Γ.Δ.
1472.13 -0,55%
ACAG
-0,68%
5.85
CENER
-1,03%
9.57
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,67%
9.03
NOVAL
-0,72%
2.75
OPTIMA
0,00%
12.2
TITC
+0,98%
31.05
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.448
ΑΒΕ
-0,42%
0.474
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+2,12%
0.965
ΑΛΜΥ
-0,65%
3.06
ΑΛΦΑ
-1,19%
1.704
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.6
ΑΡΑΙΓ
-0,51%
11.64
ΑΣΚΟ
-1,06%
2.81
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-3,89%
8.9
ΑΤΤΙΚΑ
+2,76%
2.61
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,34%
5.95
ΒΙΟΚΑ
-1,69%
2.33
ΒΙΟΣΚ
-1,41%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,61%
1.64
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,56%
17.84
ΔΑΑ
-0,25%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,20%
11.56
ΔΟΜΙΚ
-1,16%
3.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-1,24%
1.59
ΕΕΕ
-0,60%
32.9
ΕΚΤΕΡ
+3,02%
2.215
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,31%
2.26
ΕΛΛ
+0,72%
14
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,93%
7.49
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-1,70%
1.73
ΕΛΧΑ
-0,64%
1.87
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
-6,25%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,15%
1.325
ΕΤΕ
-0,90%
8.374
ΕΥΑΠΣ
-1,49%
3.31
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-1,35%
2.199
ΕΧΑΕ
-0,42%
4.76
ΙΑΤΡ
+1,16%
1.745
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.414
ΙΛΥΔΑ
-1,64%
1.8
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.16
ΙΝΛΟΤ
-0,48%
1.244
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
+0,89%
3.42
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,34%
1.45
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,67%
1.51
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,67%
1.188
ΚΟΥΕΣ
+2,04%
5.51
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,43%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.19
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-0,40%
7.39
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,37%
2.71
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.69
ΜΙΝ
0,00%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,25%
23.64
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
-2,30%
2.765
ΜΟΥΖΚ
-2,22%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,97%
24.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,57%
3.48
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,33%
36.52
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.936
ΞΥΛΚ
-0,36%
0.28
ΞΥΛΠ
0,00%
0.41
ΟΛΘ
+0,95%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,87%
15.89
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.899
ΟΤΕ
-1,10%
14.38
ΟΤΟΕΛ
-0,51%
11.74
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,64%
3.895
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.82
ΠΛΑΘ
-0,93%
4.275
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,77%
5.16
ΡΕΒΟΙΛ
-0,49%
2.05
ΣΑΡ
-0,54%
11.08
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,59%
1.7
ΣΠΕΙΣ
+1,46%
6.94
ΣΠΙ
+0,59%
0.684
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,86%
4.035
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Καραμανλής: Επιλύουμε προβλήματα του παρελθόντος

«Επιλύουμε ένα κενό και μια σειρά από προβλήματα του παρελθόντος, ενισχύοντας τους κανόνες διερεύνηση των ατυχημάτων σύμφωνα με τις διεθνείς κι ευρωπαϊκές απαιτήσεις, χωρίς καμία επιβάρυνση του τακτικού προϋπολογισμού» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής στην Ολομέλεια σχετικά με το νομοσχέδιο για το «Θεσμικό πλαίσιο διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών».

Ο υπουργός, κατά την έναρξη της συζήτησης, έδωσε απαντήσεις και διευκρινίσεις σε σχέση με ερωτήματα και θέματα που έθεσαν οι εισηγητές και ειδικοί αγορητές των κομμάτων της Αντιπολίτευσης, κατά την επεξεργασία του σχεδίου νόμου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

«Μην μας μπερδεύετε με τον ΣΥΡΙΖΑ»

Υπογράμμισε πως «μια προστιθέμενη αξία του νομοσχεδίου» είναι ότι στον νέο εθνικό Οργανισμό που δημιουργείται περιλαμβάνεται και η διερεύνηση ατυχημάτων και συμβάντων μέσων σταθερής τροχιάς. Απέρριψε την κριτική ότι ο νέος φορέας δημιουργείται για να γίνουν κάποιες προεκλογικές προσλήψεις και τοποθετήσεις λέγοντας πώς «μην μας μπερδεύετε με τον ΣΥΡΙΖΑ» που το 2019 «πιέζατε προεκλογικά ο τότε διοικητής ΥΠΑ να γίνει διοικητής ΑΠΑ!»

Καραμανλής: Διασφαλίζεται ρητά η αυτοτέλεια του νέου Οργανισμού

Σχετικά με την αυτοτέλεια και λειτουργική αυτοτέλεια του νέου Οργανισμού είπε πως αυτή διασφαλίζεται ρητά, ενώ παράλληλα προβλέπεται και η ύπαρξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας. Επισήμανε, ότι και οι αντίστοιχες Επιτροπές Διερεύνησης του εξωτερικού ακολουθούν την ίδια λογική και λειτουργούν ως τμήματα του αντίστοιχου Υπουργείου Μεταφορών των χωρών τους. Μάλιστα, επισήμανε, την απόφαση της Υπόθεσης C 530 του 2016, του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου όπου έχει διευκρινίσει ότι η «ανεξαρτησία» της Επιτροπής θα πρέπει να νοείται ως η δυνατότητα του φορέα διερευνήσεως των ατυχημάτων, να αποφασίζει για την εσωτερική του δομή, στο να διαθέτει δικά του όργανα και να έχει εσωτερικό κανονισμό διαδικασίας, δηλαδή όσα που προβλέπονται στο νομοσχέδιο.

Υπογράμμισε πως και η έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, που εκδόθηκε χθες το απόγευμα, επιβεβαιώνει πλήρως τη νομιμότητα των προβλέψεων του νομοσχεδίου και δεν θίγεται η ανεξαρτησία του νέου φορέα. Πράγμα, όπως είπε, που συμφωνεί και η ΡΑΣ.

Καραμανλής: Για τα πορίσματα για τα ατυχήματα, αποκλειστικά υπεύθυνοι είναι οι διερευνητές

Ο υπουργός ζήτησε να γίνει ξεκάθαρο πως το προσωπικό, τρία άτομα, που σήμερα ασχολούνται στην Επιτροπή είναι διοικητικοί και δεν έχουν σχέση με την έκδοση των πορισμάτων για τα οποία είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι οι διερευνητές. Η αποστολή του νέου φορέα είναι να διερευνά και να καταθέτει το πόρισμά του για ένα ατύχημα και όχι να επιβάλει πρόστιμα και κυρώσεις. Το πόρισμα των αεροπορικών ατυχημάτων θα αποστέλλεται στην αρμόδια Εισαγγελία που ερευνά το ατύχημα κι αυτή είναι που θα κρίνει. Για, δε, τα σιδηροδρομικά ατυχήματα ή συμβάντα θα αποστέλλεται το πόρισμα για ενέργειες στην ΡΑΣ. Διότι άλλο πράγμα η ΡΑΣ κι άλλο η Διερεύνηση Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Η ΡΑΣ θα κρίνει αν θα επιβάλει πρόστιμα και ποιο θα είναι το ύψος τους. Ως εκ τούτου δεν θίγεται καμία απολύτως ανεξαρτησία της ΡΑΣ. Αντιθέτως, ενισχύουμε το ρόλο της. Οι όποιες μετατάξεις θα είναι δυνητικές. Ο νέος φορέας, διευκρίνισε πως θα είναι αρμόδια και θα ασχολείται και με τα Drones.

Τι ισχύει με τη χρηματοδότηση του νέου Οργανισμού

Για την χρηματοδότηση του νέου Οργανισμού τόνισε πως δεν επιβαρύνει τον τακτικό προϋπολογισμό. Σχετικά με τις αμοιβές των διερευνητών, σημείωσε πως αυτοί έχουν ενταχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο. Τα ποσά από το Eurocontrol που προβλέπουμε αποτελούν επίδομα. Χαρακτήρισε παραπειστικό το επιχείρημα ότι αφού οι διερευνητές θα λαμβάνουν αμοιβές από το Eurocontrol είναι σαν αν πληρώνονται από τις αεροπορικές εταιρείες που ελέγχουν, επισημαίνοντας πως και οι αερολιμενικοί της ΥΠΑ που μέχρι έκαναν τους ελέγχους, ελάμβαναν χρήματα από το Eurocontrol και τότε δεν είχε τεθεί θέμα σχετικά με ποιος ήταν ο «ελέγχων και ποιος ο ελεγχόμενος» που σήμερα επικαλούνται κάποιοι.

O υπουργός ζήτησε από τα κόμματα «να μην παρασύρονται από όσα λένε κάποιοι συνδικαλιστές για ίδιο όφελος». Σημείωσε το πολύ καλό κλίμα και τη συνεργασία που υπάρχει και όλα κύλησαν καλά στη λειτουργία των αεροδρομίων το καλοκαίρι.

Ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε ότι θα καταθέσει δύο βελτιώσεις στο νομοσχέδιο σχετικά με το να συμπεριληφθούν δύο αιτήματα που ζήτησαν κατά την ακρόαση φορέων στην Επιτροπή η πρόεδρος της ΡΑΣ και ο διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Η συζήτηση συνεχίστηκε με τις τοποθετήσεις των εισηγητών και ειδικών αγορητών των κομμάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!