Γ.Δ.
1414 +0,50%
ACAG
+1,55%
5.89
CENER
-0,71%
9.73
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
-0,37%
2.71
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,35%
28.75
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,85%
1.418
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
+16,44%
0.85
ΑΛΜΥ
-0,56%
2.645
ΑΛΦΑ
+0,32%
1.565
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,15%
11.39
ΑΣΚΟ
+1,69%
3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,22%
5.8
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,10%
16.58
ΔΑΑ
+0,44%
7.75
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-0,18%
11.16
ΔΟΜΙΚ
+2,20%
3.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+6,25%
2.38
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,20%
2.52
ΕΛΠΕ
+0,45%
7.875
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,54%
1.87
ΕΝΤΕΡ
-1,76%
7.81
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.27
ΕΤΕ
-0,36%
7.67
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
+0,92%
5.46
ΕΥΡΩΒ
-1,79%
2.033
ΕΧΑΕ
+0,10%
4.85
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.72
ΙΝΚΑΤ
-0,99%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.162
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.54
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-0,82%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+1,86%
3.29
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,49%
1.236
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
-1,39%
0.85
ΛΑΜΔΑ
+0,45%
6.77
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,60%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+4,59%
4.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,56%
23.42
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.725
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,35%
27.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,30%
35.92
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
-0,40%
25.2
ΟΛΥΜΠ
-1,21%
2.45
ΟΠΑΠ
+0,89%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,89%
0.91
ΟΤΕ
+1,62%
13.78
ΟΤΟΕΛ
-1,40%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+0,37%
3.531
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.82
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.128
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+0,11%
4.54
ΡΕΒΟΙΛ
+4,50%
2.09
ΣΑΡ
-1,07%
11.08
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.56
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.618
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Καραμανλής: Τι ισχύει για σύνδεση Αγρινίου-Ιόνιας και παράκαμψη Χαλκίδας

Διευκρινίσεις για την χρηματοδότηση του έργου της παράκαμψης Χαλκίδας και την σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στην Βουλή.

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι στόχος του είναι η παράκαμψη Χαλκίδας να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 και η δημοπράτηση του έργου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι υλοποιείται μια ευρύτερη δέσμη τριών μεγάλων οδικών έργων ύψους 240 εκ. ευρώ, για την ανακούφιση αλλά και ανασυγκρότηση της Εύβοιας, τα οποία είναι η Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών ύψους 150 εκ. ευρώ, η Παράκαμψη Βασιλικών ύψους 45 εκ. ευρώ και η παράκαμψη Αμαρύνθου ύψους 50 εκ. ευρώ.

Ειδικότερα για την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών ανέφερε ότι το βασικό πρόβλημα στην προσπάθεια συγχρηματοδότησης του έργου είναι ότι στο τμήμα από τον Κόμβο της Νέας Λαμψάκου μέχρι την αρχή της Παράκαμψης Ψαχνών – έχει επιλεγεί τετράιχνη διατομή, κάτι το οποίο σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό 207 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθιστά μη βιώσιμο το συνολικό έργο.

Ωστόσο ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια και να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου αποφασίστηκε ο ανασχεδιασμός του επίμαχου τμήματος, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουλίου του 2021.

Συνεπώς, εκτίμησε, το έργο θα μπορεί να δημοπρατηθεί μέσα στον επόμενο χρόνο, υπό την προϋπόθεση ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά γίνουν δεκτά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Σχολίασε δε απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ, «γιατί το 2015 – 2019 δεν το χρηματοδοτήσατε εσείς, αφού ήταν ώριμη η μελέτη;».

Ενώ υπενθύμισε ότι με την «υπερήφανη διαπραγμάτευση» του 2015 κατάφερε η τότε Κυβέρνηση τελικά να βάλει την ουρά κάτω από τα σκέλια και να δεχθεί όρους, που καμία άλλη Κυβέρνηση δεν είχε δεχθεί, όπως ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να αξιολογεί εάν μπορεί να ενταχθεί προς χρηματοδότηση ένα έργο.

Το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της διασύνδεσης της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο

Όσον αφορά στην διασύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι με δική του απόφαση χαρακτηρίστηκε ως «Έργο Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού», κάτι το οποίο αποτελεί το πρώτο και σημαντικό βήμα για την υλοποίησή του.

Σημείωσε δε ότι το συνολικό κόστος της διασύνδεσης εκτιμάται σε 100 εκατ. ευρώ.

«Η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο αποτελεί ακόμα ένα έργο, το οποίο μετά από αναμονή πολλών ετών, αρχίζει πλέον να γίνεται πράξη» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Αναλυτικότερα, πρόκειται για ένα έργο συνολικού μήκους 20,5 χλμ, εκ των οποίων το μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι περίπου 13,5 χλμ., και η Περιφερειακή Αγρινίου είναι 7 χλμ.

Προβλέπονται απαλλοτριώσεις 1.400 στρεμμάτων, το κόστος των οποίων υπολογίζεται στα 10 εκ. ευρώ, και ο εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης του έργου σε 24 μήνες.

Παράλληλα με αυτό, προωθείται προς ανάθεση, στο πλαίσιο εν εξελίξει διαγωνιστικής διαδικασίας, η σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης του Οδικού Άξονα Λαμία – Καρπενήσι, στο τμήμα Νεοχωράκι – Ανατολικό Στόμιο Σήραγγας Τυμφρηστού, προϋπολογισμού 6 εκ. ευρώ.

Η διαδικασία της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών των διαγωνιζομένων έχει ολοκληρωθεί και απομένει η αποσφράγιση των οικονομικών Προσφορών και η ανάδειξη του αναδόχου.

Επίσης, είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τη Μελέτη βελτίωσης της Εθνικής Οδού, στο τμήμα Σταυρός – Καστρί, προϋπολογισμού 2,6 εκ. ευρώ.

Τέλος, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προτείνει προς το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων τη χρηματοδότηση της μελέτης του άξονα Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο – Αστακός με προϋπολογισμό 20 εκ. ευρώ και η πρόταση έχει γίνει αποδεκτή.

Με αφορμή τη συγκεκριμένη συζήτηση, ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο αφορά 100% κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μηδέν εθνική χρηματοδότηση, θέτει πολύ αυστηρά χρονοδιαγράμματα και πολύ αυστηρές προϋποθέσεις για την ένταξη έργων.

Συνεπώς δεν αποφασίζει καμία ευρωπαϊκή Κυβέρνηση από μόνη της ποια έργα θα ενταχθούν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!