Γ.Δ.
1452.4 -0,01%
ACAG
-1,03%
5.78
BOCHGR
-0,66%
4.51
CENER
+1,43%
9.24
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+1,02%
7.9
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+0,80%
12.66
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,40%
1.5
ΑΒΕ
-2,00%
0.44
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
-1,10%
4.51
ΑΛΦΑ
+0,22%
1.583
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,79%
10.15
ΑΣΚΟ
+0,35%
2.84
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,30%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.2
ΒΙΟ
+1,52%
5.35
ΒΙΟΚΑ
+1,88%
1.9
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
-0,15%
7.988
ΔΑΙΟΣ
-1,12%
3.54
ΔΕΗ
+2,16%
11.85
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-0,85%
1.74
ΕΕΕ
+1,43%
32.64
ΕΚΤΕΡ
+3,43%
1.81
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+3,21%
2.25
ΕΛΛ
+0,34%
14.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,03%
1.958
ΕΛΠΕ
-0,96%
7.23
ΕΛΣΤΡ
-3,37%
2.01
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
+0,43%
1.888
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-2,98%
7.606
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,86%
5.85
ΕΥΡΩΒ
-0,98%
2.228
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+1,33%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+1,27%
2
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-1,47%
4.68
ΙΝΛΟΤ
+1,40%
1.012
ΙΝΤΕΚ
+0,51%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,57%
2.905
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-9,01%
2.02
ΚΛΜ
-2,00%
1.47
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.178
ΚΟΥΕΣ
+0,34%
5.88
ΚΡΙ
-0,98%
15.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.74
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
+2,70%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,70%
2.84
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,35%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,19%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
33.42
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-4,14%
0.788
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+0,67%
30.25
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,13%
0.815
ΟΤΕ
-0,61%
14.76
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.34
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,51%
3.871
ΠΕΡΦ
+0,74%
5.43
ΠΕΤΡΟ
+2,43%
8.44
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,01%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,95%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,93%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-3,85%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
19.98
ΤΖΚΑ
+0,34%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+2,43%
3.79
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

Επανεκκίνηση σιδηροδρόμου: Σύσκεψη στο Μαξίμου – Έρχονται ανακοινώσεις

Σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί σήμερα το μεσημέρι στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, θα οριστικοποιηθούν τα επόμενα βήματα για την επανεκκίνηση των σιδηροδρομικών μεταφορών. Στη σύσκεψη θα συμμετάσχουν ο υπουργός Επικρατείας και Υποδομών, Γιώργος Γεραπετρίτης, οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της Hellenic Train και άλλα στελέχη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ανακοινώσεις για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου αναμένονται ακόμα και μέσα στην ημέρα. Σε κάθε περίπτωση, αύριο έχει προγραμματιστεί ενημέρωση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής από τον κ. Γεραπετρίτη για το δυστύχημα στα Τέμπη.

Στόχος της σημερινής σύσκεψης είναι να ολοκληρωθεί η επεξεργασία των νέων δεδομένων, μετά και την τραγωδία των Τεμπών, ώστε να πάρουν πάλι μπροστά οι σιδηροδρομικές μεταφορές. Ο κ. Γεραπετρίτης είχε τις τελευταίες ημέρες σειρά επαφών, μεταξύ των οποίων και με εκπροσώπους των εργαζομένων, ώστε να βρεθεί μια λύση με την οποία θα συμφωνούν όλες οι πλευρές.

Υπενθυμίζεται πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε θέσει ως στόχο στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου της περασμένης εβδομάδας, την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου έως τα τέλη Μαρτίου.

Όπως έγραψε νωρίτερα το powergame.gr, η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι απαραίτητη, καθώς σε καθεστώς ασφυξίας έχουν περιέλθει τα λιμάνια συνδυασμένων μεταφορών της χώρας. Πρόκειται για τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης και σε μικρότερο βαθμό του Βόλου.

Στον Πειραιά περίπου 100.000 κοντέινερ διακινούνται ετησίως μέσω σιδηροδρόμου, δηλαδή περίπου 8.500 σε μηνιαία βάση. Αυτό σημαίνει ότι στον Πειραιά έχουν «κολλήσει» ήδη πάνω από 4.000 κοντέινερ τις δύο εβδομάδες που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Το σχέδιο για την επανεκκίνηση

Όπως είχε δηλώσει και στη σχετική συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, στο σχέδιο της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου περιλαμβάνεται η δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους, σε επίπεδο και μέσων τεχνολογίας, αλλά και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.

  • Υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια σε όλους τους σταθμούς, με πιθανή μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση δρομολογίων, μείωση συρμών ή σταθμών που θα σταματά το τρένο), καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί ικανός αριθμός σταθμαρχών παντού.
  • Επιπλέον, θα υπάρξει καλύτερος συντονισμός σε ό,τι αφορά τις δράσεις του ΟΣΕ και της Hellenic Train, στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων τους.

Για την επόμενη ημέρα των σιδηροδρόμων οι προσπάθειες θα επικεντρωθούν και στα δύο μεγάλα προβλήματα, των υποδομών και του προσωπικού.

Στο επίκεντρο βρίσκεται η ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο και κυρίως του έργου που αφορά τη διαβόητη πλέον σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ. Στόχος είναι να λειτουργήσει η σηματοδότηση σε όλο το φάσμα του δικτύου και να υπάρξει καθολική λειτουργία τηλεδιοίκησης. Για την ταχεία ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης υπήρξε και επικοινωνία του πρωθυπουργού με τον διευθύνοντα σύμβουλο του γαλλικού ομίλου Alstom. Επίσης, ζητήθηκε από τον πρωθυπουργό άμεση παροχή τεχνογνωσίας και βοήθειας από την ΕΕ για την πλήρη αναδιοργάνωση του σιδηροδρόμου (ασφάλεια των τρένων, βελτίωση των διαδικασιών, αλλά και των συστημάτων).

Επιπλέον, το κονδύλι του Κρατικού Προϋπολογισμού για τα έργα αναβάθμισης του ελληνικού σιδηρόδρομου αυξάνεται από 45 εκατ. ευρώ σε 75 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα περίπου 185 εκατ. ευρώ θα διατεθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το προσεχές διάστημα η κυβέρνηση θα φέρει προς ψήφιση στη Βουλή αυστηρότερο πλαίσιο σε ό,τι αφορά δολιοφθορές, κλοπές και καταστροφές που γίνονται στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις στο ανθρώπινο δυναμικό, που αποψιλώθηκε μέσα στην κρίση μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων, δρομολογούνται άμεσα οι ήδη προγραμματισμένες προσλήψεις του τακτικού προσωπικού, ενώ μελετάται και ένα πιο αυστηρό πρόγραμμα εκπαίδευσης.

Οι προτάσεις των εργαζομένων για το restart στον σιδηρόδρομο

Στις προτάσεις που έχουν στο τραπέζι των συζητήσεων από τα σωματεία σιδηροδρομικών με τον υπουργό Επικρατείας, Γ. Γεραπετρίτη , σύμφωνα με τους εργαζομένους, περιλαμβάνεται η υιοθέτηση μέτρων, όπως:

  • Ψυχολογική υποστήριξη στους εργαζόμενους Έλξης και Κίνησης Αμαξοστοιχιών.
  • Σταδιακή επαναλειτουργία των αρτηριακών αμαξοστοιχιών και στελέχωσή τους από το Προσωπικό Κίνησης και Ελέγχου Αμαξοστοιχιών με τρεις υπαλλήλους.
  • Άμεση επαναλειτουργία των εμπορικών αμαξοστοιχιών στη Βόρεια Ελλάδα και στη συνέχεια αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, σταδιακή δρομολόγηση όλων των εμπορικών αμαξοστοιχιών.
  • Μειωμένη ταχύτητα σε μη τηλεδιοικούμενα τμήματα, καθώς και στις σήραγγες.
  • Επικαιροποίηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και πιστή εφαρμογή του.
  • Εκπαίδευση του προσωπικού Έλξης και Κίνησης σε όλο το τροχαίο υλικό.
  • Άμεση κάλυψη αναγκών των Διευθύνσεων Δικτύου Κυκλοφορίας.
  • Μείωση δρομολογίων των επιβατικών κατά 50% περίπου (αρτηριακά τρένα).
  • Σταδιακή αύξηση όλων των δρομολογίων των προαστιακών συρμών.
  • Επαναλειτουργία του GSMR.
  • Άμεση μονιμοποίηση των συναδέλφων με παροχή υπηρεσιών με αξιολόγηση.
  • Σαφής προσδιορισμός ως προς τα καθήκοντα του Προϊστάμενου Αμαξοστοιχίας.
  • Σωστή ροή ανταλλακτικών για αύξηση και αξιοπιστία του τροχαίου υλικού.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!