Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Καραμανλής: Tέλη του 2023 η υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα

Στην υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, στην ενίσχυση του συγκοινωνιακού κόμβου στο Κορωπί και στο εξωτερικό υδροδοτικό της Κέρκυρας, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή.

Όσον αφορά στην υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στο παρελθόν είχαν προταθεί λύσεις εκτός κάθε λογικής, διότι απλούστατα δεν μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν και επομένως δεν θα κατασκευαζόταν το έργο ποτέ.

«Εμείς, αντιθέτως, καθίσαμε και μελετήσαμε τη διαδικασία με μεγάλη προσοχή και διαπιστώσαμε ότι μπορεί να υπάρξει μερική υπογειοποίηση 5,2 χλμ., με τη μέθοδο cut & cover. Μιλάμε δηλαδή πρακτικά για υπογειοποίηση στο σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι αν και χρησιμοποιείται ο όρος μερική υπογειοποίηση, αφορά στην ουσία το μεγαλύτερο κομμάτι της γραμμής. Ειδικότερα όπως ανέφερε η υπογειοποίηση ξεκινά πριν από την οδό Κανελλοπούλου και θα φτάνει ως την ακτή Δυμαίων, ενώ άλλα 1,7 χλμ. περίπου είναι αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου. Δηλαδή συνολικά θα υπογειοποιηθούν σχεδόν 7 χλμ. της γραμμής, ενώ τα επιφανειακά τμήματα, συνολικά θα αθροίζουν περίπου 3,8 χλμ.

«Το να υπόσχεται κανείς την πλήρη υπογειοποίηση είναι σα να μη θέλει να γίνει το έργο», σχολίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: «Καλύτερα να κάνεις αυτό που μπορείς , ακόμα κι αν δεν είναι το τέλειο. Γιατί πολλές στην Ελλάδα ορισμένοι ισχυρίζονται πως επιδιώκουν την τελειότητα ως δικαιολογία για να μην κάνουνε τίποτα. Κι αυτό συνέβαινε όλα αυτά τα χρόνια, με την πρόφαση ότι πρέπει και τα 8 χλμ. να γίνουν με πλήρη υπογειοποίηση, όμως στην ουσία δεν γινόταν τίποτα επειδή αυτό ήταν ανέφικτο. Και αυτό βρισκόταν στον απέραντο χώρο του επιθυμητού, στο οποίο η δήθεν ριζοσπαστική Αριστερά μας έχει συνηθίσει να ταξιδεύει».

«Κατά κανόνα υπόσχονται τα πάντα, εκείνοι που δεν έχουν ελπίδα να κερδίσουν τις εκλογές, να γίνουν κυβέρνηση και να τα υλοποιήσουν», υπογράμμισε σχολιάζοντας τις πρόσφατες εξαγγελίες του κ. Τσίπρα στην Πάτρα.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι θα διατηρηθούν οι οκτώ υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου και έξι από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ παράλληλα προστίθεται και μια επιπλέον στάση στο νέο Λιμάνι. Τόνισε ότι ο νέος σχεδιασμός πληροί όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας, καθώς καταργούνται όλες οι επικίνδυνες υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις.

Τόνισε επομένως ότι:

«Πρώτον: Εκπονούμε ένα έργο ρεαλιστικό, που υλοποιείται με χρηματοδότηση από την Ε.Ε..

Δεύτερον: Απελευθερώνουμε το κέντρο της πόλης, δεν κόβει την πόλη στα δύο, και αποδίδουμε την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς.

Τρίτον: Ανοίγουμε – όπως είχαμε εξαρχής δεσμευτεί – την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα.

Τέταρτον: Πετύχαμε και με περιβαλλοντικούς όρους τη βέλτιστη λύση.Με ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης.

Πέμπτον: Διατηρούμε σε λειτουργία τον Προαστιακό.

Έκτον: Ελαχιστοποιούμε την οπτική και ηχητική όχληση.

Και έβδομον: Ενισχύουμε την ασφάλεια, πεζών και οδηγών».

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε τέλος ότι η έναρξη των εργασιών κατασκευής αναμένεται μέχρι το τέλος του 2023- αρχές του 2024.

Κορωπί: Ενίσχυση των δρομολογίων λεωφορείων και παρεμβάσεις στο σταθμό

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε στη συνέχεια για τα μέτρα που λαμβάνονται ώστε να εξυπηρετηθεί καλύτερα το επιβατικό κοινό, που χρησιμοποιεί τον συγκοινωνιακό κόμβο του Κορωπίου, όπου διασταυρώνονται με Μετρό και Προαστιακό πέντε λεωφορειακές γραμμές.

Δήλωσε ότι αντιλαμβανόμενος τις αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες στην περιοχή ζήτησε από τον ΟΑΣΑ να επανεξετάσει το προγραμματισμό τον δρομολογίων, εκμεταλλευόμενος και τον θετικό αντίκτυπο που είχε η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ. Προανήγγειλε ειδικότερα ότι:

«Οι πέντε λεωφορειακές γραμμές, θα ενισχυθούν με τέσσερα επιπλέον οχήματα, δηλαδή θα έχουμε μια αύξηση της τάξης του 20%. Αυτό θα αναλογεί σε μια αντίστοιχη πολύ σοβαρή πύκνωση και των δρομολογίων, μια που από τα 263 που εκτελούνται σήμερα, σε λίγες εβδομάδες θα αυξηθούν κατά 60 και θα έχουμε 323».

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε άλλωστε ότι το 2019 η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέλαβε 810 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν στο λεκανοπέδιο πάνω από 1.300 λεωφορεία, τα περισσότερα από αυτά με την πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα διαδικασία του leasing.

Συμφώνησε ότι η κατάσταση στο σταθμό Κορωπίου πρέπει να βελτιωθεί, επισημαίνοντας ότι αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του ΟΣΕ και ανακοίνωσε ότι:

«Ήδη έχουμε δώσει εντολή ώστε να γίνει άμεσα η απαραίτητη μελέτη για να δούμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε την εικόνα του σταθμού, που έχει πολύ κίνηση».

Προανήγγειλε ειδικότερα ότι θα μπουν πετάσματα για να προστατεύονται οι επιβάτες από το κρύο τους χειμερινούς μήνες, μέχρι φυσικά να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο του Προαστιακού, στο πλαίσιο του οποίου θα αναπροσαρμοστούν όλοι οι σταθμοί της γραμμής.

Εξωτερικό υδροδοτικό σύστημα Κέρκυρας: ΣΔΙΤ δε σημαίνει ιδιωτικοποίηση

Ο κ. Καραμανλής τέλος σημείωσε ότι η σημερινή Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δίνει λύση σε μία εκκρεμότητα δεκαετιών όσον αφορά στο υδροδοτικό σύστημα της Κέρκυρας, χρησιμοποιώντας χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι ΣΔΙΤ δε σημαίνει ιδιωτικοποίηση. Εξήγησε ότι ο ιδιώτης αναλαμβάνει για 25, 27 ή 30 χρόνια (όσα επιλέξει η Πολιτεία) τη συντήρηση και τη λειτουργία του δικτύου, το οποίο μετά επανέρχεται στον έλεγχο του Δημοσίου.

«Άρα, ο ιδιώτης αποτελεί αποκλειστικά φορέα κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας των έργων υποδομής. Αυτό σημαίνει ότι το έργο χαρακτηρίζεται ως μη ανταποδοτικό για τον ιδιώτη, δεδομένου ότι αυτός δεν θα έχει δικαίωμα στην εμπορική εκμετάλλευση του έργου», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:

«Μην έχουμε την εντύπωση ότι θα έρθει ο ιδιώτης και θα ακριβύνει ξανά το νερό. Αυτό είναι ένας απίστευτος λαϊκισμός. Ούτε δικαιούται ο ιδιώτης να αξιώσει οποιαδήποτε πρόσοδο από τους τελικούς χρήστες».

Ξεκαθάρισε επίσης ότι η διαχείριση του νερού στην περίπτωση και της Κέρκυρας θα γίνει από δημόσιο φορέα. Καθώς και ότι το αντάλλαγμα που δικαιούται ο ιδιώτης συνίσταται αποκλειστικά στις πληρωμές διαθεσιμότητας, τις οποίες θα καταβάλει σε αυτόν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως Αναθέτουσα Αρχή.

«Είστε ένα κόμμα που κινείται στην σφαίρα του φαντασιακού. Δεν έχετε το πολιτικό θάρρος να πείτε μπράβο που αντιμετωπίζεται αυτό το πρόβλημα με χρήματα του RRF. Ξέρετε ποιος δίνει αυτά τα χρήματα; Οι Ευρωπαίοι φορολογούμενοι, αυτούς τους ευρωπαίους που παρακολουθούσε ο αρχηγός σας, ως Υπουργός Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ στο Eurogroup και μιλάτε εσείς για εκτροπή», τόνισε ο κ. Καραμανλής, απαντώντας στο βουλευτή του ΜεΡΑ25, κ. Αρσένη.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επανέλαβε απευθυνόμενος στον ερωτώντα βουλευτή: «Κάνουμε αυτά τα έργα με χρήματα που έρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από την οποία ο δικός σας αρχηγός ως Υπουργός Οικονομικών παραλίγο να καταφέρει να μας εκδιώξουν. Με αυτά τα λεφτά κάνουμε σημαντικά έργα και εμείς δεν έχουμε ιδεοληψίες σχετικά με τα έργα ΣΔΙΤ».

Τέλος, τόνισε ότι: «ΣΔΙΤ δε σημαίνει ιδιωτικοποίηση. Το 100% των χρημάτων θα το πάρουμε από το Ταμείο Ανάκαμψης, που σημαίνει μηδέν συμμετοχή από εθνικούς πόρους. Ο ιδιώτης πρέπει να κατασκευάσει το έργο, μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα και θα αρχίσει να πληρώνεται μετά το τέλος του έργου».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!