THEPOWERGAME
Στα τρία μεγάλα οδικά έργα που είναι άμεσης προτεραιότητας αναφέρθηκε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Νίκος Ταχιάος. «Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε τρία αλλά πέντε μεγάλα οδικά έργα που έχουμε θέσει σε προτεραιότητα. Κατ’ αρχάς έχουμε τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ο οποίος έχει πέντε κομμάτια που θα ενώνουν το δυτικότερο άκρο της, τον Κίσσαμο με το ανατολικότερο, την Σητεία. Δεύτερον, ο Ε65 και συγκεκριμένα τα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα, που αναμένεται να λειτουργήσουν έως το τέλος του χρόνου. Τρίτον, ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, που αποτελεί τον πιο επικίνδυνο ίσως και πιο αιματοβαμμένο δρόμο της χώρας. Τέταρτον, το Flyover, η Υπερυψωμένη Λεωφόρος, της οποίας οι εργασίες μόλις ξεκίνησαν και στην οποία αναφέρθηκα ήδη. Και πέμπτον, η Αμβρακία Οδός και συγκεκριμένα το τμήμα Άκτιο – Αμβρακία το οποίο βρίσκεται στη διαδικασία αποπεράτωσης. Σε λίγες εβδομάδες, ο πρωθυπουργός θα το εγκαινιάσει»
«Το έργο του Μετρό θα γίνει όπως έχει σχεδιαστεί»
«Το έργο του Μετρό θα γίνει όπως έχει σχεδιαστεί» ξεκαθαρίζει ακόμα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομέςκαι προσθέτει: «Το φλερτ του κυρίου Δούκα με τους αντιδρώντες ήταν εμφανέστατο. Ωστόσο εκτός από πολιτικός, είναι και μηχανικός. Νομίζω ότι καταλαβαίνει».
Ο υφυπουργός αναφέρεται σε όλα τα μεγάλα οδικά έργα που αφορούν το Λεκανοπέδιο, τη Θεσσαλονίκη αλλά και την υπόλοιπη χώρα.
Για το Μετρό Θεσσαλονίκης δηλώνει ότι θα παραδοθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2024, ενώ για το έργο της νέας περιφερειακής Θεσσαλονίκη Flyover υπογραμμίζει ότι «με την ολοκλήρωσή του θα επιτευχθεί ο διπλασιασμός των αυτοκινήτων εξυπηρέτησης ανά ώρα, στα 10.000 ανά κατεύθυνση».
Για το εάν θα πρέπει να υπάρξει άμεσα διαπλάτυνση στη Λεωφόρο Κηφισού ο κ. Ταχιάος σημειώνει ότι πρόκειται για ένα έργο της Περιφέρειας η οποία έχει τον πρώτο λόγο.
Απαντώντας για πιθανές παρεμβάσεις για το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πρωτεύουσα ο Νίκος Ταχιάος είπε: «Κατ’ αρχάς, το Μετρό. Η γραμμή 4, που είναι αυτή τη στιγμή υπό κατασκευή, είναι ένα έργο που θα δώσει ανάσα στους δρόμους της πρωτεύουσας. Όπως επίσης και οι παρεμβάσεις που γίνονται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Η προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων, για παράδειγμα, που μόλις πήρε τον δρόμο της και στοχεύει πέραν της εξυπηρέτησης των πολιτών και στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, είναι μία τέτοια παρέμβαση. Γενικότερα, μέλημά μας στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο δίκτυο υποδομών κι ένα «έξυπνο» δίκτυο μεταφορών, τα οποία σε συνδυασμό με την ατομική ευθύνη θα μειώσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα, όχι μόνο στην πρωτεύουσα, αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις». Από τα έργα υποδομής επιλέγω να αναφερθώ μόνο στην επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που θα συνδέσει την Αττική Οδό με τον ΠΑΘΕ. Παραλείπω όλα τα υπόλοιπα, γιατί θέλω να μιλώ μόνο για έργα που έχουν σημαντική ωριμότητα».
Για την επέκταση του προαστιακού προς Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Νέα Πέραμο
«Κατ’ αρχάς, η νέα επέκταση θα φτάνει μέχρι και τα Μέγαρα, θα ξεπεράσει δηλαδή και τη Νέα Πέραμο. Για το έργο, προσωρινός μειοδότης μέχρι να κυρωθεί η σύμβαση από τη Βουλή, αναδείχθηκε η ΜΕΤΚΑ, τον περασμένο Ιούλιο. Από τότε, ετοιμάστηκε ο φάκελος και διαβιβάστηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, στις αρχές Σεπτεμβρίου και τον προηγούμενο μήνα, η απόφαση διαβιβάστηκε στη Βουλή. Αυτή τη στιγμή, αναμένεται να επαναδιαβιβαστεί στη Βουλή για την τελική του κύρωση η οποία θα φέρει και την υπογραφή. Έπειτα και από την υπογραφή, είναι θέμα λίγων ημερών να ξεκινήσουν οι εργασίες», ήταν η απάντηση του Νίκου Ταχιάου για το πότε θα ξεκινήσουν τα έργα για την επέκταση του προαστιακού προς Ασπρόπυργο, Ελευσίνα και Νέα Πέραμο
Για τα έργα που πρέπει να γίνουν στη Θεσσαλία ο κ. Ταχιάος αναφέρει: «τρέχουμε με χίλια. Και παρόλα αυτά, ο χρόνος δεν επαρκεί».
Τέλος για την αποκατάσταση των ζημιών που έχουν γίνει στο σιδηροδρομικό δίκτυο ο υφυπουργός αναφέρει ότι «ακόμη και το τέλος του 2024 φαντάζει αρκετά νωρίς».
«Τα στάδια αποκατάστασης είναι δύο: αφενός οι εμπορευματικές, οι οποίες προέχουν και αφετέρου οι επιβατικές. Οι ζημιές που έχει υποστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι τεράστιες. Συνολικά έχουν καταστραφεί πολλά χιλιόμετρα δικτύου, ιδίως στο τμήμα μεταξύ Δομοκού και Κραννώνα. Καταλαβαίνετε ότι αυτά δεν μπορούν να αποκατασταθούν εν μία νυκτί. Για την ακρίβεια, ακόμα και το τέλος του 2024, φαντάζει αρκετά νωρίς. Χρειαζόμαστε περίπου μια διετία προκειμένου να μπορέσει να αποκατασταθεί το δίκτυο στην πλήρη έκτασή του» τόνισε ο Νίκος Ταχιάος.