Γ.Δ.
1490.22 -0,90%
ACAG
-0,17%
5.94
BOCHGR
-0,21%
4.76
CENER
-1,29%
9.91
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,61%
8.2
EVR
-0,34%
1.475
NOVAL
-1,89%
2.34
OPTIMA
-0,78%
12.7
TITC
-0,25%
40.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,82%
1.684
ΑΒΕ
+1,32%
0.459
ΑΔΜΗΕ
-1,62%
2.725
ΑΚΡΙΤ
-2,44%
0.8
ΑΛΜΥ
-3,50%
4.27
ΑΛΦΑ
-1,11%
1.699
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,25%
10.24
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
+3,40%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,76%
0.54
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,52%
0.77
ΑΤΤΙΚΑ
-1,33%
2.22
ΒΙΟ
-1,90%
5.69
ΒΙΟΚΑ
-1,00%
1.975
ΒΙΟΣΚ
-1,25%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,89%
2.24
ΓΕΒΚΑ
+2,13%
1.44
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.46
ΔΑΑ
-0,73%
8.16
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,00%
12.26
ΔΟΜΙΚ
-2,79%
2.96
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,60%
0.33
ΕΒΡΟΦ
-3,40%
1.99
ΕΕΕ
-1,87%
32.5
ΕΚΤΕΡ
-2,46%
1.822
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
-2,17%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,14%
2.215
ΕΛΠΕ
+1,32%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+1,45%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+0,32%
1.892
ΕΛΧΑ
0,00%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,59%
1.24
ΕΤΕ
-0,37%
8.02
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
-2,43%
2.286
ΕΧΑΕ
-1,05%
4.7
ΙΑΤΡ
-4,78%
1.595
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.358
ΙΛΥΔΑ
-1,34%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,84%
4.7
ΙΝΚΑΤΔ
-34,84%
0.0202
ΙΝΛΙΦ
-1,29%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+2,47%
1.078
ΙΝΤΕΚ
-1,80%
6.01
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+0,16%
3.095
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+0,38%
1.335
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-3,34%
0.463
ΚΟΥΑΛ
-0,70%
1.418
ΚΟΥΕΣ
+0,66%
6.1
ΚΡΙ
+0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-2,62%
0.781
ΛΑΜΔΑ
+0,28%
7.24
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+4,90%
1.07
ΛΕΒΚ
-3,50%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-2,06%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,57%
3.89
ΜΕΝΤΙ
-0,42%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-3,30%
2.93
ΜΙΝ
+3,88%
0.535
ΜΟΗ
-1,03%
21.08
ΜΟΝΤΑ
-1,36%
3.63
ΜΟΤΟ
+2,17%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,09%
25.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.14
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-2,18%
33.14
ΝΑΚΑΣ
-0,67%
2.98
ΝΑΥΠ
-0,50%
0.804
ΞΥΛΚ
-0,33%
0.298
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+12,97%
27
ΟΛΠ
-0,99%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,16%
2.56
ΟΠΑΠ
+0,26%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.798
ΟΤΕ
-0,54%
14.75
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.1
ΠΑΙΡ
0,00%
1.09
ΠΑΠ
0,00%
2.55
ΠΕΙΡ
-1,65%
4.121
ΠΕΡΦ
-1,37%
5.74
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.32
ΠΛΑΘ
-0,84%
4.115
ΠΛΑΚΡ
-1,40%
14.1
ΠΡΔ
-6,25%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,97%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-1,66%
5.32
ΡΕΒΟΙΛ
-1,73%
1.7
ΣΑΡ
-1,64%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-1,64%
6
ΣΠΙ
-2,81%
0.622
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
-5,99%
1.57
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,94%
0.202
ΦΡΛΚ
+1,14%
4
ΧΑΙΔΕ
-5,83%
0.565

Κικίλιας: Στα επίπεδα του 2019 η κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

Για τα στοιχεία τα οποία καταδεικνύουν τη δυναμική τροχιά ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού μίλησε ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, στον χαιρετισμό του στο διεθνές συνέδριο «Aviation Event» που πραγματοποιείται, στο εκθεσιακό κέντρο Athens Metropolitan Expo.

Όπως ανέφερε ο κ. Κικίλιας, παρά τις νέες κρίσεις σε παγκόσμιο επίπεδο και παρά το γεγονός ότι σημαντικές τουριστικές αγορές -όπως η Ρωσία λόγω του πολέμου και η Κίνα λόγω της Covid-19- είναι φέτος απούσες, η κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς και στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας βρίσκεται ήδη σχεδόν στα επίπεδα του 2019. «Είμαι πολύ ευτυχής που βλέπω ότι τα, μέχρι τώρα, μηνύματα είναι ιδιαιτέρως θετικά. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, τον Ιούνιο, η κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει επανέλθει σχεδόν στο 94% συγκριτικά με τα επίπεδα του ίδιου μήνα του 2019 και οι πτήσεις στο 97%. Εξαιρετικές είναι, επίσης, οι επιδόσεις και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport. Παράλληλα, τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας για τον Απρίλιο, δείχνουν μία αύξηση της τάξης του 7,5% σχέση με τον Απρίλιο του 2019 όσον αφορά στην ταξιδιωτική κίνηση, ενώ περιμένουμε να ανακοινωθούν και τα στοιχεία του Μαΐου», επισήμανε ο κ. Κικίλιας.

Ο Υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε στις αναταράξεις που παρατηρούνται στον κλάδο των αερομεταφορών σε όλη την Ευρώπη στη μετά-Covid εποχή, καθώς πολλοί εργαζόμενοι -και στην ταξιδιωτική βιομηχανία- αναγκάστηκαν να στραφούν σε άλλους κλάδους, κατά τη διάρκεια των δύο και πλέον ετών αυτής της πρωτοφανούς παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης. «Ο κλάδος των αερομεταφορών συγκαταλέγεται σε αυτούς που “χτυπήθηκαν” σημαντικά από την πανδημική κρίση. Είναι, όμως, και ο κλάδος που ανέκαμψε πολύ πιο γρήγορα από ό,τι αναμενόταν από τα lockdowns του κορονοϊού, με αποτέλεσμα τις εικόνες που βλέπουμε, σήμερα, με σημαντικές καθυστερήσεις στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης λόγω της έλλειψης προσωπικού. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στις αλλαγές. Και πρέπει να αναλάβουμε άμεση δράση για θέματα που ξέρουμε ότι θα αντιμετωπίσουμε και στο μέλλον. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η Ελλάδα απέδειξε ότι μπορεί να επιδεικνύει την απαραίτητη ευελιξία, να αναλαμβάνει καινοτόμες πρωτοβουλίες και επιτυγχάνει ταχεία αποτελέσματα. Στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο, κινούμαστε και στην post-Covid εποχή», σημείωσε.

Ο κ. Κικίλιας τόνισε τη σημασία των στοχευμένων παρεμβάσεων που έχει αναλάβει, από την αρχή της χρονιάς, το Υπουργείο Τουρισμού για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και το άνοιγμα νέων προορισμών, γεγονός που -όπως είπε- έχει αρχίσει να αποφέρει ήδη τους πρώτους καρπούς. «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που βλέπουμε ότι οι τουριστικές αφίξεις στη χώρα μας, ξεκίνησαν πολύ νωρίς φέτος και δείχνουν ότι θα έχουν ιδιαίτερη δυναμική μέχρι το τέλος Νοεμβρίου και τις αρχές Δεκεμβρίου», δήλωσε, επισημαίνοντας τη στρατηγική συνεργασία που αναπτύχθηκε με τις ΗΠΑ και το άνοιγμα που επιχειρείται σε νέες αγορές, όπως η Ινδία, η Νότια Κορέα και η Λατινική Αμερική.

Τέλος, ο Υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε σε όλα όσα προβλέπονται για τον κλάδο των αερομεταφορών στο ευρωπαϊκό «Green Deal», βάσει του σχεδίου «Fit for 55» της Κομισιόν για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% μέχρι το 2030. «Η μετάβαση στη βιώσιμη οικονομία και οι δράσεις για την πράσινη ανάπτυξη αποτελούν, πράγματι, απόλυτη προτεραιότητα», τόνισε ο κ. Κικίλιας, επισημαίνοντας ωστόσο ότι οι όροι που σχετίζονται με την επιβολή περιβαλλοντικών τελών στις πτήσεις εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν θα πρέπει να λειτουργήσουν εις βάρος των Ευρωπαίων πολιτών. «Οι αρχικές προτάσεις της Κομισιόν κρύβουν έναν σοβαρό κίνδυνο για τον κλάδο των αερομεταφορών στην Ευρώπη -και, ως εκ τούτου, για το ευρωπαϊκό τουριστικό προϊόν- καθώς αυξάνουν το κόστος για τον ταξιδιώτη, δίνοντας έτσι σημαντικό «πλεονέκτημα» στις αεροπορικές εταιρείες και τους τουριστικούς προορισμούς εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίοι δεν θα δεσμεύονται με αυτούς τους κανόνες. Και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη στη συζήτηση που γίνεται αυτή τη στιγμή, καθώς και στις τελικές μας αποφάσεις», κατέληξε ο κ. Κικίλιας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!