Γ.Δ.
1480.23 0,00%
ACAG
0,00%
5.89
CENER
0,00%
9.67
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
0,00%
8.97
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.2
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.448
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.27
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.08
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7245
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.7
ΑΣΚΟ
0,00%
2.84
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
9.26
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.97
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.94
ΔΑΑ
0,00%
7.92
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
0,00%
11.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.61
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.15
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.29
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.085
ΕΛΠΕ
0,00%
7.56
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.24
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.76
ΕΛΧΑ
0,00%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.31
ΕΤΕ
0,00%
8.45
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.36
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.229
ΕΧΑΕ
0,00%
4.78
ΙΑΤΡ
0,00%
1.725
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.414
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.83
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.16
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.39
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.491
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.196
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.4
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.19
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.42
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.69
ΜΙΝ
0,00%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.932
ΞΥΛΚ
0,00%
0.281
ΞΥΛΠ
0,00%
0.41
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
0,00%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.897
ΟΤΕ
0,00%
14.54
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
0,00%
2.35
ΠΕΙΡ
0,00%
3.92
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.88
ΠΛΑΘ
0,00%
4.315
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2.06
ΣΑΡ
0,00%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.69
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.84
ΣΠΙ
0,00%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Βορίδης: Εμείς αυστηροποιήσαμε τον Ποινικό Κώδικα

Στην τραγωδία στο Μάτι το 2018 και στη σχετική δικαστική απόφαση αναφέρθηκε ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης, σε ραδιοφωνική συνέντευξη που παραχώρησε.

«Εμείς δεν μπορούμε να σχολιάσουμε δικαστικές αποφάσεις», ήταν η εισαγωγική αναφορά του, με την ταυτόχρονη διευκρίνιση: «Πάντως, το αποτέλεσμα πόρρω απέχει από την προσδοκία για τη λεγόμενη δίκαιη τιμωρία τέτοιων άδικων πράξεων».

Σε κάθε περίπτωση, συνέχισε, «η κυβέρνηση δεν μπορούσε να κάνει πολλά, καθ’ ότι είναι πάγια αρχή του Δικαίου ότι για τον κατηγορούμενο επικρατεί πάντοτε ο επιεικέστερος νόμος, όχι ο νόμος που έχει ψηφισθεί τώρα». Και, θύμισε αμέσως μετά ότι «εμείς αυστηροποιήσαμε τον Ποινικό Κώδικα εκ των υστέρων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτά τα αδικήματα με επαρκέστερο, κατά τη γνώμη μας, τρόπο, με δικαιότερο τρόπο στο ζήτημα της ποινής».

«Εμείς, ως παράταξη, έχουμε μία βασική αρχή και αυτή είναι ότι δεν πιστεύουμε ότι πρέπει να ανακατευόμαστε στις ποινικές υποθέσεις, δεν πιστεύουμε ότι πρέπει να χειραγωγούμε τη δικαιοσύνη, δεν πιστεύουμε ότι πρέπει να υπαγορεύουμε τις ποινικές υποθέσεις. Η δουλειά μας, ως κυβέρνηση, είναι να διαμορφώνουμε ένα επαρκές θεσμικό πλαίσιο, αυτό που νομίζουμε καλύτερο για τον χειρισμό και την αντιμετώπιση εν γένει του εγκλήματος και σε αυτό εμπίπτουν και τα ειδικότερα που συζητάμε τώρα, (δουλειά της κυβέρνησης) είναι να δημιουργήσει διοικητικώς επαρκείς συνθήκες προκειμένου να λειτουργεί η δικαιοσύνη», διαβεβαίωσε ο υπουργός Επικρατείας μιλώντας στον ΣΚΑΙ 100,3.

«Η κυβέρνηση δεν μπορεί να βαθμολογεί τους δικαστές αλλά μπορεί και έχει διαμορφώσει ένα θεσμικό πλαίσιο, ώστε να αξιολογούνται οι δικαστές. Η βαθμολογία είναι εσωτερικό ζήτημα του δικαστικού σώματος», σημείωσε υπενθυμίζοντας την πρόσφατη απόλυση δικαστών επειδή «δεν αντεπεξήρχοντο στα καθήκοντά τους».

Επαναλαμβάνοντας, εξάλλου, ότι επί ημερών της σημερινής κυβέρνησης ο Ποινικός Κώδικας αυστηροποιήθηκε, ο κ. Βορίδης δήλωσε ότι αν σήμερα διατυπωνόταν κατηγορία εμπρησμού εξ’ αμελείας, αυτή «σήμερα θα δικαζόταν ως κακούργημα. Αν γινόταν αυτό σήμερα, τότε η ποινή των τριών ετών για ανθρωποκτονία εξ αμελείας θα εκτίετο πραγματικά, θα έμπαινε στη φυλακή».

«Η αυστηροποίηση του Ποινικού Κώδικα έγινε σε τρεις διαδοχικές νομοθετικές παρεμβάσεις, προκειμένου να φθάσουμε στο επίπεδο που θέλουμε. Από την πρώτη ημέρα έχει ξεκινήσει αυστηροποίηση με την αλλαγή πολλών πραγμάτων στο ΣΥΡΙΖΑϊκό Ποινικό Κώδικα. Υπήρξε και μια δεύτερη φάση περαιτέρω αυστηροποίησης και τώρα η τρίτη φάση τής ακόμη μεγαλύτερης αυστηροποίησης του Ποινικού Κώδικα», τόνισε.

Όμως, όπως επεσήμανε, «σε αυτές τις παρεμβάσεις, και στον Ποινικό Κώδικα και στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, για να είναι οι νομοθετικές προβλέψεις δικαιότερες και πιο κοντά σε μια ορθή απονομή δικαιοσύνης, είμαστε μόνοι μας. Τις αλλαγές αυτές η κυβέρνηση τις έκανε μόνη της». Και τούτο γιατί, όπως επιχειρηματολόγησε, οι επίμαχες διατάξεις καταψηφίσθηκαν από αυτούς που ήταν υπεύθυνοι και υπόλογοι πολιτικά, από αυτούς που θα έπρεπε να είναι κατ’ εξοχήν ευαισθητοποιημένοι.

Σε αυτό το σημείο, ο υπουργός Επικρατείας έκανε μία ιστορική αναδρομή: «Το Μάτι γίνεται το 2018 και οι επιεικείς ποινές για τον Ποινικό Κώδικα -δεν λέω ότι σχετίζονται με το Μάτι, δεν ήταν εκεί η παρέμβαση που έκαναν, στην ποινική μεταχείριση για την ανθρωποκτονία από αμέλεια- η προσέγγιση ενός επιεικέστερου Ποινικού Κώδικα έγινε το 2019».

Δηλαδή, «αντί το Μάτι να λειτουργήσει, όπως λειτούργησε σε εμάς, αντί να οδηγήσει σε ένα αποτελεσματικότερο πλαίσιο που θα αποδίδει δικαιοσύνη, τότε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κινήθηκε στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, αυτήν του επιεικέστερου Ποινικού Κώδικα».

Παράλληλα, έκανε εκτενή αναφορά στο θέμα των αρμοδιοτήτων, εκεί όπου «έχουν γίνει πολλά περισσότερα πράγματα από εκεί που βρισκόμασταν. Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετώπισε η ποινική δίωξη, είναι, όταν έχεις τέτοια αδικήματα αμέλειας, ποια είναι η περιγραφή του καθήκοντος για τον κρατικό αξιωματούχο».

Ειδικότερα, «δεν χρειάζεται μια γενική αρμοδιότητα, χρειάζεται να υπάρχει ένα σχέδιο για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών που να περιγράφει με λεπτομέρεια τις υποχρεώσεις κάθε εμπλεκομένου. Εκείνη την εποχή που δεν υπάρχει το 112, που δεν υπάρχουν σχέδια διαφυγής, υπάρχει μια γενική διάχυση ευθύνης», υπογράμμισε.

«Έχουμε κάνει άλματα στο πεδίο της πολιτικής προστασίας, όχι μόνο επιχειρησιακά αλλά και θεσμικά. Υπάρχουν με ακρίβεια σχέδια, περιγράφεται τι πρέπει να κάνει ο καθένας. Όταν έχεις ακριβή περιγραφή των καθηκόντων, τότε ξέρεις ποιος δεν έκανε τη δουλειά του και ποια είναι αυτή. Και αν γινόταν (η δουλειά αυτή), αν θα επήρχετο ζημιογόνο αποτέλεσμα ή όχι. Τότε δεν είχε τίποτε. Είχες μια Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, η οποία στεγαζόταν σε ένα ετοιμόρροπο κτήριο», πρόσθεσε.

Τέλος, για τα τραγικά γεγονότα του 2018, ο υπουργός Επικρατείας κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση για «προσπάθεια αποφυγής των πολιτικών ευθυνών και αυτό είναι το πολιτικό σκέλος».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!