Γ.Δ.
1482.43 0,00%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.89
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.1
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.89
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.1
ΔΑΑ
0,00%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
33.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
0,00%
7.62
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.752
ΕΛΧΑ
0,00%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
0,00%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.24
ΕΧΑΕ
0,00%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.419
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.198
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.15
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.41
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.73
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.276
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.899
ΟΤΕ
0,00%
14.55
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.945
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.345
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
0,00%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Αγαπηδάκη: Έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε νέες κρίσεις υγείας με τη μεταρρύθμιση στον ΕΟΔΥ

Να θωρακίσει την χώρα απέναντι στις απειλές δημόσιας υγείας επιδιώκει το υπουργείο Υγείας με την μεταρρύθμιση στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), βάσει και των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Όπως τόνισε, κατά την ομιλία της στην Ολομέλεια η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη, επειδή είναι πάρα πολύ εύκολο με τα μεταδιδόμενα νοσήματα να ξαναζήσουμε μια νέα πανδημία, το υπουργείο, λαμβάνοντας υπόψη του τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, φέρνει ρυθμίσεις που αλλάζουν θεμελιακά όχι μόνο την διάρθρωση του ΕΟΔΥ, αλλά και τον τρόπο διοίκησής του, έτσι ώστε να καταστεί ουσιαστική η μεταρρύθμισή του και να μπορέσει να επιτελέσει αποτελεσματικά το έργο του.

Οι νέες διατάξεις προβλέπουν την αλλαγή του μοντέλου διοίκησης του Οργανισμού, με βασικό άξονα της αναμόρφωσης τον διαχωρισμό ανάμεσα στο διοικητικό και το επιστημονικό έργο του.

«Χωρίς να αποκόπτουμε την μία λειτουργία από την άλλη, την διοικητική από την επιστημονική, προσπαθούμε να έχουμε μια πιο ευέλικτη δομή για να μπορεί ο Οργανισμός να εκπληρώνει τάχιστα και αποτελεσματικά την αποστολή του. Για μας η αναβάθμιση της δημόσιας Υγείας, η ενίσχυση του ΕΣΥ και η βελτίωση των δεικτών υγείας του πληθυσμού, είναι βαθιά δέσμευση γι’ αυτή την τετραετία και γι’ αυτή την επίτευξη του στόχου έχουμε θέσει στο κέντρο των προσπαθειών την δημόσια υγεία, ενσωματώνοντας τρία βασικά έργα από τον προϋπολογισμό, άνω των 35 εκατ. ευρώ στο Ταμείο Ανάκαμψης για να τα υλοποιήσει ο ΕΟΔΥ» ανέφερε συγκεκριμένα η κ. Αγαπηδάκη. Πρόκειται για τα έργα:

– Αναβάθμισης του Εθνικού Μηχανισμού Επιδημιολογικής Επιτήρησης, ώστε να έχουμε αξιόπιστα δεδομένα για τις απειλές δημόσιας υγείας.

– Αναβάθμισης του συστήματος ετοιμότητας και αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών δημόσιας υγείας για να μπορούμε άμεσα να αντιμετωπίζουμε τις απειλές και να μην εξελίσσονται σε πανδημίες.

– Ενίσχυσης της επιχειρησιακής ετοιμότητας του ΕΟΔΥ.

«Με αυτές τις διατάξεις κάνουμε ένα πρώτο βήμα για την αναμόρφωση του ΕΟΔΥ, προκειμένου να δώσουμε την δυνατότητα στα διοικητικά του όργανα να επιτελέσουν πιο αποτελεσματικά τον ρόλο τους. Συγκεκριμένα αυξάνουμε τις απαιτήσεις των ακαδημαϊκών προσόντων για τις θέσεις του προέδρου, απαλλάσσουμε από τον διοικητικό φόρτο και του δίνουμε την δυνατότητα να αφιερωθεί περισσότερο στα επιστημονικά καθήκοντά του και να ασχοληθεί αποτελεσματικότερα με όλο το διοικητικό έργο και να προχωρήσει τάχιστα τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Θεσπίζουμε επιστημονική επιτροπή η οποία γνωμοδοτεί στον πρόεδρο ότι έχουμε επιστημονικά τεκμηριωμένες λύσεις και έτσι αποκτούμε την δυνατότητα να αλλάξουμε την εξής πραγματικότητα: σήμερα ο πρόεδρος αφιέρωνε τα τρία τέταρτα του χρόνου του με διοικητικά θέματα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κάνει επιστημονική και επιχειρησιακή δουλειά στον Οργανισμό» υπογράμμισε συγκεκριμένα η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας.

«Αυτές τις χρόνιες παθογένειες ερχόμαστε να θεραπεύσουμε και για το λόγο αυτό έχουμε χρέος όλοι μας να υποστηρίξουμε αυτό το νομοσχέδιο. Έχουμε χρέος απέναντι στις επόμενες γενιές να αποκτήσουμε ένα αποτελεσματικό σύστημα Υγείας, έναν αποτελεσματικό ΕΟΔΥ κι έτσι την επόμενη φορά που θα έχουμε μια νέα απειλή δημόσιας υγείας, η Ελλάδα να είναι έτοιμη με το επιστημονικό δυναμικό, με τα εργαλεία που χρειάζεται να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά οποιαδήποτε νέα κρίση».

Παίρνοντας τον λόγο, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Κατρίνης, ζήτησε από την αναπληρώτρια υπουργό Υγείας να εξηγήσει, πώς είναι δυνατόν, ενώ ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ έχει ζητήσει την εφαρμογή νέου οργανογράμματος βάσει διεθνών πρακτικών, το υπουργείο να το αγνοεί. Απαντώντας η κ. Αγαπηδάκη εξήγησε ότι αυτά στα οποία αναφέρεται ο κ. Κατρίνης αφορούν την οργάνωση του Οργανισμού σε σχέση με τα τμήματα τα οποία εποπτεύει ο κ. Ζαούτης και όχι την διοίκηση, της οποίας την ευθύνη εποπτείας έχει το υπουργείο Υγείας. «Καταλαβαίνω την ντρίπλα που πάτε να μου κάνετε, αλλά μικρή έπαιζα ποδόσφαιρο και ήμουν πολύ καλή στην άμυνα», κατέληξε η κ. Αγαπηδάκη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!