THEPOWERGAME
«Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι ένα εμβληματικό έργο που αποτελεί, πλέον, σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας. Της Ελλάδας που μπορεί να φτάσει ψηλότερα, να αναπτύσσεται και να ισχυροποιείται πολύπλευρα». Αυτό δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε, σήμερα, για τα 20 χρόνια λειτουργίας του έργου και με αφορμή το πέρασμα της Ολυμπιακής Φλόγας, στο ταξίδι της για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι.
Όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «σε αυτά τα 20 χρόνια λειτουργίας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων από τη Γέφυρα “Χαρίλαος Τρικούπης”, η οποία εκπληρώνει τον πολλαπλό της ρόλο».
Όπως τόνισε, μεταξύ άλλων, στον χαιρετισμό του ο κ. Σταϊκούρας: «Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκληρή δουλειά, σχέδιο και μεθοδικότητα, συνεχίζει να επιτελεί τον στρατηγικό του ρόλο, υλοποιώντας εμβληματικά, μεγάλα και μικρά έργα σε όλη την επικράτεια. Έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη και ενισχύουν την ευημερία των πολιτών».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
Είναι μεγάλη η τιμή και η χαρά που βρίσκομαι σήμερα εδώ, για μια διπλή γιορτή. Τη συμπλήρωση 20 ετών από την παράδοση ενός από τα πιο εμβληματικά έργα υποδομής και ανάπτυξης που έχουν κατασκευαστεί στη χώρα μας, τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Και ταυτόχρονα το πέρασμα της Ολυμπιακής Φλόγας, στο ταξίδι της για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι. Η ιστορία της Γέφυρας, άλλωστε, είναι συνυφασμένη με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, καθώς εγκαινιάστηκε λίγες ημέρες προτού διεξαχθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004, στην Αθήνα.
Όμως, το όραμα για την κατασκευή της χρονολογείται από τον 19ο αιώνα, όταν ένας από τους πιο σημαντικούς πολιτικούς στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους, διατύπωσε δημοσίως αυτή την ιδέα.
Ορμώμενος, βέβαια, και από τα δικά του βιώματα. Όπως αναφέρεται σε μια από τις εγκυρότερες βιογραφίες του, το 1873, σε μια επιστολή προς την οικογένειά του, όπου προανήγγειλε την επιστροφή του από την Αθήνα στο Μεσολόγγι, ο Χαρίλαος Τρικούπης σημείωνε ότι το ταξίδι του θα διαρκούσε 54 ώρες και μάλιστα, ακτοπλοϊκώς.
Σήμερα, η ίδια διαδρομή καλύπτεται οδικώς σε περίπου 2 ώρες και 40 λεπτά. Γιατί υπάρχει η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, αλλά και γιατί υπάρχουν η Ολυμπία Οδός και η Ιόνια Οδός. Και αυτό δεν ήταν κάτι αυτονόητο. Θυμίζω ότι ο διαγωνισμός για το έργο ξεκίνησε το 1993. Και όταν λειτούργησε η Γέφυρα, πριν από 20 χρόνια, συνέδεε τις δύο εθνικές οδούς που είχαν κατασκευαστεί τις προηγούμενες δεκαετίες.
Χρειάστηκαν αρκετά χρόνια, πολλές θυσίες και μεγάλη προσπάθεια διαδοχικών Κυβερνήσεων για να φτάσουμε στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα. Το σημείο στο οποίο να αποτελεί η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου τη φυσική συνέχεια ενός σύγχρονου δικτύου αυτοκινητοδρόμων που ενώνει τη Δυτική Ελλάδα και κοσμεί τον δομικό πλούτο της χώρας μας, με τα ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά της, αλλά και την εντυπωσιακή της εικόνα.
Σε αυτά τα 20 χρόνια λειτουργίας, έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων από τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης, η οποία εκπληρώνει τον πολλαπλό της ρόλο.
- Εξασφαλίζει τη συνδεσιμότητα της Δυτικής Πελοποννήσου με τη Δυτική Στερεά Ελλάδα, που ήταν αποκομμένες στο παρελθόν, όταν επικρατούσαν κακές καιρικές συνθήκες.
- Παρέχει ευκολότερη και ταχύτερη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών.
- Υποστηρίζει την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη.
- Συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αφενός μειώνοντας τον χρόνο ταξιδίου, και αφετέρου καλύπτοντας τις ανάγκες λειτουργίας της από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
- Ισχυροποιεί την εικόνα της χώρας, αποτελώντας ένα σημαντικό επίτευγμα της Μηχανικής, ως μια από τις μεγαλύτερες καλωδιωτές γέφυρες στον κόσμο. Αυτή είναι, άλλωστε, η εικόνα που θα ταξιδέψει σήμερα, από εδώ, σε όλο τον κόσμο.
Η διαδρομή της Ολυμπιακής Φλόγας από τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο που αποτελεί, πλέον, σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας. Της Ελλάδας που μπορεί να φτάσει ψηλότερα, να μεγεθύνεται ισχυρότερα, να αναπτύσσεται ισχυρότερα, να ισχυροποιείται πολύπλευρα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με σκληρή δουλειά, σχέδιο και μεθοδικότητα, συνεχίζει να επιτελεί τον στρατηγικό του ρόλο, υλοποιώντας εμβληματικά, μεγάλα και μικρά έργα σε όλη την επικράτεια. Έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη και ενισχύουν την ευημερία των πολιτών.
Αλεξοπούλου: Η Γέφυρα δίνει το παράδειγμα
Από την πλευρά της, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου, κατά την ομιλία της επεσήμανε ότι «η Γέφυρα διευκόλυνε την ζωή των κατοίκων της περιοχής, συνέβαλε στην ανάπτυξη της οικονομίας και σήμερα, δίνει το παράδειγμα, συμβάλλοντας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με πολλούς τρόπους».
«Θέλω να σταθώ», τόνισε χαρακτηριστικά, «στη μείωση της τιμής διέλευσης, των ηλεκτρικών οχημάτων κατά 34%, στην τοποθέτηση σημείων φόρτισης πάνω στη γέφυρα, αλλά και στην χρήση ηλεκτρικών οχημάτων για τις μετακινήσεις του προσωπικού. Όλα αυτά συνθέτουν την εικόνα» υπογράμμισε η κυρία Αλεξοπούλου «ενός σύγχρονου φορέα που λαμβάνει σοβαρά, υπόψη του, το ενεργειακό αποτύπωμα».
Ταχιάος: Η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου σύμβολο του εκσυγχρονισμού της Ελλάδας
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος στον χαιρετισμό του δήλωσε ότι: «Η Γέφυρα αποτελεί ένα σύμβολο του εκσυγχρονισμού της Ελλάδας στο μεταίχμιο του εικοστού αιώνα. Ένα αίτημα το οποίο παραμένει διαρκές και συνεχίζεται σήμερα από, την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αποτελεί ένα έργο το οποίο έχει μοναδικά κατασκευαστικά χαρακτηριστικά, μια τεχνογνωσία πρωτότυπη για την εποχή της. Στη κατασκευή της γέφυρας συνεργάστηκαν Γάλλοι και Έλληνες μηχανικοί, μεταφέροντας την τεχνογνωσία τους στη χώρα μας. Κάτι πάρα πολύ σημαντικό για τις ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες.
Η ώσμωση αυτή μεταξύ των κατασκευαστικών εταιρειών της χώρας και ομίλων όπως η Vinci συνεχίζει να είναι μια πρόκληση για τα επόμενα χρόνια καθώς παράγει προστιθέμενη αξία.
Στο μέλλον μπορούμε να αναπτύξουμε – γιατί αυτό αποτελεί το αίτημα της εποχής – νέα έργα χρησιμοποιώντας τα μοντέλα των παραχωρήσεων και των ΣΔΙΤ, τα οποία έχουν χαρακτήρα αποδοτικότητας και δοκιμάστηκαν με επιτυχία στη γέφυρα».
Notebaert: Ένα έργο για το οποίο έχουμε θέσει συγκεκριμένες προτεραιότητες και ακολουθούμε μέχρι και σήμερα
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της VINCI Concessions, Nicolas Notebaert, επεσήμανε: «Σήμερα, με συγκίνηση, βρισκόμαστε εδώ για να γιορτάσουμε την 20ή επέτειο της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, ενός εμβληματικού έργου που άλλαξε ριζικά τη ζωή των κατοίκων της Δυτικής Ελλάδας. Αυτό το αριστούργημα αρχιτεκτονικής και καινοτομίας, που υπερέβη όλες τις τεχνικές δυσκολίες, ενσαρκώνει τις αξίες της VINCI για υψηλών προδιαγραφών έργα στον κλάδο των μεταφορών αλλά και το πνεύμα της στενής μας συμμαχίας με την Ελλάδα. Ένα έργο για το οποίο έχουμε θέσει συγκεκριμένες προτεραιότητες και ακολουθούμε μέχρι και σήμερα, όπως η αποτελεσματική διαχείριση και συντήρησή του, η ανάπτυξη της κινητικότητας και η προστασία του περιβάλλοντος με συγκεκριμένους στόχους και αναμενόμενες επιδόσεις. Είναι μεγάλη συγκίνηση ότι 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια της 12ης Αυγούστου 2004, την παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, βρισκόμαστε πάλι ξανά εδώ για το πέρασμα της Ολυμπιακής Φλόγας αλλά αυτή τη φορά στη διαδρομή της προς το Παρίσι!».
Λούκας: Η ΓΕΦΥΡΑ μετέβαλε καθοριστικά την καθημερινότητα και στις δύο πλευρές του Στενού
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ, Πάνος Λούκας, δήλωσε «Οι διαχρονικοί δεσμοί φιλίας, αλληλοσεβασμού και συμπόρευσης του ελληνικού και του γαλλικού λαού, ενσαρκώνονται στο κοινό εγχείρημα της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, με τη VINCI Highways να ενισχύει τη συμβολή της, επενδύοντας διαρκώς στην Ελλάδα. Η ΓΕΦΥΡΑ στα 20 χρόνια λειτουργίας της μετέβαλε καθοριστικά την καθημερινότητα και στις δύο πλευρές του Στενού και κατόρθωσε να αποτελεί σημείο αναφοράς σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο σε ό,τι αφορά στη συντήρηση και λειτουργία έργων υποδομής. Στη ΓΕΦΥΡΑ δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε εργαζόμαστε με αφοσίωση και όραμα την προαγωγή της θετικής κινητικότητας, συμβάλλοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο στη βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας, προσφέροντας στους χρήστες μας τη βέλτιστη εμπειρία και τη μέγιστη οδική ασφάλεια στο πλαίσιο της διαρκούς ενίσχυσης της θετικής κινητικότητας».