THEPOWERGAME
Ο βουλευτής Σερρών και πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή επί των δυο προτάσεων για τη συγκρότηση προκαταρκτικής επιτροπής για το δυστύχημα στα Τέμπη, αναφέρθηκε εκτενώς στα όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια της υπουργικής του θητείας.
Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε εκτενώς στη Σύμβαση 717, στις κινήσεις που έγιναν επί της πρώτης θητείας της κυβέρνησης της ΝΔ σχετικά με τον σιδηρόδρομο, στο αίτημα της κοινοπραξίας για αποζημίωση, στις τέσσερις κινήσεις που έγιναν μετά το 2019, στο πόρισμα της Εθνικής Αρχης Διαφάνειας, στην παραίτησή του, αλλά και στην «ακραία εκμετάλλευση» της ανείπωτης τραγωδίας.
Ο Κώστας Καραμανλής, ανέλυσε, μάλιστα και τα πέντε fake news, τα οποία διαδόθηκαν ευρέως μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Ψέμα πρώτο: Ο Καραμανλής κουνούσε το δάχτυλο λίγες ημέρες πριν απο τα Τέμπη λέγοντας: «διασφαλίζουμε την ασφάλεια»
Σύμφωνα με τον πρώην υπουργό: «Ο γνωστός πια μηχανισμός του σκοτεινού διαδικτύου, οι γνωστοί λογαριασμοί που λοιδορούν τους πάντες ακόμα και τους πρώην “συντρόφους” τους, “έκοψε” και “έραψε” την τοποθέτησή μου για το ιστορικό τρενάκι του Πηλίου. Ότι τάχα κουνούσα το δάχτυλο ότι διασφαλίζουμε την ασφάλεια, όταν στην πραγματικότητα μιλούσα για τους αυτονόητους κανόνες λειτουργίας του και γιατί δεν μπορεί μια σιδηροδρομική γραμμή να περάσει στη διαχείριση ενός Δήμου.
Σε εκείνη την ερώτηση ο ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε το τρενάκι του Πηλίου να εξαιρεθεί από τις προδιαγραφές ασφαλείας, και οι μηχανοδηγοί του να μην είναι πιστοποιημένοι! Αυτό ήθελε ο ΣΥΡΙΖΑ!
Και βέβαια δεν σταμάτησαν εκεί.
Ο ίδιος ο Αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε υποψηφιότητα στην εκλογική Περιφέρεια των Σερρών. Για να “τιμωρήσει” την υποψηφιότητά μου. Για να ρίξει όπως ο ίδιος υποστήριξε, το κάστρο εκ των έσω.
Αυτά είναι δυστυχώς κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τα νέα ήθη της αντιπολίτευσης στη χώρα μας. Αυτές είναι οι τακτικές της. Φθόνος, επιθέσεις χωρίς κανένα όριο, χτυπήματα κάτω από τη μέση, ψέματα, τοξικότητα
Η νίκη της Νέας Δημοκρατίας, όπως και η επανεκλογή μου δεν διαγράφουν καμια ευθύνη. Δεν είναι η κολυμβήθρα του Σιλωάμ. Κανείς δεν υποστήριξε ποτέ κάτι τέτοιο. Είναι όμως, η ήττα της χυδαιότητας, είναι η ήττα της τοξικότητας».
Ψέμα δεύτερο: «Ο Καραμανλής παραιτηθηκε προσχηματικά»
Αναφορικά με την παραίτησή του, ο Κώστας Καραμανλής υπογράμμισε: «Οι ίδιοι σκοτεινοί μηχανισμοί είναι αυτοί που αποφάνθηκαν εξαρχής ότι η παραίτησή μου υπήρξε “προσχηματική”. Και προσπάθησαν λυσσαλέα να την μειώσουν με κάθε τρόπο.
Οι αντικειμενικές πολιτικές ευθύνες λοιπόν αναλήφθηκαν αμέσως. Και αναλήφθηκαν γιατί το τραγικό αυτό γεγονός συνέβη στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας. Αυτό σημαίνει πολιτική ευθύνη. Η πολιτική ευθύνη όμως, δεν ισούται με ποινική ευθύνη.
Σε αυτή τη χώρα, οι ποινικές ευθύνες αποδίδονται ακόμα από την ανεξάρτητη δικαιοσύνη. Όχι από λαϊκά δικαστήρια».
Ψέμα τρίτο: «Ο Καραμανλής κρύβεται πίσω από την βουλευτική ασυλία»
«Τα γνωστά κέντρα παραπληροφόρησης έσπευσαν να διαδώσουν ότι “κρύβομαι πίσω από την βουλευτική ασυλία” και ότι μάλιστα αυτός είναι ο λόγος που επεδίωξα την επανεκλογή μου. Ζητούσαν μετ΄ επιτάσεως την άρση της ασυλίας μου, ενώ ούτε έχω ασυλία για το συγκεκριμένο ζήτημα, ούτε και μπορώ να ζητήσω την άρση της. Άραγε κανείς εξ αυτών δεν γνώριζε ότι η διερεύνηση τυχόν αξιόποινων πράξεων κατά την τέλεση καθηκόντων Υπουργού γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 86 του Συντάγματος “περί ευθύνης Υπουργών” και μόνο από τη Βουλή;», συμπλήρωσε ο πρώην υπουργός.
Ψέμα τέταρτο: «Ο Καραμανλής έβαλε στο συρτάρι το πόρισμα της Αρχής διαφάνειας»
«Ακούσαμε τον κ. Ανδρουλάκη να υποστηρίζει τόσο στη Βουλή, όσο και στις υπόλοιπες δημόσιες τοποθετήσεις του ότι έβαλα “στο συρτάρι μου το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας”. Το πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας κοινοποιήθηκε στο γραφείο του Υπουργού. Μοναδικός και κύριος αποδέκτης του πορίσματος ήταν η Εισαγγελία Πρωτοδικών και ο Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος. Αυτοί, δηλαδή που μελετώντας το πόρισμα κατέληξαν ότι δεν συντρέχουν ενδείξεις για την άσκηση ποινικής δίωξης για το αδίκημα της απιστίας», τόνισε ο Κώστας Καραμανλής όσον αφορά στο πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας.
Ψέμα Πέμπτο: «Ότι αν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717 με βεβαιότητα δεν θα είχε συμβεί το δυστύχημα»
Τέλος, αναφορικά με τη σύμβαση 717 ο Κώστας Καραμανλής επεσήμανε: «Αυτό δεν είναι αληθές. Σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις των εμπειρογνωμόνων η σύγκρουση θα μπορούσε ενδεχομένως να έχει αποτραπεί μόνο αν λειτουργούσε στο σύνολό του το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας, το λεγόμενο ERTMS (European Railway Traffic Managing System), το οποίο αφορά στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών υψηλών ταχυτήτων.
Στον άξονα της ΠΑΘΕ, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 2030. Αυτή τη στιγμή σε ολόκληρη την ΕΕ το ERTMS είναι εγκατεστημένο μόνο στο 13-18%. Η σηματοδότηση- τηλεδιοίκηση αντικείμενο της οποίας είναι η σύμβαση 717, αποτελεί ένα μικρό μόνο μέρος του ERTMS. Τα υπόλοιπα συστήματα που έπρεπε επίσης να είναι σε λειτουργία είναι το GSMR, αλλά και το σύστημα αυτόματης πέδησης ETCS, τόσο στους συρμούς όσο και στις γραμμές.
Κατά τη διάρκεια της θητείας μου, λοιπόν η σύμβαση 717 προχώρησε πολύ πιο αποφασιστικά και τελικά παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023. Έρχεται η πρόταση του ΠΑΣΟΚ και υιοθετεί αυτή την άποψη, της Ευρωπαίας Εισαγγελέως. Ότι δηλαδή το έργο θα έπρεπε να είχε σταματήσει. Και προσέξτε την εσκεμμένη διαστρέβλωση. Υποστηρίζει ψευδώς ότι ζητάει προανακριτική για τα Τέμπη.
Στην πραγματικότητα όμως ζητάει προανακριτική για ένα θέμα οικονομικής φύσης, που θα σταματούσε οριστικά το έργο. Και με αυτό τον τρόπο συγκαλύπτει τα πραγματικά αίτια του δυστυχήματος και τα οποία θα συζητήσουμε αναλυτικά στην εξεταστική επιτροπή»