Γ.Δ.
1417.81 +0,77%
ACAG
+1,90%
5.91
CENER
+0,61%
9.86
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
-0,24%
8.48
NOVAL
-0,48%
2.707
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,52%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,57%
1.414
ΑΒΕ
+0,45%
0.444
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
+9,59%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+2,82%
1.604
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,87%
11.47
ΑΣΚΟ
+1,02%
2.98
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+5,42%
2.53
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,14%
5.91
ΒΙΟΚΑ
-1,61%
2.44
ΒΙΟΣΚ
-0,78%
1.28
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,20%
2.42
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,10%
16.58
ΔΑΑ
+0,65%
7.766
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,72%
11.26
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
+0,76%
31.74
ΕΚΤΕΡ
+1,67%
4.27
ΕΛΒΕ
+1,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+3,57%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,41%
2.525
ΕΛΠΕ
+0,38%
7.87
ΕΛΣΤΡ
+3,79%
2.19
ΕΛΤΟΝ
-0,35%
1.69
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,19%
1.275
ΕΤΕ
+1,45%
7.81
ΕΥΑΠΣ
+1,62%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,37%
5.43
ΕΥΡΩΒ
-0,58%
2.058
ΕΧΑΕ
-0,83%
4.805
ΙΑΤΡ
+2,61%
1.57
ΙΚΤΙΝ
-2,50%
0.351
ΙΛΥΔΑ
+0,29%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,58%
1.192
ΙΝΤΕΚ
+0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-3,70%
1.17
ΙΝΤΚΑ
+2,32%
3.305
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+1,26%
0.482
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,76%
5.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,78%
11.45
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
+2,23%
1.145
ΛΑΒΙ
+0,70%
0.868
ΛΑΜΔΑ
+0,74%
6.79
ΛΑΜΨΑ
-0,56%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
+2,14%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,23%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+2,30%
4.01
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.63
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,83%
3.65
ΜΙΝ
-4,55%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,09%
23.04
ΜΟΝΤΑ
+5,81%
3.28
ΜΟΤΟ
+0,55%
2.72
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,97%
36.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+1,46%
20.8
ΟΛΠ
+1,19%
25.6
ΟΛΥΜΠ
-1,61%
2.44
ΟΠΑΠ
+1,02%
14.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,78%
0.895
ΟΤΕ
+1,47%
13.76
ΟΤΟΕΛ
-1,05%
11.28
ΠΑΙΡ
+5,12%
1.13
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+1,59%
3.574
ΠΕΤΡΟ
+3,67%
8.48
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+2,09%
4.63
ΡΕΒΟΙΛ
+4,00%
2.08
ΣΑΡ
-0,89%
11.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,18%
0.343
ΣΙΔΜΑ
-1,61%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,92%
6.48
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,56%
19.62
ΤΖΚΑ
+3,60%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,63%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,87%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.89
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Σταϊκούρας: Τα δημόσια έργα που τρέχουν και αυτά που έρχονται

Σε εξέλιξη βρίσκονται εκατοντάδες μικρά και μεγάλα δημόσια έργα σε όλη την επικράτεια, «με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

«Επουλώνουμε τις “πληγές” από τις θεομηνίες και προχωράμε με την υλοποίηση όλων των μικρών και μεγάλων έργων που έχουμε σχεδιάσει. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες τις κοινωνίας και παρεμβαίνουμε άμεσα προκειμένου να βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών» εξηγεί.

Και προσθέτει: «Αλλάζουμε την εικόνα της χώρας μας. Έχουμε την ισχυρή βούληση να τα τρέξουμε με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα και αποδοτικότητα, ώστε σε τέσσερα χρόνια, να μπορούμε τεκμηριωμένα να ισχυριζόμαστε ότι η χώρα μας ενισχύει τη θέση της ως θετικό παράδειγμα, ως “παίκτης” θετικής μνημόνευσης».

Προτεραιότητα σε δημόσια έργα στις πληγείσες περιοχές

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέτει σε άμεση προτεραιότητα την αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών περιοχών, με έργα υψηλότερης ανθεκτικότητας. «Απαιτούνται πόροι και χρόνος. Ως προς τους πόρους, με την αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, θα συμπεριληφθούν έργα υποδομών, ύψους 600 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών, πάνω από 185 εκατ. ευρώ θα απαιτηθούν για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου» συνεχίζει ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Όπως είπε, ήδη έχει προχωρήσει η έκδοση πρόσκλησης χρηματοδότησης για την υποβολή πρότασης στο υπουργείο με στόχο την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής καθόδου στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, προκειμένου ο ΟΣΕ να χρηματοδοτήσει άμεσα έργα ύψους 14 εκατ. ευρώ. Ως προς τον χρόνο υλοποίησης, με Διάταξη Νόμου ανατίθεται στο υπουργείο ο σχεδιασμός και η άμεση εκτέλεση επειγόντων έργων αποκατάστασης στις πληγείσες περιοχές που δεν ανήκουν σήμερα στην αρμοδιότητα του υπουργείου.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης, το flyover και η Γραμμή 4

Αναφορικά με την εξέλιξη των δημοσίων έργων ανά την επικράτεια, εξέχουσα θέση έχει το Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στο 2024, ενώ πρόσφατα υπεγράφη η σύμβαση λειτουργίας και συντήρησης του έργου. Mαζί με την Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Λεωφόρο της Θεσσαλονίκης (Flyover), της οποίας η κατασκευή πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα.

«Είναι έργα που θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης» σημειώνει ο Χρήστος Σταϊκούρας. Παράλληλα, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για τη Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 και οι υπόλοιπες οδικές συνδέσεις

Επίσης, σημαντικό τμήμα του Ε65 μέχρι την Καλαμπάκα παραδίδεται τους πρώτους μήνες του 2024, ενώ ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος προχωρά σε ποσοστό ολοκλήρωσης 25% του έργου μέχρι σήμερα. Επίσης:

  • Η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία θα παραδοθεί, στο σύνολό της, εφέτος.
  • Επαναδημοπρατήθηκαν οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακκαβιά, όπως και τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι.
  • Ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα και η παράκαμψη της Χαλκίδας ξεκινούν να κατασκευάζονται μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με πρόδρομες εργασίες να υλοποιούνται σε κάποια τεχνικά έργα.

Τα μεγάλα αρδευτικά, εγγειοβελτικά και αντιπλημμυρικά εργά

Σε σημαντική θέση στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών βρίσκεται η κατασκευή μεγάλων αρδευτικών, εγγειοβελτιωτικών και αντιπλημμυρικών έργων. Όπως αναφέρει ο Χρήστος Σταϊκούρας:

  • Σε εξέλιξη βρίσκονται μελέτες, ύψους 28,9 εκατ. ευρώ, για 11 μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα.
  • Υλοποιούνται άλλα 10 αντιπλημμυρικά έργα, συνολικού ύψους 344 εκατ. ευρώ, στις Περιφέρειες Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Πελοποννήσου.
  • Τέσσερα έργα, ύψους 197 εκατ. ευρώ είναι υπό ανάθεση, καθώς και 2 έργα ΣΔΙΤ, ύψους 497 εκατ. ευρώ.
  • 49 μεγάλα αρδευτικά έργα έρχονται στην ευθύνη υλοποίησης του υπουργείου Υποδομών από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προϋπολογισμού 642 εκατ. ευρώ, τα οποία βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης.

Έλεγχοι και συντήρηση στις υφιστάμενες υποδομές

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, ο έλεγχος και η συντήρηση υφιστάμενων έργων υποδομής αποτελούν κυρίαρχη προτεραιότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, σε τροχιά υλοποίησης τέθηκε η ψηφιακή βάση δεδομένων του Εθνικού Μητρώου Γεφυρών της χώρας, ύστερα από σχετική Υπουργική Απόφαση που συνυπογράφει με τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο, με βάση την οποία εγκρίνονται ο Κανονισμός Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών, ενώ συγκροτείται και η Διοικητική Αρχή Γεφυρών. Στόχος είναι να τεθούν στη διάθεση των αρμοδίων υπηρεσιών τα κατάλληλα εργαλεία ενός ολοκληρωμένου συστήματος για την Καταγραφή – Επιθεώρηση – Αξιολόγηση και Συντήρηση των γεφυρών της χώρας, μήκους άνω των έξι μέτρων.

Τα έργα στον σιδηρόδρομο

Με ταχύτητα τρέχει, επίσης, η μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, η οποία καθίσταται επιτακτική, ύστερα και από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες, καθώς σημαντικά έργα υποδομής κρίνονται αναγκαία για την ανάκαμψή και ανάπτυξή του. Μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση του δικτύου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, προέκυψε ωστόσο η ανάγκη επανεγκατάστασης σε πληγείσες -από τον Daniel- περιοχές.

Επιπλέον, το υπουργείο υπέγραψε συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ, η οποία προβλέπει σημαντική αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου ο Οργανισμός να υλοποιήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία των τρένων, θέτοντας, ταυτόχρονα, ένα πλαίσιο εποπτείας, λογοδοσίας και μετρήσιμων αποτελεσμάτων από τον πλευρά του ΟΣΕ.

Στην ίδια κατεύθυνση, με διοικητική πράξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποσύρεται η προσφυγή που είχε κατατεθεί, τον Φεβρουάριο του 2023, κατά της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και διευκολύνεται η χρηματοδότηση του ΟΣΕ από το Ελληνικό Δημόσιο. Επίσης, συγκροτήθηκε επιτροπή αποτελούμενη από τους εμπλεκόμενους φορείς (stakeholders), για την υποστήριξη του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού τομέα στην Ελλάδα.

Έμφαση δίνεται στις διεθνείς σιδηροδρομικές διασυνδέσεις, καθώς με τις υφιστάμενες δυνατότητες δικτύων και λιμανιών, ιδιαίτερα της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης, διαμορφώνεται η προοπτική νέας Λωρίδας Αλληλεγγύης, προς την Ουκρανία και η διασύνδεση με τις χώρες της Βαλκανικής, ενισχύοντας τη θέση της χώρας μας στον συγκοινωνιακό και μεταφορικό χάρτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Τέλος, για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των μεταφορών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις υποδομές. «Θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα νέα έργα υποδομής είναι ανθεκτικά στο κλίμα, συνάδουν με τους περιβαλλοντικούς στόχους και διασφαλίζουν συνέχεια σε απρόβλεπτες καταστάσεις, οφειλόμενες σε φυσικές ή ανθρωπογενείς καταστροφές» καταλήγει ο Χρήστος Σταϊκούρας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!