Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Καραμανλής: Αναβαθμίζουμε 14 συρμούς του Ηλεκτρικού

Παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, υπεγράφη μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και της αναδόχου εταιρείας Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, σύμβαση για την αναβάθμιση 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας (Ηλεκτρικός).

Τη σύμβαση υπέγραψαν ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ κ. Αθανάσιος Κοταράς και ο CEO και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της CAF SA (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) κ. Urtzi Montalvo Ibargoyen.  Παραβρέθηκαν ο Γ.Γ. Μεταφορών κ. Γιάννης Ξιφαράς, ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ κ. Χάρης Δαμάσκος, ο κ. Mikel Maiz (Managing Director, Engineering Modernizations) και ο διευθυντής πωλήσεων κ. Inigo Ruz de Apodaca.

Αντικείμενο του έργου είναι η πλήρης αναβάθμιση 14 συρμών, 8ης παραλαβής, που μπήκαν στην κυκλοφορία μεταξύ 1983-1985. Οι αναβαθμισμένοι συρμοί θα είναι λειτουργικά ικανοί για 25 ακόμα χρόνια.

Σε δηλώσεις του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής ανέφερε:

«Σήμερα βάζουμε τέλος σε έναν κύκλο τριακονταετούς αποεπένδυσης στη Γραμμή 1 του Μετρό, την ιστορική γραμμή του «ηλεκτρικού» της Αθήνας, για τους παλιότερους».

Οι συρμοί της λειτουργούν από το 1984. Έχουν ξεπεράσει τον προσδοκώμενο χρόνο ζωής που είναι τα 30 χρόνια. Εδώ και χρόνια, η έλλειψη ανταλλακτικών και η ελλιπής τεχνική υποστήριξη από την αγορά δυσκόλεψε πολύ τη συντήρηση, αύξησε τις βλάβες και εν τέλει αύξησε το κόστος. Δεν είναι αυτό το επίπεδο υπηρεσιών που αξίζουν οι πολίτες.

Σήμερα, λοιπόν, υπογράφεται η σύμβαση για την αναβάθμιση 14 συρμών, που μπήκαν στην κυκλοφορία μεταξύ 1983-1985. Οι αναβαθμισμένοι συρμοί θα είναι λειτουργικοί για άλλα 25 χρόνια. Κι έτσι θα έχουμε περισσότερους και καλύτερους συρμούς στη Γραμμή 1. Και βέβαια, συχνότερα δρομολόγια και σημαντική μείωση των χρονοαποστάσεων.

Η παράδοση των συρμών θα γίνει τμηματικά. Ξεκινά στους 19 μήνες και ολοκληρώνεται στους 34.

Έτσι, λοιπόν, πραγματοποιούμε άλλο ένα βήμα για την υλοποίηση του ολοκληρωμένου σχεδίου του Υπουργείου μας για την ανασυγκρότηση των αστικών συγκοινωνιών.

Στα μέσα σταθερής τροχιάς, μετά τις επεκτάσεις της Γραμμής 3, τα έργα της Γραμμής 4 και την ενίσχυση του Τραμ, προχωρούμε και σε ουσιαστικές παρεμβάσεις στη βασική Γραμμή 1.

Συγκεκριμένα, θα ακολουθήσουν άμεσα, τέσσερις παρεμβάσεις ύψους άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ και στους σταθμούς της. Επίσης, έχουμε εκπονήσει – μαζί με τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ – και ένα σχέδιο 10 σημείων για τη περαιτέρω αναβάθμιση και των παρεχομένων υπηρεσιών.

Άλλωστε, όπως γνωρίζετε, οι σιδηροδρομικές μεταφορές είναι οι πλέον πράσινες μεταφορές, είναι οι μεταφορές του μέλλοντος. Γι’ αυτό και πέραν των αστικών κέντρων, με τα έργα Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, έχουμε βάλει μπρος και το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί ένα σχεδιασμό με ορίζοντα τις επόμενες γενιές».

Η σύμβαση για την αναβάθμιση των 14 συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας (Ηλεκτρικός)

Με την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, το τελικό συμβατικό τίμημα διαμορφώθηκε στα 65,5 εκ. ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. Η σύμβαση έχει πάρει το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.

Μεταξύ άλλων παρεμβάσεων προβλέπεται: 

Η αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC. Η αντικατάσταση του συστήματος έλξης, της περιστρεφόμενης γεννήτριας, των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος. Η αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού, διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ. Αλλά και ένα συνολικό και ουσιαστικό αισθητικό «λίφτινγκ» των συρμών.

Ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου ορίζεται στους 34 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο, η παράδοση των συρμών θα γίνεται τμηματικά: Ο πρώτος ανακαινισμένος συρμός θα παραδοθεί στους 19 μήνες, άλλοι τέσσερις στους 25 μήνες, πέντε ακόμη στους 30 μήνες και οι εναπομείναντες τέσσερις στους 34 μήνες.

Στόχος είναι με την ολοκλήρωση του Έργου να υπάρχει μία ποσοτική αλλά και ποιοτική αναβάθμιση του τροχαίου υλικού. Παράλληλα, οι χρονοαποστάσεις της γραμμής θα μειωθούν και θα είναι αντίστοιχες με αυτές των γραμμών 2 και 3.

Οι παρεμβάσεις στους σταθμούς της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας (Ηλεκτρικός), περιλαμβάνουν:

  1. Ανακατασκευή περίφραξης κατά μήκος της Γραμμής 1, προϋπολογισμού 761.000 ευρώ. Η διαγωνιστική διαδικασία έχει ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2022 και Φεβρουάριο του 2023 θα έχει υπογραφεί η σύμβαση.
  2. Αντιολισθιτική προστασία σταθμών Γραμμής 1, προϋπολογισμού 154.250 ευρώ. Εφαρμογή ειδικής επεξεργασίας για τη δημιουργία αντιολισθιτικής επιφάνειας σε εκτεθειμένες επιφάνειες (δάπεδα, σκάλες). Η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και η σύμβαση θα υπογραφεί μέχρι το τέλος του 2022.
  3. Εργασίες ελαιοχρωματισμών σε σιδηροκατασκευές και στέγαστρα, σύμφωνα με την εκτίμηση των σταθμών της Γραμμής 1, προϋπολογισμού 780.000 ευρώ. Ο διαγωνισμός έχει αναρτηθεί το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου και η σύμβαση θα υπογραφεί τον Ιανουάριο του 2023.
  4. Αντικατάσταση υπαρχόντων λαμπτήρων με λαμπτήρες τύπου LED, για καλύτερο φωτισμό των σταθμών και εξοικονόμηση ενέργειας, προϋπολογισμού 400.000 ευρώ. Η διαγωνιστική διαδικασία έχει ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2022 και υπογραφή σύμβασης τον Ιανουάριο του 2023.

Το συνολικό κόστος των παραπάνω παρεμβάσεων ανέρχεται στα 2.095.250 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!