Γ.Δ.
1481.53 +1,17%
ACAG
-0,51%
5.8
CENER
+0,31%
9.64
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,66%
9.02
NOVAL
0,00%
2.76
OPTIMA
+1,51%
12.14
TITC
-0,81%
30.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,44%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+3,53%
3.08
ΑΛΦΑ
+2,26%
1.716
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+0,68%
11.9
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-27,87%
8.8
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,04%
5.99
ΒΙΟΚΑ
+0,42%
2.38
ΒΙΟΣΚ
+2,65%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.65
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,55%
18.12
ΔΑΑ
+0,53%
7.992
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+0,09%
11.55
ΔΟΜΙΚ
+1,77%
3.45
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.324
ΕΒΡΟΦ
-0,32%
1.535
ΕΕΕ
+1,22%
33.08
ΕΚΤΕΡ
+4,77%
4.285
ΕΛΒΕ
-3,64%
5.3
ΕΛΙΝ
+1,86%
2.19
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,72%
2.095
ΕΛΠΕ
+1,86%
7.66
ΕΛΣΤΡ
-0,87%
2.27
ΕΛΤΟΝ
-0,68%
1.758
ΕΛΧΑ
+1,62%
1.884
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,57%
1.29
ΕΤΕ
+1,33%
8.41
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
+1,78%
2.228
ΕΧΑΕ
+0,63%
4.795
ΙΑΤΡ
-3,45%
1.68
ΙΚΤΙΝ
+2,43%
0.421
ΙΛΥΔΑ
-1,16%
1.7
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+2,76%
5.22
ΙΝΛΟΤ
+0,48%
1.256
ΙΝΤΕΚ
+1,17%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,29%
3.42
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-3,14%
1.54
ΚΕΠΕΝ
+9,71%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,82%
1.214
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-2,56%
1.14
ΛΑΒΙ
-1,00%
0.891
ΛΑΜΔΑ
+0,13%
7.44
ΛΑΜΨΑ
-0,55%
36
ΛΑΝΑΚ
-5,15%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,52%
2.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,86%
3.7
ΜΙΝ
-0,79%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,43%
23.56
ΜΟΝΤΑ
+7,14%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,87%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+1,02%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,17%
36.74
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
+0,72%
0.28
ΞΥΛΠ
+3,88%
0.428
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+0,92%
27.45
ΟΛΥΜΠ
+1,59%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,89%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.898
ΟΤΕ
+2,19%
14.46
ΟΤΟΕΛ
+2,93%
11.94
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,38%
3.954
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.8
ΠΛΑΘ
+1,72%
4.14
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
-0,80%
0.248
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
6.6
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+3,16%
1.96
ΣΑΡ
+0,54%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,58%
0.341
ΣΙΔΜΑ
-3,61%
1.6
ΣΠΕΙΣ
-1,45%
6.8
ΣΠΙ
+2,69%
0.688
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
-0,33%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,80%
4.1
ΧΑΙΔΕ
+0,75%
0.67

Mητσοτάκης: Παραδίδεται σε έξι μήνες το πιο σύγχρονο Μετρό

Το Νοέμβριο θα εγκαινιαστεί η λειτουργία της βασικής γραμμής του Mετρό Θεσσαλονίκης και στη μελέτη επέκτασής του που εκπόνησε η εταιρία «Ελληνικό Μετρό» δίνεται προτεραιότητα στην κάλυψη της Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να βγει, επιτέλους, η συγκεκριμένη περιοχή από την απομόνωση δεκαετιών, τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Σε έξι μήνες από τώρα θα μπορέσουμε να παραδώσουμε στους πολίτες το πιο σύγχρονο και όμορφο Mετρόοποιασδήποτε ευρωπαϊκής πόλης», τόνισε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του κατά την παρουσίαση της Μελέτης Ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο Καραπάντσειο Πνευματικό Κέντρο.

Η Μελέτη αυτή προβλέπει μέχρι το 2040 την κατασκευή δύο γραμμών μετρό, συνολικού μήκους 48 χιλιομέτρων με 44 σταθμούς, που θα καλύπτουν όλο το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης και τη γύρω ζώνη και θα εξυπηρετούν καθημερινά 678.000 επιβάτες.

«Η κυβέρνηση επενδύει στη βιώσιμη αστική κινητικότητα για τα μέσα μεταφοράς. Η Αττικό μετρό μετονομάστηκε σε Ελληνικό μετρό αφού διαχειρίζεται και το έργο της Θεσσαλονίκης και σε έξι μήνες θα παραδοθεί στους πολίτες το πιο σύγχρονο και όμορφο μετρό ευρωπαϊκής πόλης», τόνισε ο πρωθυπουργός.

«Δεν σταματούμε εδώ. Ο σκοπός της μελέτης που εκπόνησε η Αττικό Μετρό είναι τεκμηριωμένη και υποδεικνύει τις προτεραιότητες της επόμενης ημέρας για την επέκταση του μετρό και τη διάδραση με τα αστικά λεωφορεία καθώς και τον περιορισμό του αποτυπώματος άνθρακα. Οι συζητήσεις αυτές δεν πρέπει να πολιτικοποιούνται».

Με αφορμή την παρουσίαση της μελέτης και ενόψει των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου, ο πρωθυπουργός σχολίασε ότι το αποτύπωμα της Ευρώπης φαίνεται και στη χρηματοδότηση του Μετρό αλλά και «στη δυνατότητα να διεκδικήσουμε πόρους στο μέλλον» για να τονίσει ότι «οι διεκδικήσεις αυτές δεν γίνονται με προχειρότητα και ευχολόγια αλλά με δεδομένα και σχέδιο».

«H κυβέρνηση επενδύει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς»

«Έχουμε πια στη διάθεσή μας μια πολύ τεκμηριωμένη πρόταση για τον τρόπο που θα επεκταθεί το μέτρο, άλλα και σε άλλα συστήματα των μέσων μεταφοράς», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης, αφού υπογράμμισε τη βούληση της κυβέρνησης να επενδύσει στα ΜΜΜ της χώρας.

Για τα αστικά λεωφορεία, σημείωσε ότι έχει γίνει σημαντική δουλειά ως προς την εξυγίανση του ΟΑΣΘ, ενώ περισσότερα λεωφορεία κυκλοφορούν στην πόλη όπως και τα νέα, ηλεκτρικά λεωφορεία.

Όσον αφορά την επέκταση του μετρό, είπε ότι «τα δεδομένα θα μας δείξουν πού πρέπει να γίνουν τα επόμενα βήματα για το Μετρό» κάνοντας ειδική αναφορά στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη που πρέπει να καλυφθεί με σύγχρονα μέσα μεταφοράς και την προτεραιοποίηση για να γίνει εκεί η επέκταση του Μετρό.

Η βορειοδυτική Θεσσαλονίκη βγαίνει από μια «απομόνωση δεκαετιών»

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στην περιοχή της ΒΔ Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας ότι οι κάτοικοι μπορεί για πολλά χρόνια να αισθανόσασταν παραμελημένοι. Όπως τόνισε, «η κυβέρνηση αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον για δήμους που ίσως να αυτοπροσδιορίζονταν ως κατώτερου Θεού».

«Αυτή η κυβέρνηση αποδεικνύει το έμπρακτο ενδιαφέρον της για τη ΒΔ Θεσσαλονίκη. Δεν είναι μόνο πολιτική απόφαση, είναι η απόδειξη ότι – έχουμε εδώ το νεότερο πληθυσμό σε ολόκληρη τη χωρά – αυτός είναι και ο λόγος που προτεραιοποιούμε».

Πολλά έργα απαντούν σε όσους αισθάνονταν παραμελημένοι από την κεντρική κυβέρνηση, πρόσθεσε.

Τι είπε για τις ευρωεκλογές

Αναφερόμενος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε τη σημασία του «αποτυπώματος» της Ευρώπης «το βλέπουμε παντού και στη χρηματοδότηση του Μετρό και στη δυνατότητα να διεκδικήσουμε πόρους στο μέλλον» για να τονίσει ότι «οι διεκδικήσεις αυτές δεν γίνονται με προχειρότητα και ευχολόγια αλλά με δεδομένα και σχέδιο».

Για να διεκδικήσει κανείς τους πόρους αυτούς, «απαιτεί γνώσεις της ευρωπαϊκής πραγματικότητας, τεκμηρίωση, καλές σχέσεις. Η Ελλάδα δεν είναι πλέον το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης αλλά εταίρος ο οποίος συμβάλλει στη βελτίωση της Ευρώπης. Αυτό μην το ξεχάσουμε όταν προσέλθουμε στις κάλπες της 9ης Ιουνίου».

Στο πλαίσιο αυτό ζήτησε «να μην το ξεχνάμε αυτό στις κάλπες του Ιουνίου όταν θα προσέλθουμε στις κάλπες για τις ευρωεκλογές. Να θυμόμαστε ποιο είναι το κόμμα που απέδειξε έμπρακτα ότι μπορεί να διεκδικεί χωρίς να φωνασκεί και να φέρνει έμπρακτα αποτελέσματα χωρίς να λαϊκίζει».

«Με το καλό να βρεθούμε στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης πριν το τέλος του έτους, πιστεύω ότι θα είναι μια στιγμή προσωπικής δικαίωσης» κατέληξε στον χαιρετισμό του ο πρωθυπουργός.

Διαβάστε επίσης:

Ξεκάθαρη η Μιχαηλίδου για τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης

Είναι η Αμερική ανθεκτική απέναντι στους δικτάτορες;

Το σχέδιο του Μεσαίου Διαδρόμου για τις χερσαίες μεταφορές Ευρώπης – Κίνας

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!