Γ.Δ.
1532.92 -0,43%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,88%
9.76
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,37%
8.16
EVR
-2,34%
1.46
NOVAL
+1,30%
2.33
OPTIMA
0,00%
12.94
TITC
+0,67%
44.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,32%
1.89
ΑΒΕ
-0,88%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.74
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.77
ΑΛΜΥ
+0,25%
4.06
ΑΛΦΑ
-0,99%
1.75
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,10%
10.99
ΑΣΚΟ
+0,61%
3.32
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,03%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+1,06%
5.74
ΒΙΟΚΑ
+1,80%
1.975
ΒΙΟΣΚ
-1,90%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-0,71%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.48
ΔΑΑ
+0,82%
8.164
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,23%
12.84
ΔΟΜΙΚ
-0,51%
2.915
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,17%
0.36
ΕΒΡΟΦ
-1,39%
1.77
ΕΕΕ
-0,42%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,57%
1.76
ΕΛΒΕ
-8,08%
4.78
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.22
ΕΛΛ
+1,06%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,73%
7.495
ΕΛΣΤΡ
+1,89%
2.16
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.864
ΕΛΧΑ
+0,72%
2.105
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.18
ΕΤΕ
-1,32%
8.362
ΕΥΑΠΣ
-0,88%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,67%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,36%
2.467
ΕΧΑΕ
+1,06%
4.775
ΙΑΤΡ
+3,98%
1.7
ΙΚΤΙΝ
+2,29%
0.358
ΙΛΥΔΑ
+0,29%
1.755
ΙΝΚΑΤ
+1,16%
4.805
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,43%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.074
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.97
ΙΝΤΕΤ
-2,60%
1.125
ΙΝΤΚΑ
+0,62%
3.24
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
+0,29%
1.386
ΚΟΥΕΣ
-0,97%
6.1
ΚΡΙ
-0,31%
15.95
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+0,13%
0.794
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,88%
2.81
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,93%
21.3
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-1,08%
25.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,29%
34.2
ΝΑΚΑΣ
-2,00%
2.94
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.291
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,40%
28.1
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
-1,18%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,44%
16.05
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.79
ΟΤΕ
-0,94%
14.81
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,69%
4.335
ΠΕΡΦ
+0,55%
5.46
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.46
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.155
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+1,31%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,75%
5.34
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-0,96%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-1,70%
5.78
ΣΠΙ
+1,00%
0.604
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
-1,64%
3.91
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Απάντηση Υπουργείου Υποδομών σε δημοσίευμα του Documento

Από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εκδόθηκε ανακοίνωση, σχετικά με δημοσίευμα της εφημερίδας Documento σχετικά με το Ταμείο Ανάκαμψης και το σύστημα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας ERTMS στο κεντρικό δίκτυο ΠΑΘΕ, «προς αποκατάσταση της αλήθειας αλλά και για να μην προκαλούνται εσφαλμένες εντυπώσεις». Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το προσχέδιο που στάλθηκε στην Κομισιόν, τρεις ημέρες μετά τις εκλογές της 21ης Μαΐου, για το έργο την ολοκλήρωση του έργου τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, εξαφανίζει από τα προαπαιτούμενα για το Ταμείο Ανάκαμψης την υποχρέωση πλήρους ανάπτυξης του συστήματος ERTMS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας) στο κεντρικό δίκτυο ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσαλονίκη – Ειδομένη), ενώ αφαιρεί από το σκέλος της αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου τα τμήματα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αεροδρόμιο Αθηνών  – Κιάτο.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε την ακόλουθη απάντηση:

«Η δράση του Ταμείου Ανάκαμψης (ΤΑ), από την οποία αφαιρέθηκε η δέσμευση της χώρας σε σχέση με το σύστημα ERTMS, χρηματοδοτεί το έργο της θεσμικής μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα της χώρας (των εταιρειών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) και όχι την υλοποίηση έργων υποδομής. Τα έργα υποδομής που αφορούν στο ERTMS (ETCS και G-SMR) είναι ενταγμένα για κατασκευή σε άλλους ευρωπαϊκούς πόρους (π.χ. ΕΣΠΑ, CEF).

Σε ό,τι αφορά στο έργο του ΤΑ για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στη βόρεια, την κεντρική και την νότια Ελλάδα διαπιστώθηκαν, κατά τη διαδικασία  ωρίμανσης του έργου, αυξημένες ανάγκες για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της βόρειας Ελλάδας, συγκριτικά με το δίκτυο κεντρικής και νότιας Ελλάδας, όπου υπάρχουν ενεργές συμβάσεις αναβάθμισης σε εξέλιξη. Για το λόγο αυτό, το σύνολο των διαθέσιμων πόρων για την ανάταξη ανακατευθύνθηκε στο δίκτυο της βόρειας Ελλάδας. Η διασφάλιση της συντήρησης του συνόλου του δικτύου εξακολουθεί να υφίσταται στο σχεδιασμό του ΟΣΕ με αυξημένη σχετική χρηματοδότηση κατά 50 εκατ. ευρώ ετησίως από εθνικούς πόρους.

Είναι φανερό, ότι οι παραπάνω τροποποιήσεις δεν επηρεάζουν τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Πολιτείας σχετικά με την ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης τον Σεπτέμβριο του 2023 στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά με συστηματική παρακολούθηση. Αντιθέτως, έχει προταθεί η χρηματοδότηση ενός επιπλέον έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης που αφορά στην αναβάθμιση των Υποδομών Ασφαλείας σιδηροδρομικών σηράγγων με χρήση έξυπνων συστημάτων, με προϋπολογισμό άνω των 30 εκατ. ευρώ».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!