Γ.Δ.
1417.65 +0,75%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
+0,61%
9.86
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
-0,92%
2.695
OPTIMA
-0,17%
11.88
TITC
+0,35%
28.75
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+1,00%
1.42
ΑΒΕ
-0,91%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-1,37%
0.72
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+1,63%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,60%
11.44
ΑΣΚΟ
+1,69%
3
ΑΣΤΑΚ
+1,81%
6.76
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+4,17%
2.5
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,75%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-2,02%
2.43
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-3,20%
2.42
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,85%
16.54
ΔΑΑ
+0,62%
7.764
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,98%
11.29
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
+0,19%
31.56
ΕΚΤΕΡ
-0,95%
4.16
ΕΛΒΕ
+1,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+4,02%
2.33
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,01%
2.54
ΕΛΠΕ
+0,77%
7.9
ΕΛΣΤΡ
+3,32%
2.18
ΕΛΤΟΝ
+0,47%
1.704
ΕΛΧΑ
-0,54%
1.85
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,38%
1.29
ΕΤΕ
+0,94%
7.77
ΕΥΑΠΣ
+1,62%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,55%
5.44
ΕΥΡΩΒ
-0,63%
2.057
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.83
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.3585
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.74
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,24%
1.188
ΙΝΤΕΚ
+0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-2,06%
1.19
ΙΝΤΚΑ
+1,55%
3.28
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
+0,37%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,86%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-0,63%
0.473
ΚΟΥΑΛ
+0,16%
1.232
ΚΟΥΕΣ
-0,57%
5.23
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,44%
11.3
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
-0,70%
0.856
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.75
ΛΑΜΨΑ
-0,56%
35.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-1,49%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-1,48%
0.8
ΜΕΒΑ
+2,30%
4.01
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-2,27%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,52%
23.18
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
+1,11%
2.735
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,57%
27.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,75%
36.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.259
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+0,49%
20.6
ΟΛΠ
+0,79%
25.5
ΟΛΥΜΠ
-1,61%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,89%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.9
ΟΤΕ
+1,62%
13.78
ΟΤΟΕΛ
-0,53%
11.34
ΠΑΙΡ
-1,40%
1.06
ΠΑΠ
+1,22%
2.48
ΠΕΙΡ
+0,99%
3.553
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.82
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,43%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+3,50%
2.07
ΣΑΡ
-0,36%
11.16
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,92%
6.48
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,46%
19.6
ΤΖΚΑ
-1,80%
1.365
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
+0,78%
3.9
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Έρχεται νομοσχέδιο για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα

«Θεσμική έκφραση μιας βασικής κοινωνικής ανάγκης για καλύτερη ποιότητα ζωής στις ελληνικές πόλεις», χαρακτήρισε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης, το νομοσχέδιο για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα και τη Μικροκινητικότητα, η επεξεργασία του οποίου άρχισε σήμερα από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή.

Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, για πολλά χρόνια, το όραμα πολλών αιρετών της τοπικής αυτοδιοίκησης σε σχέση με την αστική κινητικότητα, εξαντλούνταν γύρω από τον στόχο της διευκόλυνσης της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, με έμφαση στην ανάπτυξη των υποδομών και στη διευκόλυνση των μέσων μεταφοράς και ιδίως του αυτοκινήτου, και μάλιστα με σχεδιασμό που «σπανίως υπερέβαινε χρονικά τη διάρκεια μιας αυτοδιοικητικής θητείας».

Με το νομοσχέδιο, τόνισε, «αντί της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας, η έμφαση δίνεται πια στον άνθρωπο. Ο βασικός στόχος δεν είναι πια η κυκλοφοριακή ικανότητα και η ταχύτητα, αλλά η προσβασιμότητα και η ποιότητα ζωής. Ο βραχυπρόθεσμος σχεδιασμός αντικαθίσταται από ένα μακροχρόνιο όραμα, με επίκεντρο, όχι τις υποδομές, αλλά τον συνδυασμό υποδομών, υπηρεσιών και πληροφοριών, προκειμένου να επιτευχθεί η αποδοτικότερη λύση» είπε ο κ. Κεφαλογιάννης. Σύμφωνα με τον υφυπουργό, τα διοικητικά όρια των δήμων, ιδιαίτερα αυτών της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, εντάσσονται στα λειτουργικά όρια των αναγκών κινητικότητας των πολιτών, με έμφαση στην ανάγκη μετάβασης από – και προς – την εργασία, ενώ «οι εντολές δεν δίνονται από αιρετούς ούτε σχεδιάζονται από ειδικούς. Εφεξής, οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι πολίτες θα σχεδιάζουν από κοινού. Με άλλα λόγια, ο παραδοσιακός αστικός συγκοινωνιακός σχεδιασμός αντικαθίσταται από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)».

Ο κ. Κεφαλογιάννης υπογράμμισε επίσης ότι, η Ελλάδα δεν είναι απλώς μια απ’ τις πρώτες χώρες που υιοθετεί τη φιλοσοφία των ΣΒΑΚ. Είναι από τις ελάχιστες χώρες, αν όχι η μόνη, που τα καθιστά υποχρεωτικά για τους δήμους άνω των 30.000 κατοίκων.

Μικροκινητικότητα

Για το κεφάλαιο της μικροκινητικότητας, ο υφυπουργός Μεταφορών είπε ότι συνιστά ήδη μια κοινωνική πραγματικότητα στη χώρα μας, η οποία θα πρέπει να ενταχθεί στο μελλοντικό σχεδιασμό των πόλεών μας και θα πρέπει να γίνει με κανόνες, «που αφορούν, τόσο την κυκλοφορία των ελαφρών προσωπικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, των ΕΠΗΟ, όσο και τον τρόπο κατασκευής και διάθεσης στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση τους”. Σημείωσε δε, ότι “η έλλειψη κανόνων κυκλοφορίας κινδυνεύει να απονομιμοποιήσει αυτά τα οχήματα στη συνείδηση των πολιτών, όχι άδικα, καθώς τίθενται ζητήματα οδικής ασφάλειας και προστασίας των χρηστών του οδικού δικτύου».

Τέλος, ο υπουργός απηύθυνε έκκληση σε όλες τις πτέρυγες τη θεσμοθέτηση μιας από κοινού νέας κουλτούρας κινητικότητας, ενός οράματος που θα ξεπερνά τον στενό εκλογικό ορίζοντα του σχεδιασμού των πόλεων μας, που δεν θα περιλαμβάνει πολιτικές «γρήγορες νίκες», αλλά έχει σίγουρα μακροπρόθεσμα κοινωνικά οφέλη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!