Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Σταϊκούρας: Υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος στη Θεσσαλονίκη με το Flyover

Στην επίσημη παρουσίαση του έργου «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα», βρέθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. «Η Θεσσαλονίκη, σε περίπου τέσσερα χρόνια, θα αποκτήσει ένα νέο, υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εξασφαλίζοντας ταχύτερη, ασφαλέστερη, και ελεύθερη διοδίων μετακίνηση», τόνισε.

Πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 13 χλμ., και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου – μήκους 4 χλμ. – σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες, με πολύ σημαντικά οφέλη.

Όπως τόνισε ο Υπουργός, «πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο στην περιοχή, το οποίο αναγνωρίζεται από το σύνολο, σχεδόν, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής».

Ο κ. Σταϊκούρας ανέλυσε τις πρωτοβουλίες για την ελαχιστοποίηση της κυκλοφοριακής όχλησης, καθώς αυτό αποτελεί επιδίωξη της Κυβέρνησης, της Αυτοδιοίκησης, αλλά και των φορέων, όπως είπε.

Επιπλέον, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επεσήμανε, ότι στην ευρύτερη περιοχή υλοποιούνται, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σημαντικά οδικά, αντιπλημμυρικά, κτιριακά, σιδηροδρομικά έργα, ενώ υπενθύμισε ότι το 2024, παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ακολουθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά με χρονική απόσταση περίπου έξι μηνών και πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για την βορειοδυτική επέκτασή του.

«Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε πόλη ολιστικής ανάπτυξης, βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών και επισκεπτών της και ενισχύει το γεωπολιτικό και γεω-στρατηγικό αποτύπωμά της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», δήλωσε χαρακτηριστικά, κλείνοντας την ομιλία του ο Υπουργός.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

Η Θεσσαλονίκη αλλάζει. Στην ευρύτερη περιοχή της υλοποιούνται, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ταυτόχρονα, σημαντικά έργα που πιστοποιούν αυτή τη διαπίστωση.

Ενδεικτικά, μεταξύ άλλων:

  • Υλοποιούνται οδικά έργα, όπως είναι ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, η σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, και η οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Φιλύρου.
  • Πραγματοποιούνται αντιπλημμυρικά έργα, όπως είναι αυτά στην ευρύτερη περιοχή της Λαχαναγοράς, της αποχέτευσης ομβρίων υδάτων στο νότιο τμήμα του Δήμου Καλαμαριάς, και της διευθέτησης ρεμάτων στην περιοχή του Ωραιοκάστρου.
  • Δρομολογούνται σημαντικά κτιριακά έργα, όπως είναι η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, η κατασκευή 16 υπερσύγχρονων, βιοκλιματικών σχολικών μονάδων, η ανέγερση ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου στον Εύοσμο, η ενεργειακή αναβάθμιση των νοσοκομείων της περιοχής.
  • Προβλέπεται η δημιουργία Περιφερειακού Κέντρου Πολιτικής Προστασίας Κεντρικής Μακεδονίας.
  • Προγραμματίζονται σημαντικές παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, πολλαπλασιάζοντας τις δυνατότητες του λιμένα της Θεσσαλονίκης για την εξυπηρέτηση επιβατών και εμπορευματικών φορτίων.
  • Παραδίδεται και τίθεται σε λειτουργία, το 2024, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ακολουθεί η επέκταση προς την Καλαμαριά με χρονική απόσταση περίπου 6 μηνών, και πραγματοποιούνται πρόδρομες εργασίες για την βορειοδυτική επέκτασή του.
  • Ξεκινά η κατασκευή της Νέας Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού, του γνωστού ως Flyover.

Με αφορμή την έναρξη υλοποίησης του τελευταίου αυτού σημαντικού έργου, πραγματοποιείται η σημερινή εκδήλωση.

Το έργο θα υλοποιηθεί με τη μορφή Σύμβασης Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στην οποία προβλέπονται 26 έτη λειτουργίας και συντήρησης.

Θα είναι μήκους 13 χλμ., και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου – μήκους 4 χλμ. – σε συνεχή γέφυρα, 9 ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες, και 3 νέες σήραγγες.

Τα οφέλη για τους οδηγούς, κατοίκους και μετακινούμενους, είναι πολλαπλά:

  • Δωρεάν, ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού της πόλης της Θεσσαλονίκης.
  • Αύξηση της οδικής ασφάλειας, λόγω της μείωσης του αριθμού ατυχημάτων.
  • Περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, με μείωση του όγκου των κυκλοφορούντων οχημάτων εντός του κέντρου της Θεσσαλονίκης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων που ακολουθούν διαδρομές εκτός κέντρου.
  • Βελτίωση στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της Βόρειας Ελλάδας, καθώς σήμερα δεν είναι ικανοποιητική η προσβασιμότητα στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και στους τουριστικούς προορισμούς της Χαλκιδικής, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής.
  • Δραστική μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφορών και αύξηση της ανταγωνιστικότητας, ιδίως του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα της οικονομίας του Μητροπολιτικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.

Συμπερασματικά, η Θεσσαλονίκη, περίπου σε 4 χρόνια, θα αποκτήσει ένα νέο, υπερσύγχρονο, εναέριο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εξασφαλίζοντας ταχύτερη, ασφαλέστερη, και ελεύθερη διοδίων μετακίνηση. Πρόκειται, συνεπώς, για ένα εμβληματικό έργο στην περιοχή.

Αυτό αναγνωρίζεται από το σύνολο, σχεδόν, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής.

Βέβαια, όπως υφίσταται – παγκοσμίως – με αντίστοιχα έργα τέτοια έκτασης, θα υπάρξει επιβάρυνση της καθημερινότητας συμπατριωτών μας, για κάποιο χρονικό διάστημα.

Επιδίωξή μας, Κυβέρνησης, Αυτοδιοίκησης και φορέων, είναι αυτή να ελαχιστοποιηθεί.

Γι’ αυτό το λόγο, από τον Ιούλιο, λειτουργούμε συλλογικά, συνεκτικά, συστηματικά και μεθοδικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!