Γ.Δ.
1536.89 -0,17%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-1,57%
5
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.18
EVR
-1,34%
1.475
NOVAL
+1,30%
2.33
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+1,12%
45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,21%
1.88
ΑΒΕ
-1,09%
0.452
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.765
ΑΚΡΙΤ
-1,94%
0.76
ΑΛΜΥ
+4,44%
4.23
ΑΛΦΑ
-1,10%
1.748
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,00%
10.98
ΑΣΚΟ
-0,61%
3.28
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,03%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+1,06%
5.74
ΒΙΟΚΑ
-0,52%
1.93
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,51%
18.8
ΔΑΑ
+2,25%
8.28
ΔΑΙΟΣ
+6,98%
3.68
ΔΕΗ
+0,55%
12.88
ΔΟΜΙΚ
+0,68%
2.95
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,82%
0.365
ΕΒΡΟΦ
+0,84%
1.81
ΕΕΕ
-0,18%
33.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.22
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,12%
2.26
ΕΛΠΕ
-0,20%
7.535
ΕΛΣΤΡ
+5,66%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-1,83%
1.822
ΕΛΧΑ
+0,96%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
-1,37%
8.358
ΕΥΑΠΣ
+0,88%
3.43
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-2,22%
2.421
ΕΧΑΕ
+2,01%
4.82
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΚΑΤ
+1,26%
4.81
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,65%
4.58
ΙΝΛΟΤ
+2,24%
1.094
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-2,16%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+3,42%
3.33
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
+0,58%
1.39
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.16
ΚΡΙ
+0,31%
16.05
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
-0,25%
0.791
ΛΑΜΔΑ
-1,67%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+4,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-0,33%
3.06
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,41%
2.795
ΜΙΝ
-5,63%
0.486
ΜΟΗ
-0,47%
21.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,35%
34.42
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
0,00%
28.5
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
+1,57%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,81%
16.11
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,66%
0.769
ΟΤΕ
0,00%
14.95
ΟΤΟΕΛ
-0,89%
11.1
ΠΑΙΡ
+2,40%
1.065
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,53%
4.342
ΠΕΡΦ
-0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.23
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.644
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-1,01%
3.935
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Γ. Γεραπετρίτης: Πώς προχωρεί η ανάσταση του σιδηροδρόμου

Πρωτοβουλίες σε όλα τα μέτωπα έχει αναλάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να επανέλθει η κανονικότητα στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως είπε την Παρασκευή ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Ταυτόχρονα, συμφωνήθηκε με την Hellenic Train η παροχή εκπτωτικών πακέτων (50%) σε φοιτητές και νέους κάτω των 25 ετών, με στόχο να τονωθεί η επιβατική κίνηση στον σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με τον υπουργό, μέχρι το Πάσχα ή λίγες ημέρες αργότερα θα παραδοθεί το πρώτο πόρισμα της διοικητικής επιτροπής για το δυστύχημα των Τεμπών, ενώ προχωρεί η δικαστική έρευνα και σε λίγους μήνες θα υπάρχει το πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.

Για τα έργα, προωθούνται οι εργασίες ανάταξης σε πολλά σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου και βελτιστοποίησης του επιπέδου ασφαλείας. Λίγες εκκρεμότητες υπάρχουν για τις εργασίες αναβάθμισης του φωτισμού στις σήραγγες, ενώ γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος στην πυρόσβεση (τα τελευταία έργα ώστε να υπάρχουν οι αναγκαίες πυροσβεστικές οδοί και να είναι γεμάτα τα βυτία), έχουν εγκατασταθεί κάμερες 24ωρου βάσεως στις εισόδους και εξόδους κρίσιμων σηράγγων. Επιπλέον, κινητοποιήθηκε η Αστυνομία σε κρίσιμα σημεία για την αντιμετώπιση των κλοπών και πέρασε η διάταξη με την οποία έγινε κακούργημα η κλοπή και κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού. Σε εξέλιξη είναι, όπως είπε ο κ. Γεραπετρίτης, τα τελευταία έργα αποκατάστασης εντός των σηράγγων, ειδικά στις παλαιές, που κατασκευάστηκαν πριν από το 2013-2014 και για τις οποίες δεν υπήρχε η σημερινή νομοθεσία για ασφάλεια κ.λπ.

Για το σύστημα επικοινωνιών, το GSMR, που είναι μέρος της συνολικής αναβάθμισης του δικτύου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως οι φορητές συσκευές χρησιμοποιούνται ήδη, αλλά η σταθερή εγκατάσταση αναμένει την έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμου (ΡΑΣ). Ο κ. Γεραπετρίτης είχε συνάντηση με την πρόεδρο της ΡΑΣ, με στόχο να επιταχυνθεί η πιστοποίηση και έγκριση του GSMR, ώστε τα συστήματα να λειτουργήσουν πλήρως στον συντομότερο δυνατό χρόνο.

O νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
O νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Για τα μεσοπρόθεσμα έργα αναβάθμισης, τις συμβάσεις του ΟΣΕ για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, ο Γ. Γεραπετρίτης είπε πως χθες έγινε μεγάλη σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Προέβλεψε πως θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση πλήρους τηλεδιοίκησης στο βόρειο τμήμα (από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη) μέχρι το τέλος Ιουνίου και στο νότιο τμήμα (Οινόη – Τιθορέα) μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με τον υπουργό, από αρχές Οκτωβρίου θα λειτουργεί το πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης, τόσο η σηματοδότηση, όσο και τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας, ενώ προχωρούν (με απευθείας ανάθεση στον μοναδικό προμηθευτή που μπορεί να τις παρέχει, την ιαπωνική Hitachi) οι προμήθειες που πρέπει να γίνουν για τα συστήματα αυτόματης πέδησης κ.λπ., που περιλαμβάνονται στο ETCS. Ο υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση τόσο με τη διοίκηση της Hitachi όσο και με τον πρέσβη της Ιαπωνίας.

Ο νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Ο νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Μετά την τελευταία επίσκεψη του Γ. Γεραπετρίτη στη Γαλλία συμφωνήθηκε η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους για παροχή τεχνογνωσίας σε προσωπικό, οργάνωση κ.λπ. στον ΟΣΕ. Προσπάθειες καταβάλλονται και για την επιτάχυνση προσλήψεων: ήδη παρατάθηκαν συμβάσεις με 200 εργαζομένους που είχαν λήξει, ενώ μέσω του εν εξελίξει διαγωνισμού του ΟΣΕ θα προσληφθούν 190 σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνίτες. Ταυτόχρονα, επανέρχονται άλλοι 165 φύλακες ισόπεδων διαβάσεων που είχαν προσληφθεί στο παρελθόν με μπλοκάκι.

Για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου απομένει, στη βασική γραμμή, το τμήμα του προαστιακού Αθήνα – Κιάτο, στο οποίο γίνονται εργασίες βελτίωσης μέσα στις σήραγγες που έχουν να κάνουν με πλήρη ηλεκτροφωτισμό («είναι και οι πιο γερασμένες σήραγγες», είπε ο υπουργός). Σήμερα θα ξεκινήσει ο προαστιακός μέχρι τη Μαγούλα και σύντομα θα επεκταθεί μέχρι το Κιάτο, λίγο πριν ή λίγο μετά το Πάσχα. Δεν έχουν ξεκινήσει κάποια τοπικά δρομολόγια, τα οποία θα επανέλθουν σταδιακά. Όσον αφορά τις πληρότητες στις αμαξοστοιχίες Αθήνας – Θεσσαλονίκης ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως ο μέσος όρος επιβατών φτάνει τους 150, όταν στο παρελθόν κυμαίνονταν μεταξύ 200 και 250. Σήμερα η συγκεκριμένη απόσταση διανύεται σε 5,5 ώρες, αλλά σταδιακά θα μειωθεί, όταν λειτουργήσουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!