Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Καραμανλής: Η ΕΕ θα πρέπει να λειτουργήσει στην Ουκρανία

Στη σύνοδο των Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ υπό τη Γαλλική Προεδρία, που πραγματοποιήθηκε σήμερα, στο Λουξεμβούργο, παραβρέθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, προκειμένου να εκφράσει τις θέσεις της χώρας σε μια σειρά σημαντικών νομοθετημάτων και πολιτικών συζητήσεων. Ειδικότερα, στην εν λόγω σύνοδο δόθηκε σημαντική ώθηση στους φακέλους του περιβαλλοντικού πακέτου «Fit for 55» (έγκριση γενικής προσέγγισης), που σχετίζονται με τις μεταφορές, όπως ο Κανονισμός για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και για τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα. Και οι δύο πρωτοβουλίες στοχεύουν στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος που προκαλείται από τον τομέα των μεταφορών. Αντίστοιχη πρόοδος σημειώθηκε και στην αναθεώρηση της Οδηγίας για την ανάπτυξη των συστημάτων ευφυών μεταφορών στο οδικό δίκτυο της ΕΕ, καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις δίνουν τα εργαλεία για ασφαλέστερες και περισσότερο αποδοτικές μεταφορές.

Το ενδιαφέρον εστιάστηκε στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων από τη Ρωσική επίθεση στην Ουκρανία στις μεταφορές και το εμπόριο, μέσω της πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη λωρίδων αλληλεγγύης και την ανάπτυξη του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών μέσω της αναθεώρησης του σχετικού Κανονισμού.

Οι μεμονωμένες πρωτοβουλίες δεν είναι αρκετές

Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής, σχετικά με τη διατάραξη των παραδοσιακών ροών εμπορίου και της παγκόσμιας εφοδιαστικής λόγω της συνεχιζόμενης ρωσικής εισβολής στη Ουκρανία, σημείωσε πως πρόκειται για μια στιγμή όπου η ΕΕ θα πρέπει να λειτουργήσει. Παρόλα τα μέτρα για τη διευκόλυνση του εμπορίου και την απρόσκοπτη ροή ανθρωπιστικής βοήθειας που ελήφθησαν σε εθνικό επίπεδο, οι μεμονωμένες πρωτοβουλίες δεν είναι αρκετές. Για το λόγο αυτό χαιρέτισε την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δημιουργία λωρίδων αλληλεγγύης (solidarity lanes), καθώς και του σχεδίου εκτάκτου ανάγκης για τις μεταφορές. Σημείωσε δε, πως η Ελλάδα, σε συνεχή συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας, διερευνά τις δυνατότητες να εισφέρει στις ανωτέρω πρωτοβουλίες και στη διαμόρφωση εναλλακτικών διαδρομών για την εξαγωγή σιτηρών από Ουκρανία και αντίστροφα, για την εισροή ανθρωπιστικής βοήθειας προς την Ουκρανία.

Σε σχέση με τη διαδικασία αναθεώρησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, ο Υπουργός τόνισε ότι πρόκειται για μια εξαιρετική ευκαιρία για περαιτέρω προώθηση της συνδεσιμότητας στη ευρύτερη περιοχή, της πολυτροπικότητας και διαλειτουργικότητας των δικτύων. Ωστόσο, αν και η φιλοδοξία εστιάζεται στην ολοκλήρωση ενός δικτύου υψηλών προδιαγραφών σε επίπεδο ΕΕ, οι ιδιαίτερα απαιτητικές τεχνικές απαιτήσεις σε κάθε σημείο αυτού και σε στενά χρονικά πλαίσια ολοκλήρωσης, μπορεί να δημιουργήσει αυξημένες απαιτήσεις επενδύσεων, που συχνά δεν τεκμηριώνονται τεχνικοοικονομικά.

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στις βασικές προτεραιότητες της χώρας για την ανάπτυξη του ΔΕΔ-Μ. Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία των λιμανιών και στον τομέα της ενέργειας, αναδεικνύοντας την κρισιμότητας της συμπερίληψης του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο εκτεταμένο διευρωπαϊκό δίκτυο εξαιτίας της σημασίας του στην ενεργειακή ευστάθεια της ευρύτερης περιοχής και ιδιαίτερα υπό τις παρούσες συνθήκες. Επίσης, για λόγους περιφερειακής ανάπτυξης και συνοχής υπογράμμισε την ανάγκη για ανάπτυξη συμπληρωματικού κλάδου Ευρωπαϊκού Διαδρόμου κατά μήκος της ακτογραμμής Αδριατικής – Ιονίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!