Γ.Δ.
1423.56 0,00%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
0,00%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.7195
OPTIMA
0,00%
11.84
TITC
0,00%
28.9
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.426
ΑΒΕ
0,00%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.88
ΑΛΜΥ
0,00%
2.665
ΑΛΦΑ
0,00%
1.61
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.52
ΑΣΚΟ
0,00%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.93
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.45
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.295
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.6
ΔΑΑ
0,00%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.32
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.505
ΕΕΕ
0,00%
32
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.205
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.54
ΕΛΠΕ
0,00%
7.85
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.17
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.686
ΕΛΧΑ
0,00%
1.87
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
7.78
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.42
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.055
ΕΧΑΕ
0,00%
4.755
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.74
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.06
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.73
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.255
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.325
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.57
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.479
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.214
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.14
ΛΑΒΙ
0,00%
0.859
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.63
ΜΙΝ
0,00%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.26
ΜΟΤΟ
0,00%
2.725
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.94
ΞΥΛΚ
0,00%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.496
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.46
ΟΠΑΠ
0,00%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.894
ΟΤΕ
0,00%
13.8
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.48
ΠΑΙΡ
0,00%
1.13
ΠΑΠ
0,00%
2.48
ΠΕΙΡ
0,00%
3.592
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
0,00%
4.645
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.648
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.7
ΤΖΚΑ
0,00%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.9
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

Σκρέκας: Το νερό παραμένει δημόσιο αγαθό – Καμία ιδιωτικοποίηση

«Το νερό ήταν και παραμένει δημόσιο αγαθό και δεν ιδιωτικοποιείται. Το νομοσχέδιο που συζητείται είναι απαραίτητο, διότι στα δημόσια μονοπώλια πρέπει να υπάρχει έλεγχος και εποπτεία, αλλά και ρύθμιση της τιμολογιακής τους πολιτικής από την Πολιτεία με σκοπό την προστασία των καταναλωτών». Αυτά υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Περιβάλλοντος κι Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στη Βουλή, επί του αιτήματος αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζεται από το ΥΠΕΝ, ο υπουργός προχώρησε σε πλήρη ανασκευή των ανυπόστατων ισχυρισμών της αντιπολίτευσης περί δήθεν «ιδιωτικοποίησης» του νερού. Ο Κώστας Σκρέκας, ανέδειξε, επίσης, την ανάγκη λογοδοσίας των φορέων διαχείρισης υδάτων και κατέθεσε στοιχεία που δείχνουν καθαρά την ανάγκη εποπτείας κι ελέγχου στο συγκεκριμένο πεδίο.

Αναλυτικότερα, ο κ. Σκρέκας μιλώντας στη Βουλή στο πλαίσιο του ελέγχου αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε, μεταξύ άλλων, και τα ακόλουθα:

«Δεν αναφέρεται πουθενά στην έκθεση της επιστημονικής υπηρεσίας της Βουλής ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου προς ψήφιση είναι αντισυνταγματικές.

Γιατί προχωρούμε σε αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία; Διότι ειδικά όταν έχουμε δημόσια μονοπώλια, εκεί χρειάζεται να υπάρχει τόσο η ρύθμιση της τιμολογιακής πολιτικής όσο και ο έλεγχος και η εποπτεία για τις υπηρεσίες που αυτά παρέχουν.

Η πολιτεία δεν εκχωρεί καμία αρμοδιότητα σχεδιασμού υδατικής πολιτικής προς μία ρυθμιστική αρχή. Αναφέρεται ρητά στο νομοσχέδιο ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι ο αρμόδιος φορέας που χαράσσει την πολιτική για την προστασία και τη διαχείριση των υδάτων.

Αναθέτουμε αρμοδιότητες μόνο εποπτείας και ελέγχου στη Ρυθμιστική Αρχή. Δεν αναθέτουμε σε καμία περίπτωση τον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής.

Είναι ξεκάθαρο: Δεν προβλέπεται και δεν υποκρύπτεται καμία παρούσα ή μελλοντική ιδιωτικοποίηση των φορέων διαχείρισης υδάτων.

Το νερό δεν είναι εμπορεύσιμο προϊόν. Θωρακίζουμε τη λογοδοσία των φορέων διαχείρισης ύδατος και τη διαφάνεια, υπέρ των καταναλωτών.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ρυθμίζεται κατά τρόπο συνεκτικό το πεδίο της Ρυθμιστικής και Ελεγκτικής εποπτείας των φορέων που διαθέτουν το αποκλειστικό δικαίωμα παροχής υπηρεσιών ύδατος στη γεωγραφική περιοχή τοπικής τους αρμοδιότητας, δηλαδή σε δήμους, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ΟΤΑ, ΔΕΥΑ) κλπ.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 295 φορείς παροχής ύδατος. Μόλις το 38% αναρτά τα στοιχεία που οφείλει και δεν γνωρίζουμε καν αν μετρούν συστηματικά την ποιότητα του νερού που παρέχουν στους πολίτες.

Σύμφωνα με στοιχεία που δηλώνουν οι ίδιες οι ΔΕΥΑ, έχουν απώλειες μέχρι και 62%. Υπάρχουν ΔΕΥΑ που χρεώνουν δυο φορές πιο ακριβά το νερό στους δημότες τους, με βάση τα στοιχεία που εκείνες αναφέρουν.

Μια Ανεξάρτητη Δημόσια Ρυθμιστική Αρχή είναι δημόσιος έλεγχος. Για ποιο λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να παραμείνει αυτός ο έλεγχος και η εποπτεία στη Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος; Μήπως για να αποφασίζει ο εκάστοτε Υπουργός και η εκάστοτε κυβέρνηση αν θα επιβάλλει πρόστιμα στους Δήμους; Αυτά είναι ρουσφέτια, όχι εκείνα που αναπόδεικτα μας κατηγορεί η αντιπολίτευση.

2015-2019: Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, επιβλήθηκαν συνολικά μόλις 9 πρόστιμα. 2019- 2020: Κυβέρνηση ΝΔ, επιβλήθηκαν συνολικά 62 πρόστιμα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!