Μητσοτάκης: Γίνεται πράξη ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου

Σε εργοτάξιο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας- Πύργου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Ολοκληρώνεται το 2025 το έργο

Περιοδεία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στους νομούς Ηλείας και Αχαΐας @ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/EUROKINISSI

Ένα από τα εργοτάξια όπου είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου ΠάτραΠύργος επισκέφτηκε το μεσημέρι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στα Χανάκια της Ηλείας, όπου ενημερώθηκε για την πρόοδο στην υλοποίηση του τμήματος Αμαλιάδα – Πύργος και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους.

«Εγώ φαντάζομαι ότι όσοι πια βλέπουν αυτή την εικόνα δεν πρέπει να έχουν καμία αμφιβολία ότι ο δρόμος επιτέλους γίνεται, γιατί θυμάστε ότι μέχρι και πριν από ένα, ενάμισι χρόνο είχαμε ακόμα κάποιες αμφιβολίες. Ασχολήθηκα προσωπικά με τρεις δρόμους. Με αυτόν, με τον Ε65, το βόρειο κομμάτι και με τον ΒΟΑΚ. Αυτοί και οι τρεις δρόμοι αν δεν υπήρχε ανάμειξη σε ανώτατο επίπεδο για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε και χρηματοδότηση αλλά και εγκρίσεις από την Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ήμασταν ακόμα εκεί που ήμασταν πριν από τρία χρόνια. Να μιλάμε δηλαδή για ένα σχέδιο επί χάρτου», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Δήμαρχο Αμαλιάδας, Γιάννη Λυμπέρη να επισημαίνει ότι «πρώτη φορά η Ηλεία έχει τόσα μαζεμένα έργα ταυτόχρονα, είναι πρώτη φορά. Είναι πρωτόγνωρο αυτό το πράγμα».

Καραγιάννης: Οι δεσμεύσεις μας γίνονται πράξη

O υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι «από τις πρώτες ημέρες που αναλάβαμε την πολιτική διακυβέρνηση του τόπου δεσμευτήκαμε ότι το έργο του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος θα γίνει πραγματικότητα. Τότε πολλοί μας αμφισβήτησαν, σήμερα, όμως, όλοι βλέπουν ότι οι δεσμεύσεις μας γίνονται πράξη. Οι εργασίες «τρέχουν» όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, το ενδιαφέρον του οποίου είναι πολύ μεγάλο. Άλλωστε, χάρη στις δικές του προσωπικές παρεμβάσεις ο σημαντικός αυτός αυτοκινητόδρομος μπήκε στη σφαίρα της υλοποίησης».

Ο νέος οδικός άξονας, συνολικού μήκους 74,5 χιλιομέτρων, θα βελτιώσει δραστικά την οδική ασφάλεια, μειώνοντας ταυτόχρονα τη διάρκεια της διαδρομής ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της δυτικής Ελλάδας.

Το έργο, που είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2025, θα τονώσει την αναπτυξιακή δυναμική της Ηλείας και ευρύτερα της Πελοποννήσου, οφελώντας παράλληλα τις ακτοπλοϊκές και εμπορικές συνδέσεις με τα Επτάνησα.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος έφτασε σε τέλμα την περίοδο 2015-2019, όταν ακυρώθηκε ο προγενέστερος ενιαίος διαγωνισμός και το έργο κατακερματίστηκε σε οκτώ επί μέρους τμήματα παρά τις ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που έθεταν σε κίνδυνο την παροχή κοινοτικών πόρων.

Στη συνέχεια δημοπρατήθηκαν μόνο πέντε εργολαβίες και σημειώθηκαν σοβαρές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του κατατμημένου έργου, καθώς σε τέσσερα κομμάτια η πρόοδος κυμαινόταν μεταξύ 0,11% και 2%, μολονότι είχε παρέλθει περίπου το ένα τρίτο του συμβατικού χρόνου.

Τα προβλήματα λύθηκαν ύστερα από διαπραγματεύσεις της σημερινής κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με αποτέλεσμα την επανένταξη του αυτοκινητόδρομου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η χρηματοδοτική επιβάρυνση του Δημοσίου μειώθηκε κατά 80 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το κόστος των οκτώ εργολαβιών ενώ οι εργασίες προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος.

ΙΛΥΔΑ
0.88%
1.72
AKTR
-0.58%
5.17
ΔΕΗ
0.58%
13.89
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.87
ΕΛΠΕ
0.92%
7.72
ΠΕΤΡΟ
0.46%
8.78
ΟΛΠ
12.66%
39.60
TITC
-0.35%
42.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
1.35%
19.46
ΕΥΑΠΣ
0.59%
3.40
ΛΟΥΛΗ
0.30%
3.29
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.16%
1.27
NOVAL
2.06%
2.48
ΙΝΤΚΑ
0.33%
3.08
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
3.24%
0.32
ACAG
-0.17%
5.97
ΑΣΚΟ
0.56%
3.59
ΚΥΡΙΟ
-1.10%
0.90
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
-3.87%
2.98
BOCHGR
-0.34%
5.80
ΚΕΚΡ
1.26%
1.21
ΠΛΑΘ
0.62%
4.06
ΡΕΒΟΙΛ
-0.61%
1.63
ΕΛΛ
0.34%
14.65
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-1.55%
0.35
ΟΠΑΠ
1.36%
18.58
ΜΥΤΙΛ
0.54%
40.82
ΔΟΜΙΚ
-2.18%
2.47
ΦΡΛΚ
0.37%
4.08
ΜΕΡΚΟ
2.91%
35.40
ΣΑΡ
0.93%
12.96
ΟΤΟΕΛ
0.66%
12.28
ΚΡΙ
0.93%
16.20
ΙΑΤΡ
0.00%
1.89
ΠΑΙΡ
-0.82%
0.97
ΜΟΤΟ
0.35%
2.83
ΣΠΕΙΣ
-2.77%
6.32
ΚΟΡΔΕ
1.17%
0.43
ΠΡΟΦ
0.00%
5.14
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.46%
2.18
OPTIMA
3.13%
15.84
ΑΚΡΙΤ
8.78%
0.81
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
20.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
1.67%
0.24
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
1.86%
8.76
ΒΙΟΚΑ
-1.45%
1.70
ΠΑΠ
0.00%
2.57
ΙΝΤΕΤ
2.83%
1.09
ΠΕΙΡ
2.10%
5.15
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
0.61%
9.51
ΒΙΟΤ
1.85%
0.22
ΑΛΜΥ
1.42%
5.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.12%
1.61
ΜΕΝΤΙ
-3.04%
2.23
ΜΟΗ
1.09%
22.32
ΟΛΘ
0.71%
28.50
ΣΕΝΤΡ
0.30%
0.34
ΕΕΕ
-1.28%
41.50
ΚΟΥΕΣ
-0.97%
6.14
ΕΥΔΑΠ
0.00%
5.96
ΜΙΓ
-0.36%
2.76
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
1.85%
0.22
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΦΑΙΣ
-0.82%
4.24
ΛΑΝΑΚ
1.62%
0.94
CENER
-0.97%
9.21
ΝΑΥΠ
-0.73%
0.81
ΙΝΤΕΚ
0.31%
6.41
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
-0.65%
308.00
ΑΤΤ
0.79%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-0.43%
2.30
ΕΣΥΜΒ
0.46%
1.09
ΕΥΡΩΒ
1.34%
2.50
ΚΤΗΛΑ
4.86%
1.94
ΕΛΣΤΡ
0.00%
2.16
ΑΔΜΗΕ
4.30%
3.04
DIMAND
0.24%
8.46
ΒΙΟΣΚ
0.69%
1.46
ΑΒΑΞ
0.73%
2.07
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
1.60%
1.52
ΠΛΑΚΡ
3.45%
15.00
ΛΑΒΙ
0.62%
0.81
EVR
-0.30%
1.64
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.42
ΑΛΦΑ
2.23%
2.25
ΟΤΕ
1.93%
15.29
ΜΕΒΑ
0.00%
4.10
ΑΣΤΑΚ
2.57%
7.18
ΞΥΛΠ
3.16%
0.39
ΙΝΛΟΤ
-0.58%
1.03
CNLCAP
-0.71%
7.00
ΑΤΕΚ
0.00%
0.96
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.20
ΕΚΤΕΡ
-1.04%
1.91
ΔΑΑ
1.74%
9.25
ΑΝΔΡΟ
-1.19%
6.62
ΞΥΛΚ
0.78%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
5.90
ΜΠΕΛΑ
0.32%
25.40
ΚΟΥΑΛ
-1.12%
1.23
ΕΛΒΕ
-0.96%
5.15
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
0.71%
2.13
ΑΡΑΙΓ
0.75%
12.08
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.26%
3.80
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
1.23%
4.94
ΟΛΥΜΠ
0.83%
2.42
ΑΒΕ
1.99%
0.41
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
7.38%
5.82
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0.79%
1.25
ΕΛΤΟΝ
-0.23%
1.77
ΣΠΥΡ
0.00%
0.16
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-0.45%
6.70
AEM
2.30%
4.45
ΒΙΟ
-0.17%
5.88
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
-0.37%
5.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
1.02%
0.79
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.47
ΣΠΙ
2.47%
0.58
ΕΒΡΟΦ
1.09%
1.85
ΜΠΡΙΚ
0.79%
2.54