Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Μητσοτάκης: Τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας ο Ε65

«O Ε65 είναι ένας αυτοκινητόδρομος που φέρνει ανάπτυξη στην Κεντρική Ελλάδα», ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για ένα «έργο πνοής», που αλλάζει τα δεδομένα στις μετακινήσεις. Μιλώντας το πρωί της Τρίτης (23/4) στην εκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία – Καλαμπάκα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, ο πρωθυπουργός εστίασε στη σημασία του συγκεκριμένου έργου, το οποίο μειώνει σημαντικά τον χρόνο μετακίνησης από την Αθήνα προς σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς, όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα.

«Είναι ένας πολύ σημαντικός δρόμος, που αποτελούσε όνειρο πολλών δεκαετιών», είπε και συνέχισε, υπογραμμίζοντας ότι ενισχύει την «προσβασιμότητα για ένα τόσο όμορφο, αλλά και δοκιμασμένο μέρος, όπως η Δυτική Θεσσαλία». Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Ε65 είναι «τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας», ωστόσο ήταν ένα έργο που «πέρασε από 40 κύματα». Όπως είπε, «ο Ε65 είναι ένας δρόμος που δοκιμάστηκε μέσα στην οικονομική κρίση. Ένα έργο που έφθασε να είναι “κολοβό”, να έχει παραδοθεί μόνο το μεσαίο τμήμα του, με το νότιο τμήμα να αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα και το βόρειο τμήμα, που συμπληρώνει και καθιστά οικονομικά ανταγωνιστικό τον δρόμο, να βρίσκεται σε χρηματοδοτικό κενό». Ωστόσο, «η επιμονή και η σκληρή διαπραγμάτευση με την Κομισιόν επέτρεψε ο δρόμος να ολοκληρωθεί» συνέχισε. «Κλείνουμε τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν. Το 2019 είχαμε δεσμευτεί για εργοτάξια στη χώρα και σήμερα τα εργοτάξια αυτά αποδίδουν σιγά – σιγά έργα στους πολίτες» σημείωσε ακόμη.

Για το υπόλοιπο κομμάτι, που απομένει στο βόρειο τμήμα (46 χλμ.), εκτίμησε ότι τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Κάνοντας ειδική αναφορά στις ευρωεκλογές και τη σημασία τους, υπογράμμισε ότι «χωρίς τη χρηματοδοτική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (μέσω ΕΣΠΑ και Ταμείου Ανάκαμψης), ο Ε65 θα έμενε στα χαρτιά». Και πρόσθεσε: «Η Νέα Δημοκρατία έβαλε την χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την κράτησε στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αγωνίζεται μέσα στην Ευρώπη».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος επίσης στις κατασκευαστικές εταιρείες, τις χαρακτήρισε «ατμομηχανές ανάπτυξης στην Ελλάδα», οι οποίες συμμετέχουν ενεργά στην «προσπάθεια για βιώσιμη ανάπτυξη».

Ο αυτοκινητόδρομος E65 σε αριθμούς

  • Τα νέα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα είναι μήκους 18,5 χλμ. και 25 χλμ. αντίστοιχα.
  • Συνολικά έχουν δοθεί στην κυκλοφορία 136 χλμ. από τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Ε65, τα οποία καλύπτουν τη διαδρομή από τον Κόμβο Καρπενησίου έξω από τη Λαμία έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καλαμπάκας.
  • Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) διαχειρίζεται από την Κεντρική Οδό και κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, δύο εταιρείες του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
  • Ο Ε65 έχει συνολικό μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ περίπου.
  • Διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν μία Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης.
  • Ο Ε65 χαρακτηρίζεται «ραχοκοκαλιά» του εθνικού οδικού δικτύου, καθώς πρόκειται για δρόμο που διασχίζει την Κεντρική Ελλάδα, συνδέοντας ουσιαστικά την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.

Πότε θα παραδοθεί το υπόλοιπο τμήμα του Ε65

Σύμφωνα με στοιχεία της Κεντρικής Οδού, υπό κατασκευή βρίσκονται και τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, που ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και φθάνουν μέχρι την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών. Ο πρόεδρος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μιλώντας στα εγκαίνια, ανέφερε ότι το υπόλοιπο κομμάτι από το βόρειο τμήμα, το οποίο καταλήγει στην Εγνατία Οδό, θα παραδοθεί εντός του 2025.

Στα 136 χλμ. του Ε65 βρίσκονται στη διάθεση κάθε οδηγού υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού, όπως:

  • 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας.
  • 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργίας, 1075.
  • Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης.
  • Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000.
Υπό κατασκευή τα τελευταία 46 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο Ε65 © EUROKINISSI
Υπό κατασκευή τα τελευταία 46 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο Ε65 © EUROKINISSI

Σημειώνεται ότι τα εγκαίνια στο μεγαλύτερο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου E65 γίνονται παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σταϊκούρα, του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργου Περιστέρη, του μέλους ΔΣ Μιχάλη Γουρζή και του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΕΡΝΑ, Χρήστου Παναγιωτόπουλου.

Περιστέρης: «O δρόμος Ε65 κινδύνεψε να μην ολοκληρωθεί»

Ο πρόεδρος και CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, αναφέρθηκε στα σημαντικά εμπόδια που αντιμετώπισε ο συγκεκριμένος δρόμος μέχρι να ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο τμήμα του. «Δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα φτάναμε σήμερα σε αυτό το σημείο», είπε αναφερόμενος στην περίοδο που οι ξένες τράπεζες αποχώρησαν εν μέσω οικονομικής κρίσης, αφήνοντας πρακτικά τον Ε65 χωρίς χρηματοδότηση. Η αποχώρηση των ξένων τραπεζών το 2011 είχε αποτέλεσμα να γίνει το λεγόμενο «reset» στα εθνικά έργα υποδομών -εξέλιξη που οδήγησε στον «αέρα» την υλοποίηση του E65.

Αφού αναφέρθηκε στα τεχνικά ζητήματα που διαπιστώθηκαν στο νότιο τμήμα, το οποίο είχε ήδη διαμορφωθεί και οδήγησε στην απόφαση να υπάρξει νέα χάραξη, με αποτέλεσμα να προκληθεί καθυστέρηση στο χρονοδιάγραμμα κατασκευής, εστίασε στο γεγονός ότι υπάρχουν εκτάσεις, από τις οποίες περνά ο Ε65, οι οποίες δεν έχουν ακόμη απαλλοτριωθεί. Ωστόσο, η ΤΕΡΝΑ μίσθωσε τις περιοχές αυτές για να προχωρήσει το έργο.

«Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε την παράδοση του βόρειου τμήματος, παρακάμπτοντας σημαντικά μας δικαιώματα», δεσμεύτηκε. Και σημείωσε: «Ελπίζουμε του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέρμα του, που είναι η Εγνατία, στο σημείο που συναντάει το βορειοδυτικό κομμάτι της».

Σταϊκούρας: «Συγκοινωνιακή ραχοκοκαλιά ο E65»

«Με τη σημερινή παράδοση στην κυκλοφορία δύο σημαντικών τμημάτων του έργου, ολοκληρώνουμε τον οδικό άξονα Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα, συνολικού μήκους 135 χλμ.» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την παράδοση του μεγαλύτερου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65 στην κυκλοφορία, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές Νίκου Ταχιάου και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Κωνσταντίνου Μαγουλά.

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε πως όταν ολοκληρωθεί ο Ε65, με την παράδοση και των τελευταίων 46 χλμ. μέχρι την Εγνατία Οδό, στο τέλος της περιόδου αξιοποίησης από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της ηπειρωτικής χώρας. «Tο 48% του υπολειπόμενου έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί» συμπλήρωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας ότι «ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας δεν θα ήταν πραγματικότητα, αν δεν ήμασταν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Αναφερόμενος στα οφέλη του έργου, ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε ότι:

  1. Επιτυγχάνονται ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις. Η διαδρομή Αθήνα – Τρίκαλα μειώνεται στις 3 ώρες και η διαδρομή Αθήνα – Καρδίτσα στις 2 ώρες και 35 λεπτά. Με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα θα επιταχυνθεί η πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου.
  2. Ενισχύεται η ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών.
  3. Προωθείται η περιφερειακή ανάπτυξη, ο τουρισμός και η εμπορευματική διακίνηση, συμβάλλοντας στην περαιτέρω μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος.
  4. Διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό, καθώς ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος συνδέεται, μέσω της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων αυτής, με το εξωτερικό.

«Διαβεβαιώνουμε ότι θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, με ταχύτητα, υπευθυνότητα και μεθοδικότητα, ώστε, με αίσθημα ευθύνης, να συμβάλλουμε στην ολόπλευρη ισχυροποίηση της Πατρίδας μας» κατέληξε στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ταχιάος: «Μεγάλο έργο ο Ε65»

Νωρίτερα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, έκανε λόγο για ένα «μεγάλο έργο, που αφορά όλη την ηπειρωτική Ελλάδα». Και εξήγησε: «Είναι ένας δρόμος που συνδέει τη Στερεά Ελλάδα με την Ήπειρο και τη Μακεδονία. Δεν είναι εύκολο να κάνεις έναν δρόμο, πρέπει να βρεις πόρους, να κινητοποιήσεις ανθρώπους και να βρεις τους καλύτερους».

Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, η μεγάλη επιτυχία με τον Ε65 είναι ότι «τελειώνει δύο μήνες και δύο ημέρες πριν από τη συμβατική προθεσμία παράδοσης». Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο γεγονός ότι ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος είναι ένα από τα μεγάλα έργα που «είχαν βαλτώσει» και είχαν μείνει στο συρτάρι, μέχρι «οι κυβερνήσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να επιταχύνουν τις διαδικασίες και να τρέξουν οι εργασίες».

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ακόμη ότι ο Ε65 θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της Θεσσαλίας, καθώς ο συγκεκριμένος δρόμος θα φέρει περισσότερους τουρίστες σε περιοχές που επλήγησαν το 2023 από ακραία καιρικά φαινόμενα.

Τα διόδια του Ε65

Στον αυτοκινητόδρομο Ε65 θα λειτουργούν 3 μετωπικοί σταθμοί με διόδια. Αναλυτικά:

  • Σταθμός  Λιανοκλαδίου στο 17,1 χλμ. λίγα χλμ. βόρεια του κόμβου προς Καρπενήσι με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ στα 1,85 ευρώ.
  • Σταθμός Σοφάδων στο 66,2 χλμ. με κόστος 3,40 ευρώ.
  • Σταθμός Τρικάλων στο 105,7 χλμ με κόστος 2,95 ευρώ.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το κόστος για έναν οδηγό που θα μπαίνει στην αρχή του Ε65 και θέλει να φθάσει έως την Καλαμπάκα είναι 8,2 ευρώ. Ακόμα σε λειτουργία είναι επίσης οι πλευρικοί σταθμοί Ανάβρας με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ τα 2 ευρώ, Προαστίου με 1,15 ευρώ, Τρικάλων με 0,80 ευρώ και Καλαμπάκας με 0,90 ευρώ.

Ολόκληρη η ομιλία Μητσοτάκη στα εγκαίνια του Ε65

Σεβασμιώτατε, κύριοι Περιφερειάρχες, αγαπητοί συνάδελφοι στην κυβέρνηση και στη Βουλή, αγαπητοί Δήμαρχοι, φίλες και φίλοι, σήμερα είναι πράγματι μία σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, για τη Θεσσαλία, για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο, καθώς παραδίδουμε πια στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα ενός πολύ σημαντικού δρόμου. Και γνωρίζω πολύ καλά, ειδικά για τη Δυτική Θεσσαλία, για τα Τρίκαλα, για την Καρδίτσα, για την Καλαμπάκα, πόσο σημαντικός είναι αυτός ο δρόμος και πως ουσιαστικά αποτελούσε ένα όνειρο πολλών δεκαετιών επιτέλους να ολοκληρωθεί.

Δυόμισι ώρες για να πάει κανείς από την Αθήνα στην Καρδίτσα, τρεις ώρες για να πάει στα Τρίκαλα. Προσβασιμότητα για ένα τόσο όμορφο αλλά και τόσο δοκιμασμένο κομμάτι της πατρίδας μας, τη Δυτική Θεσσαλία. Και βέβαια, οι προοπτικές για τη σύνδεση, όπως είπαμε, με την ολοκλήρωση του έργου, με τη Δυτική Μακεδονία, με την Ήπειρο. Ένας δρόμος πραγματικά τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας.

Θα ήθελα κι εγώ να προσθέσω λίγες μόνο σκέψεις για την ιστορία αυτού του έργου, συμπληρώνοντας τα όσα είπε ο κ. Περιστέρης και τα όσα είπε ο κ. Υπουργός. Ένα έργο το οποίο στην κυριολεξία -όπως και πολλά άλλα- πέρασε από σαράντα κύματα, δοκιμάστηκε και αυτό μέσα στην οικονομική κρίση. Έφτασε κάποια στιγμή ουσιαστικά να είναι “κολοβό”, να έχει παραδοθεί μόνο το μεσαίο τμήμα, με το νότιο τμήμα να αντιμετωπίζει πολύ σημαντικά τεχνικά προβλήματα και το βόρειο τμήμα, αυτό το οποίο ουσιαστικά συμπληρώνει τον δρόμο και τον καθιστά και οικονομικά ανταγωνιστικό, να βρίσκεται στην κυριολεξία σε χρηματοδοτικό κενό.

Και πράγματι, αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και μία πολύ σκληρή διαπραγμάτευση η οποία έγινε τότε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεν θα μπορούσαμε ποτέ να είχαμε εξασφαλίσει την ολοκλήρωση του βορείου τμήματος. Ένα βόρειο τμήμα το οποίο κι αυτό θα έχει, πιστεύω, παραδοθεί το αργότερο εντός των επόμενων δύο ετών, ώστε πια όλος αυτός ο δρόμος να έχει συμπληρωθεί, όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί πριν από 15 και χρόνια.

Δεν χρειάζεται να αναφερθώ αναλυτικά στο τι σημαίνει για την Περιφέρεια της Θεσσαλίας, εν προκειμένω, διότι αυτή θα είναι η άμεσα ωφελημένη, ένα τέτοιο έργο. Να προσθέσω μόνο στην προφανή αναπτυξιακή του διάσταση και τα πολύ σημαντικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια. Ξέρουμε πολύ καλά ότι κάθε φορά που παραδίδεται ένας καινούργιος αυτοκινητόδρομος έχουμε σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και οι δρόμοι αυτοί έρχονται και συμβάλλουν στην εθνική μας στρατηγική για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στο μισό, έως το 2030.

Θα ήθελα, όμως, να επαναλάβω κάτι το οποίο είπε ο Υπουργός και το οποίο νομίζω ότι έχει μία ξεχωριστή σημασία, διότι πιστεύω ότι συνδέεται και με την περίοδο την οποία αυτή τη στιγμή διανύουμε, καθώς βρισκόμαστε κάτι λιγότερο από δύο μήνες πριν από τις κρίσιμες ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου: τα έργα αυτά, αυτό το έργο και πολλά άλλα έργα δεν θα είχαν ποτέ πραγματοποιηθεί χωρίς τη χρηματοδοτική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Νέα Δημοκρατία είναι η παράταξη η οποία έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα, διεκδικώντας χρηματοδοτικούς πόρους και μεταφράζοντας αυτή τη σχέση μας με την ευρωπαϊκή οικογένεια σε απτά έργα προς όφελος κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα.

Εδώ βλέπετε δύο χρηματοδοτικά εργαλεία: το γνωστό σε όλους μας ΕΣΠΑ, αλλά και το Ταμείο Ανάκαμψης. Θέλω να θυμίσω ότι το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο, το οποίο δημιουργήθηκε αμέσως μετά την κρίση του Covid. Βάλαμε κι εμείς το δικό μας χεράκι, με την επιμονή μας ώστε να δημιουργηθεί αυτό το Ταμείο. Έχουμε διεκδικήσει συνολικά 36 δισεκατομμύρια ευρώ σε πόρους, σε άμεσες μεταβιβάσεις, επιχορηγήσεις αλλά και δάνεια.

Και το βόρειο τμήμα του Ε65 κατασκευάζεται και χρηματοδοτείται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Το πώς καταφέραμε και πετύχαμε να βάλουμε ένα οδικό έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης είναι μια άλλη ιστορία, την οποία δεν χρειάζεται να αναφέρω πολύ αναλυτικά. Αλλά επειδή ακριβώς “κούμπωνε” το χρονοδιάγραμμα του έργου με τα χρονοδιαγράμματα του Ταμείου Ανάκαμψης, το καταφέραμε και προσθέσαμε μία ακόμα χρηματοδοτική ενίσχυση στους ευρωπαϊκούς πόρους τους οποίους διαθέτουμε για τα σημαντικά έργα υποδομής.

Τέλος, θέλω να τονίσω κάτι το οποίο ανέφερα και όταν βρεθήκαμε πριν από λίγες μέρες στη Λέσβο, για να παραδώσουμε ένα πολύ σημαντικό δρόμο τοπικού ενδιαφέροντος: το 2019 είχαμε δεσμευτεί, όταν οι Έλληνες πολίτες μάς εμπιστεύτηκαν για πρώτη φορά, να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε ένα απέραντο εργοτάξιο. Σήμερα τα εργοτάξια πια δίνουν σταδιακά τη θέση τους σε έτοιμα έργα, προς όφελος όλων των τοπικών κοινωνιών. Αλλά, φυσικά, ο σχεδιασμός και η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων είναι μια διαρκής διαδικασία, η οποία συνεχίζεται με αμείωτη ένταση.

Κλείνουμε σιγά-σιγά τις εκκρεμότητές μας με το παρελθόν ως προς την ολοκλήρωση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων εθνικής εμβέλειας. Ο δρόμος Πάτρας – Πύργου βαίνει και αυτός προς ολοκλήρωση και η μεγάλη εκκρεμότητα του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης έχει πια δρομολογηθεί, ώστε να έχουμε τη βεβαιότητα ότι έχουμε τη χρηματοδότηση αλλά και το σχήμα εκείνο το οποίο θα φέρει εις πέρας αυτό το τόσο σημαντικό οδικό έργο για την Κρήτη.

Ταυτόχρονα, βέβαια, και άλλα έργα περιφερειακής σημασίας δρομολογούνται: η σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, το κομμάτι του βόρειου άξονα της Εύβοιας, ώστε η Βόρεια Εύβοια να γίνει προσβάσιμη με έναν σύγχρονο και ασφαλή δρόμο, ο δρόμος Γιάννενα – Κακαβιά.

Όλες αυτές είναι εκκρεμότητες από το παρελθόν, οι οποίες δρομολογούνται από αυτή την κυβέρνηση, με προσεκτικό σχεδιασμό, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ξεπερνώντας πάντα τα εμπόδια, τα οποία αναπόφευκτα προκύπτουν σε τόσο δύσκολα και σύνθετα τεχνικά έργα.

Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω κι εγώ με τη σειρά μου όλες και όλους όσοι έβαλαν ένα λιθαράκι για να βρεθούμε σε αυτή την πολύ ευχάριστη σημερινή στιγμή: όλες τις ηγεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τις υπηρεσίες του Υπουργείου και φυσικά την κατασκευάστρια εταιρεία, η οποία παραδίδει το νότιο τμήμα, αλλά και ένα μεγάλο κομμάτι του βόρειου τμήματος πριν από τη συμβατική ημερομηνία παράδοσης.

Θα το ξαναπώ: έχουμε εξαιρετικές τεχνικές εταιρείες στην Ελλάδα. Τα έργα αυτά, από πλευράς προδιαγραφών και ποιότητας, δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα καλύτερα έργα τα οποία κατασκευάζονται στον κόσμο και οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες είναι “ατμομηχανές” της ανάπτυξης στην πατρίδα μας. Δημιουργούν πολλές θέσεις εργασίας και είναι συμμέτοχες στη μεγάλη προσπάθεια την οποία κάνουμε για να δρομολογήσουμε μία βιώσιμη ανάπτυξη, τα αποτυπώματα της οποίας να τα αισθάνονται όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες.

Ανυπομονώ και εγώ, λοιπόν, καταλήγοντας, να διατρέξω -όπως είμαι σίγουρος, όλες και όλοι- για πρώτη φορά αυτόν τον δρόμο. Να αιφνιδιαστούμε ευχάριστα από την ταχύτητα με την οποία θα φτάνουμε στον προορισμό μας, αλλά και από το πόσο εντυπωσιακά είναι αυτά τα μεγάλα έργα υποδομής.

Και βέβαια, σε λίγο διάστημα από τώρα, ο δρόμος αυτός θα γίνει και αυτός μία συνήθεια. Θα έχουμε ξεχάσει τις στροφές του Δομοκού. Θα τον θεωρούμε δεδομένο και αυτόν. Απλά να θυμόμαστε ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο και όλα αυτά τα οποία σήμερα τα εκτιμούμε και σε λίγο δεν θα τα εκτιμούμε γιατί θα έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας, χρειάστηκαν πολλή δουλειά και πολλή προσπάθεια για να τα φέρουμε τελικά προς ολοκλήρωση.

Οπότε, να ευχηθώ και πάλι καλορίζικος και ασφαλής ο νέος δρόμος στο νότιο, αλλά και το μισό κομμάτι του βόρειου τμήματος του Ε65».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!