THEPOWERGAME
‘Aνοιγμα της πλατφόρμας για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων προανήγγειλε η Νίκη Κεραμέως που έκανε λόγο για 8.000 παραπάνω εισακτέους φέτος από πέρυσι ενώ αναφέρθηκε και στην πανεπιστημιακή αστυνομία.
«Σήμερα θα ανοίξει η πλατφόρμα για τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων που θέλουν να ενημερωθούν για τις βαθμολογία τους αλλά και τη σχολή και τμήμα εισαγωγής τους», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Τόνισε ότι ο αριθμός των εισακτέων είναι 8.000 παραπάνω από πέρυσι, ενώ ανέφερε πως όλα είναι έτοιμα για την ερχόμενη σχολική χρονιά ενώ έχουν ανακοινωθεί 8.500 νέοι διορισμοί εκπαιδευτικών που θα γίνουν μέσα στο καλοκαίρι.
«Έχουμε ανακοινώσει ότι ο αριθμός των εισακτέων φέτος είναι 68 χιλιαδες, οι περσινοί εισακτέοι ήταν 60 χιλιάδες άρα έχουμε δώσει 8 χιλιάδες θέσεις παραπάνω από αυτούς που εισήχθησαν πέρυσι. Πέρυσι ήταν περισσότερες οι εν δυνάμει θέσεις αλλά υπήρχαν πολλές κενές θέσεις και λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και λόγω έλλειψης θέσεων.
Όλα κύλησαν ομαλά. Το μεγάλο ζητούμενο στις πανελλαδικές εξετάσεις κατά τη γνώμη μου είναι η σαφήνεια των θεμάτων δηλαδή τα θέματα να είναι απολύτως σαφή για τα παιδιά και νομίζω ότι αυτό χάρη στις μεγάλες προσπάθειες της κεντρικής επιτροπής εξετάσεων επετεύχθη» είπε η Νίκη Κεραμέως.
Ακόμη, σε ό,τι αφορά την επέκταση του ολοήμερου σχολείου είπε ότι δεν θα υπάρχουν κριτήρια και η εγγραφή θα είναι ελεύθερη, ενώ αναφορικά με τα σχολικά βιβλία ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς είπε πως έχει ολοκληρωθεί η εκτύπωση τους.
Την ίδια στιγμή, τόνισε ότι οι αντιδράσεις των πρυτάνεων -στο νομοσχέδιο για την αναβάθμιση των ΑΕΙ- είναι πως θα αναδεικνύονται τα όργανα διοίκησης, ενώ σε σχέση με ττις φοιτητικές παρατάξεις, είπε ότι προεκλογικά υπήρξε δέσμευση για την εκπροσώπηση των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των ΑΕΙ και την ανάδειξή τους μέσω ενιαίου ψηφοδελτίου και ηλεκτρονικής ψηφοφορίας.
Eιδικότερα, αναφορικά με τις αντιδράσεις των πρυτάνεων στο νέο νομοσχέδιο, η Νίκη Κεραμέως είπε:
«Σε ένα σημείο αντιδρούν, το νομοσχέδιο έχει πάνω από 340 άρθρα η όλη συζήτηση και οι μόνες διαφορετικές απόψεις που έχω δει περιορίζονται σε 10 άρθρα. Τα 10 αυτά άρθρα είναι ότι αφορά τη διοίκηση το πώς δηλαδή θα αναδεικνύονται τα όργανα διοίκησης του πανεπιστημίου, σε όλα τα υπόλοιπα υπάρχει σύμπνοια. Και μάλιστα μια απόφαση της Συνόδου των πρυτάνεων που στηλιτεύει αυτό ότι υπάρχει σύμφωνη γνώμη στις λοιπές διατάξεις η μόνη συζήτηση που γίνεται και εκεί επικεντρώνονται οι συνεδριάσεις της Συνόδου έχει να κάνει με το πώς θα εκλέγονται ή θα αναδεικνύονται στα όργανα διοίκησης. Σήμερα επί της ουσίας κυρίαρχο πρόσωπο είναι ένα, ο πρύτανης, από τον ένα πάμε στους έντεκα. Πάμε σε ένα συλλογικό όργανο το οποίο θα αποτελείται από έξι μέλη καθηγητές που θα εκλέγονται από το σώμα των καθηγητών και πέντε που θα είναι εκτός πανεπιστημίου. Εννοώ ότι θα μπορούσαν να είναι καθηγητές του εξωτερικού όπως θα μπορούσαν να είναι και άλλες διακεκριμένες προσωπικότητες εκτός πανεπιστημίου από το χώρο των επιστημών, των τεχνών κοκ».
»Από εκεί που δεν έχουμε κανένα σημείο εξωστρέφειας σήμερα, δηλαδή δεν υπάρχει κάποιο εξωτερικό στοιχείο στη διοίκηση σήμερα πάμε σε ένα σύστημα που θα υπάρχουν πέντε εξωτερικά μέλη που θα έρθουν να εισφέρουν τις πολύτιμές εμπειρίες τους και τις παραστάσεις τους και ταυτόχρονα προβλέπεται η δυνατότητα για εκτελεστικό διευθυντή ο οποίος θα μπορεί να είναι και αυτός από εκτός πανεπιστημίου. Πάμε σε ένα μοντέλο πιο συλλογικό, πιο εξωστρεφές, με φίλτρα εσωτερικά ελέγχου, θα υπάρχει δυνατότητα αποπομπής του πρύτανη αν και εφόσον δεν υπηρετεί το στρατηγικό σχέδιο το οποίο ο ίδιος κατέθεσε για να επιλεγεί άρα ένα σύστημα ελέγχων εσωτερικών προκειμένου να έχουμε μια πιο συλλογική και αποτελεσματική διοίκηση των πανεπιστημίων».
»Πράγματι υπήρχε μια πολύ μεγάλη συγκέντρωση εξουσίας γύρω από τον πρύτανη και εμείς θεωρούμε ότι ένα σχήμα θα λειτουργήσει καλύτερα αν είναι πιο συλλογικό. Δεύτερο στοιχείο είναι ότι δεν μπορεί να μην βλέπουμε τι συμβαίνει εκτός, τι συμβαίνει στην Ευρώπη για παράδειγμα. Εδώ η βασική συζήτηση που γίνεται και με τους πρυτάνεις είναι γιατί να μην εκλέγεται απευθείας ο πρύτανης από τη βάση και η ερώτηση που έκανα στους πρυτάνεις είναι η εξής μας προβληματίζει το γεγονός ότι στα περισσότερα πανεπιστήμια της Ευρώπης δεν υπάρχει καμία έννοια εκλογής; Γιατί δεν υπάρχει; Γιατί το πανεπιστήμιο δεν είναι όργανο εκπροσώπησης, δεν είναι Βουλή, δεν είναι τοπική αυτοδιοίκηση είναι ένας επιστημονικός φορέας ύψιστου επιπέδου άρα δεν είναι τυχαίο ότι στα περισσότερα πανεπιστήμια της Ευρώπης δεν υπάρχει καμία διαδικασία εκλογής για να μην υπάρχει οποιαδήποτε στενή σχέση που μπορεί να οδηγήσει σε συγκεκριμένες αποφάσεις εκ μέρους και των καθηγητών. Είναι μια μεγάλη αλλαγή, αλλαγή στη νοοτροπία αλλά πρέπει επιτέλους να δούμε τι γίνεται στην Ευρώπη και διεθνώς».
Δεν παρέλειψε να επισημάνει πως είναι θέμα ημερών να λειτουργήσουν οι ομάδες προστασίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, ενώ για τη βιβλιοθήκη στο ΑΠΘ είπε ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να βάλει τέλος σε μια κατάληψη που διαρκούσε 34 ολόκληρα χρόνια.
Σε ερώτηση πώς θα ανοίξουν τα σχολεία από Σεπτέμβριο λόγω της πανδημίας του κοροναϊού, είπε πως είναι μια δυναμική διαδικασία , πάμε βήμα – βήμα, συμβουλευόμαστε τους ειδικούς και λαμβάνονται οι αποφάσεις.