Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Παπαδόπουλος: Διεθνές δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών στη Β. Ελλάδα

Τη στρατηγική του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Βόρειας Ελλάδας ως διεθνούς δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, σήμερα, Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022 στη Θεσσαλονίκη, στο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) με θέμα: «Βόρεια Ελλάδα: Γέφυρα μεταφορών Ανατολής και Δύσης».

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι για να αναχθεί η Ελλάδα σε ένα διαμετακομιστικό κέντρο διεθνούς εμβέλειας, όπως το οραματιζόμαστε, απαιτείται ένας στρατηγικός σχεδιασμός που στηρίζεται σε τρεις βασικούς πυλώνες:

  • βελτίωση των υποδομών,
  • εκσυγχρονισμός των λειτουργιών και
  • εισαγωγή νέων υπηρεσιών που θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία στη δραστηριότητα του κλάδου.

Όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος:

«Υλοποιούμε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ) συνδέοντας τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ηγουμενίτσα, μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου, με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, με το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει ανακοινώσει ο Υπουργός, Κώστας Καραμανλής.

Στόχος μας είναι να καταστεί ο Πειραιάς πύλη εισόδου για τα εμπορεύματα που φτάνουν από την Ασία και η Θεσσαλονίκη να γίνει η πύλη εξόδου για τα Βαλκάνια.

Η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου στο Θριάσιο, είναι ένα μεγάλο βήμα για να αποκτήσει η Ελλάδα το πρώτο πάρκο Logistics.

Στη Φυλή, επίσης, θα δημιουργηθεί ένα εμπορευματικό κέντρο το οποίο θα στεγάσει τα πρακτορεία μεταφορών και άλλες εταιρείες εφοδιαστικής, αποσυμφορίζοντας και την περιοχή του Ελαιώνα. Αυτό συνεπάγεται και λιγότερη ταλαιπωρία για τους αυτοκινητιστές στον Κηφισό.

Ήδη δρομολογείται από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για τη δημιουργία και ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, το οποίο θα ανοίξει τις πύλες της ελληνικής αγοράς στη Βαλκανική και θα αναδείξει τη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα τη Βόρεια Ελλάδα ως διεθνή κόμβο του διαμετακομιστικού εμπορίου, όπως επιβάλλουν οι διεθνείς εξελίξεις.

Μάλιστα, προβλέπεται και διασύνδεση μέσω του σιδηροδρόμου, ανάμεσα στο νέο κέντρο που θα δημιουργηθεί στη Φυλή με την υποδομή στο στρατόπεδο Γκόνου και φυσικά, μέσα από τους αυτοκινητόδρομους.

Επιπλέον, στο προσκήνιο βρίσκεται η αναβάθμιση των συνδέσεων με την Αλεξανδρούπολη, η οποία έχει αναχθεί σε εξαιρετικά δυναμικό κόμβο, εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.»

Σε επίπεδο θεσμικού πλαισίου, ο Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι η αρμόδια Κυβερνητική Επιτροπή για την Εφοδιαστική, στην οποία συμμετέχει ως αντιπρόεδρος, επεξεργάζεται τρόπους για την ανάπτυξη των εμπορευματικών κέντρων και των κέντρων αποθήκευσης και Διανομής. Όπως ανέφερε:

«Προτεραιότητα της Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική είναι η αύξηση των διεθνών εμπορευματικών ροών μέσα από την παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και γι’ αυτό κρίνεται αναγκαίος ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποιεί το συγχρηματοδοτούμενο έργο FENIX, που αναπτύσσει ένα πανευρωπαϊκό ψηφιακό δίκτυο πληροφόρησης και ανταλλαγής δεδομένων στις μεταφορές και τα logistics.

Σήμερα, η διαδικασία του εκτελωνισμού στο λιμάνι του Πειραιά διεκπεραιώνεται πλέον σε 20 λεπτά, ενώ μέχρι πρόσφατα απαιτούνταν πολλές ανθρωποώρες.

Ταυτόχρονα, δημιουργείται η Πλατφόρμα Ελληνικού Παρατηρητηρίου Μεταφορών & Logistics, η οποία θα αναλύει λειτουργικά δεδομένα με δείκτες αποδοτικότητας του ελληνικού διαδρόμου μεταφοράς και logistics.»

Ειδικότερα, στον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε ότι η Ελλάδα συμμετέχει στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την ψηφιοποίηση  των μεταφορών και της εφοδιαστικής. Όπως εξήγησε:

«Πρόκειται για πιλοτικά προγράμματα αμοιβαίας αναγνώρισης των δεδομένων των διεθνών  εμπορευματικών μεταφορών που υποβάλλονται σε ηλεκτρονική μορφή.

Όσον αφορά στην ηλεκτρονική φορτωτική για τις διεθνείς οδικές μεταφορές εμπορευμάτων, εργαζόμαστε για την κύρωση του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της  Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου να περιοριστεί το διοικητικό κόστος των επιχειρήσεων και να διευκολυνθεί ο έλεγχος της νομιμότητας της μεταφοράς.

Άλλωστε, σε εθνικό επίπεδο, πρόταση μου είναι η αντικατάσταση των μεικτών κινητών κλιμακίων ελέγχου, με σταθερά σημεία ελέγχου στις πύλες εισόδου της χώρας στα χερσαία μας σύνορα και στα λιμάνια.

Τα σταθερά κλιμάκια θα έχουν την ευθύνη του ελέγχου της νόμιμης κυκλοφορίας των αλλοδαπών και των ελληνικών βαρέων οχημάτων, τη στιγμή που θα μπαίνουν στη χώρα και επιπλέον, τη δυνατότητα άμεσης επιβολής προστίμων.

Πέρα από τον έλεγχο της νομιμότητας της μεταφοράς, η λειτουργία των σταθερών κλιμακίων εκτιμάται ότι θα συμβάλλει, επίσης, στην οδική ασφάλεια, αλλά και την προστασία των υποδομών της πατρίδας μας.»

Κλείνοντας, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι οι παραπάνω δράσεις δίνουν απλώς το περίγραμμα της Εθνική Στρατηγικής για την Εφοδιαστική που υλοποιεί η Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ώστε να ενισχυθεί ο ρόλος της Ελλάδας, αλλά και ειδικότερα της Βόρειας Ελλάδας ως ενός ισχυρού κόμβου στις διεθνές εμπορευματικές μεταφορές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!