Γ.Δ.
1466.73 -0,91%
ACAG
-1,53%
5.8
CENER
-0,72%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,11%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,98%
12.32
TITC
+3,41%
31.8
ΑΑΑΚ
-8,55%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
-4,06%
2.955
ΑΛΦΑ
-2,29%
1.685
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,28%
11.55
ΑΣΚΟ
-1,41%
2.8
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-5,18%
8.78
ΑΤΤΙΚΑ
+3,54%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,68%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
-2,11%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.645
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,45%
17.68
ΔΑΑ
-1,26%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,45%
11.53
ΔΟΜΙΚ
-2,44%
3.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-0,62%
1.6
ΕΕΕ
+0,12%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+4,65%
2.25
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,75%
2.25
ΕΛΛ
-0,72%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-1,85%
7.42
ΕΛΣΤΡ
+2,68%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-3,30%
1.702
ΕΛΧΑ
-2,23%
1.84
ΕΝΤΕΡ
-0,37%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-2,29%
1.28
ΕΤΕ
-1,18%
8.35
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-2,65%
2.17
ΕΧΑΕ
-1,67%
4.7
ΙΑΤΡ
-2,90%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-1,93%
0.406
ΙΛΥΔΑ
-0,82%
1.815
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
-1,16%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.248
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,44%
3.375
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,72%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+1,22%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,84%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,74%
11.3
ΚΤΗΛΑ
-2,35%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-1,68%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,33%
0.888
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
7.35
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,10%
2.69
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,90%
3.62
ΜΙΝ
-1,65%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,94%
23.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
-2,65%
2.755
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-1,77%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,10%
36
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.932
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.283
ΞΥΛΠ
+1,46%
0.416
ΟΛΘ
-0,48%
20.9
ΟΛΠ
+0,18%
27.6
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.895
ΟΤΕ
-2,13%
14.23
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.78
ΠΑΙΡ
-1,37%
1.08
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
-2,81%
3.81
ΠΕΤΡΟ
-0,90%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,58%
4.29
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-3,40%
1.99
ΣΑΡ
-1,26%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-0,59%
1.68
ΣΠΕΙΣ
+1,17%
6.92
ΣΠΙ
-1,76%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
19.25
ΤΖΚΑ
+1,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,25%
4.06
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Καραμανλής: Μηδενικοί ρύποι και logistics ο διπλός στόχος για την Ελλάδα

Για τα «πράσινα» έργα υποδομών και τις πιο φιλικές στο περιβάλλον μεταφορές, συνομίλησε στο 17ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ενέργειας ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής με τον Πρέσβη της Μεγάλης Βρετανίας στην Αθήνα, κ. Matthew Lodge. 

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για «πράσινα» έργα και ειδικότερα στα σιδηροδρομικά ύψους πέντε δισ. ευρώ και στα έργα νέας γενιάς, όπως αντιπλημμυρικά και φράγματα. Σημείωσε δε ότι αυτά είναι τα έργα που χρηματοδοτούνται πλέον από την ΕΕ και το Ταμείο Ανάκαμψης. 

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ένα διπλό στόχο: Από τη μία να επιτύχει τους στόχους του Green Deal για μηδενικούς ρύπους και απεξάρτηση από τον άνθρακα. Και από την άλλη να μεταμορφώσει την Ελλάδα σε κόμβο logistics της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Στην καρδιά και των δύο στόχων, όπως σημείωσε, είναι ο σιδηρόδρομος. 

«Αν για παράδειγμα θέλουμε η Ελλάδα να γίνει κόμβος logistics της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης πρέπει πρώτα από όλα να αναβαθμίσουμε το σιδηρόδρομο μας. Και αυτό κάνουμε. Πρέπει επίσης να τον συνδέσουμε με κέντρα logistics. Και αυτό κάνουμε στο Θριάσιο», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:  «Ο Πειραιάς μπορεί να παίξει ένα πολύ σημαντικό ρόλο ως λιμάνι εισόδου για όλα τα αγαθά που έρχονται από τη ΝΑ Ασία. Και η Θεσσαλονίκη πρέπει να είναι η πύλη εξόδου για τα Βαλκάνια».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε το σημαντικό γεωπολιτικό ρόλο της Αλεξανδρούπολης, η οποία εκτίμησε μπορεί να αποτελέσει κόμβο ενέργειας και logistics παρακάμπτοντας τα Στενά. «Νομίζω όλοι καταλαβαίνουμε, όσοι ανήκουμε στη Δύση, πόσο σημαντικό είναι αυτό στο σημερινό κόσμο που αλλάζει», σημείωσε. 

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι τα τελευταία τρία χρόνια, μέσα σε χρόνο ρεκόρ, δημοπρατήθηκαν έργα ύψους 10 δισ. ευρώ και συμβασιοποιήθηκαν 4 δισ. εξ αυτών. «Για αυτό βλέπετε εξαίρετους μηχανικούς να επιστρέφουν στην Ελλάδα», επισήμανε, εκφράζοντας την υπερηφάνεια της Κυβέρνησης για το brain gain στον κατασκευαστικό και ενεργειακό τομέα. 

Ο κ. Καραμανλής μάλιστα ανέφερε ότι πρόσφατα αστειευόμενος ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός είπε: «Δώστε μου το βιογραφικό ενός καλού μηχανικού και θα του βρω δουλειά μέσα σε 24 ώρες» και σχολίασε: «Φανταστείτε που ήμασταν πέντε χρόνια πριν και που είμαστε σήμερα. Νομίζω ότι αυτό δείχνει και συμβολίζει πως έχουμε αφήσει πίσω μας τα χειρότερα».

Όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι τρία χρόνια πριν μόλις το 0,4% του στόλου των οχημάτων της χώρας ήταν ηλεκτροκίνητα, ενώ σήμερα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 7%. 

«Ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Πρέπει επομένως να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα. Η Ελλάδα είναι ακόμη πίσω και για αυτό και η Κυβέρνηση δίνει ισχυρά κίνητρα ώστε περισσότεροι άνθρωποι να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα», πρόσθεσε. 

Ανέφερε ότι η Ελλάδα τώρα προμηθεύεται ηλεκτρικά λεωφορεία με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Θα πάρουμε περίπου 280 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το 2023,. Θα είναι δύο πόλεις που θα έχουν έναν από τους μεγαλύτερους στόλους ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ», τόνισε ο κ. Καραμανλής. 

Επισήμανε, όμως, ότι πρέπει να λυθεί σε όλη την Ευρώπη το θέμα της επάρκειας του ηλεκτρικού δικτύου για να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση. Αποκάλυψε μάλιστα ότι στη δημοπράτηση των λεωφορείων το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε συμπεριλάβει και τις υποδομές φόρτισης, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα. Ανέφερε επίσης ότι θα εξετασθεί και ένα πρόγραμμα για λεωφορεία υδρογόνου, σημειώνοντας ωστόσο πως είναι πολύ ακριβά γιατί η τεχνολογία είναι ακόμη πολύ νέα. 

«Στην Ελλάδα έχουμε κάνει εξαιρετικά σημαντικά βήματα όσον αφορά στην e– mobility αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: Ακόμη έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε εάν θέλουμε να φτάσουμε τους πολύ φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη: Ένα στα τρία αυτοκίνητα το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο. Προχωράμε πολύ γρήγορα, μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία Ενέργειας και Οικονομικών, και πιστεύω ότι θα είμαστε πολύ κοντά σε αυτό το στόχο», κατέληξε ο κ. Καραμανλής. 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!