Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Καραμανλής: Στρατηγικό σχέδιο για όλη την Αττική από τον ΟΑΣΑ

Στην επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα, καθώς και στη λειτουργία του ιστορικού «μουντζούρη» στο Πήλιο, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή. 

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο κ. Καραμανλής καταρχήν υπενθύμισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία στις αστικές συγκοινωνίες. Τόνισε ότι ο ΟΑΣΑ πρέπει πλέον να εκπονήσει ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για όλη την Αττική, μια συνολική μελέτη, ώστε να διαπιστωθεί η συγκοινωνιακή προσφορά ανάλογα με την επιβατική ζήτηση. Επισήμανε μάλιστα ότι, ειδικότερα σε Ωρωπό και Μαραθώνα είναι άλλη η ζήτηση τους χειμερινούς και άλλη τους θερινούς μήνες. 

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι στις συγκεκριμένες περιοχές υπάρχει αστική σύνδεση με την κυκλική γραμμή 310 (Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Μάτι) με 17 δρομολόγια την ημέρα, και τη γραμμή 314 (Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας –  Παλλήνη – Ραφήνα) με 37 δρομολόγια την ημέρα, επισημαίνοντας ότι έχει υπάρξει σημαντική αύξηση των δρομολογίων από το 2019. Στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι θα επεκταθεί άμεσα η γραμμή 314 ώστε να φτάνει στη Νέα Μάκρη

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες βρίσκεται στη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού και η εκπόνηση της μελέτης θα ξεκινήσει μέσα στο 2023

«Θα πρέπει να συζητήσουμε σοβαρά τη δυνατότητα δημιουργίας δημοτικής συγκοινωνίας», εκτίμησε επίσης ο κ. Καραμανλής, καταλήγοντας ότι ο συνδυασμός της επέκτασης των δρομολογίων που ανέφερε σήμερα, με την αναδιοργάνωση συνολικά των αστικών συγκοινωνιών και τη δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας, θα δώσει λύσεις στη βόρεια Αττική.

«Μουντζούρης» Βόλου: Προτεραιότητα η ασφάλεια

Στη συνέχεια ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση για το τραινάκι του Πηλίου.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι εάν χαρακτηριστεί ο λεγόμενος «μουντζούρης» ως ιστορική γραμμή και εξαιρεθεί από το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο, δεν θα υπάγεται στις ίδιες προβλέψεις ασφαλείας με τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές γραμμές. 

«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τραινάκι του Πηλίου. Τις ίδιες προϋποθέσεις που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα – Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο. Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, θα μεταβληθεί ποιοτικά η ασφάλεια για τους επιβάτες», τόνισε και πρόσθεσε: «Μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών». 

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε άλλωστε ότι η σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία αφήνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν που θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές. 

«Εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία, όπως η Hellenic Train, να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα, όπως κάνουμε και με τον ‘‘Οδοντωτό’’ στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τραίνο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο», σημείωσε. 

Ειδικότερα υπογράμμισε ότι με την ένταξη του τραίνου του Πηλίου στις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) διασφαλίζεται ότι θα πραγματοποιούνται τα «minimum» δρομολόγια και ότι οι τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, ελέγχεται η ιδιωτική εταιρεία ότι θα εφαρμόζει τα συμφωνηθέντα και εξασφαλίζονται οι μέγιστες δυνατές προδιαγραφές ασφαλείας.

Ο κ. Καραμανλής εξάλλου επισήμανε ότι και σε ευρωπαϊκές χώρες με ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, επιδοτούνται ακόμη και βασικά δρομολόγια.

«Αυτή τη στιγμή έχοντας το ‘‘μουντζούρη’’ στις ΥΔΥ αυτό που καταφέρνουμε είναι: Καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη δυνατή τιμή και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Νομίζω ότι είναι δύσκολο να διαφωνήσετε πως αυτό εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον», δήλωσε. 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στηλίτευσε μάλιστα την υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ. «Ιδιωτικοποιήσατε τη Hellenic Train σε ένα βράδυ για 45 εκατομμύρια ευρώ και έρχεστε και μας κουνάτε το δάχτυλο. Λίγο έλεος σε αυτή την αίθουσα. Οι δήθεν αριστεροί που θα τα κρατικοποιούσατε. Τώρα θέλετε να πάει το τραινάκι στο Δήμο. Ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα μία τέτοια σιδηροδρομική γραμμή από ότι μπορεί να λειτουργήσει υπό την αιγίδα του ΟΣΕ και μίας κρατικής οντότητας;» Αναρωτήθηκε απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση και τόνισε ότι με τη σύμβαση που υπέγραψε η Κυβέρνηση με τη Hellenic Train διόρθωσε τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης – ξεπουλήματος του ΣΥΡΙΖΑ. 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!