Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Βορίδης: Τέλη Ιανουαρίου ψηφίζονται τα μη κρατικά πανεπιστήμια

Οι επίμαχες διατάξεις για το νέο πλαίσιο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων θα τεθούν σε διαβούλευση στις αρχές του έτους και θα έχουν ψηφισθεί μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου, σύμφωνα με τα όσα τόνισε ο Μάκης Βορίδης, ο οποίος υπογράμμισε, ταυτότχρονα, ότι η μεταρρύθμιση στο σύστημα υγείας και οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι οι μεγάλοι στόχοι της κυβέρνησης για το 2024.

Ειδικότερα, ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM επεσήμανε ότι «η καινούρια χρονιά θα ξεκινήσει με κάτι το οποίο, κατά τη γνώμη μου, είναι ιστορικού χαρακτήρα, είναι εμβληματικό, είναι πολύ πολύ σημαντικό. Και, μας βγάζει από χρόνιες αγκυλώσεις και εμμονές κυρίως συνταγματικού χαρακτήρα, που είναι το σύστημα των ιδιωτικών πανεπιστημίων, των μη κρατικών μη κερδοσκοπικών ΑΕΙ. Αυτό είναι μια νομοθετική πρωτοβουλία, ελπίζουμε να έχουν σηκωθεί οι διατάξεις στις αρχές του έτους για διαβούλευση και μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου να έχουν ψηφισθεί οι σχετικές διατάξεις. Οι οποίες θα επιτρέψουν να διαμορφώσουν πλαίσιο ώστε παραρτήματα αλλοδαπών πανεπιστημίων να λειτουργήσουν με τη μορφή μη κρατικών μη κερδοσκοπικών ΑΕΙ και να κάνουμε ένα βήμα – το όλο βήμα πρέπει να γίνει με τη συνταγματική αναθεώρηση. Αλλά να κάνουμε ένα πρώτο σημαντικό βήμα, ώστε να υπάρχει η λειτουργία μη κρατικών ΑΕΙ στη χώρα μας».

Ταυτοχρόνως, συνέχισε, «θα υπάρχουν σημαντικά πράγματα για τα κρατικά πανεπιστήμια μέσα στο ίδιο νομοσχέδιο, και για τη δυνατότητά τους για συνεργασίες με αλλοδαπά πανεπιστήμια και για τα ζητήματα της χρηματοδότησής τους και για τα ζητήματα της απελευθέρωσης κυρίως των ειδικών λογαριασμών κονδυλίων έρευνας […] θα υπάρχει μια πολύ σημαντική βελτίωση στη λειτουργία των κονδυλίων έρευνας, θα προσελκύσουν πολύ σημαντικά ερευνητικά κεφάλαια προς τα κρατικά πανεπιστήμια».

Και ο υπουργός Επικρατείας συνέχισε: «Για μένα το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι θα πρέπει κανείς να σκεφθεί ότι είμαστε η μοναδική χώρα στον πλανήτη, – κομμουνιστικές χώρες έχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια – στην Ελλάδα έχουμε καταλήξει να είμαστε η μοναδική χώρα στον πλανήτη που δεν επιτρέπει τη λειτουργία αυτή». Ενώ εστίασε αμέσως μετά και σε κάτι που είναι, όπως είπε, αντινομικό και βαθύτατα υποκριτικό: «Εξαιτίας και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας η λειτουργία των κολεγίων οδηγεί στη χορήγηση πτυχίων που έχουν επαγγελματικά δικαιώματα αλλά δεν παρέχουν ακαδημαϊκά δικαιώματα. Τώρα έχουμε ένα χαμηλά ρυθμισμένο, για να μην πω αρρύθμιστο, πεδίο, αυτό των κολεγίων, το οποίο οδηγεί σε χορήγηση πτυχίων. Και, ταυτόχρονα”, δεν θέλουν” να φτιάξουμε ένα σχήμα, το οποίο θα είναι ρυθμισμένο, θα έχει προϋποθέσεις λειτουργίας, αδειοδότησης και παρακολούθησης […] ουσιαστικά προϋποθέσεις ουσιαστικής λειτουργίας, τις οποίες θα θέσουμε ακριβώς για να υπάρχει ένα εξαιρετικό επίπεδο, ένα πολύ καλό επίπεδο στη λειτουργία αυτών των ΑΕΙ. Αυτό θα μας λύσει (το πρόβλημα) ότι πάρα πολλά παιδιά, τα οποία σήμερα φεύγουν και πηγαίνουν στην Κύπρο, δεν θα πω μακριά, πηγαίνουν στη Βουλγαρία. Πηγαίνουν σε μη κρατικά πανεπιστήμια, σε ιδιωτικά πανεπιστήμια. Δεν χρειάζεται να υποβάλλονται οι γονείς τους σε αυτό το έξοδο μετακινήσεων, διαβιώσεως, διατροφής, διδάκτρων, αλλά (τα παιδιά) θα μπορούν να κάνουν μια επιλογή εδώ».

Βορίδης: Αυτή τη στιγμή στον νομοθετικό προγραμματισμό δεν υπάρχει η νομοθέτηση του γάμου των ομόφυλων

Αλλάζοντας θέμα, σε εκείνο της νομοθέτησης του γάμου ομόφυλων ζευγαριών, ο Μάκης Βορίδης απάντησε ότι «αυτή τη στιγμή που μιλάμε, στο νομοθετικό προγραμματισμό που εγώ γνωρίζω, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Βεβαίως, αυτό είναι στη διακριτική ευχέρεια και τον απόλυτο χειρισμό του πρωθυπουργού. Ξέρω ότι συζητείται στο δημόσιο διάλογο, το έχει κρατήσει ο πρωθυπουργός για να δει ποια είναι η χρονική στιγμή, κάτω από ποιες προϋποθέσεις, το ακριβές περιεχόμενο, τα διαδικαστικά κομμάτια, προκειμένου να εκδηλωθεί η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία. Εγώ δεν έχω να προσθέσω κάτι, είναι κάτι το οποίο χειρίζεται προσωπικά ο πρωθυπουργός».

Κάνοντας εν συνεχεία ένα απολογισμό της συνολικής κυβερνητικής θητείας της Νέας Δημοκρατίας, υπενθύμισε αρχικώς ότι «η πρώτη τετραετία σημαδεύτηκε πρωτίστως από την κρίση του κορωνοϊού, η οποία δέσμευσε πολύ σημαντικά ποσά από πλευράς προϋπολογισμού αλλά και πολιτικό κεφάλαιο προκειμένου να αντιμετωπισθεί. Όλες οι προσπάθειες επικεντρώθηκαν – όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλο τον κόσμο – στη αντιμετώπιση του πρωτόγνωρου φαινομένου. Η πρώτη τετραετία είχε πάρα πολλές σημαντικές φυσικές καταστροφές, που επίσης απαίτησαν μεγάλη ενέργεια στο να φτιαχτεί ένας μηχανισμός για την αντιμετώπισή τους. Αυτά τώρα μπορεί να μας φαίνονται δεδομένα, αλλά πριν τέσσερα χρόνια αυτοί οι μηχανισμοί πολιτικής προστασίας, ακόμη και οι αποζημιωτικοί μηχανισμοί, δεν υπήρχαν. Φτιάχτηκαν κυρίως στον “Ιανό”, αλλά και αυτό δέσμευσε σημαντική ενέργεια, κεφάλαιο και προϋπολογισμό για να γίνουν. Και βέβαια πέσαμε στους πολέμους, τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, τις ανατιμήσεις […] την ενεργειακή κρίση. Όλα αυτά σημάδεψαν την πρώτη κυβερνητική τετραετία».

Βορίδης: Με την πολιτική απόφαση του πρωθυπουργού ενισχύεται οικονομικά το σύστημα υγείας

Κλείνοντας αναφέρθηκε και σε «μια σειρά από θέματα, τα οποία πρέπει να μπουν σε προτεραιότητα – και ξέρω ότι είναι σε προτεραιότητα στο κυβερνητικό σχέδιο». Έφερε δε, ως παράδειγμα τις μεταρρυθμίσεις στο χώρο της υγείας: «Με την πολιτική απόφαση του πρωθυπουργού να ενισχυθεί οικονομικά το σύστημα υγείας, αυτό έχει εκφρασθεί και με τις αυξήσεις τις οποίες πήραν οι γιατροί και με την προτεραιοποίηση στις προσλήψεις που έχει πλέον το σύστημα υγείας».

Επιπλέον, «η πολιτική βούληση έχει εκφραστεί με την αύξηση των δαπανών για την υγεία, πέρα από τις μισθολογικές αυξήσεις, οι οποίες αποκρυσταλλώθηκαν στον Προϋπολογισμό. Όλα αυτά φανερώνουν την ισχυρή πολιτική δέσμευση του Κυριάκου Μητσοτάκη στην κατεύθυνση αναμόρφωσης του συστήματος υγείας».

Ταυτόχρονα, ο υπουργός Επικρατείας μίλησε για «μηχανισμούς αξιολόγησης των ποσών αυτών. Τα ποσά αυτά δεν δίνονται για να δίνονται έτσι ούτε δίνονται για να πέφτουν σε μαύρες τρύπες, δίνονται για να βελτιωθεί η παρεχόμενη υπηρεσία υγείας και να φθάσει η βελτίωση αυτή στον ασθενή. Εδώ χρειάζονται σημαντικές μεταρρυθμίσεις – είμαι βέβαιος ότι ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δουλεύει, έχει ήδη κάνει πάρα πολλά πράγματα σε σύντομο χρονικό διάστημα, έχει παρουσιάσει σημαντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες και σημαντικά πράγματα για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Προφανώς αυτό το σύστημα υγείας είναι ένα πολύ μεγάλο σύστημα και θέλει σημαντική και πολλή δουλειά. Στο κομμάτι αυτό θα δείτε, νομίζω σύντομα, πολύ σημαντικές μεταβολές», προανήγγειλε εν κατακλείδι.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!