Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ταχιάος: Το Flyover σε 4 χρόνια θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη

Βεβαιότητα ότι το Flyover θα βελτιώσει τη ζωή των κατοίκων της Θεσσαλονίκης και διαβεβαίωση ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε τέσσερα χρόνια έδωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε, τη Δευτέρα, 6 Νοεμβρίου 2023, στο ξενοδοχείο Porto Palace, στη Θεσσαλονίκη

Το έργο «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης» (Flyover),  παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε, εχθές Δευτέρα, 6 Νοεμβρίου 2023, στο ξενοδοχείο Porto Palace, στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα.

Το παρών στην εκδήλωση έδωσαν η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης, Ευστάθιος Κωνσταντινίδης, ο Πρόεδρος του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης «Κεδρηνός Λόφος» Παναγιώτης Γαρδελίνος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου «ΑΒΑΞ»  Κωνσταντίνος Μιτζάλης, ο Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, Ντίνος Μπενρουμπή, καθώς επίσης και οι μελετητές οδοποιίας της ΟΔΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΟΕ, Ελένη Τερζή και Απόστολος Φράγκος.

Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και οι Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης, Ευστάθιος Κωνσταντινίδης, Πρόεδρος του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης «Κεδρηνός Λόφος» Παναγιώτης Γαρδελίνος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου «ΑΒΑΞ» Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, Ντίνος Μπενρουμπή, μελετητές οδοποιίας της ΟΔΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΟΕ, Ελένη Τερζή και Απόστολος Φράγκος © ΔΤ
Το «παρών» στην εκδήλωση έδωσαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και οι Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας Θράκης, Ευστάθιος Κωνσταντινίδης, Πρόεδρος του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης «Κεδρηνός Λόφος» Παναγιώτης Γαρδελίνος, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου «ΑΒΑΞ» Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, Ντίνος Μπενρουμπή, μελετητές οδοποιίας της ΟΔΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΟΕ, Ελένη Τερζή και Απόστολος Φράγκος © ΔΤ

Ταχιάος: Το Flyover θα τελειώσει εντός τετραετίας

Ο Νίκος Ταχιάος, ξεκινώντας την παρουσίασή του επεσήμανε ότι «η “δαιμονοποίηση” του Flyover, που έχει ξεκινήσει προκαταβολικά, βρίσκει έδαφος στην παραπλάνηση και αποτελεί δυστυχώς σύνηθες σύμπτωμα των έργων που υλοποιούνται στις μεγάλες πόλεις», ξεκαθαρίζοντας, ωστόσο ότι «οι Θεσσαλονικείς πρέπει να είναι σίγουροι ότι το έργο θα τελειώσει εντός της τετραετίας».

Κατά την περιγραφή του έργου, ο Υφυπουργός Υποδομών παρέθεσε στοιχεία από την υφιστάμενη κατάσταση στο οδικό δίκτυο της πόλης. «Η περιφερειακή οδός είναι στα όριά της από το 2000», είπε και πρόσθεσε ότι, ενώ το μέγεθος του κυκλοφοριακού προβλήματος μειώθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης και της πανδημίας, τώρα έχει φτάσει στα επίπεδα του 2009. Προβλέπεται, όπως είπε, ότι σε τρία χρόνια από τώρα, θα έχει αυξηθεί τόσο πολύ, που η χωρητικότητα της Περιφερειακής οδού δεν θα  μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση.

Επιπλέον, ο Νίκος Ταχιάος αναφέρθηκε στα οφέλη που θα επέλθουν με την αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, τόνισε, ότι ένας ακόμη λόγος που το Flyover πρέπει να γίνει πραγματικότητα, είναι ότι όλο το περιμετρικό οδικό δίκτυο του πολεοδομικού συγκροτήματος θα τυγχάνει διαρκούς συντήρησης και λειτουργίας από την ανάδοχο εταιρεία για 26 χρόνια και μάλιστα χωρίς διόδια. Παράλληλα, θα επιτευχθεί σημαντική μείωση των ποσοστών των τροχαίων, καθώς όπως έκανε γνωστό, «τα δυστυχήματα στη Θεσσαλονίκη, αυτή τη στιγμή, είναι 24 φορές περισσότερα από ότι στην Αττική Οδό και τα ατυχήματα, 40 φορές περισσότερα».

Ο Υφυπουργός έκανε λόγο για τη βελτίωση της συνδεσιμότητας της πόλης με κομβικά σημεία εντός και εκτός πολεοδομικού ιστού και για την ένωση με το δάσος του Κεδρηνού Λόφου, η προστασία του οποίου αποτελεί τη βάση της έμπνευσης του Flyover, όπως είπε.

Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με τον Νίκο Ταχιάο, θα αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής της πόλης, καθώς θα μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και η  ηχορύπανση. «Με το Flyover περιμένουμε μείωση της κίνησης σε ποσοστό 35 -40%, καθώς διπλασιάζεται η χωρητικότητα του δρόμου, ενώ ταυτόχρονα, εξασφαλίζεται η γρηγορότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση προς την ΠΑΘΕ, την Εγνατία Οδό, το Αεροδρόμιο Μακεδονία και την Χαλκιδική», σημείωσε και πρόσθεσε ότι θα μειωθούν τόσο οι χρόνοι μετακίνησης όσο και το λειτουργικό κόστος.

Όσον αφορά το σχήμα που θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει το Flyover, που προέκυψε από τη σύμπραξη των εταιρειών ΑΒΑΞ ΑΕ και Μυτιληναίoς AE, ανέφερε ότι «Σε ένα έργο ΣΔΙΤ, όπως το συγκεκριμένο, δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση καθυστέρησης. Δεν το επιτρέπουν ούτε οι τράπεζες που κάνουν τη χρηματοδότηση, ούτε η σύμβαση. Πρέπει η περίοδος κατασκευής να συντμηθεί μέχρι να φτάσουμε στη λειτουργία. Αυτό είναι το εγχείρημα που έχουμε μπροστά μας και όσοι επιδιώκουν αυτό το έργο να έχει καθυστερήσεις ή να οδηγηθεί σε “ναυάγιο”, ζημιώνουν το δημόσιο», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Νίκος Ταχιάος παρουσιάζει το Flyover © ΔΤ
Ο Νίκος Ταχιάος παρουσιάζει το Flyover © ΔΤ

Ταχιάος: Το Flyover είναι ένα έργο χωρίς πολιτική ταυτότητα

Ο  Νίκος Ταχιάος υπογράμμισε ότι δεν είναι ένα έργο που έχει πολιτική ταυτότητα, καθώς έχει περάσει από διαφορετικές αξιολογήσεις, σε περιόδους διαφορετικών κυβερνήσεων. Όπως εξήγησε, από το ξεκίνημά του το 2010, έτυχε διαφόρων σταδίων ωρίμανσης με τον διαγωνισμό να διεξάγεται δέκα χρόνια αργότερα, την περίοδο 2020 – 2021.

Γι’ αυτόν τον λόγο, όπως είπε, το έργο δεν μπορεί να χρεώνεται ή να πιστώνεται σε μία μόνο κυβέρνηση. «Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι αυτή η οποία δρομολόγησε ένα έργο το οποίο εκκολάφθηκε επί προηγούμενων κυβερνήσεων», τόνισε.

Ο Νίκος Ταχιάος, επεσήμανε ότι η Αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης είναι ένα εγχείρημα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει αναστάτωση στις συνήθειες των πολιτών, τόνισε, όμως «θα πρέπει ως κάτοικοι να προσαρμόσουμε τη συμπεριφορά μας και να συνεργαστούμε».

Πρόσθεσε μάλιστα, ότι θα χρειαστεί να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών ανά αυτοκίνητο και να αποφευχθεί η άσκοπη χρήση του Περιφερειακού. Παρατήρησε δε, ότι έχει αρχίσει ήδη να γίνεται αισθητή η εντατική παρουσία της αστυνομίας στους δρόμους της πόλης, φροντίζοντας για την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης, καθώς επίσης και για την ελεύθερη πρόσβαση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στους λεωφορειοδρόμους.

«Ξεκινάμε βλέποντας τη δυναμική των πραγμάτων. Είμαι βέβαιος ότι πολύ σύντομα θα προσαρμοστούμε. Το Flyover θα φέρει μια πολύ καλύτερη ημέρα. Και πάντως, προς το παρόν, ανάμεσα στην υπευθυνότητα των πολιτών και την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης επιλέγουμε το πρώτο», ανέφερε, κλείνοντας την παρέμβασή του ο Νίκος Ταχιάος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!