Γ.Δ.
1403.87 -0,96%
ACAG
+3,74%
5.55
BOCHGR
-2,41%
4.46
CENER
-2,75%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,98%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,43%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
+5,09%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.385
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
+4,60%
3.75
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
9.69
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
+8,67%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,87%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,48%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.5
ΔΑΑ
+0,03%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,43%
12.05
ΔΟΜΙΚ
+0,67%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,05%
1.45
ΕΕΕ
-1,49%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.704
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,91%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.906
ΕΛΧΑ
-2,68%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,68%
1.17
ΕΤΕ
-1,44%
7.102
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.33
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,88%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+2,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,45%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.73
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,34%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
-2,37%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,21%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+1,94%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
+2,42%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-2,77%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-4,90%
3.2
ΜΙΝ
-0,92%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
19.58
ΜΟΝΤΑ
+4,74%
3.76
ΜΟΤΟ
-1,96%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,06%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,69%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-2,62%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
+0,81%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-1,25%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.684
ΠΕΡΦ
-1,93%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
+9,77%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-3,69%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-1,08%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,97%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.715
ΧΑΙΔΕ
-0,84%
0.59

Εξοπλιστικά: Κράτει για τις κορβέτες, πρόσω για τις φρεγάτες ΜΕΚΟ και LCS

Τα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, τα οποία εδώ και καιρό βρίσκονταν σε κατάσταση «ακινησίας», παρά την κρισιμότητά τους, βρέθηκαν στο επίκεντρο σε πρόσφατη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Στη σύσκεψη, όπου συμμετείχαν σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Επικρατείας, Σταύρος Παπασταύρου, ο ΥΕΘΑ, Νίκος Δένδιας, ο ΑΓΕΕΘΑ, Κωνσταντίνος Φλώρος, ο αρχηγός ΓΕΝ, Ιωάννης Δρυμούσης, ο σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας, Θάνος Ντόκος, και ο διευθυντής της ΓΔΑΕΕ, Αριστείδης Αλεξόπουλος, συζητήθηκε όλο το πλαίσιο των εξοπλιστικών του ΠΝ και αποφασίστηκε πώς θα προχωρήσουν.

Ειδικότερα, και σύμφωνα με τις πληροφορίες του powergame.gr, το περιβόητο πρόγραμμα των 4 κορβετών ύψους περίπου 1,7 δισ. ευρώ φαίνεται ότι πάει πίσω λόγω των δημοσιονομικών πιέσεων που έχουν δημιουργηθεί, για το επόμενο διάστημα τουλάχιστον. Να υπενθυμίσουμε ότι το πρόγραμμα των κορβετών του ΠΝ έχει φέρει μια ιδιότυπη «ναυμαχία» μεταξύ της γαλλικής NAVAL και της ιταλικής Fincantieri, που έχουν εμπλέξει και τα δύο Ναυπηγεία, Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, αλλά και πολλές ελληνικές εταιρείες. Το πρόγραμμα, όπως λένε οι πληροφορίες, «παγώνει» και δεν ακυρώνεται, αν και δύσκολα φαίνεται ότι θα ζεσταθεί ξανά.

Αντίθετα, εντολή να επιταχυνθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες και να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα για την τελική υπογραφή της σύμβασης που αφορά την αναβάθμιση των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ δόθηκε στη ΓΔΑΕΕ. Να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα αναβάθμισης ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ έχει δοθεί να εκτελεστεί στη γερμανική κοινοπραξία ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS)-Thales Netherlands, η οποία είναι και η κατασκευάστρια των φρεγατών, αλλά ακόμα δεν έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση, καθώς συνεχίζονται οι συζητήσεις και οι διευθετήσεις. Ταυτόχρονα θα τρέξει και το πρόγραμμα αναβάθμισης μέσης ζωής των τεσσάρων υποβρυχίων 214 από την TKMS.

Καταλυτικό ρόλο έπαιξε, όπως φαίνεται, η τελευταία συνάντηση Μητσοτάκη με τον Γερμανό καγκελάριο, Όλαφ Σολτς, στο Βερολίνο, όπου λύθηκαν πολλά ζητήματα και εμπόδια.

Να σημειωθεί ότι η γερμανική εταιρεία TKMS έχει συνάψει ευρύτερη στρατηγική συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, στα οποία θα κάνει όλες τις εργασίες για ΜΕΚΟ και υποβρύχια.

Την ίδια στιγμή, φαίνεται ότι τελικά θα προωθηθεί η απόκτηση 4 με 6 φρεγατών LCS από το Αμερικανικό Ναυτικό, οι οποίες αποσύρονται, ως ενδιάμεση λύση ώστε να καλύψουν τα κενά τα επόμενα χρόνια, μέχρι την παραλαβή των νέων φρεγατών και την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ. Τα όποια τεχνικά προβλήματα υπήρχαν στις αμερικανικές φρεγάτες δίνονται διαβεβαιώσεις ότι έχουν ξεπεραστεί και το κόστος είναι αρκετά δελεαστικό, καθώς θα κυμανθεί από μηδέν έως 100 εκατ. ευρώ η καθεμία. Συνολικά δηλαδή με περίπου 400-600 εκατ. ευρώ το ΠΝ θα μπορέσει να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του άμεσα.

Τέλος, στον πάγο φαίνεται να μπαίνει και υπόθεση ενεργοποίησης της option για την απόκτηση και 4ης φρεγάτας Belharra, με κλεισμένο το κόστος στο 1 δισ. ευρώ. Αν και το όριο που είχε τεθεί για να γίνει η πρόταση έληξε στις αρχές του καλοκαιριού, οι Γάλλοι της Naval είχαν δώσει σιωπηλή παράταση. Οι τεράστιες καταστροφές, όμως, στη Θεσσαλία και το τεράστιο κόστος που δημιουργήθηκε για την αποκατάσταση των ζημιών δεν επιτρέπει δημοσιονομικά να προχωρήσει.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!