Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Καραγιάννης: Πώς μέσα σε 4 χρόνια αναστήσαμε τα δημόσια έργα

Στα μεγάλα έργα που «τρέχει» το υπουργείο Υποδομών αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος χαρακτήρισε «αξιοσέβαστο»το έργο της κυβέρνησης από το 2019 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, μίλησε εκτενώς για τα πρότζεκτ συνολικού ύψους 14 δισ. από τα οποία τα 5,5 δισ. έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί.

Ειδικότερα όπως ανέφερε ο υφυπουργός, πρόοδος παρατηρείται στον τομέα των ΣΔΙΤ με 19 συνολικά έργα, από τα οποία τρία έχουν υπογεγραμμένες συμβάσεις, δύο έχουν προσωρινό ανάδοχο και 12 δισ. βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία. Όπως μάλιστα υπογράμμισε, η επόμενη τετραετία θα είναι η περίοδος της υλοποίησής των έργων αυτών για την οποία διαμήνυσε ότι χρειάζεται η συνεργασία όλο του κλάδου των υποδομών, δηλαδή του υπουργείου, των μελετητών και των κατασκευαστών.

«Ήταν ένα ιδιαίτερο ταξίδι που ξεκίνησε το 2019 και καταφέραμε να ξεπεράσουμε άλυτα προβλήματα αλλά και να λύσουμε πολλά ζητήματα σε πολλές περιοχές της χώρας». Ένα από τα πρώτα έργα, που αποτελούσαν γόρδιο δεσμό για την κυβέρνηση ήταν το Πάτρα-Πύργος. Όπως σημείωσε, το υπουργείο αποφάσισε να προχωρήσει ο αυτοκινητόδρομος ως ενιαίο έργο και να επιλύσει τα μεγάλα αγκάθια και κενά η που είχε αφήσει στον αέρα η προηγούμενη πολιτική ηγεσία. Μέχρι τα τέλη του 2023, εκτίμησε ότι θα έχει κατασκευαστεί το 30%-35%. Για το Άκτιο Αμβρακία, που υπήρξε μια διαχρονική ταλαιπωρία και μια 10ετή περιπέτεια που η χώρα κινδύνευσε με δημοσιονομική προσαρμογή, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση τέλη του 2023.Έως τα τέλη του έτους με αρχές του 2024, θα παραδοθεί και όλο το κομμάτι από Άκτιο έως Βόνιτσα.

Για τον Ε65 ανέφερε ότι η Νότια επέκταση έχει ξεπεράσει το 90% και το βόρειο τμήμα το 25%. Μέχρι το Δεκέμβριο εκτίμησε ότι θα παραδοθεί το κομμάτι από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα μήκους 25 χιλιομέτρων.

Για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), τόνισε πως το 2019 υπήρχαν εισηγήσεις να μην γίνει. Ωστόσο, σήμερα η κυβέρνηση έχει συμβασιοποιήσει τα δύο τμήματα, το ένα που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και το άλλο που θα γίνει με ΣΔΙΤ. Ο υφυπουργός ανέφερε ότι εκτός απροόπτου θα τηρηθεί η ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στις 8 Μαΐου για το έργο της μεγάλης παραχώρησης από Χανιά έως Ηράκλειο ύψους 1,75 δισ.

Να σημειωθεί ότι συνολικά το έργο του ΒΟΑΚ (εκτός από την παραχώρηση περιλαμβάνει δημόσιο έργο και ΣΔΙΤ τα οποία έχουν ανατεθεί) ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.

«Είναι ένα πολύ δύσκολο έργο που χρειάστηκε να υπερπηδήσουμε τα εμπόδια σε χρόνο ρεκόρ» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, λέγοντας ότι έχει γίνει καλύτερη αποτύπωση με γεωτεχνικές μελέτες και επιμελής δουλειά για να προχωρήσει. «Παραλάβαμε έργο με ελλιπή χρηματοδότηση και μόλις 400 εκατ. ευρώ και έχουμε εξασφαλίσει 1 δισ.».

Τις επόμενες μέρες, όπως σημείωσε αναμένεται χρηματοδότηση από το υπουργείο Ανάπτυξης και για τα υπόλοιπα έργα, Καλό Χωριό και Παράκαμψη Παχιάς Άμμος. Για το Καστέλι, ο υφυπουργός δήλωσε ότι έχει κατασκευαστεί το 25% και το έργο προχωρεί ενώ αναφέρθηκε και στο διαγωνισμό για την ΣΔΙΤ που θα στεγάσει το νέο κτίριο του υπουργείου και 14 διαφορετικά κτίρια που σήμερα είναι σκόρπια. Από το έργο αυτό προβλέπεται να εξοικονομηθούν 2 εκατ. μόνο από τα μισθώματα και 1 δισ. από τις λειτουργικές δαπάνες.

Τέλος, αναφορικά με το Μετρό της Αθήνας, ετοιμάζονται και μπαίνουν σε προτεραιότητα οι διαγωνισμοί μελετών για τις νέες επεκτάσεις προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τη Γλυφάδα, αλλά και τη συνέχιση της Γραμμής 4 Γαλάτσι-Γουδί.

Επιγραμματικά τα έργα

  1. Αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου
  • Το έργο που πέρασε από 40 κύματα, ξεμπλόκαρε, ξεκίνησε και στο τέλος του 2023 θα φτάσει στο 30% υλοποίησής του

2. Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)

  • Έχουμε συμβασιοποιήσει το ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη και το Δημόσιο έργο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος
  • Στις 8 Μαΐου αναμένεται να υποβληθούν και οι προσφορές για το μεγάλο έργο Χανιά – Ηράκλειο 
  • Οι μελέτες για την προαίρεση Κίσσαμος – Χανιά προχωρούν και μετά το καλοκαίρι θα κατατεθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
  • Προχωρούν οι μελέτες για το Σούδα – Αεροδρόμιο και αναμένεται η θετική γνωμοδότηση του ΓΕΝ για την οριστικοποίηση της χάραξης  του δρόμου που θα κινείται οριακά εντός του χώρου του Ναυστάθμου της Σούδας
  • Προχωρούν προς χρηματοδότηση και τα τμήματα ανατολικά του Αγίου Νικολάου
  • τμήμα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή 
  • τμήμα Γέφυρα Φρουζή – Παράκαμψη Παχιάς Άμμου 

3. Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) 

  • Για το Βόρειο Τμήμα Τρίκαλα – Εγνατία εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και ήδη το έργο έχει ξεπεράσει το 23%.
  • Εντός του 2023 θα παραδοθεί το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και στις αρχές του 2024 θα ολοκληρωθεί και το σύνολο του Νότιου Τμήματος, ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα που έχει ξεπεράσει το 90%

4. Αυτοκινητόδρομος Αμβρακία – Άκτιο

  • Εντός του 2023 ολοκληρώνεται το μεγάλο έργο 
  • Η παράκαμψη Αμφιλοχίας παραδόθηκε από το περασμένο καλοκαίρι και μάλιστα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια της περιοχής.

5. Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

  • Ολοκληρώσαμε τον διαγωνισμό και υπογράψαμε τη σύμβαση ΣΔΙΤ στις 21/4/2023. 
  1. Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (flyover) 
  • Υπεγράφη η σύμβαση του μεγάλου έργου για τη Θεσσαλονίκη
  • Ξεκίνησαν ήδη οι γεωτεχνικές έρευνες, ενώ οι τελικές μελέτες ήδη εκπονούνται
  • Οι πρώτες εργασίες θα ξεκινήσουν στις αρχές του φθινοπώρου

6. Καστέλι

  • Εξασφαλίσαμε την αύξηση του μεγέθους του νέου υπερσύγχρονου διεθνούς αεροδρομίου της χώρας, άνω του 30%, ώστε αυτό να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στην εκτιμώμενη επιβατική κίνηση που η Κρήτη θα κληθεί να υποδεχθεί τις επόμενες δεκαετίες. 
  • Το νέο αεροδρόμιο θα αριθμεί πλέον 92.000 τετραγωνικά μέτρα, από 68.000 τετραγωνικά μέτρα που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. 
  • Η πρόοδος εκτέλεσης του έργου σήμερα έχει ξεπεράσει το 22%. 

7. Ύδρευση Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας και Φράγμα Τσικνιά στη Λέσβο

  • Εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση των έργων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, τα ωριμάσαμε και τα δημοπρατήσαμε στα τέλη του 2022.
  • Σήμερα έχουμε ήδη προσωρινό ανάδοχο και για τα δύο έργα και στόχος μας είναι το Φθινόπωρο να έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες.

8. Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών και Μπράλος-Άμφισσα

  • Δημοπρατήσαμε τέλη του 2021 τα δύο έργα και εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 υπογράψαμε και τις 2 συμβάσεις.
  • Για το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας, είμαστε έτοιμοι στο επόμενο τρίμηνο να ενεργοποιήσουμε και τις 2 από τις 3 προαιρέσεις του έργου, που αφορούν στην Παράκαμψη Ψαχνών και στη οδική σύνδεση αρτηρίας Βόρειας-Νότιας Εύβοιας.
  • Έχουν ήδη ξεκινήσει στα έργα αυτά οι οριστικές μελέτες και έως το τέλος του έτους αναμένουμε να εκκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες.
  • Εντός του καλοκαιριού η εγκατάσταση του εργοταξίου

9. Κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας

  • Είναι σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες και η πρόοδος είναι σχεδόν 50%
  • Τις επόμενες μέρες ο πρώτος μετροπόντικας θα ξεκινήσει την εκσκαφή της σήραγγας από την Κατεχάκη, ενώ ο δεύτερος  αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.

10. Μετρό Θεσσαλονίκης

  • Πρόοδος του έργου 90% στη Βασική Γραμμή και της Επέκτασης προς Καλαμαριά
  • Σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας με ΣΔΙΤ
  • Έχει ξεκινήσει η επανατοποθέτηση των αρχαίων στο Σταθμό Βενιζέλου, ενώ παράλληλα οι συρμοί μπορούν και κινούνται σε όλη τη γραμμή από ΝΣΣ έως το Αμαξοστάσιο.
  • Παράλληλα με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά, η κυβέρνηση αυτή έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητά της τη βορειοδυτική επέκταση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των μετακινήσεων στους πολυπληθείς και αναπτυσσόμενους δήμους Αμπελοκήπων και Μενεμένης, Κορδελιού και Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης-Συκεών προς Εύοσμο και Σταυρούπολη.

11. Κατασκευή επέκτασης Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον

  • Η Α’ φάση του Διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί εντός του Μαΐου
  • Η  Β’ Φάση θα ξεκινήσει το φθινόπωρο
  • Ετοιμάζονται οι διαγωνισμοί μελετών για τις νέες επεκτάσεις προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τη Γλυφάδα, αλλά και την συνέχιση της Γραμμής 4 προς Μαρούσι

ΣΥΝΟΛΟ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ:

  • Πρόγραμμα έργων Υποδομών 2019 -2023: 15δισ. ευρώ
  • Δημοπρατήσεις: 14δισ. ευρώ
  • Συμβασιοποιήσεις: 5,5 δισ. ευρώ

Σημειώνεται πως την τετραετία 2015-2019 δημοπρατήθηκαν έργα ύψους 3,5δισ. περίπου και συμβασιοποιήθηκαν έργα αξίας 857εκατ. ευρώ.

ΕΡΓΑ ΣΔΙΤ: 19 ΕΡΓΑ ΣΔΙΤ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 3,24 δισ. ευρώ

  • 3 ΕΡΓΑ ΣΥΜΒΑΣΙΟΠΟΙΗΜΕΝΑ (915 εκατ. ευρώ)  
  • 2 ΕΡΓΑ ΜΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ ΑΝΑΔΟΧΟ (241 εκατ. ευρώ)
  • 12 ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (1,84 δισ. ευρώ)
  • 2 ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ (250 εκατ. ευρώ) 

ΕΡΓΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2,5 δισ. ευρώ

  • ΒΟΑΚ – 1,7 δισ. ευρώ
  • ΒΟΡΕΙΟ ΤΜΗΜΑ Ε 65 – 443 εκατ. ευρώ
  • ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ – 290 εκατ. ευρώ

ΕΡΓΑ ΜΕΤΡΟ:

  • ΓΡΑΜΜΗ 4 – 1,5 δισ. ευρώ
  • ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΙΛΙΟΝ – 550 εκατ. ευρώ
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!