THEPOWERGAME
Επίσκεψη στη Λευκάδα πραγματοποίησε τη Δευτέρα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Ο κ. Καραμανλής, τον οποίο συνόδευσε ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, συναντήθηκε με τοπικούς φορείς στο Διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Λευκάδας και στη συνέχεια πραγματοποίησε ομιλία σε εκδήλωση της ΔΕΕΠ Λευκάδας της Νέας Δημοκρατίας με θέμα «Τα έργα που αλλάζουν την Ελλάδα – Αναβάθμιση των υποδομών και βελτίωση προσβασιμότητας στη Λευκάδα».
«Η Λευκάδα έρχεται ακόμα πιο κοντά στη Δυτική Ελλάδα»
Στην ομιλία του ο κ. Καραμανλής σημείωσε καταρχήν ότι ένα από τα σημαντικότερα έργα που υλοποιεί αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι η κατασκευή ενός νέου και σύγχρονου οδικού δικτύου, που διατρέχει την Αιτωλοακαρνανία συνδέοντάς την με την Ιόνια Οδό, και καταλήγει στη Λευκάδα: Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, καθώς και ο διπλός άξονας που θα τον ενώνει με το νησί, δηλαδή το Βόνιτσα-Λευκάδα και το Άκτιο–Άγιος Νικόλαος.
«Ένα πακέτο οδικών έργων, που η ολοκλήρωσή τους θα ευνοήσει άμεσα και αποφασιστικά το νησί. Η Λευκάδα έρχεται ακόμα πιο κοντά στη Δυτική Ελλάδα, καθώς οι μετακινήσεις από και προς το νησί γίνονται πιο εύκολες, πιο γρήγορες και βέβαια πιο ασφαλείς», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
«Και ας μην ξεχνάμε: το Άκτιο-Αμβρακία, όχι μόνο το παραλάβαμε βαλτωμένο από την προηγούμενη κυβέρνηση, όχι μόνο κινδύνευε να μην γίνει ποτέ, αλλά οδεύαμε με βεβαιότητα να τιμωρηθούμε και με δημοσιονομική προσαρμογή εξαιτίας ακριβώς της πολύ μεγάλης καθυστέρησης στην υλοποίησή του», πρόσθεσε και υπογράμμισε:
«Γι’ αυτό ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, ήταν ένα από τα πρώτα έργα με τα οποία καταπιαστήκαμε μόλις αναλάβαμε. Καταφέραμε να το σώσουμε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Και σήμερα, το Άκτιο–Αμβρακία, όχι μόνο υλοποιείται, αλλά προχωρά και πιο γρήγορα από τα χρονοδιαγράμματα που είχαμε θέσει».
Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε μάλιστα ότι:
«Η παράκαμψη της Αμφιλοχίας θα παραδοθεί σε κυκλοφορία πέντε μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση, μέσα στο καλοκαίρι».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στη συνέχεια δήλωσε ότι τώρα που το Άκτιο–Αμβρακία οδεύει σε τροχιά ολοκλήρωσης, μπορούν πλέον να εξεταστούν σε ρεαλιστική βάση και όλα τα δεδομένα για την υποθαλάσσια σύνδεση του νησιού.
«Γνωρίζω καλά πόσο αυτό το έργο έχει συζητηθεί εκτενώς. Γνωρίζω πόσο το θέλουν αυτό το έργο οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες του νησιού», είπε απευθυνόμενος στα τοπικά στελέχη. «Γνωρίζετε και εσείς το προσωπικό ενδιαφέρον του ίδιου του Πρωθυπουργού, ο οποίος είχε δεσμευτεί προεκλογικά ότι θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα για να γίνει πραγματικότητα», συνέχισε και πρόσθεσε:
«Κοιτάξτε, θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής μαζί σας γιατί εγώ πρεσβεύω αυτή τη σχολή πολιτικής σκέψης να λέω λίγα και να με κρίνετε από αυτά που κάνω. Η φυσική συνέχεια της Αμβρακίας Οδού είναι η υποθαλάσσια σήραγγα. Χωρίς ένα ολοκληρωμένο οδικό δίκτυο που να οδηγεί στη Λευκάδα (και αυτό είναι που κάνουμε με το Άκτιο – Αμβρακία) δε θα είχε νόημα να συζητάμε την υποθαλάσσια ζεύξη. Τώρα είναι η στιγμή να προχωρήσουμε. Και από εμένα όπως σας είπα δε θα ακούσετε υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. Αυτό λοιπόν που ήρθα σήμερα να σας πω κατηγορηματικά είναι ότι δουλεύουμε συστηματικά για να καταστήσουμε αυτό το έργο υλοποιήσιμο».
Tα τρία βήματα για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε μάλιστα τρία συγκεκριμένα βήματα που έχει κάνει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας:
«Πρώτον, εξασφαλίσαμε το πράσινο φως από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος η οποία γνωμοδότησε θετικά για το έργο.
Δεύτερον, χαρακτηρίσαμε πριν από περίπου δύο μήνες την Υποθαλάσσια Ζεύξη ως Έργο Εθνικού Επιπέδου, γεγονός που σηματοδοτεί ότι αυτό το έργο πλέον εντάσσεται στον κυβερνητικό προγραμματισμό και σχεδιασμό.
Και τρίτον, έχουμε προχωρήσει στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου προκειμένου να ωριμάσουν οι μελέτες του έργου. Χωρίς μελετητική ωριμότητα το έργο αυτό δε μπορεί να δημοπρατηθεί και δε μπορούμε να βρούμε χρηματοδότηση».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε: «Αυτή είναι η κατάσταση που παραλάβαμε και αυτά είναι τα βήματα που κάναμε. Για να γίνει και αυτό το έργο πραγματικότητα, για να αφήσει η Λευκάδα το χθες πίσω της και να μπορέσει να μπει σε δρόμους αναπτυξιακούς πολύ σημαντικούς.
Μόνο αυτός ο δρόμος του ορθολογισμού, της σοβαρότητας και του μέτρου μπορεί να οδηγήσει στην πραγματοποίηση του έργου. Οτιδήποτε άλλο, είναι καταδικασμένο να μείνει στη σφαίρα της εξαγγελίας. Οτιδήποτε άλλο, θα ήταν εξαπάτηση».
Ο κ. Καραμανλής όμως υπογράμμισε ότι τα οδικά έργα για τη Λευκάδα δεν σταματούν εδώ. Αναφέρθηκε στην έγκριση της χρηματοδότησης για την κατασκευή της Περιφερειακής Οδού της πόλης της Λευκάδας, με προϋπολογισμό 3,7 εκατ. ευρώ. Αλλά και στη διάθεση 6,7 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση του οδικού δικτύου του νησιού, μέσω του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας, που θα δημοπρατηθεί μέσα στο καλοκαίρι.
Χαρακτήρισε επίσης πραγματικά ζωτικής σημασίας, το μεγάλο έργο ύδρευσης, που θα επιλύσει οριστικά τα προβλήματα του απαρχαιωμένου υφιστάμενου δικτύου, τόσο στην πόλη, όσο και στους οικισμούς και τις κοινότητες της Λευκάδας.
«Ένα έργο με προϋπολογισμό 140 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Και αυτό εξασφαλίζει συνολικά το έργο. Γιατί τα έργα που είναι ενταγμένα σε αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο, έχουν συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα υλοποίησης. Αν έστω και ένα από αυτά καθυστερήσει, κινδυνεύει με ακύρωση ολόκληρο το πακέτο έργων του Ταμείου Ανάκαμψης. Συνεπώς το έργο θα γίνει και μάλιστα η δημοπράτησή του είναι προγραμματισμένη μέσα στο καλοκαίρι», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Το μεγάλο έργο ύδρευσης της Λευκάδας, προβλέπει τη μεταφορά πόσιμου νερού από τις πηγές Αγίου Γεωργίου Λούρου και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την κατασκευή αγωγού μεταφοράς προς τη Λευκάδα, μήκους 87 χιλιομέτρων.
«Τέτοιες ημέρες πριν επτά χρόνια, ο ΣΥΡΙΖΑ με ένααχρείαστο δημοψήφισμα, έθετε σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή πορεία»
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε συνολικά στο πρόγραμμα έργων ύψους 13 δισ. ευρώ που έχει εκπονήσει η Κυβέρνηση, αλλά και σε εμβληματικά έργα που ξεμπλόκαρε και πλέον προχωρούν. Και τόνισε ότι δεν πρέπει να ξεχνά κανείς την καθοριστική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην υλοποίηση εμβληματικών υποδομών, αλλά και πόσο καθοριστική είναι μέχρι σήμερα για την πατρίδα μας η υλοποίηση του πολιτικού οράματος του Κωνσταντίνου Καραμανλή, για την ένταξή μας στην ισχυρή ευρωπαϊκή οικογένεια.
«Χωρίς να έχω καμία διάθεση στείρας αντιπαράθεσης με την προηγούμενη κυβέρνηση, δεν μπορώ να μην θυμίσω, πως τέτοιες ημέρες πριν επτά χρόνια, ο ΣΥΡΙΖΑ με ένα ψεύτικο δίλημμα και ένα αχρείαστο δημοψήφισμα, έθεσε για πρώτη φορά μετά την είσοδο μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε κίνδυνο αυτή την πορεία», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
«Ήταν η περίοδος που πληρώσαμε πολύ ακριβά ως χώρα και ως πολίτες τις «αυταπάτες» του Αλέξη Τσίπρα. Ήταν τότε που η περίφημη «πρώτη φορά αριστερά» έπαιξε κορώνα γράμματα την πατρίδα μας και πήγε να μας παρασύρει όλους στον όλεθρο. Και ήταν τότε φίλες και φίλοι, ξανά η Νέα Δημοκρατία που από την θέση μάλιστα της αντιπολίτευσης, έβαλε το εθνικό πάνω από το κομματικό και στήριξε την χώρα για να μην καταρρεύσει» πρόσθεσε και τόνισε: «Γιατί φίλες και φίλοι, αυτή είναι η παράταξη που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Είναι η παράταξη που βάζει το εθνικό συμφέρον πάνω από όλα, είναι η παράταξη της εθνικής ευθύνης, είναι η παράταξη των μεγάλων εθνικών επιλογών. Και σήμερα, έχοντας στο τιμόνι της τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ακολουθεί αταλάντευτα τον ίδιο δρόμο της ευθύνης και του πατριωτικού καθήκοντος».
«Η Νέα Δημοκρατία μετά τις επόμενες εκλογές θα είναι πάλι κυβέρνηση και πάλι αυτοδύναμη»
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε τέλος ότι κατά την περιοδεία του στη Λευκάδα πολλοί τον ρώτησαν πότε θα γίνουν εκλογές.
«Όπως ξέρετε την απάντηση σε αυτό το ερώτημα την έχει δώσει και τη δίνει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός», είπε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε απευθυνόμενος στα τοπικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας και τους πολίτες της Λευκάδας:
«Εμείς σήμερα εδώ μπορούμε όμως να απαντήσουμε σε ένα άλλο, κρισιμότερο ερώτημα. Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα μετά τις επόμενες εκλογές. Όποτε κι αν γίνουν. Και η απάντηση είναι μία και είναι ξεκάθαρη: Η Νέα Δημοκρατία μετά τις επόμενες εκλογές θα είναι πάλι κυβέρνηση και πάλι αυτοδύναμη. Γιατί έτσι γίνεται η Ελλάδα αυτοδύναμη. Για να αντιμετωπίσει τις μεγάλες προκλήσεις, που έχουμε μπροστά μας. Γιατί η πατρίδα μας δεν μπορεί να γυρίσει πίσω. Γιατί όταν ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αυταπάτες, εμείς έχουμε όραμα κι αισιοδοξία για το μέλλον.
Και γιατί η ιστορία έχει δείξει πως η μεγάλη φιλελεύθερη και πατριωτική παράταξη μας, είναι η παράταξη των πολλών, η παράταξη που βρίσκεται στην σωστή πλευρά της ιστορίας και κυρίως η μόνη παράταξη που δεν έχει κρατήσει ποτέ – σημαίες ευκαιρίας ανάλογα με το πολιτικό της συμφέρον, αλλά κρατά πάντα μία και μόνο σημαία: την ελληνική».
Γ. Καραγιάνννης: «Δεν γίνεται ανάπτυξη χωρίς σύγχρονες υποδομές»
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, έστειλε σαφές μήνυμα ότι «πραγματική ανάπτυξη δεν μπορεί να υπάρχει χωρίς σύγχρονες υποδομές».
«Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, με ξεκάθαρη εντολή από τον Πρωθυπουργό και βεβαίως με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, διαμορφώσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών, ύψους 13 δισ., σε όλη τη χώρα που εξυπηρετεί και τις εθνικές και τις περιφερειακές και τις τοπικές ανάγκες, αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο» όπως υπενθύμισε.
Αναφερόμενος ειδικότερα στην Λευκάδα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «δρομολογούνται έργα πλέον των 400 εκατ. ευρώ που έχουν σχέση, τόσο με την αναβάθμιση των οδικών αξόνων, όσο και με έργα αναβάθμισης βασικών υποδομών για την ύδρευση».
Εξήγησε ότι πρόκειται για «έργα που διασφαλίζουν τη καλύτερη και ασφαλέστερη διασύνδεση του νησιού με την υπόλοιπη χώρα, κάτι που έχει άμεση σχέση με τη βελτίωση των αναπτυξιακών της προοπτικών».
Ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και ευρύτερα στην πορεία της χώρας από το 2019 οπότε και ανέλαβε την Πρωθυπουργία ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Όπως σημείωσε: «Μετά από μία δεκαετία οικονομικής κρίσης, η υγειονομική και ενεργειακή διαμόρφωσαν ένα δύσκολο περιβάλλον, όπου από τη μία η χώρα θα έπρεπε να διασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για να χρηματοδοτήσει τις πολιτικές της – κυρίως αναπτυξιακού χαρακτήρα – και από την άλλη θα έπρεπε να βρει πόρους για να στηρίξει τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά απέναντι στις οικονομικές συνέπειες των κρίσεων. Και τα δύο έγιναν στο μέτρο του δυνατού, με χαρακτηριστικότερο το γεγονός ότι ήδη μέχρι σήμερα – τα 3 τελευταία χρόνια – έχουν διατεθεί 43 δισ. ευρώ».
Η σύσκεψη με τους τοπικούς φορείς
Νωρίτερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής συζήτησε με τους τοπικούς φορείς τα θέματα που απασχολούν το νησί.
Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος ειδικότερα ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Λευκάδας, κ. Ανδρέας Κτενάς, ο Δήμαρχος Λευκάδας κ. Χαράλαμπος Καλός, ο Δήμαρχος Μεγανησίου, κ. Παύλος Δάγλας, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λευκάδας, κ. Σωτήρης Σκιαδαρέσης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λευκάδας, κ. Αντώνης Δουβίτσας, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λευκάδας κ. Μανώλης Θερμός, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενοικιαζόμενων Δωματίων Λευκάδας, κ. Διονύσης Γαζής και ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ Λευκάδας, κ. Πανταζής Κηρολίβανος
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε τη σημαντική δουλειά που γίνεται στη Δυτική Ελλάδα και στη Λευκάδα με αποτέλεσμα να έχουν ξεμπλοκάρει έργα, που παρέμεναν τελματωμένα για πολλά χρόνια, όπως το Άκτιο- Αμβρακία.
Τόνισε ότι η παράκαμψη της Αμφιλοχίας θα παραδοθεί 150 ημέρες πριν τη συμβατική υποχρέωση, πράγμα το οποίο δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα, ενώ συνολικά το έργο (είτε αφορά το Βόνιτσα- Λευκάδα είτε το Άκτιο- Αμβρακία) βρίσκεται σε ένα προχωρημένο στάδιο για να παραδοθεί στη συμβατική υποχρέωση, που είναι το 2023.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε λόγο για ένα πραγματικό αγώνα δρόμου που έχει γίνει για να προχωρήσουν τα έργα.
Αναφέρθηκε επίσης στη χρηματοδότηση του Δήμου Λευκάδας με 3,7 εκ ευρώ για την περιφερειακή του νησιού, στο έργο ύδρευσης Πρέβεζας, Άρτας και Λευκάδας, που δημοπρατείται στο καλοκαίρι και είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης, και το οποίο είναι σημαντικό και για τον τουρισμό του νησιού, καθώς και στα έργα οδικής ασφάλειας στο νησί.
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε τέλος ότι δε γινόταν να συζητηθεί η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας, ενώ δεν είχε ολοκληρωθεί η Αμβρακία Οδός. Σημείωσε ότι δεν υπήρχαν ώριμες μελέτες και ανέφερε τα βήματα που έχει κάνει το Υπουργείο για να ωριμάσει το έργο, το συντομότερο δυνατό, όπως έγινε και στον ΒΟΑΚ. Επισήμανε ότι τεχνικά είναι δύσκολο το έργο, καθώς η Λευκάδα είναι σεισμογενής περιοχή. Ξεκαθάρισε ότι η Κυβέρνηση δε θέλει να κάνει «τσαπατσουλιές», για να μην υπάρξουν προβλήματα στην κατασκευή του έργου, το οποίο θα προχωρήσει κατόπιν προσεκτικής μελέτης.