Γ.Δ.
1401.18 +0,79%
ACAG
-1,26%
5.5
BOCHGR
-0,23%
4.31
CENER
+2,57%
8.77
CNLCAP
0,00%
7
DIMAND
-0,22%
9.11
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
-1,41%
12.62
TITC
+1,87%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,41%
1.442
ΑΒΕ
+1,46%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.375
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+3,40%
3.195
ΑΛΦΑ
+1,54%
1.422
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,20%
10.13
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
+28,98%
182.5
ΑΤΤΙΚΑ
+2,33%
2.2
ΒΙΟ
-1,12%
5.32
ΒΙΟΚΑ
-1,74%
1.695
ΒΙΟΣΚ
-0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
-9,44%
0.326
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,89%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.46
ΔΑΑ
+4,09%
7.842
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+1,45%
11.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,72%
0.279
ΕΒΡΟΦ
+1,01%
1.505
ΕΕΕ
-1,57%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-2,77%
1.476
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
+1,14%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,59%
1.794
ΕΛΠΕ
-0,87%
6.83
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,35%
1.722
ΕΛΧΑ
-0,45%
1.784
ΕΠΙΛΚ
+10,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
+0,43%
1.17
ΕΤΕ
+2,98%
7.264
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.68
ΕΥΡΩΒ
+2,55%
1.928
ΕΧΑΕ
+0,12%
4.33
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+3,30%
0.2975
ΙΛΥΔΑ
+3,63%
1.855
ΙΝΚΑΤ
+1,00%
5.07
ΙΝΛΙΦ
+2,07%
4.44
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.07
ΙΝΤΕΚ
+1,69%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+0,91%
1.105
ΙΝΤΚΑ
+0,72%
2.795
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-4,44%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,90%
1.545
ΚΟΡΔΕ
+1,47%
0.414
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.09
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.68
ΚΡΙ
+1,43%
14.15
ΚΤΗΛΑ
+1,72%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+1,65%
0.986
ΛΑΒΙ
+1,72%
0.769
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.21
ΛΑΜΨΑ
+1,08%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.27
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,55%
3.61
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
-4,89%
42.8
ΜΙΓ
+2,36%
3.255
ΜΙΝ
-0,97%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+0,80%
3.8
ΜΟΤΟ
+1,17%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,38%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,55%
3.67
ΜΠΡΙΚ
-0,49%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,31%
32.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,59%
0.87
ΞΥΛΚ
+1,89%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,90%
28
ΟΛΥΜΠ
+2,09%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,70%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,87%
0.8
ΟΤΕ
+1,15%
15.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.996
ΠΑΠ
+3,65%
2.27
ΠΕΙΡ
+0,62%
3.572
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.91
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,27%
3.7
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,80%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
+3,44%
1.655
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,51%
0.336
ΣΙΔΜΑ
+3,47%
1.64
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
-2,13%
0.552
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.66
ΤΖΚΑ
+0,73%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
+0,93%
0.218
ΦΡΛΚ
+2,45%
3.765
ΧΑΙΔΕ
-1,71%
0.575

Σταϊκούρας: Υπάρχουν προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Για τους στόχους που έχει βάλει η κυβέρνηση όσον αφορά τα ΜΜΜ στη χώρα και συγκεκριμένα για τα λεωφορεία και τους συρμούς του Μετρό, μίλησε ο Χρήστος Σταϊκούρας, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι «μέχρι το τέλος του 2025, ξεκινώντας από φέτος, θα έχουμε 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου στην Αθήνα». Αναφέρθηκε επίσης και στον σιδηρόδρομο, λέγοντας ότι «υπάρχουν προβλήματα». 

Όπως είπε, «Ούτε όλα τα λεωφορεία έχουν κλιματισμό, ούτε όλοι οι συρμοί. Από τους 19 συρμούς που είναι σε κυκλοφορία στη γραμμή 1 έχουν οι 15 από τους 19. Και αυτοί, επειδή ανοίγουν και κλείνουν συχνά οι πόρτες και ανοίγουν και τα παράθυρα, δεν έχουν την αποδοτικότητα που θα έπρεπε να έχουν. Στις γραμμές 2 και 3 από τους 52 συρμούς, από τότε που τους παραλάβαμε πριν από 25 χρόνια, οι 20 δεν έχουν. 24 συρμοί δεν έχουν κλιματισμό. Αυτή είναι η αλήθεια. Και στα λεωφορεία έχουμε να κάνουμε αναβάθμιση του στόλου από το 2009. Ο μέρος όρος ηλικίας αυτών είναι 19 έτη ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 13 χρόνια. Υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός λεωφορείων που όχι μόνο δεν έχει τη δυνατότητα κλιματισμού αλλά δεν έχει και τη δυνατότητα πρόσβασης σε ΑμεΑ. Το 39% του δεν είναι προσβάσιμο στα άτομα με ειδικές ανάγκες».

Όπως τονίζει ο υπουργός σήμερα «για αυτούς τους 24 συρμούς πρέπει να βγάζουμε διαγωνισμό, αφού βρούμε 39 εκατ. ευρώ για να έχουμε κλιματισμό σε ένα έτος. Παράλληλα, υπάρχει μια σύμβαση που τρέχει με ιδιωτική εταιρεία από την Ισπανία, όχι με τους καλύτερους όρους που θα θέλαμε, για την επισκευή 14 συρμών που λειτουργούν. Υπάρχουν και προβλήματα στις κυλιόμενες σκάλες και τους ανελκυστήρες. Συχνά χαλούν ανελκυστήρες στο μετρό. Ο μέσος χρόνος ζωή στην Ευρώπη είναι 15-20, εδώ είναι 24. Το κόστος αυτό είναι 20 εκατομμύρια. Συνολικά ψάχνουμε 60 εκατομμύρια ευρώ για να κάνουμε επισκευή, για πρώτη φορά, μετά από 25 χρόνια όλων αυτών των περιουσιακών στοιχείων».

Καινούρια λεωφορεία

Για τα λεωφορεία ανέφερε πως «250 ηλεκτρικά λεωφορεία, 140 στην Αθήνα και 110 στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν. Πρόκειται για το 1/3 του στόλου στη Θεσσαλονίκη. Όλα έχουν κλιματισμό και είναι προσβάσιμα σε ΑμεΑ. Μέχρι το τέλος του 2025, ξεκινώντας από φέτος, θα έχουμε 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου στην Αθήνα. Μέχρι το τέλος του 2025 θα είναι στους δρόμους. Ταυτόχρονα, μέχρι το τέλος του 2024, θα έχουμε 211 νέα λεωφορεία σε ανατολική και δυτική Αττική. Σύμβαση 8 ετών με τον ιδιωτικό τομέα, με 6 ΚΤΕΛ και 2 τουριστικά γραφεία. Παράλληλα, έχουμε ένα διαγωνισμό leasing στην Αθήνα για 300 λεωφορεία, 200 ντίζελ και 100 ηλεκτρικά.

Άρα μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουμε 900 περίπου λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής, απολύτως προσβάσιμα και με κλιματισμό. Αυτό που χρειάζεται όμως είναι όχι μόνο να ανανεώσουμε τον στόλο αλλά και να τον εμπλουτίσουμε. Και θα αποσύρονται και συνεχώς λεωφορεία. Στόχος είναι να ενισχυθούν και τα δρομολόγια μέχρι το 2027».

Μετρό Θεσσαλονίκης και Flyοver

Για το μετρό στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός ανέφερε πως «η βασική γραμμή, οι 13 σταθμοί, θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024 και η επέκταση προς την Καλαμαριά, άλλοι 5 σταθμοί το 2ο εξάμηνο του 2025».

Για το Flyοver επισήμανε πως «αυτή τη στιγμή δουλεύει full speed. Αυτή τη στιγμή έχουν 50 βαρέα οχήματα και 200 εργαζόμενους στους δρόμους. Ο χρόνος υλοποίησης του έργου είναι το 2027. Πράγματι επιβαρύνεται η καθημερινότητα του πολίτη, ζητήθηκαν παρεμβάσεις και έγιναν».

«Υπάρχουν προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο»

Για το λιώσιμο των γραμμών των τρένων λόγω του καύσωνα, ο υπουργός σχολίασε «για αυτό προσπαθούμε να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια, και για λόγους ασφάλειας διεκόπη η κυκλοφορία. Η πρώτη εικόνα που υπήρχε και είχε διαρρεύσει είναι πως αυτό θα διαρκέσει πολλές ημέρες. Την επόμενη αποκαταστάθηκε. Έπρεπε να πέσουν οι θερμοκρασίες κάτω από τους 23 βαθμούς για να μπορέσει να γίνει αποκατάσταση του δικτύου. Είναι προφανές πως όταν έχουμε ακραία φαινόμενα, πάντα μπορεί να υπάρχουν ζητήματα και ναι, η υφίστανται προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Υπάρχουν προβλήματα στην Πάτρα και την βόρεια Ελλάδα και για πρώτη φορά η ελληνική πολιτεία με διάταξη νόμου εξασφαλίσαμε διαγωνισμό 25 εκατ. ευρώ για να μην υπάρχουν ακάλυπτες ισόπεδες διαβάσεις σε όλη την Ελλάδα». Όσον αφορά τη Θεσσαλία, ο κ. Σταϊκούρας είπε πως τα προβλήματα θα αποκατασταθούν την επόμενη διετία.

Για τη ΛΑΡΚΟ

Για τη ΛΑΡΚΟ, τέλος, ο υπουργός Μεταφορών είπε μεταξύ άλλων πως «προφανώς συνομιλώ με τους εργαζόμενους και προφανώς γνωρίζουν όλοι την πραγματικότητα. Η ΛΑΡΚΟ είναι ένα εξαιρετικά προβληματικό στοιχείο. Για αυτούς που λένε ότι είναι ένα διαμάντι της χώρα, αν ήταν διαμάντι, στους διαγωνισμούς που βγάλαμε θα είχαμε πάρα πολλούς υποψηφίους. Ένας ήρθε για το εργοστάσιο και η διαδικασία δυστυχώς δεν έχει τελειώσει ακόμη. Η ΛΑΡΚΟ χρωστούσε μισό δις ευρώ και είχαμε παράνομες παράνομες κρατικές ενισχύσεις από την Ευρώπη. Όταν σταμάτησε να λειτουργεί, οι εργαζόμενοι πληρώνονται με κλειστή επιχείρηση, από τον κρατικό προϋπολογισμό. Περίπου 100 εκατ. ευρώ συνολικά μέχρι τώρα. Δώσαμε εναλλακτική για εργαζόμενους, άνω των 55, μέχρι τη συνταξιοδότησή τους. Θα πρέπει να τρέξουν άμεσα τα προγράμματα»




Διαβάστε επίσης

Βρεττού (Attica Bank): Εντός 24 ωρών η συμφωνία μετόχων

Φορολογικές δηλώσεις: Ποιοι δεν θα δηλώνουν το IBAN πριν την υποβολή

Το τεχνικό σφάλμα στο χρηματιστήριο ενέργειας και η ζημιά των 350 εκατ. ευρώ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!