Γ.Δ.
1403.63 -0,31%
ACAG
+1,69%
5.43
BOCHGR
-0,23%
4.38
CENER
+1,90%
8.6
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
-0,63%
12.66
TITC
+0,26%
38.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,03%
1.45
ΑΒΕ
-0,64%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.665
ΑΛΦΑ
-1,65%
1.49
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,98%
9.755
ΑΣΚΟ
+0,76%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-1,75%
0.56
ΑΤΤΙΚΑ
+2,30%
2.22
ΒΙΟ
-0,57%
5.24
ΒΙΟΚΑ
-1,14%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,15%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,76%
18.5
ΔΑΑ
-1,33%
8.042
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+1,47%
11.72
ΔΟΜΙΚ
+5,07%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.375
ΕΕΕ
+1,84%
34.32
ΕΚΤΕΡ
-0,79%
1.5
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.985
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,73%
1.764
ΕΛΠΕ
-0,52%
6.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
-2,46%
1.824
ΕΛΧΑ
-0,65%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,35%
1.1
ΕΤΕ
-2,63%
6.806
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,87%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,07%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.395
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
+0,17%
0.3015
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,92%
4.835
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-0,54%
0.924
ΙΝΤΕΚ
-1,03%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-2,20%
0.976
ΙΝΤΚΑ
-1,48%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,37%
1.475
ΚΟΡΔΕ
-1,19%
0.414
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.076
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.52
ΚΡΙ
+1,42%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-2,59%
0.715
ΛΑΜΔΑ
+0,70%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+9,76%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,34%
3.035
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,14%
19.15
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.525
ΜΟΥΖΚ
-0,79%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.71
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,45%
31.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+2,69%
0.84
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,90%
21.4
ΟΛΠ
-1,60%
30.75
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.787
ΟΤΕ
-0,27%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+1,57%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,75%
3.5
ΠΕΡΦ
-1,30%
5.33
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
7.9
ΠΛΑΘ
-1,27%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+3,70%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
-1,91%
1.54
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,20%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,30%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+1,45%
5.6
ΣΠΙ
+1,59%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,69%
3.585
ΧΑΙΔΕ
+0,89%
0.565

Γεραπετρίτης: Οκτώβριο η πλήρης λειτουργία της τηλεδιοίκησης

Στη Βουλή στη συνεδρίαση της επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για τα Τέμπη μίλησε ο Γιώργος Γεραπετρίτης μία ημέρα μετά τις ανακοινώσεις για τα νέα μέτρα ασφαλείας και το χρονοδιάγραμμα για την επανεκκίνηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου.

O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε τους βουλευτές για την κατάσταση που παρελήφθη το σιδηροδρομικό δίκτυο, για τα πραγματικά δεδομένα που αφορούν την πορεία εγκατάστασης συστημάτων ασφάλειας και τηλεδιοίκησης.

«Από το 2016, πρακτικά λειτουργικά έχει παραδοθεί το 18%», είπε ο Γιώργος Γεραπετρίτης που τόνισε ακόμα πως από τον Οκτώβριο θα λειτουργήσει πλήρως το σύστημα της τηλεδιοίκησης.

«Επι της αρχής, η διερεύνηση που έχει ξεκινήσει θα φτάσει μέχρι τέλους. Δεν υπάρχει καμία σκιά. Η Δικαιοσύνη έχει επαλειφθεί με γοργούς ρυθμούς στο ανώτατο επίπεδο . Όπως θα το κάνει και η επιτροπή εμπειρογνωμόνων σε διοικητικό επίπεδο. Εκτιμώ ότι σε ένα μήνα από σήμερα θα είναι σε θέση να υποβάλλει το πόρισμα για τα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα» είπε ο υπουργός.

Όπως επισήμανε, αντικαταστάθηκαν οι διοικήσεις ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και τις προσεχείς ημέρες διεθνής πρόσκληση ώστε να στελεχωθεί η Αρχή μόνιμα με πρόσωπα που θα μπορέσουν να βγάλουν από την δύσκολη θέση τους οργανισμούς και να σχεδιάσουν την στρατηγική των επόμενων ετών.

«Kανένα ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να κρύψει τις όποιες ατέλειες υπάρχουν

Μιλώντας για το δυστύχημα, αναφέρθηκε σε αλληλουχία λαθών «που οδήγησαν εκεί που οδήγησαν. Μολονότι ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο σημείο και ήταν υποχρέωση σταθμαρχών να χαράσσουν αυτόματη πορεία πάνω στον πίνακα αυτό δεν συνέβη. Υπήρξε χειροκίνητος σχεδιασμός. Δεν υπήρξε εκ των υστέρων παρακολούθηση της πορείας στον πίνακα που θα έδειχνε την αντίθετη πορεία των τρένων, επισήμανε ο κ. Γεραπετρίτης, προσθέτοντας ότι όλα αυτά τα δεδομένα αξιολογούνται από τη Δικαιοσύνη.

«Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι κανένα ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να κρύψει τις όποιες ατέλειες υπάρχουν και δεν αποτελεί άλλοθι για παραλείψεις πλημμέλειες και λάθη», παραδέχθηκε ο υπουργός. Πρόσθεσε δε ότι πρέπει αυτά να τα αναγνωρίσουμε με ειλικρίνεια απέναντι στον ελληνικό λαό. Από την πρώτη στγμή υπήρξε ανάληψη της ευθύνης. Διατυπώθηκε συγγνώμη που δεν παίρνει πίσω όσα έγιναν.

Αμέσως μετά το συμβάν υπήρξε ενεργοποίηση πρωτοκόλλου μαζικών καταστροφών . Λειτούργησαν δομές Υγείας, Περιφέρειας, και όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Στα ζητήματα κρίσιμα: ποια ήταν τα λάθη και οι παραλήψεις;

Θα μου επιτρέψετε να αναδείξω 2 διαστάσεις: προσωπικό και υποδομές

Είναι αλήθεια ότι υπήρξε σταδιακή αποψίλωση προσωπικού ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ που έχει την ευθύνη αποπεράτωσης των έργων. Η αποψίλωση ήρθε σταδιακά. Για μακρό διάστημα δεν έγιναν προσλήψεις ή έγιναν απειροελάχιστες. Αποτέλεσμα, να εμφανίζεται σχετική ανεπάρκεια. Η παρούσα διακυβέρνηση προσπάθησε να θεραπεύσει μέσω της διαδικασίας κινητικότητας, αλλά δεν υπήρξε ενδιαφέρον, όπως και με διαδικασία προχής υπηρεσιών. Εκεί υπήρξε καλή στελέχωση, άμεση αλλά όχι επαρκής. Περίπου 200 άτομα που προσελήφθηκαν με τον τρόπο αυτό – 73 σταθμάρχες 69 κλειδούχοι και 60 τεχνικοί. Οι συμβάσεις αυτές παρατείνονται. Οι κλειδούχοι και σταθμάρχες που έχουν δελτίο παροχής έχουν την ιδια ακριβώς εκπαίδευση που έλαβε και το τακτικό προσωπικό. Σε ό,τι αφορά τις μόνιμες προσλήψεις, είχαμε στον προγραμματισμό του 2022 117 άτομα και για το 2023 ακόμα 100. Στον πρώτο διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ για 90 υπαλλήλους υπήρξαν 10.500 αιτήσεις και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί σύντομα. Συνολικά, πρόκειται να προσληφθούν 217 άτομα το προσεχές διάστημα, είπε ο κ. Γεραπετρίτης.

Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των σιδηροδρομικών , είπε: Να επισημάνω ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υφίσταται για tiw κρίσιμες θέσεις πρωτίστως σταθμαρχών – είναι εγκεκριμένo από την ΡΑΣ και περιλαμβάνει 712 ώρες άσκησης, 6,5 μηνες 6 ημέρες και 7 ώρες ανα ημέρα . Θεωρία και εκπαίδευση στο πεδίο και εξεταστικό στάδιο. Το πρόγραμμα θα επαναξιολογηθεί συνολικά.

Σε ό,τι αφορά τις υποδομές ασφαλείας, ο κ. Γεραπετρίτης είπε:

Eίναι ζήτημα που έχει μακρά και όχι εύκολη ιστορία. Η σύμβαση που αφορούσε την τεχνολογική αναβάθμιση υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2014. Περιλαμβάνει συνολική αναβάθμιση όλων των σηματοδοτών σε 52 σταθμούς. Σε πλήρη ανάπτυξη θα οδηγήσουν σε πλήρες δίκτυο σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Οι συμβάσεις θα ολοκληρωθούν εντός του 2023. Εως το τέλος Ιουνίου το βόρειο κομμάτι και ως το τέλος Σεπτεμβρίου του το νότιο κομμάτι της γραμμής. Άρα από τον Οκτώβριο θα έχουμε λειτουργικά πλήρη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση. Θα έχουμε σοβαρότατη αναβάθμιση σε ηλεκτρονικά μέσα.

«Θα είχαμε περισσότερες ασφαλιστικές δικλείδες»

Σήμερα μόνο 3 χώρες της ΕΕ έχουν τέτοιο ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής διοίκησης. Δυστυχώς το αποκτούμε με καθυστέρηση. Δεν μπορεί κανείς να πει αν θα είχαμε προλάβει αυτό το κακό αν λειτουργούσε αυτό το σύστημα. Όμως θα είχαμε περισσότερες ασφαλιστικές δικλείδες για να το αποφύγουμε

Η αρχική σύμβαση έχει πάρει πολλές παρατάσεις. Η πρώτη προθεσμία ήταν να ολοκληρωθεί 2016. Είχε ολοκληρωθεί ένα μικρό μέρος των παραδοτέων. Δεν χρειάζεται να σας πω τι σημαίνει παραδίδω ένα έργο. Σημαίνει ότι το παραδίδω λειτουργικό μετά από δοκιμή σε χρήση. Δεν σημαίνει παραδίδω το ότι έχω κάνει την πρόβλεψη της εκταμίευση τω ποσών. Αυτό δεν είναι παράδοση γι αυτό και αυτό που ακούω ότι είχε παραδοθεί ένα μέρος που αγγίζει το 70% δεν είναι σωστό. Η πραγματικότητα είναι ότι το 2016 είχε παραδοθεί λιγότερο από το 33% του συνολικού έργου. Και μιλώ για λειτουργικά παραδοθέν . Δεν υπήρξε τίποτε άλλο. Γι αυτό το 33% υπήρξαν σοβαρότατα ζητήματα. Δημοσιονομικός έλεγχος. Διαπιστώθηκε ότι ένα μέρος του 33% δεν ήταν πιστοποιημένο από τον εγκεκριμένο οργανισμό. Αρα δεν ήταν λειτουργικό ένα μέρος καθώς δεν ήταν συμβατό με τα υπόλοιπα συστήματα του ΟΣΕ. Από τα 33% το 15% έγινε από την αρχή μετά από το 2021 και μάλιστα έγινε αδαπάνως διότι οφείλετο ότι υπήρξε πλημμελής εκτέλεση της σύμβαση. Αρα από το 2016 πρακτικά λειτουργικά παραδόθηκε το 18%. Επειδή στο μεσόδιάστημα προέκυψε δημοσιονομικός έλεγχος, ζήτημα νέας αρχιτεκτονικής καθυστέρησε στην πραγματικότητα να υπάρξει η αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση για κάλυψη κενών. Η υπηρεσία τεχνική του ΟΣΕ ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2017 προειδοποιεί την διοίκηση ΟΣΕ ότι άμεσα πρέπει να υπογραφεί νέα συμπληρωματική σύμβαση. Από τον Σεπτέμβριο 2017 δεν υπάρχει καμία απολύτως πράξη έως το 2019. Για 2 χρόνια καμία εξέλιξη. Αναλαμβάνοντας η νέα διοίκηση του ΟΣΕ οφείλει να ανασχηματίσει την αρχιτεκτονική να πάει στο ΤΤΕ να κάνει πραγματογνωμοσύνη και το 2021 έχουμε νέα συμπληρωματική σύμβαση. Από το 2021 εως σήμερα ολοκληρώθηκε πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής 52%. Σήμερα τυπικά έχει παραδοθεί το 70%.

Άρα εως το 2016 παραδόθηκε λειτουργικά 18%

Από 2016 έως 2019 0%

Και από 2019 εως σήμερα επιπλέον 52%.

Αυτά είναι αδιάσειστα στοιχεία

Τι κάνουμε τώρα;

Αυτή τη στιγμή είμαστε σε εξέλιξη για συμβάσεις αυτές. Προχωρούν. Η ανάδοχος εταιρεία Αλστομ έχει αναλάβει έργο και παρακολουθούμε με μεγάλη αυστηρότητα. Ο ΠΘ είχε επικοινωνία με μητρική εταιρεία και έλαβε διασφαλίσεις για μη καθυστερήσεις. Ευελπιστούμε βάσιμα ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σύμφωνα με προβλεπ΄πομενο χρόνο ώστε από Οκτώβριο όλο το δίκτυο Αθήνας Θεσσαλονίκης να έχει τηλεδιοίκηση σηματοδότηση και το ευρωπαϊκό σύστημα ασφαλείς

Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι ότι δεν τα είχαμε ενώ θα έπρεπε και αυτό είναι τραγικό. Έγινε προσπάθεια από διοικήσεις για να τρέξουν έργα. Υπήρξαν οι παθογένειες που συνοδεύουν τα δημόσια έργα με αποτέλεσμα το ανθρώπινο χέρι να έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία από ηλεκτρονικά μέσα επιτήρησης. Η επόμενη ημέρα θα ξεκινήσει. Μέχρι Σεπτέμβριο που θα παραδοθεί όλο το έργο θα υπάρξει αυστηρότερο πλαίσιο που αφορά λειτουργία που αφορά μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού που αθ είναι στα κρίσιμα πόστα, μείωση δρομολογίων για διασφάλιση παρακολούθησης, μείωση ταχύτητας συρμών, ταχύτατη αποπεράτωση διαδικασιών προσλήψεων, αύξηση μηχανοδηγών και συνοδών μελών , αστυνόμευση δικτύου για κλοπές και δολιοφθορές. Θα γίνει κακούργημα όχι μόνο η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού αλλά και η κλεπταποδοχή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!