Γ.Δ.
1450.92 +0,72%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
-1,61%
9.8
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
+0,23%
8.6
NOVAL
+1,45%
2.73
OPTIMA
+1,53%
11.96
TITC
+3,81%
29.95
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+3,92%
1.486
ΑΒΕ
+1,12%
0.452
ΑΔΜΗΕ
+1,57%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
+3,33%
2.795
ΑΛΦΑ
+1,50%
1.6575
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,26%
11.7
ΑΣΚΟ
0,00%
3.05
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.52
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,18%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+3,63%
2.57
ΒΙΟΣΚ
-1,17%
1.27
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,67%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+2,98%
1.555
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,96%
16.84
ΔΑΑ
+0,13%
7.798
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+1,15%
11.4
ΔΟΜΙΚ
-2,96%
3.775
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,37%
0.315
ΕΒΡΟΦ
+1,00%
1.52
ΕΕΕ
+1,18%
32.48
ΕΚΤΕΡ
-0,94%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-1,23%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,78%
2.6
ΕΛΠΕ
+1,79%
8.23
ΕΛΣΤΡ
+1,33%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+0,70%
1.732
ΕΛΧΑ
-0,32%
1.876
ΕΝΤΕΡ
-0,63%
7.89
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,52%
1.3
ΕΤΕ
-0,55%
8.02
ΕΥΑΠΣ
+1,27%
3.19
ΕΥΔΑΠ
+0,71%
5.68
ΕΥΡΩΒ
-0,28%
2.126
ΕΧΑΕ
+3,61%
4.885
ΙΑΤΡ
+2,63%
1.56
ΙΚΤΙΝ
+1,83%
0.361
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-1,39%
4.95
ΙΝΛΙΦ
+0,85%
4.74
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,41%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.285
ΙΝΤΚΑ
-0,88%
3.38
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,36%
1.41
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
+1,02%
1.192
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,68%
1.09
ΛΑΒΙ
-0,69%
0.869
ΛΑΜΔΑ
+0,71%
7.05
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,68%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.81
ΜΕΒΑ
+1,26%
4.02
ΜΕΝΤΙ
-0,38%
2.63
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+1,24%
3.665
ΜΙΝ
0,00%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,56%
23.42
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,55%
2.735
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,85%
27.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,80%
1.88
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,91%
36.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
-0,61%
0.98
ΞΥΛΚ
+1,14%
0.267
ΞΥΛΠ
+8,00%
0.486
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
25.95
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.53
ΟΠΑΠ
-0,27%
15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.893
ΟΤΕ
+1,92%
13.82
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.92
ΠΑΙΡ
+5,60%
1.225
ΠΑΠ
-2,03%
2.41
ΠΕΙΡ
+1,69%
3.722
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.76
ΠΛΑΘ
-0,65%
3.805
ΠΛΑΚΡ
+1,33%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
-0,67%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+0,20%
4.95
ΡΕΒΟΙΛ
-0,25%
1.975
ΣΑΡ
-0,34%
11.56
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+2,03%
0.351
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.655
ΣΠΕΙΣ
+1,22%
6.66
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-1,79%
19.25
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,75%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Βουλή: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας

Κατατέθηκε στη Βουλή έπειτα από περίπου δύο εβδομάδες, που ήταν ανηρτημένο στο opengov για δημόσια διαβούλευση, το νομοσχέδιο για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία.

Σημειώνεται πως το πρόγραμμα «Ζούμε Αρμονικά ΜΑΖΙ, Σπάμε τη Σιωπή!», το οποίο προβλέπει το νομοσχέδιο, εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο του υπουργείου για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, που περιλαμβάνει μέτρα όπως ο διπλασιασμός ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, η ενίσχυση των υποστηρικτικών φορέων, όπως τα ΚΕΔΑΣΥ, οι επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, η εισαγωγή σχετικών θεματικών στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (σεξουαλική αγωγή, σεβασμός στη διαφορετικότητα κ.λπ.) και ο εμπλουτισμός των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών κ.λπ.

Όπως σημειώνεται από το υπουργείο, το νέο νομοσχέδιο «συμπληρώνει τις παραπάνω δράσεις, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί πολυεπίπεδη, οργανωμένη και εξειδικευμένη απάντηση του ΥΠΑΙΘ σε φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού».

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα: στελέχη εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και προβλέπει, μεταξύ άλλων:

  1. Νέες δομές για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας, σε κεντρικό επίπεδο, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και σχολικής μονάδας.
  2. Συστηματικές επιμορφώσεις εκπαιδευτικών.
  3. Πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας, ακόμη και ανώνυμες, εκ μέρους των μαθητών.

Επιπλέον, στο νομοσχέδιο προστέθηκαν και ρυθμίσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν τα εξής:

  1. Νέες Ρυθμίσεις σχετικά με την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια:
  • Εναρμόνιση του συστήματος διορισμών εκπαιδευτικών με τις νέες ρυθμίσεις για την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια του άρθρου 99 του ν. 4957/2022.
  • Μείωση του ελάχιστου αριθμού των απαιτούμενων πιστωτικών μονάδων (ECTS) για την εγγραφή των φοιτητών στο ειδικό πρόγραμμα παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από 180 σε 120, συνεπώς είναι δυνατή η εγγραφή των φοιτητών στο πρόγραμμα πιο νωρίς κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, για μεγαλύτερη ευελιξία και σύμφωνα με σχετικό αίτημα της πανεπιστημιακής κοινότητας.
  • Εφαρμογή του νέου πλαισίου παιδαγωγικής επάρκειας για τους φοιτητές που αναμένεται να εισαχθούν από το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 και δυνατότητα χορήγησης βεβαίωσης πιστοποίησης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από τα Τμήματα/Σχολές, σύμφωνα με το προ-ισχύον πλαίσιο για όσους φοιτητές εισήχθησαν έως και το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.
  1. Απελευθέρωση των αμοιβών των μελών ΕΕΠ και ΕΔΙΠ από τη συμμετοχή σε έργα/προγράμματα χρηματοδοτούμενα από ιδιωτικούς και διεθνείς πόρους και κατάργηση του ανώτατου ορίου αποδοχών του Γενικού Γραμματέα για τις ως άνω αμοιβές.
  2. Παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης διδακτορικών διατριβών για τους λέκτορες εφαρμογών έως 31.12.2024 των πρώην Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που υπηρετούν σε προσωποπαγείς θέσεις των Πανεπιστήμιων και δυνατότητα υποβολής αιτήματος περί ένταξης σε βαθμίδα λεκτόρων και εξέλιξής τους.
  3. Ρυθμίσεις για τη νέα ακαδημαϊκή ταυτότητα, στην οποία αναμένεται να εισαχθούν πρόσθετες λειτουργίες και πιστοποιητικά προηγμένης τεχνολογίας στο πλαίσιο απλοποίησης της ζωής των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας.
  4. Επέκταση της δυνατότητας ακαδημαϊκής αναγνώρισης των τίτλων σπουδών από τα τηρούμενα Μητρώα του ΔΟΑΤΑΠ απευθείας από τα Πανεπιστήμια για την πρόσληψη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού, εντεταλμένου διδάσκοντα, επισκέπτη καθηγητή, επισκέπτη ερευνητή, ερευνητή επί συμβάσει ή ερευνητή σε ΑΕΙ της ημεδαπής, καθώς και εκπαιδευτικού, ερευνητικού και επιστημονικού προσωπικού σε κάθε είδους έργα/προγράμματα των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας και τη συμμετοχή σε κατατακτήριες εξετάσεις για την εισαγωγή σε προγράμματα πρώτου κύκλου σπουδών.
  5. Ρύθμιση θεμάτων σχετικών με τη στελέχωση των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων. Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς που έχουν τα νόμιμα προσόντα να υποβάλουν αίτηση για να τοποθετηθούν σε Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης την οποία επιλέγουν, αντί της ΠΔΕ στην οποία υπάγονται, και παράλληλα ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολείων αυτών με εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!