Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Παπαδόπουλος: Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης κερδίζει έδαφος

Στις προσπάθειες του Υπουργείου Μεταφορών για την ολοένα μεγαλύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην χώρα, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας στο 1ο Διεθνές Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση και την Ενέργεια «Green mobility 2022» που πραγματοποιείται στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη.

Τα στοιχεία με την ταξινόμηση των αμιγώς ηλεκτρικώς οχημάτων από το 2019 έως σήμερα, που παρουσίασε ο κ. Παπαδόπουλος, ξεπερνούν κατά πολύ τους στόχους όπως είχαν αποτυπωθεί στο ΕΣΕΚ. Όπως ανέφερε «το 2019 είχαν ταξινομηθεί 404 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ το 2021 ο αριθμός αυτός πολλαπλασιάστηκε περίπου εννέα φορές και ανήλθε σε 3.594 ταξινομήσεις». Το 2022, σύμφωνα με τον υφυπουργό, προβλέπεται να κλείσει με εντυπωσιακά νούμερα για την ηλεκτροκίνηση, αφού, όπως ανέφερε, μόνο τους μήνες Ιανουάριος – Μάϊος 2022, οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν ανέλθει στις 1.515, κάτι που όπως εκτίμησε «οι τελικοί αριθμοί ταξινόμησης θα είναι ακόμη πιο αυξημένοι από το 2021».

Πρόσθεσε δε, ότι η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο, ως συνέπεια της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία. Ανέφερε ακόμη ότι η κυβέρνηση φιλοδοξεί μέσω της αυξημένης παροχής οικονομικών κινήτρων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που θα “βγει” εκ νέου στην αγορά σε λίγο χρονικό διάστημα «να υπάρξει σημαντική ανανέωση του στόλου των οχημάτων». Ανακοίνωσε ότι στο ίδιο πρόγραμμα «προβλέπονται γενναίες επιδοτήσεις για την αντικατάσταση των ταξί», τα οποία πραγματοποιούν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Επανέλαβε την εξαγγελία του αρμόδιου υπουργού Κώστα Καραμανλή, ότι «η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσουν 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας εκ των οποίων τα 400 θα βασίζονται στην ηλεκτροκίνηση».

Μόλις 58 σημεία φόρτισης το 2019 – Στόχος τα 12.000 έως το 2030

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών το 2019 υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα και σήμερα υπάρχουν 1.200. Στόχος μας είπε, είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2030.

Αναφέρθηκε επιγραμματικά στο θεσμικό πλαίσιο που αφορά την συντήρηση του ηλεκτρικού οχήματος με «συνεργεία υψηλής τάσης και τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης», μια νέα επαγγελματική ειδικότητα με σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης στο μέλλον. Ανακοίνωσε ότι σε σύντομο χρόνο μια νέα εφαρμογή του υπουργείου με «το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών» θα είναι ανοικτή στους χρήστες ηλεκτροκίνησης όπου ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου οχήματος θα αποκτά πρόσβαση σε ένα πλήθος πληροφοριών, όπως ανά πάσα ώρα και στιγμή πόσο μακριά βρίσκεται ο πρώτος διαθέσιμος φορτιστής, πόσο στοιχίζει η φόρτιση και αν πρέπει να κάνει κράτηση γιατί μπορεί να υπάρχει μποτιλιάρισμα.

Το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό

Από την πλευρά του ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου δυτικής Μακεδονίας, καθηγητής Θεόδωρος Θεοδουλίδης, δήλωσε ότι το μέλλον σε πολλές δράσεις του πανεπιστημίου θα είναι ηλεκτρικό και υπενθύμισε ότι στα εδαφικά σχέδια της δίκαιης μετάβασης «περιλαμβάνονται χώροι για στρατηγικές επενδύσεις» που σχετίζονται με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, των μπαταριών και των ΑΠΕ γενικότερα. Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης, ανέλυσε τον ενεργειακό σχεδιασμό της Περιφέρειας που εξελίσσεται μέσω της απολιγνιτοποίησης, με τις τεχνολογίες υδρογόνου, την ανάπτυξη ΑΠΕ και τις εμβληματικές επενδύσεις που ήδη προγραμματίζονται στο χώρο της μεταποίησης, αλλά και της αγροδιατροφικού τομέα. Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία του για το μέλλον λέγοντας ότι «η δυτική Μακεδονία βρίσκεται σε προνομιακή θέση, είναι στον πυρήνα των ενεργειακών εξελίξεων που λαμβάνουν χώρα σε όλη την Ευρώπη.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, Ηρακλής Μενεγάτος, διαβεβαίωσε ότι οι βασικές υποδομές του δικτύου «επαρκούν για την ανάπτυξη και την στήριξη της ηλεκτροκίνησης με βάση τους σημερινούς σχεδιασμούς έως το 2030 και ότι δεν πρόκειται να υπάρξει πρόβλημα στην επιβάρυνση του δικτύου από την φόρτιση οχημάτων, είτε κατά την διάρκεια της ημέρας, είτε της νύκτας με το μειωμένο τιμολόγιο».

Από την πλευρά του ο Ιωάννης Τσελίκης, επικεφαλής του τμήματος Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος, τόνισε ότι το προσεχές διάστημα θα υπάρξει υποχρεωτικότητα σε όλο το μήκος του εθνικού και επαρχιακού δικτύου «ανά 60 χλμ να υπάρχει σημείο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων», ενώ από τα στοιχεία που παρουσίασε «η Εγνατία οδός είναι ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος που σε όλο του το μήκος η φόρτιση οχημάτωνείναι σχεδόν ανύπαρκτη».

Στις εργασίες της πρώτης ημέρας του συνεδρίου μίλησαν και οι δήμαρχοι,Φλώρινας, Πρεσπών (Ελλάδα) και οι δήμαρχοι Μπίτολα, Ρέσεν (Δημοκρατία Βόρειας Μακεδονίας) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Interreg IPA CBC Programme Greece – Republic of North Macedonia 2014-2020 το οποίο μέσω του πανεπιστημίου δυτικής Μακεδονίας στηρίζει τις δράσεις Green Inter-e-Mobility που υλοποιούνται στους παραπάνω διασυνοριακούς δήμους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!