THEPOWERGAME
Ξεκάθαρος για νέο Fuel Pass εμφανίστηκε ο Άδωνις Γεωργιάδης. «Όλες οι αποθήκες καυσίμων στην Ευρώπη είναι γεμάτες» δήλωσε στην ΕΡΤ ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με αφορμή τις τιμές των καυσίμων που έχουν πάρει την ανιούσα ενώ όσον αφορά το ενδεχόμενο για τη διάθεση νέου Fuel Pass υποστήριξε ότι «αυτή την στιγμή δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο».
«Αυτή την στιγμή δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα (σ.σ. για το Fuel Pass). Οι τιμές στα καύσιμα αυτή την στιγμή παραμένουν πολύ χαμηλότερες» δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης επισημαίνοντας ότι το πετρέλαιο θέρμανσης είναι χαμηλότερο τώρα από όταν ξεκίνησε η διάθεσή του», είπε ο υπουργός.
Σημείωσε, μάλιστα, ότι τώρα που το πετρέλαιο θέρμανσης είναι στο 1,30 ευρώ είναι χαμηλότερο από ότι ξεκίνησε, παρόλο που οι καταναλωτές τις προηγούμενες εβδομάδες το προμηθεύοντας στο 1,10 €/λίτρο.
«Είναι παράλογο κάποιος να περιμένει να προμηθευτεί πετρέλαιο τον Φεβρουάριο, όταν μπορούσε να το κάνει τους προηγούμενους μήνες» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης επισημαίνοντας ότι αυτή την στιγμή δεν μπορεί να γίνει κάποια πρόβλεψη.
«Αυτή την στιγμή η γενική εικόνα των διεθνών αγορών δεν είναι εικόνα πανικού», πρόσθεσε ο υπουργός Ανάπτυξης γεγονός στο οποίο βοήθησε ο σχετικά ήπιος χειμώνας στην Ευρώπη. «Έχουμε περάσει το μισό χειμώνα. Η κατανάλωση των καυσίμων ήταν τελικά μικρότερη από αυτή που είχαν προϋπολογίσει όλες οι χώρες. Όλες οι αποθήκες καυσίμων στις ευρωπαϊκές χώρες είναι γεμάτες και δεν υπάρχει εκβιασμός απο τις αγορές», πρόσθεσε εκτιμώντας ότι οι τιμές το επόμενο διάστημα θα υποχωρήσουν.
Tι απάντησε για την ύπαρξη καρτέλ στα καύσιμα
Αναφορικά με τις κατηγορίες για την ύπαρξη καρτέλ ο υπουργός Ανάπτυξης απάντησε ότι «τέτοιου είδους καρτέλ δεν υπάρχει. Ούτε εγκληματίες είναι τα διυλιστήρια ούτε ποινικές πράξεις κάνουν», προσθέτοντας ωστόσο ότι το γεγονός ότι τα διυλιστήρια στην Ελλάδα είναι μόνο δύο μπορεί να δημιουργεί συνθήκες μικρότερου ανταγωνιστμού. Μιλώντας για τους υψηλούς φόρους στα καύσιμα ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι αν συγκρίνει κανέίς τις τιμές διυλιστηρίου της Ελλάδας και άλλων χωρών είμαστε στο μέσο όρο.
«Η τιμή που πουλάνε τα διυλιστήρια καύσιμα στα πρατήρια, χωρίς να βάλουμε τους φόρους που στην Ελλάδα είναι αυξημένοι, είναι στον ευρωπαϊκό μέσο όρο», σημείωσε.
Και όπως είπε «οι υψηλοί φόροι στα καύσιμα ξεκίνησαν από τη δεκαετία του ’90, διατηρήθηκαν από όλες τις ενδιάμεσες κυβερνήσεις. Ο βασικότερος λόγος που διατηρήθηκαν είναι ότι ο φόρος στα καύσιμα είναι το πιο βασικό και σταθερό φορολογικό έσοδο».