Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,72%
5.51
BOCHGR
+0,67%
4.49
CENER
-1,88%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,62%
12.76
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.4
ΑΒΕ
-1,26%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,68%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,80%
3.72
ΑΛΦΑ
-0,95%
1.564
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+2,59%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-4,14%
5.1
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
12.07
ΔΟΜΙΚ
-2,67%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-2,07%
1.42
ΕΕΕ
-0,36%
32.98
ΕΚΤΕΡ
-5,25%
1.48
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,64%
1.676
ΕΛΠΕ
-0,51%
6.765
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-3,01%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+5,35%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-2,51%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-3,04%
0.893
ΙΝΤΕΚ
-2,96%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
2.67
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
1.062
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.58
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.938
ΛΑΒΙ
-2,53%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-3,46%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
32.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,53%
28.95
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
-1,06%
14.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,67%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
10.32
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-2,15%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,72%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-4,05%
5.68
ΣΠΙ
-3,64%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Γεραπετρίτης για Τέμπη: Τα 3+1 λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία

Με μία εκ νέου συγγνώμη τόσο από πλευράς της κυβέρνησης όσο και από δική του και με τη θέση πως δεν πρόκειται να μεταθέσει αλλού τις ευθύνες της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, ξεκίνησε τη συνέντευξη Τύπου για το δυστύχημα με τους 57 νεκρούς ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης. Αναφορικά με τα αίτια που οδήγησαν στη μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, ο υπουργός τόνισε πως λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας. Παράλληλα, πρόσθεσε πως αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα καθολικό τηλεδιοίκησης, κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Όσο για την επαναλειτουργία των σιδηροδρόμων μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε πως αυτό θα γίνει με δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό και μείωση του μεταφορικού έργου. Όσο για το τι θα γίνει με αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων, ο υπουργός τόνισε πως θα ανακοινωθεί εντός των ημερών ένα ευρύτερο πλαίσιο.

Η πολιτική ευθύνη έχει αναληφθεί, ζητώ και πάλι συγγνώμη

«Δεν θα ακούσετε κανέναν απολύτως λόγο για μετάθεση ευθύνης» τόνισε συγκεκριμένα και πρόσθεσε: «Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, σε όλους τους Έλληνες πολίτες για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα. Η συγγνώμη είναι εντελώς ειλικρινής, δεν είναι προσχηματική και δεν προσπαθεί να αποσείσει οποιαδήποτε πραγματική ευθύνη».

Όπως είπε, η πολιτική ευθύνη έχει αναληφθεί σε ανώτατο επίπεδο με την παραίτηση του αρμόδιου υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες θα υπάρξει ανακοίνωση και για τα πρόσωπα που θα αντικαταστήσουν τους προέδρους της ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, Σπύρο Πατέρα και Χρήστο Βίνη.

Ο κ. Γεραπετριτης, εξ αρχής ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση κυβερνητικής παρέμβαση αφενός στη δικαστική έρευνα αφετέρου στη διοικητική έρευνα που θα διεξαγάγει ομάδα τεχνοκρατών. Όπως συμπλήρωσε, δεν είναι ώρα για αντιπαράθεση.

Αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα καθολικό τηλεδιοίκησης, κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί

Επίσης, πρόσθεσε πως «το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως» και για αυτό «ήταν απαραίτητο και αναγκαίο» να χαραχθεί το δρομολόγιο στον αντίστοιχο πίνακα.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γεραπετρίτης δήλωσε: «Το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης του σταθμού της Λάρισας λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως. Και το μοιραίο βράδυ ήταν αναγκαίο και οφειλόμενο να υπάρξει αυτόματη χάραξη πορείας πάνω στον πίνακα τηλεειδοποίησης, που δεν συνέβη. Ένα δεύτερο επίπεδο ήταν η χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού που δεν έγινε και η αμαξοστοιχία 62 πήγε σε λάθος γραμμή. Επιπλέον, σύμφωνα με το προβλεπόμενο πρωτόκολλο έπρεπε να υπάρξει παρακολούθηση πάνω στον πίνακα έλεγχου της Λάρισας και για απόσταση πέντε χιλιομέτρων. Εάν είχε υπάρξει η παρακολούθηση πάνω στον πίνακα μετά την αναχώρηση θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο γιατί θα εντοπίζονταν η μετάπτωση στην εσφαλμένη γραμμή.

»Επιπλέον, η αμαξοστοιχία περιήλθε σε εσφαλμένη γραμμή χωρίς αντίδραση από την αμαξοστοιχία, ώστε να κινηθεί σύστημα προειδοποίησης που θα απέτρεπε το μοιραίο.

»Αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα καθολικό τηλεδιοίκησης κατά πάσα πιθανότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Πέρα από το ζήτημα του ανθρώπινου λάθος υπάρχει ένα ζήτημα που συνδέεται με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων έργων ολοκληρωμένης αναβάθμισης των συστημάτων».

Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης ευχαρίστησε όλους όσοι ενεπλάκησαν στην αντιμετώπιση των συνεπειών της τραγωδίας από την πρώτη στιγμή.

Από το 2017 έως το 2019 δεν έχουμε παράδοση της σύμβασης 717

Αναφορικά με τις υποδομές και την περιβόητη σύμβαση 717, ο κ. Γεραπετρίτης είπε: «Για τις υποδομές είναι ολοφάνερο πως ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα υφίστατο συνεχή απαξίωση που έχει να κάνει με την απαιτούμενη συντήρηση και οφειλόμενη αναβάθμιση ηλεκτρονικών υποδομών που συνδέονται με την ασφάλεια. Λειτούργησε επί μισό αιώνα με έμφαση στη χειροκίνητη λειτουργία της ασφάλειας».

Στη συνέχεια ο υπουργός παρέθεσε ένα ιστορικό της πορείας υλοποίησης της σύμβασης 717:

  • 2014

«Για πρώτη φορά, το 2014 υπογράφεται η σύμβαση 717 για καθολική αναβάθμιση των υποδομών με σηματοδότηση σε όλο το δίκτυο και με καθολική λειτουργία της τηλεδιοίκησης για παρατήρηση σε πραγματικό χρόνο των πορειών και συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης που θα αποτρέπουν τα σφάλματα υπό την εποπτεία προσώπου. Κάθε αμαξοστοιχία θα αλληλεπιδρά με γραμμή κα συντονιστικό κέντρο, ώστε αυτόματα να χαράσσεται η διαδρομή και να υπάρχει σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης».

  • 2017

«Η σύμβαση 717 αναπτύχθηκε ως το 2017 μερικώς. Παράδοση περίπου 32% αλλά δυστυχώς στο παραδοτέο υπήρχαν σημαντικότατα σφάλματα οπότε μόνο το 18% ήταν λειτουργικό και το υπόλοιπο χρειάστηκε ανακατασκευαστεί. Το 2017 σταμάτησε η εφαρμογή διότι προέκυψαν σοβαρότατα λάθη».

  • 2019

«Η αρμόδια αρχή (ΕΔΕΛ) διαπιστώνει σφάλματα και διακόπτει την υλοποίηση και από το 2017 έως το 2019 δεν έχουμε παράδοση. Το 2019, τον Νοέμβριο, αλλάζει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και από το Νοέμβριο του 2019 γίνεται προσπάθεια ανάταξης καθυστερεί η συμπληρωματική (απόφαση ελεγκτικού συνεδρίου ΕΔΕΛ, τεχνική πραγματογνωμοσύνη από το ΤΕΕ για αλλαγή αρχιτεκτονικής)».

  • 2021

«Συμπληρωματική σύμβαση υπογράφεται το 2021 και επανεκκινεί».

  • 2023

«Σήμερα, έχει παραδοθεί το 70% της σύμβασης ή δε εκτίμησή μας είναι πως εντός του έτους θα έχουμε την παράδοση του υπόλοιπου τμήματος που έχει να κάνει με φωτοσήμανση, τηλεειδοποίηση και συστήματα ελέγχουν ταχύτητας και αυτόματου φρένου στα τρένα».

Μάλιστα, όπως διευκρίνισε έπειτα από σχετική ερώτηση για τη σύμβαση: «Η σύμβαση για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, η περίφημη σύμβαση 717 προέβλεπε 52 σταθμούς και 3 κέντρα τηλεδιοίκησης. Το 2017, είχαν παραδοθεί 17 σταθμοί. Σε αυτούς τους 17 σταθμούς αναγκάστηκαν στη συνέχεια και έγιναν πρόσθετα έργα που ανέτρεψαν όλο το έργο στους μισούς από αυτούς. Το 15% από το 32% έπρεπε να ξαναγίνει, γιατί τα συστήματα δεν έβλεπαν το ένα το άλλο. Δεν είχε παραδοθεί κανένα κέντρο τηλεδιοίκησης. Σήμερα, έχει παραδοθεί ένα κέντρο τηλεδιοίκησης και 36 από τους 52 σταθμούς».

Πώς θα γίνει η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου

Κατά τον κ. Γεραπετρίτη, πλέον τίθενται δύο ζητήματα:

  1. Για την υλοποίηση της σύμβασης θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες, ώστε να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς. Ήδη, ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με τον διευθύνοντα και πρόεδρο της Alstom Γαλλίας με τον όποιο έχει γίνει μια συζήτηση. Ο πρωθυπουργός έδωσε σαφή εντολή για επίσπευση διαδικασιών ώστε να έρθει ο χρόνος αποπεράτωσης πιο άμεσα. Θα είμαστε σε θέση να σας αναφέρουμε τα σχετικά με τους χρόνους αποπεράτωσης.
  2. Το δεύτερο ζήτημα είναι η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων. Ίσως να ακούγεται πολυτελές όταν έχουμε θρηνήσει τόσες ανθρώπινες ζωές. Είναι σημαντικό, όμως, να ξεκινήσει εκ νέου. Να μην αναμένουμε την ολοκλήρωση της αναβάθμισης. Πρέπει να στηρίξουμε την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι στον σιδηρόδρομο. Είναι λαϊκό και οικονομικότερο μέσο. Η επανεκκίνηση και έως ότου ολοκληρωθεί, θα γίνει μόνο υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. Μπορεί μέχρι σήμερα και για δεκαετίες να λειτουργούσε έτσι, αλλά θα υπάρχει αναβαθμισμένο σύστημα ασφάλειας.
  • Υποχρεωτικά δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό,
  • Μείωση σε ό,τι αφορά στο μεταφορικό έργο γιατί μόνο έτσι μπορούμε να εξασφαλίσουμε ικανό αριθμό σταθμαρχών παντού και
  • Μεγαλύτερο συντονισμό μεταξύ των υπηρεσιών και της εταιρείας που λειτουργεί τον σιδηρόδρομο της Hellenic Train.

Όπως διευκρίνισε ο υπουργός, «μείωση μεταφορικού έργου σημαίνει μείωση συρμών ή μείωση σταθμών που θα σταματά το τρένο. Θα το δούμε με τις διοικήσεις και τους εργαζομένους. Αυτό που είναι βέβαιο είναι πως πρώτον, δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο χωρίς τις πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας και δεύτερο, θα γίνει με απόλυτο συντονισμό όλων των φορέων».

«Θα ήθελα να αναφερθώ στο ζήτημα των εργαζομένων. Είναι σημαντικό να είναι και εκείνοι στην πρώτη γραμμή της προσπάθειας. Έχουμε μια νέα συνάντηση με όλους τους εργαζόμενους την ερχόμενη Παρασκευή. Η στάση των εργαζομένων είναι εξαιρετικά δημιουργική και στηρίζουν την άποψη να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος με μεγαλύτερη ασφάλεια» πρόσθεσε.

Αυξάνεται ο προϋπολογισμός για έργα σε ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ

Παράλληλα, ο υπουργός προανήγγειλε νέα έργα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου και προσλήψεις εργαζομένων λέγοντας:

«Πέρα από το ζήτημα της επανεκκίνησης η θέση της κυβέρνησης είναι πως θα υπάρξει οικονομική ενίσχυση. Για πρώτη φορά φέτος αυξάνει ο προυπολογισμός που αποδίδεται προς τον ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ για τα έργα αναβάθμισης. Είχε εγγραφεί ποσό 75 εκατ από 45 εκατ που ήταν παγίως. Έχουν εγγράφει στο ελληνικό πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης 175 εκατ. για την αναβάθμιση των δομών».

Θα γίνουν προσλήψεις προσωπικού

Για το προσωπικό δήλωσε: «Θα υπάρξουν προσλήψεις και θα μελετηθεί εκ νέου το σύστημα προσλήψεων και εκπαίδευσης. Ειδικά για θέμα εκπαίδευσης π.χ. για σταθμάρχες θέλω να πω πως είναι αυστηρό και καθορίζεται από ΕΕ με θεωρητική και πρακτική άσκηση 6,5 μηνών, με καθημερινή εξαήμερη παρουσία και πρακτική στο πεδίο. Η εκπαίδευση έχει και ιατρικές δοκιμασίες και ψυχομετρικά τεστ. Αλλά θα αξιολογηθεί».

Αυστηρότερο πλαίσιο για δολιοφθορές στο σιδηροδρομικό δίκτυο

Παράλληλα, προανήγγειλε αυστηρότερο πλαίσιο για δολιοφθορές, κλοπές και καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το έργο της σύμβασης 717 δεν έχει παραδοθεί στο σημείο Λάρισα – Πλατύ

Στη συνέχεια και κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων, ο υπουργός προχώρησε σε νέες διευκρινίσεις αναφορικά με τη σύμβαση 717, τονίζοντας πως «αυτή τη στιγμή τρέχουν δύο συμβάσεις για τεχνολογικό εκσυγχρονισμό. Έχει διάφορα επίπεδα.

  1. Το πρώτο είναι η σηματοδότηση όλου του δικτύου. Να λειτουργούν τα φανάρια παντού.
  2. Το δεύτερο ζήτημα είναι να έχουμε ένα σύστημα με το οποίο το τρένο θα βλέπει τη γραμμή και το σταθμαρχείο και το κέντρο ελέγχου. Αλληλεπίδραση όσων εμπλέκονται στην τροχιά. Απαιτεί διπλή εγκατάσταση, στη γραμμή και στο τρένο. Υπάρχει και το σύστημα τηλεδιοίκησης που θα μπορεί να βλέπει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται το τρένο σε ολόκληρη τη χώρα και να καθορίζει αυτόματα τη διαδρομή, ώστε να περιορίζεται ο ανθρώπινος παράγοντας και να προειδοποιεί αν υπάρχει σφάλμα όσον αφορά στη διαδρομή.

«Το έργο έχει κατασκευαστεί κατά 90% και έχει παραδοθεί κατά 70%. Στο συγκεκριμένο σημείο Λάρισα  – Πλατύ δεν έχει αναπτυχθεί» τόνισε ο Γ. Γερπαετρίτης.

Το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης λειτουργούσε ήδη από Νοέμβριο 2022.

Κι επανέλαβε πως το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε κανονικά από τον Νοέμβριο του 2022. Συγκεκριμένα δήλωσε: «Δεν είχαμε ποτέ τέτοιου τύπου τεχνολογική δυνατότητα. Το κέντρο τοπικής τηλεδιοίκησης Λάρισας αυτό το βράδυ λειτουργούσε κανονικά. Θα μπορούσε να υπάρξει αυτόματη χάραξη της πορείας αυτό το βράδυ. Είχε δυσκολίες διαχρονικά λόγω πυρκαγιών που το είχαν θέσει εκτός λειτουργίας. Το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης λειτουργούσε ήδη από τον Νοέμβριο 2022».

«Δρομολογείται το έργο και θα ολοκληρωθεί» ξεκαθάρισε ο υπουργός.

Σε ό,τι αφορά στον τεχνλογικό εξοπλισμό, ο κ. Γεραπετρίτης δήλωσε πως «στο σταθμαρχείο Λάρισας είχε δοθεί η δυνατότητα ηλεκτρονικής επιτήρησης και πριν και μετά την αποχώρηση από τον σταθμό για 5,5 χιλιόμετρα».

Πιθανώς, μέχρι το τέλος του μήνα, η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου

Όσο για τον χρόνο επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου, ο υπουργός τόνισε: «Η επιθυμία είναι να επανεκκινήσει το συντομότερο δυνατό χρόνο. Θα το δούμε με τους φορείς. Πιθανώς, μέχρι το τέλος του μήνα».

Σύστημα ERTS

«Τα συστήματα ERTS εφαρμόζονται σε πολύ λίγες χώρες της Ευρώπης (μόνο τρεις χώρες έχουν). Για πολλές δεκαετίες λειτουργούσε χειροκίνητα χωρίς συμβάντα» τόνισε ο υπουργός.

Θα ανακοινωθεί το πλαίσιο για τις αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων

Για τις αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως θα υπάρξει ευρύτερο πλαίσιο το οποίο θα περιλαμβάνει και αποζημίωση. Το πλαίσιο αυτό θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες.

Το «γιατί» του δυστυχήματος θα το αξιολογήσει πρώτα και πάνω από όλα η ποινική δικαιοσύνη, που έχει επιληφθεί σε πολύ υψηλό επίπεδο

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης, απαντώντας σε ερώτηση όσον αφορά στο «γιατί» του δυστυχήματος, σημείωσε: «Είναι κάτι που υπερβαίνει και τον δικό μου ρόλο. Το “γιατί” θα το αξιολογήσει πρώτα και πάνω από όλα η ποινική δικαιοσύνη, που έχει επιληφθεί σε πολύ υψηλό επίπεδο. Από την άλλη πλευρά θα υπάρχει και η διοικητική διερεύνηση που θα δώσει τις απαντήσεις».

Ο κ. Γεραπετρίτης επικαλέστηκε τη «σαφή δήλωση του πρωθυπουργού, ο οποίος έδωσε το πλαίσιο. Δεν πρόκειται να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο λάθος. Θα ψάξουμε το ζήτημα μέχρις εσχάτων».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!