικές δηλώσεις: Ποιοι δεν θα δηλώνουν το IBAN πριν την υποβολή

Το τεχνικό σφάλμα στο χρηματιστήριο ενέργειας και η ζημιά των 350 εκατ. ευρώ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!