Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Κεραμέως: Στοίχημα για εμάς να βγουν νωρίτερα τα αποτελέσματα βάσεων

Στοίχημα για μας να βγουν τα αποτελέσματα των βάσεων  ένα μήνα νωρίτερα, όπως και έγινε, δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 η Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων σημείωσε πως το 93% των επιτυχόντων έχει εισαχθεί σε σχολή προτίμησης τους κάτι που σημαίνει πως θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Είπε ακόμα πως φέτος τα πανεπιστήμια έθεσαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής ενώ ανέφερε πως σημαντικό είναι για τα παιδιά να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν.

Προανήγγειλε ότι εντός της ημέρας θα ανακοινωθούν 8.500 πρόσθετοι μόνιμοι διορισμοί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που θα αναλάβουν δουλειά από την 1η Σεπτεμβρίου.

Αναφορικά με τα αποτελέσματα των πανελλαδικών

«Για 59 χρόνια που διεξάγονται οι πανελλαδικές τα αποτελέσματα δεν έχουν βγει ποτέ πριν από το τέλος Αυγούστου και για εμάς ήταν ένα πραγματικό στοίχημα να βγουν πιο νωρίς τα αποτελέσματα για δύο λόγους. Πρώτα απ’ όλα γιατί σεβόμαστε απόλυτα την αγωνία των υποψηφίων και των οικογενειών τους και ο δεύτερος λόγος είναι για να επιτρέψουμε πολύ περισσότερο χρόνο για τον βέλτιστο προγραμματισμό των οικογενειών. Για αυτό και το προσπαθούμε αυτό 1,5 χρόνο, έχουν αλλάξει όλες οι διαδικασίες, προκειμένου να είμαστε σε θέση φέτος να εκδώσουμε αποτελέσματα πάνω από ένα μήνα πιο μπροστά και έτσι πράγματι ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα την περασμένη εβδομάδα τα τελικά αποτελέσματα των πανελλαδικών.

Έχουμε μια αύξηση του ποσοστού εισαγωγής από το 61 στο 62% η οποία αποδίδεται στην μεγαλύτερη προσπάθεια που κατέβαλαν τα παιδιά δεδομένης και της ελάχιστης βάσης. Επίσης το 93% των επιτυχόντων έχει μπει σε σχολή μέσα στις πρώτες 10 προτιμήσεις του. Το τονίζω αυτό γιατί για πολλά χρόνια στη χώρα μας κανείς κατέληγε στην 100η στη 200η επιλογή του και είναι πολύ σημαντικό για εμάς το γεγονός ότι πλέον μπαίνουν στις πρώτες επιλογές τους και συνεπώς αυτό αυξάνει την πιθανότητα να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν. Επίσης ένα σημαντικό στοιχείο είναι η στροφή προς τα δημόσια ΙΕΚ και η στροφή στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση η οποία είναι και πάρα πολλά υποσχόμενη σε επίπεδο επαγγελματικής αποκατάστασης και οικονομικών απολαβών. Μιλάμε για ειδικότητες όπως αυτοί που κατασκευάζουν ιστοσελίδες, όπως οι τεχνικοί ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως οι βοηθοί νοσηλευτές είναι επαγγέλματα σε υψηλή ζήτηση και το τονίζω αυτό γιατί ήταν η δεύτερη χρονιά φέτος που τα παιδιά μπορούσαν να συμπληρώσουν είτε μηχανογραφικό για τα πανεπιστήμια είτε το παράλληλο μηχανογραφικό για να εγγραφούν σε δημόσιο ΙΕΚ. Φέτος πάνω από 13 χιλιάδες υποψήφιοι είναι επιτυχόντες σε δημόσια ΙΕΚ, έχουμε μια μεγάλη αύξηση από το 37% στο 65% για εγγραφή σε δημόσια ΙΕΚ μέσω παράλληλου μηχανογραφικού».

Για την ελάχιστη βάση εισαγωγής

Για την ελάχιστη βάση εισαγωγής η Νίκη Κεραμέως είπε:

«Είναι σημαντικό ότι τα ίδια τα πανεπιστήμια πλέον ορίζουν την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Υπάρχουν πανεπιστήμια που έχουν επιλέξει την υψηλότερη δυνατή και άλλα που έχουν επιλέξει πιο χαμηλή. Πράγματι έχω κατά νου πανεπιστήμια τα οποία πέρυσι είχανε πάει με χαμηλότερες βάσεις φέτος αποφάσισαν να τις αυξήσουν αυτό συνεπάγεται προφανώς μικρότερο αριθμό εισακτέων. Θεωρώ πολύ σημαντικό ότι τα πανεπιστήμια επιτέλους έχουν λόγο στα κριτήρια εισαγωγής. Για πάρα πολλά χρόνια στη χώρα μας τα αποφάσιζε όλα ο υπουργός και ρωτώ γιατί να το αποφασίζει αυτό ο υπουργός. Στις περισσότερες άλλες χώρες του κόσμου τα πανεπιστήμια είναι αυτά που θέτουν τα κριτήρια εισαγωγής έτσι λοιπόν φέτος τα πανεπιστήμια είναι αυτά που θέσαν το συντελεστή της ελάχιστης βάσης αλλά και τους συντελεστές βαρύτητας. Πόσο θα μετρήσει δηλαδή το κάθε μάθημα, σε τι ποσοστό και αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί τα πανεπιστήμια πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο στη διαμόρφωση της ακαδημαϊκής φυσιογνωμίας του τμήματός τους. Φύγαμε από τις περιόδους που κανείς έμπαινε σε 0,6 στα 20, με 1 στα 20 και το τονίζω αυτό διότι αυτό που μας νοιάζει είναι τα παιδιά να έχουν πραγματικές επιλογές, το μόνο εύκολο να πεις «όλοι στο πανεπιστήμιο», το πραγματικό ζητούμενο όμως είναι τα παιδιά να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν. Το πραγματικό ζητούμενο είναι να τους ανοίξει νέους δρόμους το πανεπιστήμιο».

»1 στους 4 που φοιτά σε δημόσιο ΙΕΚ είναι απόφοιτος πανεπιστήμιο. Πήγε στο πανεπιστήμιο, τελείωσε δεν βρήκε δουλειά και πήγε μετά σε δημόσιο ΙΕΚ για να πάρει μια ειδικότητα σε 2 χρόνια που είναι σε μεγάλη ζήτηση στην αγορά. Ένα άλλο στοιχείο που έχει ενδιαφέρον είναι ότι 1 στους 4 που υπέβαλλε παράλληλο μηχανογραφικό φέτος επέλεξε δημόσιο ΙΕΚ σε περιφέρεια άλλη από αυτή στην οποία μένει. Και αυτό υπογραμμίζει επίσης το βαθμό στον οποίο πλέον η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση αναβαθμίζεται σε ουσιαστική επιλογή για τους νέους μας».

Για τη νέα σχολική χρονιά

Για τη νέα σχολική χρονιά η υπουργός Παιδείας τόνισε: «Ανακοινώνονται σήμερα περίπου 8.500 πρόσθετοι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, ειδική Αγωγή. Με αυτους τους διορισμούς η κυβέρνησή μας αγγίζει τις 25 χιλιάδες διορισμούς από το 2020 όταν για 12 χρόνια δεν είχε γίνει ένας διορισμός στην εκπαίδευση. Βγαίνουν πλέον τα τελικά αποτελέσματα για τους διορισμούς οι οποίοι θα αναλάβουν υπηρεσία και θα υπηρετήσουν στο δημόσιο σχολείο από την 1η Σεπτεμβρίου. Το τονίζω γιατί πολύ ωραίες όλες οι μεταρρυθμίσεις που μπορεί να κάνει κανείς στο σχολείο, εμείς για παράδειγμα έχουμε βάλει το νηπιαγωγείο από τα 4, τα αγγλικά από το νηπιαγωγείο, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, την αξιολόγηση, τα νέα προγράμματα σπουδών πολύ ωραία όλα αυτά αλλά αν δεν επενδύσεις πρώτα απ’ όλα στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης καταλαβαίνετε ότι όλες αυτές οι μεταρρυθμίσεις είναι σε ένα βαθμό μάταιες. Για αυτό επενδύουμε με δύο τρόπους στο ανθρώπινο δυναμικό ο πρώτος είναι με διορισμούς που δεν είχαν γίνει για 12 χρόνια και ο δεύτερος τρόπος είναι με οριζόντιες επιμορφώσεις. Εντείναμε τις επιμορφώσεις, κάνουμε πλέον οριζόντιες επιμορφώσεις και πρέπει να σας πω ότι τα ψηφιακά εργαλεία και η τηλεκπαίδευση παίξαν καταλυτικό ρόλο σε αυτό, στο να είμαστε σε θέση να κάνουμε οριζόντιες επιμορφώσεις σε όλη τη χώρα. Οριζόντιες επιμορφώσεις σε οτιδήποτε νέο εισάγεται στο σχολείο».

Αναφορικά με τις αλλαγές στην εκπαίδευση τα τρία τελευταία χρόνια

«Τα τρία αυτά χρόνια και παρά τις δυσκολίες, το λεω γιατί η πανδημία επηρέασε πάρα πολύ την εκπαίδευση και θα μπορούσαμε να είχαμε πει ότι ασχολούμαστε με την πανδημία και τις επιπτώσεις της και δεν υπάρχει λόγος να υλοποιήσουμε όλα αυτά που υποσχεθήκαμε. Όχι γιατί η κυβέρνηση του Κυρ. Μητσοτάκη υλοποιεί κατά γράμμα όλα αυτά τα οποία υποσχέθηκε στον ελληνικό λαό. Έτσι λοιπόν στα τρία αυτά χρόνια έχουμε υλοποιήσει τα εξής. Νηπιαγωγείο από τα 4 για κάθε παιδί σε όλη τη χώρα, αγγλικά από το Νηπιαγωγείο, εργαστήρια δεξιοτήτων. Στροφή προς την καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσω ενός νέου μαθήματος στα σχολεία που λέγεται εργαστήρια δεξιοτήτων και με θεματικές όπως η κλιματική αλλαγή, η οδική ασφάλεια, η ρομποτική, ο σεβασμός στον άλλο, η επιχειρηματικότητα κοκ. Διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία. 25 χιλιάδες διορισμοί, οριζόντιες επιμορφώσεις, νέα πρόγραμμα σπουδών σε ορισμένες περιπτώσεις μετά από 20 χρόνια. Ψηφιακός μετασχηματισμός που επηρέασε και διαδικασίες όπως για παράδειγμα αποτελέσματα πανελλαδικών μέσω SMS αλλά και την ουσία του εκπαιδευτικού έργου πως η τεχνολογία έχει μπει μέσα στην τάξη και έρχεται να εμπλουτίζει τη δια ζώσης εκπαίδευση. Από την ερχόμενη σχολική χρονιά αρχίζουν να μπαίνουν διαδραστικοί πίνακες στα σχολεία της χώρας. Καταφτάνουν σετ ρομποτικής, 177 χιλιαδες σετ ρομποτικής σε δημόσια σχολεία της χώρας. Στην επαγγελματική εκπαίδευση γίνεται η μεγάλη στροφή σύμφωνα με την οποία πάμε πρώτα και βλέπουμε ποιες είναι οι ανάγκες στην αγορά δηλαδή τι χρειάζεται η χώρα μας, χρειάζεται κατασκευαστές ιστοσελίδων; Αυτή την ειδικότητα θα πάμε να προσφέρουμε. Χρειάζεται ειδικά τουριστικά επαγγέλματα; Αυτές τις ειδικότητες θα πάμε να προσφέρουμε, αυτές που χρειάζεται η κοινωνία. Άρα μια μεγάλη στροφή προς τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, της οικονομίας , της αγοράς εργασίας».

»Για πρώτη φορά πρότυπα επαγγελματικά Λύκεια στη χώρα, για πρώτη φορά πειραματικά και θεματικά ΙΕΚ στη χώρα. Στα πανεπιστήμια, η αποκατάσταση του ασύλου στην πραγματική του έννοια, παλιότερα είχαμε 10-15 περιστατικά την ημέρα σε πανεπιστήμια πλέον υπάρχουν ελάχιστα. Βεβαίως έχουμε δρόμο αλλά βήμα-βήμα αποκαθιστούμε το ακαδημαϊκό περιβάλλον και το αποδίδουμε σε αυτούς που πραγματικά ανήκει στους φοιτητές, στους καθηγητές, στο προσωπικό. Συνέργειες με πανεπιστήμια του εξωτερικού. Το Φθινόπωρο έρχονται πάνω από 30 αμερικανικά πανεπιστήμια τα οποία θέλουν να συνεργαστούν με τα δικά μας πανεπιστήμια, μια μεγάλη εξωστρέφεια. Αγγλόφωνα προγράμματα. Βάλαμε μια πρόσκληση ΕΣΠΑ για αγγλόφωνα και ήρθαν πάνω από 200 αγγλόφωνα προγράμματα. Η χώρα μας πλέον έχει αγγλόφωνη ιατρική η οποία λειτουργεί. Χρηματοδότηση των πανεπιστημίων στη βάση κριτηρίων αντικειμενικών και κατόπιν αξιολόγησης. Αξιολόγηση και στα σχολεία σε τρία επίπεδα, αξιολόγηση σχολικής μονάδας, αξιολόγηση εκπαιδευτικού συστήματος και από την ερχόμενη σχολική χρονιά και ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών . Σας ανέφερα τηλεγραφικά κάποιες από τις αλλαγές τα τρία αυτά χρόνια».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!