Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Σταϊκούρας: Κλειδί οι βιώσιμες υποδομές για ανάπτυξη του εμπορίου

«Η δημιουργία νέων, σύγχρονων, βιώσιμων, φιλικών περιβαλλοντικά υποδομών και συστημάτων μεταφορών είναι καθοριστική για την ανάπτυξη του εμπορίου, της εφοδιαστικής αλυσίδας και των ελληνικών εξαγωγών», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, στην ημερίδα με θέμα «Εμπόριο – Μεταφορές – Εξαγωγές: το τρίπτυχο της εξωστρεφούς εταιρικής ανάπτυξης», που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2023, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.

Ο κ. Σταϊκούρας περιέγραψε τους άξονες πολιτικής που εφαρμόζει το Υπουργείο  Υποδομών και Μεταφορών, με σκοπό τη δημιουργία ενός κορμού υποδομών, επάνω στον οποίο αναπτύσσεται και λειτουργεί ο κλάδος των εμπορευματικών μεταφορών και συγκεκριμένα: τις οδικές, αεροπορικές και σιδηροδρομικές υποδομές, καθώς και την ενίσχυση των υποδομών της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ειδικότερα:

Οδικές υποδομές:

  • Στα τέλη Ιανουαρίου παραδόθηκε ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία.
  • Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος προχωρά με πολύ ικανοποιητικό ρυθμό και η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται έως το καλοκαίρι του 2025.
  • Ο Ε65, που συνδέει τη Μακεδονία με τη Νότια Ελλάδα. Έως το Πάσχα αναμένεται να παραδοθεί το τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Καλαμπάκα.
  • Υποβλήθηκαν οικονομικές προσφορές για τον δρόμο Γιάννενα – Κακαβιά.

Αεροπορικές Υποδομές:

  • Κατασκευή νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου
  • Αξιοποίηση αεροδρομίων εκτός Fraport.
  • Επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ στα αεροδρόμια της Fraport.

Σιδηροδρομικές Υποδομές:

Στις στρατηγικές επιλογές συγκαταλέγονται η μόνιμη αποκατάσταση σιδηροδρομικού δικτύου, η σύνδεση σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ και η σύνδεση του σιδηροδρόμου με την Κεντρική Ευρώπη.

Συγκεκριμένα:

  • Μέσα στην επόμενη διετία πρόκειται να ολοκληρωθεί η μόνιμη αποκατάσταση του βασικού άξονα και των κάθετων αξόνων Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα.
  • Στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο έχουν περιληφθεί οι συνδέσεις με τα εμπορευματικά λιμάνια στη Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), η σύνδεση με τον Λιμένα Πάτρας και η επέκταση προαστιακών συνδέσεων στην Αττική.
  • Η Κυβέρνηση ανέλαβε πρωτοβουλία για τους νέους, ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς εμπορευματικούς διαδρόμους, όπως είναι ο «3Seas» και ο «Western Balkans – East Mediterranean».

Αυτοί είναι:

  • Ο Διάδρομος Βαλτικής – Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου, που συνδέει την Ελλάδα με Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Σλοβακία και Πολωνία. Επίσης, η χώρα καθίσταται συνομιλητής στην αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών για την εξαγωγή ουκρανικών σιτηρών. Θεσσαλονίκη, Καβάλα και Αλεξανδρούπολη συνδέονται με Βάρνα, Ρούσσε, Μπουργκάς, Κωστάντζα.
  • Ο Διάδρομος Δυτικών Βαλκανίων – Ανατολικής Μεσογείου, που συνδέει την Ελλάδα με Βόρεια Μακεδονία, Σερβία, Σλοβενία, Κροατία, Αυστρία και Ουγγαρία. Η Θεσσαλονίκη συνδέεται με Σκόπια, Βελιγράδι και Βουδαπέστη.

Παράλληλα, αυτές οι πρωτοβουλίες ενισχύουν και την προσπάθεια σύνδεσης της Ινδίας με την Ευρώπη, μέσω του εναλλακτικού οικονομικού διαδρόμου IMEC (Ινδία – Μέση Ανατολή – Ευρώπη).

Ενίσχυση υποδομών εφοδιαστικής αλυσίδας:

Βάση, η Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, η οποία επικεντρώνεται στους εξής τέσσερις άξονες:

  • Αναβάθμιση των υποδομών, με τη δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων, όπως είναι το Θριάσιο Ι και ΙΙ, το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης στη Φυλή και το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη.
  • Ψηφιακός μετασχηματισμός, με πρωτοβουλίες όπως η συμμετοχή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο συγχρηματοδοτούμενο έργο FENIX. Το «Ελληνικό Παρατηρητήριο Μεταφορών και Logistics» συνδέει ψηφιακά την ελληνική με την ευρωπαϊκή αγορά, παρέχοντας χρήσιμα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα για τη χάραξη στρατηγικής και τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.
  • Βιώσιμη και Πράσινη Εφοδιαστική, με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του τομέα.
  • Βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών του κλάδου.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας, τόνισε: «Με σχέδιο, μεθοδικότητα και παραγωγική συνεργασία με όλους τους δημόσιους, ιδιωτικούς και επιστημονικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά των εμπορευματικών μεταφορών και των logistics, είμαι αισιόδοξος ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!