THEPOWERGAME
Τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης των Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών στο πλαίσιο της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές Μιχάλης Παπαδόπουλος, σε ημερίδα στα Ιωάννινα.
Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι οι Αστικές Εμπορευματικές Μεταφορές αποτελούν ίσως το πιο δυναμικά αναπτυσσόμενο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς μετά την εκδήλωση της πανδημίας, το πλήθος των ηλεκτρονικών παραγγελιών πολλαπλασιάστηκε, γεγονός που επιτάχυνε τη διαδικασία του εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών της Αστικής Εφοδιαστικής.
Όπως ανέφερε ο Υφυπουργός Μεταφορών:
«Το ευτύχημα είναι ότι η σημερινή κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ήδη δρομολογήσει την επικαιροποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την εφοδιαστική κι έτσι αυτή η έκτακτη συγκυρία μας βρήκε πάνω σε έναν βηματισμό μετασχηματισμού.
Σε μια κατεύθυνση ανάληψης πρωτοβουλιών και εισαγωγής ρυθμίσεων, που θα εξασφαλίσουν στο μέλλον πιο πράσινες και περισσότερο προσιτές εμπορευματικές μεταφορές.
Ο ευρωπαϊκός στόχος, της μείωσης κατά το ήμισυ των εκπομπών των αερίων θερμοκηπίου έως το 2030 από τον τομέα των μεταφορών, αφορά και τις εμπορευματικές μεταφορές.
Οι νέες τεχνολογίες παροχής και διασύνδεσης πληροφοριών θα βελτιώσουν τη διαχείριση των δρομολογίων από τους φορείς με συνέπεια την εξοικονόμηση ενέργειας και τη μείωση του κόστους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το Παρατηρητήριο Logistics που χρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό έργο FENIX στο λιμάνι του Πειραιά, με σκοπό τη δημιουργία ενός ενοποιημένου, πανευρωπαϊκού ψηφιακού δικτύου πληροφόρησης στις μεταφορές και τα logistics».
Ο Υφυπουργός Μεταφορών επεσήμανε ότι ο ν.4784/2021 για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας επιτρέπει στους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να ενσωματώνουν τις δραστηριότητες της εφοδιαστικής στο γενικότερο πλαίσιο που χαρακτηρίζει τις λειτουργίες, και τις υποδομές κάθε πόλης.
Συγκεκριμένα, ανέφερε:
«Οι αστικές διανομές γίνονται ένα κομμάτι του πλάνου που μπορεί να καταρτίσει ένας Δήμος ή μια Περιφέρεια όταν καλείται να αντιμετωπίσει ζητήματα όπως η επιβάρυνση της κυκλοφορίας, η οδική ασφάλεια ή η ηχορύπανση.
Και να εντάξει τέτοιες παρεμβάσεις στον προγραμματισμό του.
Σε αυτή τη διαδικασία προβλέπεται με βάση τον νόμο να συμμετέχουν με τις προτάσεις τους και την παροχή στοιχείων και άλλοι φορείς, όπως Επιμελητήρια, Επαγγελματικές και Εμπορικές Ενώσεις.
Η συνεργασία όλων όσοι εμπλέκονται σε αυτή την αλυσίδα έχει πρωταρχική σημασία για την ευόδωση της προσπάθειας.
Όπως ακριβώς συνεργαστήκαμε σε όλο το διάστημα μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και δεν παρατηρήθηκαν ελλείψεις στην ελληνική αγορά, παρά τις δυσκολίες, προς όφελος των πολιτών».