THEPOWERGAME
Σε συνέχεια σχετικής ερώτησης που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή, το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής μιλάει για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που βρίσκεται στο προσκήνιο της αρνητικής επικαιρότητας το τελευταίο διάστημα. Οι αρχικές δηλώσεις ενθουσιασμού της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου, επισκιάζονται από σοβαρές αβλεψίες στην κοστολόγηση του έργου, από καθυστερήσεις στην έναρξη των εργασιών και από τον ορατό πλέον κίνδυνο μη ολοκλήρωσης τμημάτων του έργου εντός του χρονοδιαγράμματος, που ορίζεται από τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Ειδικότερα, στο πρώτο τμήμα «Κίσσαμος – Χανιά – Χερσόνησος» έπειτα από πρόσφατη απόφαση του υπουργείου υποδομών και μεταφορών υπάρχει και νέα καθυστέρηση στο έργο, αφού δόθηκε νέα (δεύτερη) παράταση για την προσκόμιση οικονομικών προσφορών παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ήδη τρία εταιρικά σχήματα που έχουν καταθέσει προσφορές!
Το τρίτο τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος» συμβασιοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022. Έκτοτε υπάρχει στασιμότητα εργασιών που συνεπάγεται κίνδυνο υπέρβασης των συμβατικών χρονοδιαγραμμάτων περάτωσης του έργου και του συνολικού του κόστους.
Το τέταρτο τμήμα «Άγιος Νικόλαος – Σητεία» διαθέτει μελετητική ωριμότητα σε αρκετά σημεία, όμως παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης περί χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ, δεν έχουν γίνει περαιτέρω ενέργειες δρομολόγησης του έργου.
Η θλιβερή αυτή πραγματικότητα αναδεικνύει περίτρανα την αδυναμία του υπουργείου Υποδομών να αντιληφθεί τη σπουδαιότητα υλοποίησης ενός σύγχρονου οδικού δικτύου που αποτελεί χρόνιο και δίκαιο αίτημα των κατοίκων της Κρήτης.
Τα επικοινωνιακά τεχνάσματα για δημιουργία μιας εικονικής πραγματικότητας προόδου του έργου, δεν αποσιωπούν τις τεράστιες ευθύνες που βαρύνουν την κυβέρνηση, απόρροια αδιαφορίας, άστοχων χειρισμών και παραλείψεων της.