THEPOWERGAME
Στο «καλάθι του νοικοκυριού» αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Open, ανακοινώνοντας τα στοιχεία που προκύπτουν την τρίτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου.
Σήμερα τα σούπερ μάρκετ ανακοίνωσαν τις νέες λίστες με τα προϊόντα που συμπεριλαμβάνονται σε αυτό και, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης, 246 προϊόντα σημειώνουν μείωση τιμής, 650 προϊόντα έχουν σταθερές τιμές, ενώ υπάρχουν «ελάχιστες αυξήσεις».
«Ολες οι αλυσίδες έχουν “καλάθι” μικρότερης αξίας αυτήν την εβδομάδα»
«Το καλάθι το λοιδόρησε πάρα πολύς κόσμος και ακόμα πολύς κόσμος το αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό, παρ’ όλο που τα στοιχεία του ΙΝΚΑ ήταν πολύ ενθαρρυντικά. Είμαι πολύ περήφανος, για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα έχουμε σε 246 προϊόντα μειώσεις τιμών σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, σε 650 προϊόντα ακριβώς τις ίδιες τιμές και ελάχιστες αυξήσεις, μετρημένες στα δάχτυλα των δύο χεριών. Το κυριότερο, στο σύνολο της αξίας του “καλαθιού” όλες οι αλυσίδες έχουν καλάθι μικρότερης αξίας αυτήν την εβδομάδα, δηλαδή μείωση τιμών. Αυτό συμβαίνει για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα. Άρα, το “καλάθι”, το οποίο κάποιοι χαρακτήρισαν ως ένα επικοινωνιακό σόου Γεωργιάδη, όπως έδειξε και η έρευνα του ΙΝΚΑ, μειώνει 12% την εβδομάδα σε όποιον επιλέγει να αγοράσει προϊόντα από αυτό. 4 στους 10 καταναλωτές έχουν ήδη αγοράσει προϊόντα από το “καλάθι”. Είναι αστείο που λένε “μα οι 6 στους 10 δεν έχουν αγοράσει”. Μα οι 4 στους 10 είναι τεράστιο νούμερο καταναλωτών», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.
Οπως είπε, έχει αρχίσει «να δουλεύει ο ανταγωνισμός στ’ αλήθεια. Πλέον, οι αλυσίδες ενδιαφέρονται να μάθουν σήμερα το απόγευμα ποια αλυσίδα θα ανακοινώσει το φθηνότερο “καλάθι” και σε ποια θα είμαι αύριο το πρωί, που θα είμαι σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας με το φθηνότερο “καλάθι”».
Συναντήσεις με τη βιομηχανία
Αναφερόμενος στη βιομηχανία, ο υπουργός τόνισε ότι έχει διαρκείς συναντήσεις και θα έχει και με την πολυεθνική βιομηχανία τις επόμενες ημέρες, και «απ’ ό,τι φαίνεται, αρχίζει και βάζει πλάτη». «Για να υπάρξουν οι νέες μειώσεις στις τιμές, αναγκαστικά έχουν μειωθεί τα κόστη», πρόσθεσε.
Σύγκριση τιμών με δύο νέα εργαλεία
«Έχουμε κάνει δύο καινοτομίες αυτήν την εβδομάδα. Πρώτον, έχουμε σταθμίσει τις ποσότητες, ώστε να είναι πιο δίκαιες μεταξύ των καλαθιών, δηλαδή πόσο βάρος έχουν τα προϊόντα της κάθε αλυσίδας. Δεύτερον, έχουμε βάλει κι έναν αλγόριθμο που δίνει κάποιους πόντους στο “καλάθι” που έχει επώνυμα προϊόντα, σε σχέση με PL. Άρα, ενθαρρύνουμε και τις αλυσίδες να μη βάζουν μόνο ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα. Πιστεύω θα είναι πιο δίκαιη η απεικόνιση του “καλαθιού”», υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης.