THEPOWERGAME
Σε ραδιοφωνική συνέντευξη που παραχώρησε, ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης τόνισε πως: «Η ΝΔ θέλει να υπάρχει μια ισχυρή κυβέρνηση όχι για λόγους πολιτικής έπαρσης και αλαζονείας, αλλά διότι θεωρεί ότι αυτό είναι το καλό και ωφέλιμο για τη χώρα ιδίως στο μέτρο που θα έχουμε απέναντί μας – όπως διαφαίνεται – μια πολύ ισχυρή τουρκική κυβέρνηση, με τα γνωστά ζητήματα τα οποία ανακύπτουν και με τις σχέσεις εντός της ΕΕ και τις διμερείς σχέσεις με την Τουρκία».
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9.84, ο κ. Γεραπετρίτης αφού επανέλαβε τη βασική προσέγγιση της ΝΔ, η οποία δεν είναι άλλη από την επιδίωξη της αυτοδυναμίας του κόμματος ώστε η χώρα να κυβερνηθεί με σταθερότητα, απάντησε στο ερώτημα αν η ΝΔ είναι έτοιμη να σχηματίσει μια κυβέρνηση συνεργασίας κι αν θα διερευνήσει την δυνατότητα σχηματισμού κυβέρνησης με το ΠΑΣΟΚ από την πρώτη κάλπη.
«Η χώρα δεν θα μείνει ακυβέρνητη. Αυτό είναι το μόνο βέβαιο. Η ΝΔ είναι δύναμη ευθύνης. Έχουμε μια πάρα πολύ συγκεκριμένη προσέγγιση για τα πράγματα. Εμείς θέλουμε να υπάρχει μια ισχυρή κυβέρνηση όχι για λόγους πολιτικής έπαρσης και αλαζονείας, αλλά γιατί θεωρούμε ότι αυτό είναι το καλό και ωφέλιμο για τη χώρα ιδίως στο μέτρο που θα έχουμε απέναντί μας – όπως διαφαίνεται – μια πολύ ισχυρή τουρκική κυβέρνηση, με τα γνωστά ζητήματα τα οποία ανακύπτουν και με τις σχέσεις εντός της ΕΕ και τις διμερείς σχέσεις με την Τουρκία. Σχετικά με την συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ αυτή την έχει μάλλον υποδαυλίσει με έναν εξαιρετικά αρνητικό τρόπο ο κ. Ανδρουλάκης όταν ανέφερε ότι δεν πρέπει να έχουμε πρωθυπουργό τον κ. Μητσοτάκη. Μια δήλωση πρόθεσης, η οποία αντιβαίνει την πολιτική λογική υπό την έννοια ότι ένα κόμμα το οποίο έχει ένα τόσο υψηλό ποσοστό δεν είναι δυνατόν να του στερείς την δυνατότητα να κυβερνήσει με τον αρχηγό του. Από την άλλη πλευρά γνωρίζουμε τους όρους τους οποίους έχει θέσει. Πρωτίστως όμως με αυτού του τύπου την προδιάθεση εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ (όπως το ήταν απέναντι σε πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης όπως η αξιολόγηση στο Δημόσιο, η ενίσχυση των Ναυπηγείων και της αμυντικής βιομηχανίας) αλλά και μια ισχνή πλειοψηφία δικομματική – η οποία θα περιλαμβάνει αναγκαστικά και ένα κομμάτι που θα είναι αντίθετο, όχι απλώς ιδεολογικά, αλλά ακόμη και στα βασικά πολιτικά ζητήματα απέναντι στον κορμό του κοινωνικού φιλελευθερισμού της ΝΔ, θα έχει μια τεράστια δυσκολία διακυβέρνησης. ‘Αρα με αυτά τα δεδομένα εμείς θεωρούμε ότι η απλή αναλογική έχει εξαιρετικά μεγάλη δυσκολία να παραγάγει μια κυβέρνηση η οποία θα είναι βιώσιμη και ισχυρή και στο πλαίσιο αυτό θα κινηθούμε. Και βεβαίως εμείς θα κινηθούμε στο πλαίσιο του Συντάγματος. Εκεί όπου θα μας τάξει ο λαός εκεί θα πορευτούμε», είπε συγκεκριμένα ο κ. Γεραπετρίτης.
Στο ερώτημα αν αίρονται οι επιφυλάξεις της ΝΔ αν δεν είναι αρχηγός στο ΠΑΣΟΚ ο Νίκος Ανδρουλάκης ο κ. Γεραπετρίτης αφού ανέφερε ότι οι επιφυλάξεις της ΝΔ καταρχάς είναι ιδεολογικές και επανέλαβε ότι η ΝΔ θεωρεί ότι πρέπει να υπάρχει μια ισχυρή κυβέρνηση και η ισχυρή κυβέρνηση είναι μια αυτοδύναμη κυβέρνηση, τόνισε ότι «Εάν δεν μπορεί να υπάρξει λόγω πολιτικών συσχετισμών μια αυτοδύναμη κυβέρνηση, θα αναζητηθούν οι συμμαχίες εκείνες οι οποίες θα είναι πολιτικά βιώσιμες. Παραμένει όμως η βασική μας παραδοχή ότι εμείς αναζητούμε την αυτοδυναμία γιατί θεωρούμε ότι αυτό είναι το αναγκαίο και ωφέλιμο για τη χώρα».
Απαντώντας στην ερώτηση αν ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα παραδώσει την εντολή σχηματισμού κυβέρνησης, ο υπουργός Επικρατείας είπε ότι δεν μπορεί να διερμηνεύσει την πρόθεση του πρωθυπουργού και προσέθεσε πως «Είναι ένα ζήτημα που έχει να κάνει με τους πολιτικούς συσχετισμούς δυνάμεων, που θα προκύψουν την Κυριακή το βράδυ. Εκείνο το οποίο όλοι αντιλαμβανόμαστε είναι ότι θα αναζητηθεί η πιο ισχυρή κυβέρνηση που θα προκύψει από τις κάλπες».
«Γίνεται μια τιτάνια προσπάθεια συνολικής αναβάθμισης στον σιδηρόδρομο»
Ο κ. Γεραπετρίτης, με την ιδιότητά του ως αρμόδιος υπουργός για τα θέματα Μεταφορών αναφέρθηκε στην «πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια» που έγινε για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου και την ασφαλή λειτουργία του τονίζοντας πως η κυβέρνηση κινήθηκε προς δύο κατευθύνσεις: – Πρώτον λήφθηκαν άμεσα μέτρα, τα οποία θεραπεύουν χρόνιες παθολογίες με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Όπως είπε συγκεκριμένα, πλέον οι σήραγγες είναι απολύτως ασφαλείς, αναβαθμίστηκε η πυρόσβεση και η πυρασφάλεια, η ηλεκτροδότηση, η ηλεκτρονική επιτήρηση μέσω καμερών και κυρίως το επίπεδο των επικοινωνιών και πλέον δεν υπάρχει κανένα τυφλό σημείο σε όλο το δίκτυο, ενισχύθηκε το προσωπικό, μειώθηκαν οι ταχύτητες. – Δεύτερον στο τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα αναβάθμισης για την τηλεδιοίκηση και την σηματοδότηση έτσι ώστε ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη να είναι από πλευράς ασφάλειας ο πιο σύγχρονος άξονας που θα υπάρχει.
Ερωτηθείς για την σύμβαση με την Hellenic Train, ο κ. Γεραπετρίτης αφού περιέγραψε την δεδομένη κατάσταση (ότι έχει υπάρξει παραχώρηση λειτουργίας προς τη Hellenic Train, επί ΣΥΡΙΖΑ με ένα πολύ χαμηλό τίμημα 45 εκατ. και με τους όρους που έγινε) εξήγησε ότι αυτό δεν μπορεί να αλλοιωθεί στα βασικά του χαρακτηριστικά διότι θα ήταν αντισυμβατικό εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου. Ωστόσο τόνισε ότι η κυβέρνηση παρακολουθεί την τήρηση όλων των συμβατικών δεσμεύσεων που έχουν να κάνουν και με τη συμβατική λειτουργία του σιδηρόδρομου και με τις αναγκαίες επενδύσεις οι οποίες είναι υποχρεωτικές και από την άλλη πλευρά λαμβάνει και την τεχνογνωσία για την αναβάθμιση των υποδομών. Υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση υπέγραψε ένα πολύ ισχυρό μνημόνιο συνεργασίας με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους για την παροχή τεχνογνωσίας σε ζητήματα ασφάλειας, εκπαίδευσης και σε ζητήματα που σχετίζονται συνολικά με την λειτουργία του σιδηροδρόμου όπως επίσης λαμβάνει τεχνογνωσία ειδικώς από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων «για να μπορέσουμε να έχουμε πλήρη τεχνογνωσία αναβάθμισης». «Άρα δουλεύουμε και προς την κατεύθυνση της συνολικής αναβάθμισης του σιδηροδρόμου» τόνισε.
Σχετικώς με τις κινητοποιήσεις στον σιδηρόδρομο, ο αρμόδιος υπουργός υπογράμμισε ότι έχουν κάθε δικαίωμα και λόγο οι εργαζόμενοι να ενδιαφέρονται για την καλή λειτουργία από κει και πέρα όμως οφείλουμε όλοι να είμαστε εποικοδομητικοί. «Από τη στιγμή που έγινε μια τιτάνια προσπάθεια για να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος με πολύ υψηλό επίπεδο συνεργασίας όλοι έπρεπε να συνταχτούμε πίσω από αυτό διότι είναι πάρα πολύ κρίσιμο να εμπεδωθεί η απόλυτη εμπιστοσύνη του κοινού προς τον σιδηρόδρομο» τόνισε και προσέθεσε πως ότι τα σωματεία του ΟΣΕ έχουν μια πάρα πολύ δημιουργική στάση απέναντι στα πράγματα και έχουν βοηθήσει πολύ ώστε να μπορέσουμε να διορθώσουμε τα πράγματα.