Γ.Δ.
1371.93 -1,47%
ACAG
-2,72%
5.36
BOCHGR
-0,89%
4.45
CENER
-2,76%
8.11
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
-1,50%
8.56
NOVAL
-1,28%
2.31
OPTIMA
-1,10%
12.62
TITC
-1,44%
34.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,86%
1.36
ΑΒΕ
-0,21%
0.468
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.32
ΑΚΡΙΤ
+0,74%
0.685
ΑΛΜΥ
-4,57%
3.55
ΑΛΦΑ
-3,10%
1.5155
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,78%
9.265
ΑΣΚΟ
-2,35%
2.49
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-2,83%
2.06
ΒΙΟ
-1,96%
5
ΒΙΟΚΑ
-0,58%
1.72
ΒΙΟΣΚ
-3,78%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-4,62%
1.24
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,04%
17.16
ΔΑΑ
-1,35%
7.754
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-3,56%
11.64
ΔΟΜΙΚ
-6,16%
2.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,33%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+1,41%
1.44
ΕΕΕ
-0,61%
32.78
ΕΚΤΕΡ
-4,05%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-3,94%
1.95
ΕΛΛ
-1,13%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,74%
1.63
ΕΛΠΕ
-1,48%
6.665
ΕΛΣΤΡ
-0,97%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,16%
1.912
ΕΛΧΑ
-1,18%
1.68
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-3,48%
1.11
ΕΤΕ
-0,93%
6.824
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-1,97%
1.9665
ΕΧΑΕ
-1,65%
4.18
ΙΑΤΡ
-0,63%
1.565
ΙΚΤΙΝ
+2,82%
0.3095
ΙΛΥΔΑ
-3,45%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-2,50%
4.68
ΙΝΛΙΦ
-1,64%
4.21
ΙΝΛΟΤ
-2,80%
0.868
ΙΝΤΕΚ
-1,43%
5.5
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-3,75%
2.57
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-5,00%
1.14
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
-0,96%
0.414
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-1,43%
5.5
ΚΡΙ
-4,98%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,56%
0.914
ΛΑΒΙ
-2,47%
0.751
ΛΑΜΔΑ
-2,77%
7.02
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-4,72%
0.242
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-0,79%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-1,31%
3.77
ΜΕΝΤΙ
-0,95%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,09%
3.045
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,92%
19.32
ΜΟΝΤΑ
-2,48%
3.54
ΜΟΤΟ
-0,99%
2.49
ΜΟΥΖΚ
-3,08%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-1,95%
24.12
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-3,16%
31.3
ΝΑΚΑΣ
-7,05%
2.9
ΝΑΥΠ
+1,35%
0.898
ΞΥΛΚ
-0,40%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,91%
20.5
ΟΛΠ
+0,52%
29.1
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.32
ΟΠΑΠ
-1,07%
14.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
-1,80%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-2,71%
10.04
ΠΑΙΡ
+1,86%
0.986
ΠΑΠ
+0,43%
2.36
ΠΕΙΡ
-2,78%
3.497
ΠΕΡΦ
-10,42%
4.9
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.92
ΠΛΑΘ
-1,50%
3.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,33%
1.206
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-2,72%
5
ΡΕΒΟΙΛ
-0,62%
1.615
ΣΑΡ
+0,39%
10.24
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-3,54%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-3,80%
1.52
ΣΠΕΙΣ
-2,82%
5.52
ΣΠΙ
0,00%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,73%
1.592
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+4,35%
0.24
ΦΡΛΚ
-2,51%
3.49
ΧΑΙΔΕ
-0,86%
0.575

Έρχεται νομοσχέδιο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα

«Θεσμική έκφραση μιας βασικής κοινωνικής ανάγκης για καλύτερη ποιότητα ζωής στις ελληνικές πόλεις», χαρακτήρισε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης, το νομοσχέδιο για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και τη Μικροκινητικότητα, η επεξεργασία του οποίου άρχισε σήμερα από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, για πολλά χρόνια, το όραμα πολλών αιρετών της τοπικής αυτοδιοίκησης σε σχέση με την αστική κινητικότητα, εξαντλούνταν γύρω από τον στόχο της διευκόλυνσης της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, με έμφαση στην ανάπτυξη των υποδομών και στη διευκόλυνση των μέσων μεταφοράς και ιδίως του αυτοκινήτου, και μάλιστα με σχεδιασμό που «σπανίως υπερέβαινε χρονικά τη διάρκεια μιας αυτοδιοικητικής θητείας».

Με το νομοσχέδιο, τόνισε, «αντί της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, η έμφαση δίνεται πια στον άνθρωπο. Ο βασικός στόχος δεν είναι πια η κυκλοφοριακή ικανότητα και η ταχύτητα, αλλά η προσβασιμότητα και η ποιότητα ζωής. Ο βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός αντικαθίσταται από ένα μακροχρόνιο όραμα, με επίκεντρο, όχι τις υποδομές, αλλά τον συνδυασμό υποδομών, υπηρεσιών και πληροφοριών, προκειμένου να επιτευχθεί η αποδοτικότερη λύση» είπε ο κ. Κεφαλογιάννης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό, τα διοικητικά όρια των δήμων, ιδιαίτερα αυτών της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, εντάσσονται στα λειτουργικά όρια των αναγκών κινητικότητας των πολιτών, με έμφαση στην ανάγκη μετάβασης από – και προς – την εργασία, ενώ «οι εντολές δεν δίνονται από αιρετούς ούτε σχεδιάζονται από ειδικούς. Εφεξής, οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι πολίτες θα σχεδιάζουν από κοινού. Με άλλα λόγια, ο παραδοσιακός αστικός συγκοινωνιακός σχεδιασμός αντικαθίσταται από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)».

Ο κ. Κεφαλογιάννης υπογράμμισε επίσης ότι, η Ελλάδα δεν είναι απλώς μια απ’ τις πρώτες χώρες που υιοθετεί τη φιλοσοφία των ΣΒΑΚ. Είναι από τις ελάχιστες χώρες, αν όχι η μόνη, που τα καθιστά υποχρεωτικά για τους δήμους άνω των 30.000 κατοίκων.

Μικροκινητικότητα

Για το κεφάλαιο της μικροκινητικότητας, ο υφυπουργός Μεταφορών είπε ότι συνιστά ήδη μια κοινωνική πραγματικότητα στη χώρα μας, η οποία θα πρέπει να ενταχθεί στο μελλοντικό σχεδιασμό των πόλεών μας και θα πρέπει να γίνει με κανόνες, «που αφορούν, τόσο την κυκλοφορία των ελαφρών προσωπικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, των ΕΠΗΟ, όσο και τον τρόπο κατασκευής και διάθεσης στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση τους”. Σημείωσε δε, ότι “η έλλειψη κανόνων κυκλοφορίας κινδυνεύει να απονομιμοποιήσει αυτά τα οχήματα στη συνείδηση των πολιτών, όχι άδικα, καθώς τίθενται ζητήματα οδικής ασφάλειας και προστασίας των χρηστών του οδικού δικτύου».

Τέλος, ο υπουργός απηύθυνε έκκληση σε όλες τις πτέρυγες τη θεσμοθέτηση μιας από κοινού νέας κουλτούρας κινητικότητας, ενός οράματος που θα ξεπερνά τον στενό εκλογικό ορίζοντα του σχεδιασμού των πόλεων μας, που δεν θα περιλαμβάνει πολιτικές «γρήγορες νίκες», αλλά έχει σίγουρα μακροπρόθεσμα κοινωνικά οφέλη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!