Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Καραγιάννης: Aυξάνουμε την οδική ασφάλεια με 775 εκατ. ευρώ

Στις πρωτοβουλίες που θα κάνουν τις πόλεις «πράσινες», ανθεκτικές και «έξυπνες», όπως επιτάσσει η σύγχρονη πολιτική θεώρηση, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στην Ημερίδα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης με θέμα: «Βιώσιμες και Ασφαλείς Πόλεις».

Όπως τόνισε ο κ. Καραγιάννης «σε καθένα από τα ζητούμενα αυτά, η κυβέρνηση έχει κάνει βήματα μπροστά» δημιουργώντας τις συνθήκες για «καλύτερες και περισσότερες δημόσιες συγκοινωνίες, μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και ανανέωση του στόλου με νέα λιγότερο ρυπογόνα οχήματα, αύξηση της μικροκινητικότητας και χρήση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς».

Αναφέρθηκε στις εργασίες που έχουν ξεκινήσει για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα καθώς και στην επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά που παραδίδεται, ενώ δρομολογούνται και οι επεκτάσεις προς τα δυτικά προάστια, προσθέτοντας ότι «την ίδια στιγμή το Μετρό Θεσσαλονίκης από ανέκδοτο γίνεται πραγματικότητα, αλλάζοντας στην ουσία την ίδια τη καθημερινότητα της πόλης».

«Η μεγαλύτερη προμήθεια λεωφορείων στην ΕΕ»

Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προχωρά, όπως σημείωσε ο κ. Καραγιάννης «τη μεγαλύτερη προμήθεια λεωφορείων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πολλά εκ των οποίων είναι ηλεκτρικά ή χαμηλών ρύπων μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης».

Παρέμβαση γίνεται και στο κομμάτι των ποδηλατοδρόμων σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με στόχο την αναθεώρηση των τεχνικών οδηγιών η οποία θα ξεκλειδώσει την ανάπτυξη του δικτύου.

«Δημιουργούμε έτσι όπως όλοι καταλαβαίνετε, ένα συνολικό πλαίσιο με στόχο την αλλαγή του μίγματος των μεταφορών στα μεγάλα αστικά κέντρα» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο μείζον ζήτημα της οδικής ασφάλειας «που είχε και έχει ψηλά στην ατζέντα του ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης».

Είπε χαρακτηριστικά ότι «βιωσιμότητα χωρίς ασφάλεια δεν γίνεται να υπάρξει» και «αυτή η εννοιολογική σύνδεση ήταν κομβική για την εκπόνηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας».

Ο κ. Καραγιάννης παρατήρησε ότι «παρά τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων την τελευταία δεκαετία, η χώρα συνεχίζει να βρίσκεται πάνω από τους Ευρωπαϊκούς μέσους όρους θανάτων και ατυχημάτων, ενώ, την ίδια στιγμή, στις αστικές και ημιαστικές περιοχές δεν υπήρξε αντίστοιχη μείωση των θυμάτων – πεζών».

Στο σχέδιο αποτυπώνονται δράσεις, χρονοδιαγράμματα και ποσοτικοί στόχοι για τη μείωση του αριθμού νεκρών και σοβαρά τραυματιών σε οδικά ατυχήματα κατά 50% έως το 2030, ενώ όπως υπογράμμισε ο Υφυπουργός Υποδομών «υιοθετούμε μάλιστα και το φιλόδοξο στόχο για μηδέν νεκρούς στην άσφαλτο ως το 2050».

Παρεμβάσεις 775 εκατ. ευρώ αποκλειστικά για την οδική ασφάλεια

Επιπλέον, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σχεδιάσει και ένα πρόγραμμα ειδικά για την οδική ασφάλεια, το οποίο αφορά όλες τις περιφέρειες της χώρας, τόσο στο εθνικό όσο και στο επαρχιακό του δίκτυο.

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «το πρόγραμμα ΠΕΒΟΑ ανέρχεται πλέον στα 675 εκατομμύρια και ένα μεγάλο ποσό, περίπου το 1/3, θα μοιραστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών σε Δήμους και Περιφέρειες για εντοπισμένα έργα οδικής ασφάλειας».

Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουν εξεταστεί οδικά τμήματα μήκους 15.000 χλμ, εκ των οποίων τα 4.200 χλμ ανήκουν στο εθνικό δίκτυο και τα 10.800 χλμ, στο περιφερειακό.

«Από τις μελέτες που εκπόνησε η Εγνατία, προέκυψαν περισσότερα από 7.000 επικίνδυνα σημεία διασκορπισμένα σε 2.500 χλμ του οδικού δικτύου και σε 80 οδικούς άξονες στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα» όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Ο σχεδιασμός των παρεμβάσεων και ο προσδιορισμός του κόστους έγινε ανά Περιφέρεια και ενδεικτικά, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «το ποσό του προγράμματος που αντιστοιχεί στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανέρχεται σε 45,6 εκατομμύρια ευρώ».

Η μέριμνα, όμως, για την οδική ασφάλεια δεν σταματά εδώ, καθώς, παράλληλα, «τρέχουν» έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε σημεία της χώρας όπου έχουν εντοπιστεί σοβαρά ζητήματα.

«Στη Κρήτη, κατά μήκος του υπάρχοντος ΒΟΑΚ είναι σε φάση δημοπράτησης, εκτέλεσης ή παραλαβής, έργα προϋπολογισμού 35 εκατομμυρίων ευρώ. Στο Πάτρα – Πύργος προχωρήσαμε σε ένα έργο οδικής ασφάλειας 30 εκατομμυρίων ευρώ έως ότου να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο και στη Μακεδονία προχωρήσαμε σε 2 έργα συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ, στη Ποτίδαια και στο Θέρμη – Γαλάτιστα» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Κλείνοντας, ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε: «Δεν περισσεύει κανείς μας και είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό, τι είναι δυνατόν για να μειωθούν δραστικά οι απώλειες. Όπως είναι και προτεραιότητα η προστασία του περιβάλλοντος και ο εκσυγχρονισμός των αστικών κέντρων μας με στόχο την αειφορία και την πράσινη μετάβαση».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!